|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 6284 |
|
V roce 1987, po téměř dvaceti letech, se opět na televizních obrazovkách objevil hraný Star Trek, tentokrát s podtitulem The Next Generation (v češtině Nová generace), který se odvážně pustil tam, kam se dosud nikdo nevydal.
Nová hvězdná loď Enterprise s písmenem D za slavným registračním číslem, měla i tentokrát za úkol poodhalovat roušky temnoty a mapovat nové světy, které byly dříve na mapách označovány jen nápisy "Hic sunt leones". To sebou samozřejmě přineslo nečekaná dobrodružství a z nich plynoucí nečekané problémy.
Problémy a tajemství však nebyly jen výsadou vnějších světů, ale vyskytly se i v samotné Federaci, která se od dob kapitána Kirka o něco rozrostla a nabyla konkrétnějších obrysů, stejně jako její nepřátelé.
Na kapitánovi Jean-Lucu Picardovi, klidném a charismatickém veliteli vlajkové lodi, bylo, aby tyto problémy řešil za pomoci své prvotřídní posádky. Do té dále patřili energický první důstojník William Riker (jednu dobu se o něm uvažovalo jako o příštím kapitánovi Enterprise, ale z tohoto plánu sešlo, když se kapitán Picard v této úloze mimořádně osvědčil), slepý šéfinženýr Geordi LaForge (původně Enterprise D "pouze" pilotoval), krásná telepatická poradkyně Deanna Troi, rozhodná šéflékařka Beverly Crusherová (kterou dočasně pro druhou sezónu nahradila doktorka Katherine Pulaski) i její geniální syn Wesley (kterého se nakonec k radosti jak zbytku posádky, tak diváků podařilo z Enterprise vypakovat), drsný Worf a v neposlední řadě android Data (v češtině Dat), jedna z nejoblíbenějších postav nejen ve Star Treku...
Nový seriál se od toho starého v mnoha směrech lišil: například měl opravdový pilotní díl, kde se celá posádka teprve dává dohromady a vzdor tomu, že podobně jako v původním ST v něm šlo hlavně o jednotlivé episody, během sedmi sezón, co byl vysílán se mnohé z nich všelijak propletly a zapletly, takže autorům mnohdy zápletky vystačily i do seriálu DS9, filmů s posádkou TNG a okrajově dokonce i do seriálů Voyager a Enterprise. Narozdíl od některých pozdějších "inkarnací" ST fenoménu dokázala TNG odejít na vrcholu své popularity - i díky tomu se jedná o bezkonkurenčně nejúspěšnější seriál z celého ST vesmíru.
Od 30.9.2010 do 7.6.2011 běžel seriál ST:TNG na TV stanici Prima Cool!
|
|
|
| TADY sem si dovolil stvořit malej članeček o hvezdnych systemech v ST.. resp jejich lokacich.. tak se na to podivejte a ja se tam rad divam.. priklad za vsechny: Nemesis a mlhovina Basen Rift.. ve ktere se odehrala bitva na konci filmu..
..na konci clanku stahujte podrobnou mapu..
a je tam i hvezda Amargosa :) |
|
|
|
| Btw. jsme se dostali opět k tomu, ?e ve Encounter at Farpoint je trochu divné, kdy? Dat hodí kámen na stěnu simulátoru. A podobné podivnosti se v rámci simulátoru objevují dál. Tak?e souhlasíám s tím,?e holotechnologie se v ST vymý?lela za pochodu a trochu nesycnrhonně. |
|
|
|
| AVip: No, nevím. 1) dokumentaci sice pořídit mohli, ale dost málo, proto?e ty boytosti to měly dát KLingonům přímo. Navíc ty problémy s adaptací na prostředí těch bytostí...
2) po stránce chování, autonomie vytvořených postav apod to tě?ké je, ale kdy? umí vytvořit pohyblivou vodu, navíc pohybovat s lodí apod., tak to je u? dost slo?ité. Nicméně je taky pravdou, ?e v tom jejich simulátoru se asi nemohli pohybovat dále, ne? ke stěně simulátoru (já vím, ?e v TNG se to zmiňuje taky, ale to je přece totální kravina, kdy? si vezmete, ?e v simulátoru Crusher ly?uje a vůbec v jiných případech se v?e odehrává na tak velké plo?e...)
Ale zase netvrdím, ?e by mi tam ten simulátor vadil, právě asi byla ta kultura tak odli?ná, ?e pořádně ho p?evzít a vylep?it byl tehdy trochu problém. |
|
|
|
| Mvek: Ano, přesně tu... stě?í se dá uvěřit, ?e by posádka NX-01, čistě z technického zájmu, nepořídila dokumentaci, byť třeba primitivní.
Nehledě na to, ?e simulátor v tomto díle neuměl imitovat ?ivé bytosti a narozdíl od spousty kritiků se domnívám, ?e to je docela podstatný rozdíl (stačí se podívat na dne?ní stav vývoje 3D grafiky, je to sice hrubá analogie, ale není zas a? tak nepřípadná) - aneb v episodě Unexpected mi vadí jiné věci, ne? přítomnost holografického simulátoru ve 22. století...
|
|
|
|
| AVip: Já nevím, ale mně to v Ent nepři?lo tak primitivní, jestli má? na mysli první řadu, Unexpected? Ov?em zase bych podotknul, ?e tu technologii tam získali Klongoni, ne Pozem?ťané. |
|
|
|
| A svi?tíme do "finále" druhé sezóny... |
|
|
|
| S holografickou technologií je v ST tro?ku problém, proto?e byla vymý?lena +/- za pochodu... a podle toho vypadá i její "background". Je dost neuvěřitelné, ?e 200 let poté, co se pozem?ťanům dostala tato technologie do rukou (byť v primitivněj?í formě - ENT) a 100 let poté, co byla poprvé pokusně instalována na palubě hvězdné lodi (byť mnohem primitivněj?í - TAS) by mohlo docházet k podobným "faux pas"...
Jasně, TAS není oficiální, ale zrovna v tomto případě se ENT a TAS nijak "nerubají", tak?e není důvod tyto informace nepou?ít.
Snad by se dal problém obejít tím způsobem, ?e instalace holopaluby se schopností imitovat ?ivé entity (co? je IMHO docela "big deal") na palubě hvězdné lodi je je?tě v této době neobvyklá... proto?e jinak by toto mělo být pro v?echny zúčastněné dost "stará vesta"... |
|
|
|
| Ja si nemyslim, ze ve 24. stoleti bude holotechnologie neco nepredstavitelneho a neznameho. I pro zensky v prechodu :))) I kdyz je fakt, ze zdokonalovat ji na vysokou uroven tak, aby stalo za to ji montovat do lodi Federace, bude chvili trvat (viz. Farpoint). Zkratka ta veta, jak se Lwaxana pta, proc ma Picard tuhle cast lodi tak spinavou, mi vazne vubec nesedla... zkratka to chteli nejak ukoncit, tak proc to nezazdit simulatorem. |
|
|
|
| TelemachusRhade: To ji jen zchladila hořká zku?enost. A to chování tam bylo přirovnáno k lidskému "přechodu", který určitě netrvá několik hodin a? den.
Ale mo?ná to tak bylo my?leno, to zase nevyvracím. |
|
|
|
| Proto?e to chování bylo short-time-period. Eskalovalo někdy v tom simulátoru, ke konci se u? mírnila. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Z čeho soudí?, ?e na konci byla u? po...? Chování má zvrhlé pořád:-) |
|
|
|
| Oh my Gods!... REAL simulátory byly v té době novinka, viz. Farpoint. Jak mohla Pulaski nebo Lwaxana tu?it, ?e jde čistě o projekci?
A na konci epizody u? byla po "přechodu".
Přijde mi jako byste to sledovali na půl oka. |
|
|
|
| Hypospray:Lwaxana asi byla pod vlivem toho jejího "přechodu", tak měla tak zatmělou mysl, ?e jí to nedo?lo:-), nicméně pak by asi neodhalila ty vyslance na konferenci... |
|
|
|
| Pen Pals - 1 / 5 (celou epizodu mohli postavit mnohem lepe, pokud jim slo o reseni zachrany ohrozenych planet a otazku Zakladni smernice)
Q Who? - 4 / 5 (Q a Borgove - 2 silna temata - bez poznamek)
Samaritan Snare - 3,5 / 5 (podcenovani Pakledu, prilis snadne jim naleteli, to by se stavat nemelo, + operace Picarda - se jim moc nepovedla)
Up The Long Ladder - 3,5 / 5 (klonovani, namet s civilizaci, ktera neni tak technologicky vyspela - urcite fain, tato mysleno, ze za 400 let muzeme byt rozlezli po vesmiru po vsech moznych planetach, ale bez techniky, se mi libi taky u serialu Firefly)
Manhunt - 3,5 / 5 (nelibil se mi konec, jakym z toho vybruslili, udelali z Lwaxany hlupaka na entou, ze nezna simulatory, uplne zbytecne)
The Emissary - 4 / 5 (Klingoni + vztahy - dobre namichano) |
|
|
|
| Manhunt: Lvaxanu nesná?im, ale za ostatní dávám 3/5 |
|
|
|
| Mirak: No, tak aspoň jednou byly mé pozorovací schopnosti správné a nikoliv v rozporu s ostatními:-) |
|
|
|
| Manhunt - Náhodou supr epizoda, Lwaxana mě baví a scény s Picardem mě hodně pobavily. Anteaděné jsou hodně originální rasa :-) To, ?e se postavy kývaly bych skutečně nebral jako něco podle čeho se posuzuje kvalita. Já mám tyhle odlehčené epizody rád 3.5/5
The Emissary - Postava K´ehleyr se mi moc líbí (ano Mveku je to ta stejná herečka jako Selar), mnohem víc ne? třeba Bellana. Jinak docela povedená epka 3.5/5 |
|
|
|
| Mvek: No v TNG bych to jeste pochopil, ale kdyz se takto "kyvali ve vetru" i simulatorove postavy v poslednim dile ENT, tak tam uz mi to prislo jako skutecne nepovedene natocene.. |
|
|
|
| Manhunt - pamatuji si pouze scénu ze simulátoru, kdy počítač Picardovi nemů?e vyhovět (co? imho mo?ná mohl být problém, ale ne nemo?né, přece jim počítač uměl vytvořit takových věcí...).
A měl bych je?tě jednu výtku, proč ti herci nemohli být o něco opření, kdy? na ně nebyl záběr na celé, nebo něco schovávat pod kostýmem nebo tak. Je to trapné, kdy? se hýbou, ačkoliv mají být v nějakém tom stavu mimo. A někdy se dokonce při detailněj?ích záběrech kývali a? moc!
Je?tě jedna věc mi tu subjektivně trochu nesedla, a to ten konec. Jestli to bylo celé postavené jako náhoda, nebo měla Lwaxana nějaké zprávy, a proto se na Enterprise nachomýtla...:-).
Ale jinak dobrá epizoda, ačkoliv mě Lwaxana trochu zklamala, čekla jsem něco lep?ího více v duchu její první epky.
4/5
THe Emissary - Nevím proč, ale ta půl-Klingonka mi velmi často připomínala vulkanskou doktorku Selar. Nicméně předpokládám, ?e to ta samá herečka nebyla. Ov?em pokud se zrovna tady nesmála, tak tu doktorku fakt připomínala, mo?ná ji namaskovali samotný obličej podobně... Pravdou je, ?e hlas se myslím neshoduje.
Je zajímavé, ?e jsme se o nich dvou moc nakoenc stejně nedozvěděli. Worf je holt tajnůstkář:-).
Nicméně jim to oběma ve velení Ent. velmi slu?elo.
3,5/5 |
|
|
|
| Manhunt - Docela zábavná epizoda. Na podrobnosti si nepamatuji, ale vím ?e se mi celkem líbil. Nejlep?í bylo Rikerovo "Congratulations, Sir" :-D
Asi 4/5
The Emissary - Taky poměrně kvalitní epizoda.
Dejme tomu ?e 3/5 :-)) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|