Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

1) Star Trek => The Next Generation

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 6284
V roce 1987, po téměř dvaceti letech, se opět na televizních obrazovkách objevil hraný Star Trek, tentokrát s podtitulem The Next Generation (v češtině Nová generace), který se odvážně pustil tam, kam se dosud nikdo nevydal.
Nová hvězdná loď Enterprise s písmenem D za slavným registračním číslem, měla i tentokrát za úkol poodhalovat roušky temnoty a mapovat nové světy, které byly dříve na mapách označovány jen nápisy "Hic sunt leones". To sebou samozřejmě přineslo nečekaná dobrodružství a z nich plynoucí nečekané problémy.
Problémy a tajemství však nebyly jen výsadou vnějších světů, ale vyskytly se i v samotné Federaci, která se od dob kapitána Kirka o něco rozrostla a nabyla konkrétnějších obrysů, stejně jako její nepřátelé.
Na kapitánovi Jean-Lucu Picardovi, klidném a charismatickém veliteli vlajkové lodi, bylo, aby tyto problémy řešil za pomoci své prvotřídní posádky. Do té dále patřili energický první důstojník William Riker (jednu dobu se o něm uvažovalo jako o příštím kapitánovi Enterprise, ale z tohoto plánu sešlo, když se kapitán Picard v této úloze mimořádně osvědčil), slepý šéfinženýr Geordi LaForge (původně Enterprise D "pouze" pilotoval), krásná telepatická poradkyně Deanna Troi, rozhodná šéflékařka Beverly Crusherová (kterou dočasně pro druhou sezónu nahradila doktorka Katherine Pulaski) i její geniální syn Wesley (kterého se nakonec k radosti jak zbytku posádky, tak diváků podařilo z Enterprise vypakovat), drsný Worf a v neposlední řadě android Data (v češtině Dat), jedna z nejoblíbenějších postav nejen ve Star Treku...

Nový seriál se od toho starého v mnoha směrech lišil: například měl opravdový pilotní díl, kde se celá posádka teprve dává dohromady a vzdor tomu, že podobně jako v původním ST v něm šlo hlavně o jednotlivé episody, během sedmi sezón, co byl vysílán se mnohé z nich všelijak propletly a zapletly, takže autorům mnohdy zápletky vystačily i do seriálu DS9, filmů s posádkou TNG a okrajově dokonce i do seriálů Voyager a Enterprise. Narozdíl od některých pozdějších "inkarnací" ST fenoménu dokázala TNG odejít na vrcholu své popularity - i díky tomu se jedná o bezkonkurenčně nejúspěšnější seriál z celého ST vesmíru.

Od 30.9.2010 do 7.6.2011 běžel seriál ST:TNG na TV stanici Prima Cool!


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 4589 - 4608 / 6284Starší   Nejstarší

Mvek - 20. březen 2006 11:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Shades of Gray - NEbudete mě mít rádi:-). Asi se shodnem, ?e tahle epizoda je prostě jen ubohá vata,, ale díky opakování některých částí epizod jsem si v?iml více chyb:-). Například hend v pilotu, jak vchází RIker do simulátoru za Datem, tak při pohledu z chodby, dky? u? je v té krajině, jde stín ke dveřím, při následujícím opačném záběru jde stín ?ikmo od dveří simulátoru...
V epizodě, kde zemře Tasha, tak kdy? bytost pohltí RIkera do sebe, tak Georid, Dat a asi doktorka přiběhnou a Geordimu upadne phaser a zůstane plavat na okraji toho černého slizu...
Celkově 1,5/5 a to mo?nám nadsazuju.
Mvek - 20. březen 2006 10:32sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Peak Performance - Velmi dobrá epka. Jen ty dvě samotné bitvy byly mo?ná pro diváka a? moc rychlý (je mi jasný, ?e odpovídal více "realitě", ale hůře se stíhal:-)).
Tě?ko říct, jestli by to nějak pomohlo, ale kdyby Picard neml?il a řekl, ?e jde o cvičení, tak by teoreticky nic nepokazil (i kdy? je otázka, jestli by si i Ferengové nemuseli pomyslet, ?e proto na ně nestřílel, proto?e neměl čím).
A taky je otázka, kolik lidí na té nezáhadné čtyřgondolové lodi:-) vůbec bylo. Jestli by je nestihli třeba najednou transportovat v té době, co měli čas na vyjednání. Nicméně tady mi asi okam?itě řeknete, ?e je to příli? riskantní, Ferengové by sklopení ?títů vyu?ili asi rádi...
?koda jen, ?e ten jánevimjaksejmenuje, co na v?e dohlí?el, měnil trochu chování v průběhu. Přeci jen na začátku vypadal tak komicky zvlá?tně, ale později u? na mě působil méně.
Worfovo ře?ení, kde má poručík (nebo co byla zač) sebrat optické kabely, bylo fakt výborné, byť teda v paxi nevím...:)
4,5/5
S.S.Enterprise - 19. březen 2006 22:52sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
TADY sem si dovolil stvořit malej članeček o hvezdnych systemech v ST.. resp jejich lokacich.. tak se na to podivejte a ja se tam rad divam.. priklad za vsechny: Nemesis a mlhovina Basen Rift.. ve ktere se odehrala bitva na konci filmu..

..na konci clanku stahujte podrobnou mapu..

a je tam i hvezda Amargosa :)
Mvek - 19. březen 2006 15:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Btw. jsme se dostali opět k tomu, ?e ve Encounter at Farpoint je trochu divné, kdy? Dat hodí kámen na stěnu simulátoru. A podobné podivnosti se v rámci simulátoru objevují dál. Tak?e souhlasíám s tím,?e holotechnologie se v ST vymý?lela za pochodu a trochu nesycnrhonně.
Mvek - 19. březen 2006 15:15sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: No, nevím. 1) dokumentaci sice pořídit mohli, ale dost málo, proto?e ty boytosti to měly dát KLingonům přímo. Navíc ty problémy s adaptací na prostředí těch bytostí...
2) po stránce chování, autonomie vytvořených postav apod to tě?ké je, ale kdy? umí vytvořit pohyblivou vodu, navíc pohybovat s lodí apod., tak to je u? dost slo?ité. Nicméně je taky pravdou, ?e v tom jejich simulátoru se asi nemohli pohybovat dále, ne? ke stěně simulátoru (já vím, ?e v TNG se to zmiňuje taky, ale to je přece totální kravina, kdy? si vezmete, ?e v simulátoru Crusher ly?uje a vůbec v jiných případech se v?e odehrává na tak velké plo?e...)
Ale zase netvrdím, ?e by mi tam ten simulátor vadil, právě asi byla ta kultura tak odli?ná, ?e pořádně ho p?evzít a vylep?it byl tehdy trochu problém.
AVip - 19. březen 2006 15:04sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Ano, přesně tu... stě?í se dá uvěřit, ?e by posádka NX-01, čistě z technického zájmu, nepořídila dokumentaci, byť třeba primitivní.

Nehledě na to, ?e simulátor v tomto díle neuměl imitovat ?ivé bytosti a narozdíl od spousty kritiků se domnívám, ?e to je docela podstatný rozdíl (stačí se podívat na dne?ní stav vývoje 3D grafiky, je to sice hrubá analogie, ale není zas a? tak nepřípadná) - aneb v episodě Unexpected mi vadí jiné věci, ne? přítomnost holografického simulátoru ve 22. století...
Mvek - 19. březen 2006 14:31sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Já nevím, ale mně to v Ent nepři?lo tak primitivní, jestli má? na mysli první řadu, Unexpected? Ov?em zase bych podotknul, ?e tu technologii tam získali Klongoni, ne Pozem?ťané.
AVip - 19. březen 2006 12:16sipka
ZAMĚŘIT
AVip
A svi?tíme do "finále" druhé sezóny...
AVip - 19. březen 2006 12:11sipka
ZAMĚŘIT
AVip
S holografickou technologií je v ST tro?ku problém, proto?e byla vymý?lena +/- za pochodu... a podle toho vypadá i její "background". Je dost neuvěřitelné, ?e 200 let poté, co se pozem?ťanům dostala tato technologie do rukou (byť v primitivněj?í formě - ENT) a 100 let poté, co byla poprvé pokusně instalována na palubě hvězdné lodi (byť mnohem primitivněj?í - TAS) by mohlo docházet k podobným "faux pas"...

Jasně, TAS není oficiální, ale zrovna v tomto případě se ENT a TAS nijak "nerubají", tak?e není důvod tyto informace nepou?ít.

Snad by se dal problém obejít tím způsobem, ?e instalace holopaluby se schopností imitovat ?ivé entity (co? je IMHO docela "big deal") na palubě hvězdné lodi je je?tě v této době neobvyklá... proto?e jinak by toto mělo být pro v?echny zúčastněné dost "stará vesta"...
Hypospray - 19. březen 2006 11:58sipka
ZAMĚŘIT
Hypospray
Ja si nemyslim, ze ve 24. stoleti bude holotechnologie neco nepredstavitelneho a neznameho. I pro zensky v prechodu :))) I kdyz je fakt, ze zdokonalovat ji na vysokou uroven tak, aby stalo za to ji montovat do lodi Federace, bude chvili trvat (viz. Farpoint). Zkratka ta veta, jak se Lwaxana pta, proc ma Picard tuhle cast lodi tak spinavou, mi vazne vubec nesedla... zkratka to chteli nejak ukoncit, tak proc to nezazdit simulatorem.
Mvek - 17. březen 2006 18:25sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: To ji jen zchladila hořká zku?enost. A to chování tam bylo přirovnáno k lidskému "přechodu", který určitě netrvá několik hodin a? den.
Ale mo?ná to tak bylo my?leno, to zase nevyvracím.
Telemachus Rhade - 17. březen 2006 17:59sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Proto?e to chování bylo short-time-period. Eskalovalo někdy v tom simulátoru, ke konci se u? mírnila.
Mvek - 17. březen 2006 17:46sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Z čeho soudí?, ?e na konci byla u? po...? Chování má zvrhlé pořád:-)
Telemachus Rhade - 17. březen 2006 17:37sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Oh my Gods!... REAL simulátory byly v té době novinka, viz. Farpoint. Jak mohla Pulaski nebo Lwaxana tu?it, ?e jde čistě o projekci?

A na konci epizody u? byla po "přechodu".

Přijde mi jako byste to sledovali na půl oka.
Mvek - 17. březen 2006 16:37sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Hypospray:Lwaxana asi byla pod vlivem toho jejího "přechodu", tak měla tak zatmělou mysl, ?e jí to nedo?lo:-), nicméně pak by asi neodhalila ty vyslance na konferenci...
Hypospray - 17. březen 2006 09:40sipka
ZAMĚŘIT
Hypospray
Pen Pals - 1 / 5 (celou epizodu mohli postavit mnohem lepe, pokud jim slo o reseni zachrany ohrozenych planet a otazku Zakladni smernice)

Q Who? - 4 / 5 (Q a Borgove - 2 silna temata - bez poznamek)

Samaritan Snare - 3,5 / 5 (podcenovani Pakledu, prilis snadne jim naleteli, to by se stavat nemelo, + operace Picarda - se jim moc nepovedla)

Up The Long Ladder - 3,5 / 5 (klonovani, namet s civilizaci, ktera neni tak technologicky vyspela - urcite fain, tato mysleno, ze za 400 let muzeme byt rozlezli po vesmiru po vsech moznych planetach, ale bez techniky, se mi libi taky u serialu Firefly)

Manhunt - 3,5 / 5 (nelibil se mi konec, jakym z toho vybruslili, udelali z Lwaxany hlupaka na entou, ze nezna simulatory, uplne zbytecne)

The Emissary - 4 / 5 (Klingoni + vztahy - dobre namichano)
Razer - 15. březen 2006 19:05sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Manhunt: Lvaxanu nesná?im, ale za ostatní dávám 3/5
Mvek - 15. březen 2006 15:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Mirak: No, tak aspoň jednou byly mé pozorovací schopnosti správné a nikoliv v rozporu s ostatními:-)
Mirak - 15. březen 2006 15:13sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Manhunt - Náhodou supr epizoda, Lwaxana mě baví a scény s Picardem mě hodně pobavily. Anteaděné jsou hodně originální rasa :-) To, ?e se postavy kývaly bych skutečně nebral jako něco podle čeho se posuzuje kvalita. Já mám tyhle odlehčené epizody rád 3.5/5
The Emissary - Postava K´ehleyr se mi moc líbí (ano Mveku je to ta stejná herečka jako Selar), mnohem víc ne? třeba Bellana. Jinak docela povedená epka 3.5/5
S.S.Enterprise - 15. březen 2006 11:51sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Mvek: No v TNG bych to jeste pochopil, ale kdyz se takto "kyvali ve vetru" i simulatorove postavy v poslednim dile ENT, tak tam uz mi to prislo jako skutecne nepovedene natocene..

Nejnovější   Novější 4589 - 4608 / 6284Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o