|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 6284 |
|
V roce 1987, po téměř dvaceti letech, se opět na televizních obrazovkách objevil hraný Star Trek, tentokrát s podtitulem The Next Generation (v češtině Nová generace), který se odvážně pustil tam, kam se dosud nikdo nevydal.
Nová hvězdná loď Enterprise s písmenem D za slavným registračním číslem, měla i tentokrát za úkol poodhalovat roušky temnoty a mapovat nové světy, které byly dříve na mapách označovány jen nápisy "Hic sunt leones". To sebou samozřejmě přineslo nečekaná dobrodružství a z nich plynoucí nečekané problémy.
Problémy a tajemství však nebyly jen výsadou vnějších světů, ale vyskytly se i v samotné Federaci, která se od dob kapitána Kirka o něco rozrostla a nabyla konkrétnějších obrysů, stejně jako její nepřátelé.
Na kapitánovi Jean-Lucu Picardovi, klidném a charismatickém veliteli vlajkové lodi, bylo, aby tyto problémy řešil za pomoci své prvotřídní posádky. Do té dále patřili energický první důstojník William Riker (jednu dobu se o něm uvažovalo jako o příštím kapitánovi Enterprise, ale z tohoto plánu sešlo, když se kapitán Picard v této úloze mimořádně osvědčil), slepý šéfinženýr Geordi LaForge (původně Enterprise D "pouze" pilotoval), krásná telepatická poradkyně Deanna Troi, rozhodná šéflékařka Beverly Crusherová (kterou dočasně pro druhou sezónu nahradila doktorka Katherine Pulaski) i její geniální syn Wesley (kterého se nakonec k radosti jak zbytku posádky, tak diváků podařilo z Enterprise vypakovat), drsný Worf a v neposlední řadě android Data (v češtině Dat), jedna z nejoblíbenějších postav nejen ve Star Treku...
Nový seriál se od toho starého v mnoha směrech lišil: například měl opravdový pilotní díl, kde se celá posádka teprve dává dohromady a vzdor tomu, že podobně jako v původním ST v něm šlo hlavně o jednotlivé episody, během sedmi sezón, co byl vysílán se mnohé z nich všelijak propletly a zapletly, takže autorům mnohdy zápletky vystačily i do seriálu DS9, filmů s posádkou TNG a okrajově dokonce i do seriálů Voyager a Enterprise. Narozdíl od některých pozdějších "inkarnací" ST fenoménu dokázala TNG odejít na vrcholu své popularity - i díky tomu se jedná o bezkonkurenčně nejúspěšnější seriál z celého ST vesmíru.
Od 30.9.2010 do 7.6.2011 běžel seriál ST:TNG na TV stanici Prima Cool!
|
|
|
| To by byla dobrá hra... Po vzoru Drawception - postavte z Lega scénu z epizody. Druhý hádá, co to je. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Pěkné! -) |
|
|
|
| Dneska jsem se konečně dostal k sestavení mé oblíbené scény. Líbí? :)
|
|
|
|
| Tak tohle se potom uvádí v Equinoxu, že díky těm bytostem mohl letět 9,9 prakticky neustále. |
|
|
|
| S.S.Enterprise:
... ja to chapal vždy tak, že to rozkazuje kvuli energeticke efektivite
Já spíš myslel, že vyšší warp zkracuje životnost pohonu, ale obojí je možné. |
|
|
|
| kapitan Pike:
někdy rozkazovala jenom warp 6
... ja to chapal vždy tak, že to rozkazuje kvuli energeticke efektivite, ale tusim že warpova stupnice rychlosti je exponencialni takze kdyby leteli tim warpem 9,9 o kterem se mluvi v prvnim dile, tak by myslim byli doma docela rychle ne?
|
|
|
|
| Taky otazka, jak si vylozit 'maximalni warp'.
Zmena geometrie je pekna vymluva, ale nic to nemeni na tom, ze Force of Nature vyznela jaksi do prazdna. Picard se nad zasadni zmenou v cestovani warpem velice zamysli a mraci, ale od te doby v Treku nikdo nijak neresi. |
|
|
|
| S.S.Enterprise:
Voyager myslím opravdu netřeba komentovat, nebo si snad opravdu myslíte, že by Janewayová letěla domů jen pětkou? :D
Stačí se podívat na první dvě řady, jaké rozkazy tam dává na konci epizody :-) Ale je fakt, že třeba někdy rozkazovala jenom warp 6 a dost pochybuji, že tohle by byla běžná cestovní rychlost lodě té třídy. |
|
|
|
| Už nevím, kde (zkusím dohledat) jsem četl poznámku, že u nových typů lodí došlo ke změně geometrie warp pole, která umožnila zrušit omezení rychlosti na Warp 5.
Asi to tak nehobluje časoprostor >;oD |
|
|
|
| Voyager myslím opravdu netřeba komentovat, nebo si snad opravdu myslíte, že by Janewayová letěla domů jen pětkou? :D |
|
|
|
| Ale MA zmiňuje právě i omezení rychlosti v případě Enterprise E ještě v Nemesis a výjimku u Voyageru vlivem měnitelné geometrie gondol. -) |
|
|
|
| Ad Force of Nature, jak zmínil ve fóru o Voyageru Pike, a jak jsem někde, možná i na SN, dříve také četl, překonání omezení rychlosti na warp 5 měl umožnit vývoj užších lodí s protáhlými talířovými sekcemi jako u tříd Intrepid nebo Sovereign. Proto by Voyager (možná i díky naklápění gondol, to netuším) nebo Enterprise E (jejíž gondoly se ale snad nehýbou -)) neměly být s TNG v rozporu, stejně jako Titan... Defiant je pak tak odlišný, že by asi mohl problém též překonávat, ale navíc, jak zde správně padlo, byla v DS9 válka... Otázkou je, jak do toho zapadá třeba Enterprise J ze vzdálenější budoucnosti opět spíše s širší talířovou sekcí, ale u ní už zase mohla problém řešit jiná technologie... |
|
|
|
| První řada TNG je do TOS-like stylu laděná záměrně, protože "nouzový plán B" předpokládal, že v případě neúspěchu se bude TNG bundlovat coby "4. sezóna ST". |
|
|
|
| no je taková ... z jedné třetiny TOSka... |
|
|
|
| Mvek: Aspon vidis jak jsem se ja citil u treti rady tosky :) |
|
|
|
| Teda vidět většinu epizod z první řady TNG je utrpení...
Dost tomu přidává navíc samotné remasterování, díky kterému laciné kulisy vypadají ještě více uměle.
A dabing tomu taky přidává, když občas díky rodičům vidím českou verzi. |
|
|
|
| Ja az se dostanu k tng (ted teda aktualne ctu uz asi patou tos pre-tmp knizku), tak urcite ty bonusy k tomu davat budu, fakt se na to tesim, nevidel jsem to 10-11 let |
|
|
|
| Ted bych se asi mel ozvat ja s tim, ze punkersky mam sedmou sezonu rad, predevsim klenoty jako Homeward, Sub Rosa nebo Masks :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|