|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 6287 |
|
V roce 1987, po téměř dvaceti letech, se opět na televizních obrazovkách objevil hraný Star Trek, tentokrát s podtitulem The Next Generation (v češtině Nová generace), který se odvážně pustil tam, kam se dosud nikdo nevydal.
Nová hvězdná loď Enterprise s písmenem D za slavným registračním číslem, měla i tentokrát za úkol poodhalovat roušky temnoty a mapovat nové světy, které byly dříve na mapách označovány jen nápisy "Hic sunt leones". To sebou samozřejmě přineslo nečekaná dobrodružství a z nich plynoucí nečekané problémy.
Problémy a tajemství však nebyly jen výsadou vnějších světů, ale vyskytly se i v samotné Federaci, která se od dob kapitána Kirka o něco rozrostla a nabyla konkrétnějších obrysů, stejně jako její nepřátelé.
Na kapitánovi Jean-Lucu Picardovi, klidném a charismatickém veliteli vlajkové lodi, bylo, aby tyto problémy řešil za pomoci své prvotřídní posádky. Do té dále patřili energický první důstojník William Riker (jednu dobu se o něm uvažovalo jako o příštím kapitánovi Enterprise, ale z tohoto plánu sešlo, když se kapitán Picard v této úloze mimořádně osvědčil), slepý šéfinženýr Geordi LaForge (původně Enterprise D "pouze" pilotoval), krásná telepatická poradkyně Deanna Troi, rozhodná šéflékařka Beverly Crusherová (kterou dočasně pro druhou sezónu nahradila doktorka Katherine Pulaski) i její geniální syn Wesley (kterého se nakonec k radosti jak zbytku posádky, tak diváků podařilo z Enterprise vypakovat), drsný Worf a v neposlední řadě android Data (v češtině Dat), jedna z nejoblíbenějších postav nejen ve Star Treku...
Nový seriál se od toho starého v mnoha směrech lišil: například měl opravdový pilotní díl, kde se celá posádka teprve dává dohromady a vzdor tomu, že podobně jako v původním ST v něm šlo hlavně o jednotlivé episody, během sedmi sezón, co byl vysílán se mnohé z nich všelijak propletly a zapletly, takže autorům mnohdy zápletky vystačily i do seriálu DS9, filmů s posádkou TNG a okrajově dokonce i do seriálů Voyager a Enterprise. Narozdíl od některých pozdějších "inkarnací" ST fenoménu dokázala TNG odejít na vrcholu své popularity - i díky tomu se jedná o bezkonkurenčně nejúspěšnější seriál z celého ST vesmíru.
Od 30.9.2010 do 7.6.2011 běžel seriál ST:TNG na TV stanici Prima Cool!
|
|
|
| TelemachusRhade: Jinak nepopírám, ?e pro normální práci je mnohem důle?itěj?í si nastavit správně obrazovku, ne? si podsvítit pozadí:-), Mně ?lo hlavně o ty extrémy, co? zrovna sledování potmě je. |
|
|
|
| TelemachusRhade: No, lesklé LCD, mů?e být dobré v otpimálních podmínkách, ale lesklý LCD displej u notebooku je teda pří?ernost.
Jak říkám já, u normálního displeje při přímém světle skoro nci nevidí?, u lesklého i při nepřímém světle vidí? souseda, tedy člověka sedícího vedle tebe:-) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Já nemluvil o celém článku (a ostatně jsem říkal, ?e bych ho nebral jako bibli v ?ádném případě), ale o tom zkopírovaném kusu. Mě tehdy pobavilo spí?, kdy? jsem četl o těch lampičkách, které ti mají udělat osvětlení stěny za monitorem.
Ale jak jsem řekl, jsem asi citlivěj?í (a osvětlení displeje mám velmi nízko skoro pořád), ale já se dlouho na obrazovku jakoukoliv nemů?u úplně potmě dívat. Výjimkou je jedině skutečně hodně sta?ené podsvětlení, to se pak někdy dívám na ST na notebooku potmě. Ale výjimečně. Rad?i ve dne za roizptýleného osvětlení. |
|
|
|
| Mvek: Ten článek mě skutečně pobavil :-) Backround lightning potřebuje? v závisloti na frekvenci a nastavení monitoru. Spí? je potřeba u star?ích typů a pro lidi, co si neumějí monitor / TV správně nastavit.. |
|
|
|
| razer: V?echny LCD jsou matné, tudí? věrnost podání barev je chabá, zvlá?ť je to znát na filmech nebo high-res fotografiích. ACB tohle eliminuje, proto?e jde o le?těný povrch. Má to i řadu dal?ích výhod, jako lep?í vykreslování při ni??ích rozli?eních a tak.. |
|
|
|
| ad 1) podsvícení víc jak 350cd/m2 ti zaručuje, ?e černou nikdy neuvidí?. Kontrast 700:1 není ?patný, ale vzhledem k podsvícení bude končit na trochu tmav?í ?edé - při tmavých scénách nebo výjevech vesmíru se nedoká?í odli?it černá a ?edá - co? je na prd. + nemá ACB
ad 2) poměr jas x kontrast u? ujde, ale zase má problém s úhly, podáním barev (6-bit), a poměr stran 4:3,2 je naprosto tragický zvlá?ť na filmy nebo hry.. Těm čtyřem ms bych moc nevěřil - my? mi zanechávala ?mouhu..
|
|
|
|
| TelemachusRhade:A co to přesně dělá? :) zostřuje obraz??? |
|
|
|
| TelemachusRhade: Právě, ?e jsem o tom četl, porot?e jsme měli ergonomii a počítače v rámci maturitní otázky:-).
Četl jsem to je?tě někde jinde (i se zmínkou o oněch lampičkách), ale: "Pozadí monitoru by mělo být osvětlené, stejně jako u televize. Světlo v pozadí by mělo mít podobnou intenzitu (!) jako obrazovka, jen tak se nezatě?ují oči. Paradoxně je-li pozadí osvětlené a přechod jasu je mírný, vidíme text lépe ne? při velkém kontrastu." (http://technet.idnes.cz/hardware.asp?r=hardware&c=A051212_115512_hardware_psp
Samzořejmě, ?e odkazem na nějaký článek na netu netvrdím, ?e je to závazné. Ale z vlastní zku?enosti vím, ?e po odkoukání filmu/něčeho jiného v zatemněné místnosti jsem víc unaveněj?í, zblbelj?í (malátněj?í apod) a myslím, ?e i oči mají tendenci víc pálit. Pokud se dívám na něco doma, v ?ivotě ne v úplné tmě. |
|
|
|
| Nebo respektive takhle - já bych u? ne?el do LCD, které na sobě nemá ACB (Active Crystal Brite), a to mají jen Acery, proče? na to mají patent. Obraz je 2x lep?í ne? na standartních TN nebo S-IPS LCD. |
|
|
|
| TelemachusRhade:U toho druhého (11k) jde předev?ím o rychlost 3-4ms, ale co je na něm ?patnýho jinýho, to podání barev?
Ale ten druhej je sice drahej ale v?ude na něj pějou chválu a ten kontrast tak nevybočuje. A co přesně u něj mrví ten poměr (proč je ten poměr tak ?patnej) :) sor za otravování ale raději ze sebe dělám vět?ího trubku ne? jsem 15-17k je dost pra?ulí. |
|
|
|
| Ten první má ?patný poměr jas x kontrast a je dost předra?ený.
Ten druhý jsem viděl v reálu a nekoupil bych si ho ani do kanceláře, nato? domů... |
|
|
|
| TelemachusRhade:No já se rozhoduju mezi
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=35915
a
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=33369
No je?tě ti napí?u PM abychom to tu zbytečně nezaspamovali :) |
|
|
|
| Mvek: Moc o tom neví?... Oči unaveje? ?patnou frekvencí monitoru - při analogu je nejlep?í 75Hz, při digitálu 60 - 75Hz. Kontrastem si nikdy oči unavit nemů?e?, pokud ho nemá? přeexponovaný. S tím zorným úhlem jsem tě nepochopil. Pokud má? monitor s vysokým podsvícením a malým kontrastem, tak je samozřejmě lampa výhodou, ale v tomhle případě je to překá?ející zbytečnost. |
|
|
|
| Razer: Tohle je nejfantastičtěj?í LCD, co znám - Acer AL2051Ws
Relativně ni??í podsvícení a vysoký kontrast, tak?e monitor skutečně umí černou narozdíl od asi 50-ti LCD, co jsem viděl na vlastní oko. Dal?í obrovskou výhodou je lesklý povrch v kombinaci se 176° vertikálními i horizontálními úhly, tak?e se na něj dá krásně koukat i ze strany nebo z le?e. Dal?í superlativum je odezva - uvádí se 8ms, ale ve skutečnosti je krat?í a troufnu si říct, ?e rozdíl v odezvě oproti CRT nepozoruju vůbec. Nativní rozli?ení je pak 1680x1050, certifikace TCO'03 a viditelná úhlopříčka je 20.1".
Mám ho na stole měsíc a jsem z něj naprosto une?en.
Jediná vada, je nemo?nost smrsknout si obraz do 4:3 rozli?ení při připojení via DVI, ale tuhle jedinou vadu snadno a rychle odstraní utilitka ATI Tray Tools. Anebo se na to vyka?lat a mít to trochu rozta?ené, co? vůbec nevadí. (na monitorech s nativním rozli?ením 1280x1024 (4:3,2) jsou zase hry "úzkoúhlé", co? vadí mnohem, mnohem víc) |
|
|
|
| Razer: No kromě notebooku máme asi 3 roky starou ne?irokoúhlou Belineu 17, ale na ní je přeci jen del?í odezva, ačkoliv to táta tehdy vybíral dost pečlivě. Na hrách je to znát při velkém pohybu (napříkald GTA 2).
Ale jak jsem mluvil o tom ovladači a problémech, tak to mám ?irokoúhlý u toho Asuse. A je to jedna věc, na kterou si stě?ovat zatím nemů?u, také je Asus hodnocen mezi nejlep?ími displeji. |
|
|
|
| Mvek:A ty má? LCD? A jaké :)
no já si také pro sledování filmů zhasínám, mám z toho pak vět?í po?itek. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Jasně, chápu. ALe rýpnu si:-), není dobré sledovat jakoukoliv obrazovku potmě. Proto?e stra?ně unavuje? oči tím kontrastem. Ideální je mít pozadí okolo displeje trochu osvícené (samozřejmě méně ne? svítí displej), dokonce se na to prodávají speciální USB lampy:-D.
A já nikdy nepochopím ty, kteří si na TV nebo jiné promítání na obrazovce zhasínají a zatahují, aby měli tmu (nemluvím o zastínění slunce přes den)...
V kině je to něco jiného, kdy? má? plátno skoro v celém zorném úhlu.
Jsem trapnej, já vím... A je to tvoje věc, to taky vím.
Razer: Vím, ?e moje standardní Intelácká integrovaná grafika v tom ASUSU má v nastevní utility k tomu mo?nost, aby men?í obraz nechala tak, jak je. Tak?e JSem třeba Sim City 4, které nemá ?irokoúhlý mód nakonec rozběhl nerozta?ené do ?ířky. Ale nevím, jak to chodí u náročných 3D her, to SimCity grafiku sice u? taky vyu?ívá, ale...:-) |
|
|
|
| Razer: No Windows XP u? na tom běhaj, ale fakt nevidím jiný důvod je tam instalovat, ne? kvůli hrám... Za hodně peně? je?tě víc muziky, ale to je asi otázka priorit...
Nikoho jsem nemusel zabít :-) |
|
|
|
| Vyslanec:Koho si musel zabít?
Nechci si ho koupit, ale tak mě napadlo, ?e kdy? u? si jablíčka nechávaj dělat stejný procáky jako má intel budou k něčemu dobré i ty jejich obrazovky (i na hry) no bohu?el :x za hodně peněz málo muziky, ale vypadá to stylově to jo.... .) |
|
|
|
| Razer: Ty si chce? koupit iMac? V?dyť ti na tom nepojedou ?ádný hry! :-) No, WoW jo... ka?dopádně je to spí? na práci a multimédia - a je to bo?í :-) Počítač mám asi dva měsíce a nikdy se ani neza?kobrtl, nato? aby padl systém, displej jsem v ?ivotě lep?í neviděl (mnohem lep?í ne? u 17" varianty), koukatelný i z úhlů, z nich? by mě nikdy ani nenapadlo něco sledovat.
Jo a hlavní výhoda proti Telemachovi - je to Apple, ne Acer :-))))))))))))) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|