|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 6284 |
|
V roce 1987, po téměř dvaceti letech, se opět na televizních obrazovkách objevil hraný Star Trek, tentokrát s podtitulem The Next Generation (v češtině Nová generace), který se odvážně pustil tam, kam se dosud nikdo nevydal.
Nová hvězdná loď Enterprise s písmenem D za slavným registračním číslem, měla i tentokrát za úkol poodhalovat roušky temnoty a mapovat nové světy, které byly dříve na mapách označovány jen nápisy "Hic sunt leones". To sebou samozřejmě přineslo nečekaná dobrodružství a z nich plynoucí nečekané problémy.
Problémy a tajemství však nebyly jen výsadou vnějších světů, ale vyskytly se i v samotné Federaci, která se od dob kapitána Kirka o něco rozrostla a nabyla konkrétnějších obrysů, stejně jako její nepřátelé.
Na kapitánovi Jean-Lucu Picardovi, klidném a charismatickém veliteli vlajkové lodi, bylo, aby tyto problémy řešil za pomoci své prvotřídní posádky. Do té dále patřili energický první důstojník William Riker (jednu dobu se o něm uvažovalo jako o příštím kapitánovi Enterprise, ale z tohoto plánu sešlo, když se kapitán Picard v této úloze mimořádně osvědčil), slepý šéfinženýr Geordi LaForge (původně Enterprise D "pouze" pilotoval), krásná telepatická poradkyně Deanna Troi, rozhodná šéflékařka Beverly Crusherová (kterou dočasně pro druhou sezónu nahradila doktorka Katherine Pulaski) i její geniální syn Wesley (kterého se nakonec k radosti jak zbytku posádky, tak diváků podařilo z Enterprise vypakovat), drsný Worf a v neposlední řadě android Data (v češtině Dat), jedna z nejoblíbenějších postav nejen ve Star Treku...
Nový seriál se od toho starého v mnoha směrech lišil: například měl opravdový pilotní díl, kde se celá posádka teprve dává dohromady a vzdor tomu, že podobně jako v původním ST v něm šlo hlavně o jednotlivé episody, během sedmi sezón, co byl vysílán se mnohé z nich všelijak propletly a zapletly, takže autorům mnohdy zápletky vystačily i do seriálu DS9, filmů s posádkou TNG a okrajově dokonce i do seriálů Voyager a Enterprise. Narozdíl od některých pozdějších "inkarnací" ST fenoménu dokázala TNG odejít na vrcholu své popularity - i díky tomu se jedná o bezkonkurenčně nejúspěšnější seriál z celého ST vesmíru.
Od 30.9.2010 do 7.6.2011 běžel seriál ST:TNG na TV stanici Prima Cool!
|
|
|
| Mirak: A co je podle tebe SGA: Letters from Pegasus? Flashbacková epizoda po 16ti epizodách :-)))) |
|
|
|
| Peak Performance - Jeden z mých favoritů druhé sezóny a zároveň finále druhé sezóny, narozdíl od toho shitu co následuje (kdy? bych to tedy neměl nazývat odpad). Romulané a Ferengové na scéně, tak je sranda :-) 4/5
Shades of Gray - Tak mů?eme to nazývat jak chcem, ale jako dělat flashbacky po 40 dílech je trapný. Chápu, ?e v té době probíhala ta stávka a holt nebylo tolik času na filmování, ale to přece není můj problém, měli dat je?tě o jednu epizodu míň. 0.5/5 |
|
|
|
| Já tyhle střihové epizody nemám rád... Neříkám, ?e je to odpad, ale mně se nelíbí. |
|
|
|
| Shades of Gray: 3.5/5. Nechápu, proč ka?dá epizoda, která přesně nezapadá do ?ablony "typické TNG epizody" je odpad. Mně se to celkem líbilo... Člověk si připomene podstatné body od začátku seriálu... |
|
|
|
| Mvek:Souhlas tahle epka je odpad. 1/5
|
|
|
|
| Shades of Gray - NEbudete mě mít rádi:-). Asi se shodnem, ?e tahle epizoda je prostě jen ubohá vata,, ale díky opakování některých částí epizod jsem si v?iml více chyb:-). Například hend v pilotu, jak vchází RIker do simulátoru za Datem, tak při pohledu z chodby, dky? u? je v té krajině, jde stín ke dveřím, při následujícím opačném záběru jde stín ?ikmo od dveří simulátoru...
V epizodě, kde zemře Tasha, tak kdy? bytost pohltí RIkera do sebe, tak Georid, Dat a asi doktorka přiběhnou a Geordimu upadne phaser a zůstane plavat na okraji toho černého slizu...
Celkově 1,5/5 a to mo?nám nadsazuju. |
|
|
|
| Peak Performance - Velmi dobrá epka. Jen ty dvě samotné bitvy byly mo?ná pro diváka a? moc rychlý (je mi jasný, ?e odpovídal více "realitě", ale hůře se stíhal:-)).
Tě?ko říct, jestli by to nějak pomohlo, ale kdyby Picard neml?il a řekl, ?e jde o cvičení, tak by teoreticky nic nepokazil (i kdy? je otázka, jestli by si i Ferengové nemuseli pomyslet, ?e proto na ně nestřílel, proto?e neměl čím).
A taky je otázka, kolik lidí na té nezáhadné čtyřgondolové lodi:-) vůbec bylo. Jestli by je nestihli třeba najednou transportovat v té době, co měli čas na vyjednání. Nicméně tady mi asi okam?itě řeknete, ?e je to příli? riskantní, Ferengové by sklopení ?títů vyu?ili asi rádi...
?koda jen, ?e ten jánevimjaksejmenuje, co na v?e dohlí?el, měnil trochu chování v průběhu. Přeci jen na začátku vypadal tak komicky zvlá?tně, ale později u? na mě působil méně.
Worfovo ře?ení, kde má poručík (nebo co byla zač) sebrat optické kabely, bylo fakt výborné, byť teda v paxi nevím...:)
4,5/5 |
|
|
|
| TADY sem si dovolil stvořit malej članeček o hvezdnych systemech v ST.. resp jejich lokacich.. tak se na to podivejte a ja se tam rad divam.. priklad za vsechny: Nemesis a mlhovina Basen Rift.. ve ktere se odehrala bitva na konci filmu..
..na konci clanku stahujte podrobnou mapu..
a je tam i hvezda Amargosa :) |
|
|
|
| Btw. jsme se dostali opět k tomu, ?e ve Encounter at Farpoint je trochu divné, kdy? Dat hodí kámen na stěnu simulátoru. A podobné podivnosti se v rámci simulátoru objevují dál. Tak?e souhlasíám s tím,?e holotechnologie se v ST vymý?lela za pochodu a trochu nesycnrhonně. |
|
|
|
| AVip: No, nevím. 1) dokumentaci sice pořídit mohli, ale dost málo, proto?e ty boytosti to měly dát KLingonům přímo. Navíc ty problémy s adaptací na prostředí těch bytostí...
2) po stránce chování, autonomie vytvořených postav apod to tě?ké je, ale kdy? umí vytvořit pohyblivou vodu, navíc pohybovat s lodí apod., tak to je u? dost slo?ité. Nicméně je taky pravdou, ?e v tom jejich simulátoru se asi nemohli pohybovat dále, ne? ke stěně simulátoru (já vím, ?e v TNG se to zmiňuje taky, ale to je přece totální kravina, kdy? si vezmete, ?e v simulátoru Crusher ly?uje a vůbec v jiných případech se v?e odehrává na tak velké plo?e...)
Ale zase netvrdím, ?e by mi tam ten simulátor vadil, právě asi byla ta kultura tak odli?ná, ?e pořádně ho p?evzít a vylep?it byl tehdy trochu problém. |
|
|
|
| Mvek: Ano, přesně tu... stě?í se dá uvěřit, ?e by posádka NX-01, čistě z technického zájmu, nepořídila dokumentaci, byť třeba primitivní.
Nehledě na to, ?e simulátor v tomto díle neuměl imitovat ?ivé bytosti a narozdíl od spousty kritiků se domnívám, ?e to je docela podstatný rozdíl (stačí se podívat na dne?ní stav vývoje 3D grafiky, je to sice hrubá analogie, ale není zas a? tak nepřípadná) - aneb v episodě Unexpected mi vadí jiné věci, ne? přítomnost holografického simulátoru ve 22. století...
|
|
|
|
| AVip: Já nevím, ale mně to v Ent nepři?lo tak primitivní, jestli má? na mysli první řadu, Unexpected? Ov?em zase bych podotknul, ?e tu technologii tam získali Klongoni, ne Pozem?ťané. |
|
|
|
| A svi?tíme do "finále" druhé sezóny... |
|
|
|
| S holografickou technologií je v ST tro?ku problém, proto?e byla vymý?lena +/- za pochodu... a podle toho vypadá i její "background". Je dost neuvěřitelné, ?e 200 let poté, co se pozem?ťanům dostala tato technologie do rukou (byť v primitivněj?í formě - ENT) a 100 let poté, co byla poprvé pokusně instalována na palubě hvězdné lodi (byť mnohem primitivněj?í - TAS) by mohlo docházet k podobným "faux pas"...
Jasně, TAS není oficiální, ale zrovna v tomto případě se ENT a TAS nijak "nerubají", tak?e není důvod tyto informace nepou?ít.
Snad by se dal problém obejít tím způsobem, ?e instalace holopaluby se schopností imitovat ?ivé entity (co? je IMHO docela "big deal") na palubě hvězdné lodi je je?tě v této době neobvyklá... proto?e jinak by toto mělo být pro v?echny zúčastněné dost "stará vesta"... |
|
|
|
| Ja si nemyslim, ze ve 24. stoleti bude holotechnologie neco nepredstavitelneho a neznameho. I pro zensky v prechodu :))) I kdyz je fakt, ze zdokonalovat ji na vysokou uroven tak, aby stalo za to ji montovat do lodi Federace, bude chvili trvat (viz. Farpoint). Zkratka ta veta, jak se Lwaxana pta, proc ma Picard tuhle cast lodi tak spinavou, mi vazne vubec nesedla... zkratka to chteli nejak ukoncit, tak proc to nezazdit simulatorem. |
|
|
|
| TelemachusRhade: To ji jen zchladila hořká zku?enost. A to chování tam bylo přirovnáno k lidskému "přechodu", který určitě netrvá několik hodin a? den.
Ale mo?ná to tak bylo my?leno, to zase nevyvracím. |
|
|
|
| Proto?e to chování bylo short-time-period. Eskalovalo někdy v tom simulátoru, ke konci se u? mírnila. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Z čeho soudí?, ?e na konci byla u? po...? Chování má zvrhlé pořád:-) |
|
|
|
| Oh my Gods!... REAL simulátory byly v té době novinka, viz. Farpoint. Jak mohla Pulaski nebo Lwaxana tu?it, ?e jde čistě o projekci?
A na konci epizody u? byla po "přechodu".
Přijde mi jako byste to sledovali na půl oka. |
|
|
|
| Hypospray:Lwaxana asi byla pod vlivem toho jejího "přechodu", tak měla tak zatmělou mysl, ?e jí to nedo?lo:-), nicméně pak by asi neodhalila ty vyslance na konferenci... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|