|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 6284 |
|
V roce 1987, po téměř dvaceti letech, se opět na televizních obrazovkách objevil hraný Star Trek, tentokrát s podtitulem The Next Generation (v češtině Nová generace), který se odvážně pustil tam, kam se dosud nikdo nevydal.
Nová hvězdná loď Enterprise s písmenem D za slavným registračním číslem, měla i tentokrát za úkol poodhalovat roušky temnoty a mapovat nové světy, které byly dříve na mapách označovány jen nápisy "Hic sunt leones". To sebou samozřejmě přineslo nečekaná dobrodružství a z nich plynoucí nečekané problémy.
Problémy a tajemství však nebyly jen výsadou vnějších světů, ale vyskytly se i v samotné Federaci, která se od dob kapitána Kirka o něco rozrostla a nabyla konkrétnějších obrysů, stejně jako její nepřátelé.
Na kapitánovi Jean-Lucu Picardovi, klidném a charismatickém veliteli vlajkové lodi, bylo, aby tyto problémy řešil za pomoci své prvotřídní posádky. Do té dále patřili energický první důstojník William Riker (jednu dobu se o něm uvažovalo jako o příštím kapitánovi Enterprise, ale z tohoto plánu sešlo, když se kapitán Picard v této úloze mimořádně osvědčil), slepý šéfinženýr Geordi LaForge (původně Enterprise D "pouze" pilotoval), krásná telepatická poradkyně Deanna Troi, rozhodná šéflékařka Beverly Crusherová (kterou dočasně pro druhou sezónu nahradila doktorka Katherine Pulaski) i její geniální syn Wesley (kterého se nakonec k radosti jak zbytku posádky, tak diváků podařilo z Enterprise vypakovat), drsný Worf a v neposlední řadě android Data (v češtině Dat), jedna z nejoblíbenějších postav nejen ve Star Treku...
Nový seriál se od toho starého v mnoha směrech lišil: například měl opravdový pilotní díl, kde se celá posádka teprve dává dohromady a vzdor tomu, že podobně jako v původním ST v něm šlo hlavně o jednotlivé episody, během sedmi sezón, co byl vysílán se mnohé z nich všelijak propletly a zapletly, takže autorům mnohdy zápletky vystačily i do seriálu DS9, filmů s posádkou TNG a okrajově dokonce i do seriálů Voyager a Enterprise. Narozdíl od některých pozdějších "inkarnací" ST fenoménu dokázala TNG odejít na vrcholu své popularity - i díky tomu se jedná o bezkonkurenčně nejúspěšnější seriál z celého ST vesmíru.
Od 30.9.2010 do 7.6.2011 běžel seriál ST:TNG na TV stanici Prima Cool!
|
|
|
| Elementary, Dear Data: Pěkná epizoda, která hezky zpracovala simulátor, hlavně atmosféra Londýna byla velmi povedená a ST svět zase o něco obohatila. Jedinou chybku bych viděl v tak snadném vytvoření "inteligentní" bytosti, nemohlo to být přeci tak snadné kdy? Data byl něčím speciálně vytvořeným ale PC na ENT byl na tuto činnost nespecializovaný a přesto dokázal vytvořit inteligenci za 5 vteřin. Také se nám v tomhle díle pěkně předvedl Dat (a hlavně jeho herec) spolu s doktorkou, která se divákovi o něco přiblí?ila. Tak?e 4/5 ale nejrad?i bych dal 4,5/5 ale to byste mě ukamenovali :) |
|
|
|
| Elementary, Dear Data - 3/5 - Hezké, ale nepříli? zajímavé. Datova fascinace Shakespearem je divná, nevypadalo to dobře ani v Lonely Among Us.. Navíc Pulaski byla opět trapná jak pondělní ráno. Ty 3 bodíky jsou za atmosféru a umělecké ztvárnění..
The Outrageous Okona - 3/5 - Vtipné, ale TOSka a? to bolí :) Něco mezi Parisem a Kirkem. Bodík jsem přihodil za tu krátkovlasou brunetku :-) |
|
|
|
| S.S.Enterprise: Mozek? Jaký mozek? Jak to myslí?? Já ?ádný pozitronický mozek nemám...
:-)
OK, to moc vtipné nebylo... :-) |
|
|
|
| No myslim, ze nam ten ST uz leze na mozek :-) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Zalezi jak naprogramujes simulator.. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Já jsem pro černou, a doporučuju udělat anketu na tohle téma |
|
|
|
| A teď bychom měli rozlu?tit jestli vnitřní krovky třícentimetrového chrousta mají červenou nebo černou barvu, co říkáte? |
|
|
|
| Damar: Já si myslím, ?e jde třeba o to jaké zadá? do počítače specifické parametry, aneb v TNG nepotřebovali ?etřit energií, tak nechali vytvořit skutečné jídlo, ve VOY energií ?etřit museli, tak vytvářeli jen "napodobeninu" jídla, která třeba nestála tolik energie :-) |
|
|
|
| S.S.Enterprise: A? na to, ?e v Ship in the Bottle hodili cez dvere simulátoru knihu a tá sa hneď rozplynula. A s tým jedlom je to tie? pochybné, simulátory na Voyageri i?li na samostatný zdroj energie a napriek tomu posádka dostávala prídely a musela jesť Neelixove jedlá. Ja si skôr myslím, ?e jedlo v simulátore sa dá jesť, ale nezasýti ťa. Alebo je to ďal?í nedorie?ený bug. Ako syntehol. V TNG tvrdili, ?e má v?etky atribúty alkoholu, okrem ne?iadúcich účinkov (teda opitia sa), ale vo Voyageri sa u? z neho opiť dalo. |
|
|
|
| Damar: Jo, to mi na Pulaski taky vadilo.... Oni se furt sna?ili zpodobňovat vztah Dat+Pulaski k Spock+Kostra... |
|
|
|
| Damar: To neni pravda. Simulatory funguje (minimalne ty na VOYyageru) tak, ze co v simulatoru snis, to ti v zaludku zustane, (je to replikovano, jako replikatorem.. to co v simulatoru ponechas, je dematerializovano... |
|
|
|
| "Elementary, Dear Data" je časť, kvôli ktorej som začal v roku 1992 sledovať Star Trek. Dosť sa mi páčila, výborná atmosféra, aj keď autori e?te zrejme stále nemali jasno, ako fungujú simulátory. Podľa mňa sa ten papierik, na ktorý Moriarty nakreslil Enterprise, mal rozplynúť, hneď ako Data opustil simulátor. Taktie? mi trocha liezlo na nervy ako Pulaski neustále zhadzovala Datu (aj v iných epizódach) a pripimínala mu, ?e je len stroj. Keby mal v tej dobe emočný čip, mo?no by jej jednu aj vrazil:) |
|
|
|
| Where Silence Has Lease: Super epizoda, 5/5.
Naopak mě se na té epizodě kromě skvělé atmosféry líbí právě Picárdův přístup, ?e nebude nikomu dělat pokusné morče. Je to ve skutečnosti jediný mo?ný závěr zku?eného kapitána vlajkové lodě federace. Nejedná se o ?ádnou afektovanou kapitánku (Janeway), která mění názory den ze dne. TNG prostě dokázala zobrazit "hrdiny" nehraje si na reálnost jako např. SG a nestaví na realismu jako BSG je to prostě pravej ST a tahle epka je zářivý příklad.
Kapitán si je vědom bezvýchodnosti situace - jestli?e mů?e bytost transportovat sem a tam koho chce, vytvářet reálné iluze lodí, zabíjet koho chce stra?livou smrtí (chtěla dokonce vyzkou?et v?echny druhy smrti, ona taková smrt "?ehem" nebo rozerváním na kusy je mnohem hor?í ne? smrt výbuchem antihmoty) proto učiní jediné mo?né morální a dokonce i vojenské rozhodnutí obětovat celou loď v jednom okam?iku se ?petkou naděje, ?e je bytost nezadr?í, nebo mo?ná dostane to co chce. Tedy odpověď na to jak doká?ou lidé čelit smrti.
Mvek: Tvůj příklad s virem na palubě je neadekvátní, výbuch lodě by kontaminoval "otevřený" vesmír, na virovou epidemii má SFC určitě nějaké předem dané "?ablony" a vir by výbuchem nic neztratil :) to naopak federace by při?la o loď. |
|
|
|
| Je?tě bych zmínil, ?e Datova snaha učit se být zábavný, byla fakt super. Ačkoliv metody toho komika byly velmi infantilní, tak ve spojení s Datem to zábavné bylo:-) |
|
|
|
| Ale znovu zopakuju, ?e mi není jasné na konci epizody s Okonou, co vlastně říká Dat:
Worf: We're ready to leave, sir.
Data: Take my Worf. Please.
Riker: Warp speed, sir?
Picard: Please.
prostě "Take my Worf" si nijak,a by to dávalo smysl, přelo?it nedoká?u, V titulcích byla pou?ita podobnost warp a Worf, ale stejně nevím. |
|
|
|
| Elementary, Dear Data - no, je vidět, jak často má ten simulátor poruchy apod:-). Zdá se, ?e ani Bynarové nejsou tak schopní, kdy? ho vylep?ovali.
4/5
The Outrageous Okona - jo, odechová, ale zábavná vyplňovací epizoda. 4/5
Jen mě zaujalo, ?e vlastně je podávána vize, ?e Federace prostě ka?dému pomů?e. U? podruhé nebo kolikáté Ent vylep?uje někomu motory... (nebo chce).
Zajímavý byl pohled na Ent vlekoucí Okonovu loď. Byl trochu z podhledu, co? ale na druhou stranu na mě působilo skutečně jako dva modely na nitkách na černím pozadí:-). Prostě to vypadalo uměle, nevím proč.
|
|
|
|
| AVip: Jo, to bohatě stačí! |
|
|
|
| Yakuzza: V Where Silence Has Lease spou?těli autodestrukci asi stejně, ale ru?il ji tu?ím jen Picard sám. Ale mo?ná jsem jen zapomněl.
Jinak má? pravdu, je to zajímavé. na ten bod 1 si nevzpomínám, jak to heslo zadávali, ale jinak jo |
|
|
|
| I kdy? jsme u? o spoustu epizod dál, rád bych se je?tě na moment vrátil k 11001001 - epizoda je ú?asná, to jste se v?ichni shodli, ale v?iml jsem si tam několika logických chyb:
1. Bynarové potřebovali někoho, kdo by obnovil data do jejich počítače - zavřeli Rikera do simulátoru. Minuet říkala, ?e přítomnost Picarda je náhoda, čili v plánu měli nechat na Enterprise jen jednu osobu. Přitom ale kdy? později zadávali heslo, byly k tomu potřeba dvě osoby, Riker sám by to nemohl zadat...
2. Podobná věc - kdy? Picard s Rikerem zadávali autodestrukci, museli ji zadat dva (pominu fakt, ?e autodestrukce se v ka?dé epizodě spou?tí jiným způsobem :-)). Kdy? ji na můstku ru?ili, taky to museli potvrdit oba. Přitom kdy? se chtěli Picard s Rikerem transportovat na můstek, řekl, ?e ka?dého po?le do jiné části můstku, ?e s trochou ?těstí se Bynarové zaměří jen na jednoho z nich a ten druhý transport se povede -> to by ale nemohli zru?it autodestrukci...
Mo?né ře?ení je, ?e oba dva nemusí být ve stejné místnosti. Proč by pak ale Picard tahal Rikera do strojovny, aby spustili autodestrukci, kdy? se mohli rozdělit? Proto?e bylo potřeba identifikace otisků prstů (nebo něco takového). Proč v tom případě nebyla identifikace vy?adována i při ru?ení autodestrukce? To je IMHO stejně záva?ný úkon, jako aktivace odpočtu... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|