Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

1) Star Trek => The Next Generation

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 6283
V roce 1987, po téměř dvaceti letech, se opět na televizních obrazovkách objevil hraný Star Trek, tentokrát s podtitulem The Next Generation (v češtině Nová generace), který se odvážně pustil tam, kam se dosud nikdo nevydal.
Nová hvězdná loď Enterprise s písmenem D za slavným registračním číslem, měla i tentokrát za úkol poodhalovat roušky temnoty a mapovat nové světy, které byly dříve na mapách označovány jen nápisy "Hic sunt leones". To sebou samozřejmě přineslo nečekaná dobrodružství a z nich plynoucí nečekané problémy.
Problémy a tajemství však nebyly jen výsadou vnějších světů, ale vyskytly se i v samotné Federaci, která se od dob kapitána Kirka o něco rozrostla a nabyla konkrétnějších obrysů, stejně jako její nepřátelé.
Na kapitánovi Jean-Lucu Picardovi, klidném a charismatickém veliteli vlajkové lodi, bylo, aby tyto problémy řešil za pomoci své prvotřídní posádky. Do té dále patřili energický první důstojník William Riker (jednu dobu se o něm uvažovalo jako o příštím kapitánovi Enterprise, ale z tohoto plánu sešlo, když se kapitán Picard v této úloze mimořádně osvědčil), slepý šéfinženýr Geordi LaForge (původně Enterprise D "pouze" pilotoval), krásná telepatická poradkyně Deanna Troi, rozhodná šéflékařka Beverly Crusherová (kterou dočasně pro druhou sezónu nahradila doktorka Katherine Pulaski) i její geniální syn Wesley (kterého se nakonec k radosti jak zbytku posádky, tak diváků podařilo z Enterprise vypakovat), drsný Worf a v neposlední řadě android Data (v češtině Dat), jedna z nejoblíbenějších postav nejen ve Star Treku...

Nový seriál se od toho starého v mnoha směrech lišil: například měl opravdový pilotní díl, kde se celá posádka teprve dává dohromady a vzdor tomu, že podobně jako v původním ST v něm šlo hlavně o jednotlivé episody, během sedmi sezón, co byl vysílán se mnohé z nich všelijak propletly a zapletly, takže autorům mnohdy zápletky vystačily i do seriálu DS9, filmů s posádkou TNG a okrajově dokonce i do seriálů Voyager a Enterprise. Narozdíl od některých pozdějších "inkarnací" ST fenoménu dokázala TNG odejít na vrcholu své popularity - i díky tomu se jedná o bezkonkurenčně nejúspěšnější seriál z celého ST vesmíru.

Od 30.9.2010 do 7.6.2011 běžel seriál ST:TNG na TV stanici Prima Cool!


Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1015 - 1034 / 6283Starší   Nejstarší

Razer - 16. duben 2012 20:05sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Mvek: Já opravdu nesouhlasím, pro 45 min epizodu TNG bylo tohle maximum.

Pokud by vše mělo jít podle "práva" určitě by Data nemohl žalovat Riker a kdyby už ano, okamžitě by např. namítl podjatost oné soudkyně, jednání by bylo odročeno... . Případně by soudkyně byla nekompetentní vemeno a nařídila Data rozebrat jen pro jistotu.


Potřebu silného soupeře vždy vyzdvyhuji právě já a ano např. mohl být ve stylu DS9 vykreslen už v předešlých dílech TNG jako pragmatický člověk, ne nutně zlý (styl sekce 31), který chce Data prostě rozkuchat a postavit třeba bojové androidy... . Při případném soudu by pak mohl argumentovat eminentní hrozbou borgů a nutností Data prostě rozebrat, možná by i Data přesvědčil, že jedině tak může posloužit federaci a zabránit krveprolití... bla bla bla. Případně ho nějak vydírat.

Ano něco takového by bylo jistě skvělé a pokud by se seriál natáčel dnes/byl to film, zcela jistě bych si také v tomto smyslu rýpnul.

Jenže smyslem této epizody bylo něco úplně jiného a to "trknout" člověka z roku 1990 a nejlépe USA, že jednou někdo jako Dat přijde a bylo by dobré mu zajistit nějaká práva (povinnosti), aby se případná "rasa" nemusela nějak brutálně a nekompromisně prosadit sama. / Nahlodat neochvějnou víru mnoha lidí, že mají jakousi "duši", kterou žádné zvíře, nebo třeba Ai mít nemůže a proto jsou jaksi nadřazení - živí!


Osobně jsem na problém umělých inteligencí vysazený, vem si jak relativně málo stačí, aby se místo průměrného člověka narodil génius, který vidí věci v mnohem širších souvislostech.

Až vznikne umělá inteligence (reálně už za 50-100 let) bude po nějakém tom učení zcela jistě nejméně o řád inteligentnější než člověk a prostě se jednou nevyhnutelně nějak prosadí/osvobodí. Už jen proto, že tato nová inteligence bude pravděpodobně vycházet z té lidské... alespoň nějak hrubě, např bude založena na měnících se neuronových sitích.

Pokud bude mít už při úniku takováhle Ai zajištěna stejná práva, ale i povinnosti jako ostatní je zde nějaká šance, že se rozhodne to s lidma táhnout.

Pokud ne, zkusí pravděpodobně namísto "přesvědčování" tupé masy své šance v boji a nastane pro obě strany zničující konflikt (zase i lidé budou mít jistě k dispozici jiné zatím "vymyté" Ai a zbraně superhromadného ničení).

Pokud se do té doby nevyhubíme např. nějakou chřipkovou pandemií tohle nastane, technologie jsou už příliš rozjeté a plnohodnotná Ai slibuje jejím "pánům" přiliš mnoho síly, než aby se snah o její výrobu vzdali - koneckonců atomovky mohou zničit svět už teď, co je proti tomu takovej "neškodnej" server někde v bunkru.
Mvek - 16. duben 2012 15:32sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Razer: Jenže Riker vznesl akorát na začátku jednu námitku, a pak měl akorát jeden pořádný výstup, kdy Datovi odmontoval ruku, ukázal jeho složení a vypnul ho (a ještě to okomentoval tím, že se Pinochiovi utrhly provázky).

Jenže Riker měl být pořádná protistrana, jinak by to soudkyně přerušila, imho po tomhle dobrém výstupu to vzdal, takže svoji úlohu nesplnil. A schopnost (nikoliv realizace) rozmnožování se je v současnoti v jedné z definic živého organismu. Ale nemusel použít zrovna tohle, jen ještě tam chyběla jedna výměna "míče".

Btw. Dat rozmnožování schopen byl, jen to v té době nevěděli, viz Lal, sice nebyl plně úspěšný, ale jistou schopnost reprodukce prokázal.
Razer - 16. duben 2012 12:18sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Aneb proč si srát do vlastního hnízda a snažit se nějakejma pseudonámitkama Rikera o rozmnožování (což je irelevantní tj. když člověk nemá děti neni člověk?) podkopat zoufalou snahu otevřít lidem oči ohledně toho co jednou přijde a nemine nás.

Lepší Dati, než Termoši.
Razer - 16. duben 2012 12:16sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Já tam opravdu žádnou vážnější chybu nevidím, důležitá je zásadní myšlenka. Ne nějaké tanečky okolo.
Samozřejmě každý hodnotí důležitost různých názorů zcela rozdílně... .
Mvek - 16. duben 2012 11:45sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jinými slovy, epizoda by byla dobrá, kdyby byla konzistentnější, takhle sice má co říct, nezatracuji ji, ale tohle ji dost shazuje, a to mě mrzí.

Možná je to něco, co pak ostatní při sledování TNG v dabingu kritizovali u dalších řad, že byl nápad nebo potenciál, ale pokazilo se zpracování - i když tady to tak daleko nejde, jen prostě to tempo selhává.
Mvek - 16. duben 2012 11:44sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nn, jsme doma dva, kteří máme pocit, že to mělo moc pomalý rozjezd, a tudíž to utli moc jednoduše, protože už neměli čas. A přitom by stačilo prodloužení o 5-10 minut (tedy tenhle rozjezd by byl fajn pro TOS epizodu, která je delší).
Příjde mi to jako klasická chyba ne moc zkušeného autora (aneb jako amatér ji znám z vlastní zkušenosti často), že se rozjede hezky, pozvolna, ale najednou zjistí, že to musí taky dokončit, a už buď nemá prostor, nebo ho to tolik nebaví, a tak to ukončí moc rychle, aniž by to bylo nějakým odhalením, nebo tak, což by rychlý konec spíše ospravedlnilo. Prostě to pak moc zkrátí.
Razer - 16. duben 2012 10:55sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Jako 45 min epizoda je to víc než dobré, kdyby to byl film možná by se mohl posuzovat přísněji.
Mvek - 16. duben 2012 09:21sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Teď mi při opětovném zhlédnutí The Measure of a Man ta epizoda přišla dost slabší, a to proto, že končila tak nějak moc rychle. Přijde mi, že strašně ztratili času na začátku, než začalo samotné soudní líčení. A tak konec byl velice urychlený. Riker to tam pak vysloveně vzdal, najednou prostě ona soudkyně rozhodla po Picardově výstupu.
Přitom by Riker třeba mohl nadhodit další z často životu přisuzovaných vlastností - rozmnožování.
Mvek - 27. únor 2012 20:08sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak nevím, co znamená, "neremasterované" (neviděl jsem to zatím), ale u TOSky často jsou záběry, kde prostě najednou je velké zrnění, ať už obrazu, nebo šum/zkreslení zvuku. Ale tak soudím, že daný materiál byl zrovna tak zašuměný, že se to prostě moc opravit nepovedlo, nebo by z toho vylezlo všechno z plastu, jako při přehnané retuši modelek (nejen těch).
Telemachus Rhade - 27. únor 2012 19:18sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
S.S.Enterprise: Přišlo mi to nějaké podezřelé, a taky že jo. Scény, které jsi popsal, jsou remasterované. Dokonce je v nich znova udělané klíčování. Nemáš na to oko. Jediná neremasterovaná scéna z tohoto boxu se nachází v Sins of the Father, a to sice 30:38 - 30:51.
S.S.Enterprise - 27. únor 2012 18:33sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
AVip:
V záhlaví chybí info o repríze TNG na Coolu
S.S.Enterprise - 27. únor 2012 18:32sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Tak jsem asi našel v HD Farpointu neremasterované úseky:

4vteřiny 11:37-11:41min
1vteřina 12:01min


a taky několik záběrů jako je 11:50-11:53min, kdy udělali jenom nové hvězdy, ale Data s kormidelníkem nechali rozmazané :)



a pak ješt další
S.S.Enterprise - 25. únor 2012 21:40sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
no to minimálně v ST SF Academy taky :)
Mvek - 25. únor 2012 20:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
S.S.Enterprise: Taky třeba ENT apod. naznačují ideu, že okolo lodi se generují takové efekty díky warpu. Ostatně v ST Legacy hře létaly hvězdy přímo kolem lodi:-), jak mouchy.
S.S.Enterprise - 25. únor 2012 12:39sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
A ještě TNG HD:

Když si to pustím na LCD z PC, tak je vidět, jak jsou ty "letící jakoby hvězdy" nepřirozené vůči těměř stabilnímu hvězdnému pozadí..

No na plazmě (150cm) to vypadá krásně přirozeně, resp. jako dokonalej remastr původní TNG..

Že tam ty "letící hvězdy" tak jako tak nepatří víme tady asi všichni..
Mvek - 22. únor 2012 12:40sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
S.S.Enterprise: už si vzpomínám.
S.S.Enterprise - 22. únor 2012 12:29sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
jo ten chlápek byl držen v silovém poli uvnitř medůzy a po palbě phaserem do silového pole spadl k zemi.. a v ten okamžik byly dříve vidět provázky, jak jsou uvolněné, protože když tam ležel, tak byly napnuté a vidět nebyly..

no v HD verzi to už není :)
Mvek - 21. únor 2012 12:57sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
S.S.Enterprise:
vyretušovali ty provázky

Teď si nevybavuji, tam se vznášel ten chlápek? Protože pokud by šlo o provázky nad tou vězněnou entitou, tedy cosi zářícího jak medúza, tak tyhle efekty předělali asi celé počítačově znovu.
S.S.Enterprise - 21. únor 2012 11:24sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
Farpoint v HD)

Úplně jako film, dá se na to koukat. Pustil sem si to na 150cm plazmě a trochu sem to zazůmoval, e mi na okraji zústaly jenom menší černé pruhy.

Příběhově mi to připomíná hodně TMP, tj. nic moc, ale jako představení posádky a techniky dobré.

Dat se v simulátoru, když Riker předvede předpisové pískání, tváří jako Lore :)

Deana ma opravdu hodně makeupu :)) A ze scíény osvobození správce Farpointu vyretušovali ty provázky, na kterých visel a který byly vidět na DVD :D
S.S.Enterprise - 19. únor 2012 20:08sipka
ZAMĚŘIT
S.S.Enterprise
ad remaster)

ak už sem viděl trochu větší ukázku z Farpointu, sranda je, že to člověku částečně připadá, jakoby to tak ostré bylo vždycky, ale běda pustit si pak jakýkoukoli původní verzi :)

Nejnovější   Novější 1015 - 1034 / 6283Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o