|
|
|
| Yakuzza:
Já se ptám - proč nemají všechny epizody (nebo alespoň většina) hudbu, která by zaujala?
Prachy? Čas? Pokud mu dají tolik epizod, pochybuji, že bude mít chuť se s každou mazlit, ještě navíc, když nejde o film. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Ad Inner Light a Badda-Bing, Badda-Bang - To je přesně ten problém. Jednou za čas se objeví epizoda s naprosto vynikající hudbou - ať už to jsou ty dvě zmiňované nebo třeba TNG: Sub Rosa, DS9: The Visitor, Far Beyond The Stars, VOY: Heroes and Demons, Concerning Flight, Fair Haven a Spirit Folk, místy Message in a Bottle a Equinox. Možná jsem zapomněl jednu dvě epizody, ale tím ten výčet opravdu končí. Já se ptám - proč nemají všechny epizody (nebo alespoň většina) hudbu, která by zaujala? |
|
|
|
| Yakuzza:
Narozdíl od předchozích různě šílených edic
? ST2 a hlavně ST3 expd. jsou vynikající a není na nich balastu ani minuta. Pokud nepočítám původní soundtrack na CD2. Pětka je přecpaná hudbou a na původním OST je její tak třetina, takže s balastem určitě nepočítám.
Jay Chataway má na svědomí Inner Light a i když je občas trochu ambientní, za nudného bych ho neoznačil. A pokud vyšla hudba ke 40-ti epizodám, rád bych aby vyšla i k těm daším 130-ti :)
Jinak Chataway je zodpovědný za 42 epizod TNG, 58 epizod DS9 (a to včetně Badda-Bing, Badda-Bang), 54 epizod Voyageru a 28 epizod Enterprise. = za Jay Chataway Project jsem ochoten utratit klidně trojnásobek toho, co za Jonese. U koho bych si to rozmyslel (čti stejně koupil, ale žbrblal) je Dennis McCarthy - ne, že by neuměl, ale strašně se opakuje, aneb chceš-li OST k Cestě válečníka, pusť si Generations :) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Proč by někdo dělal Jay Chattaway Project, když z toho člověka pořádně nic kloudného nevylezlo? Kvůli několika desítkám minut unylé seriálové hudby bez špetky nápadu? |
|
|
|
| TelemachusRhade:
STAR TREK V: THE FINAL FRONTIER: LIMITED EDITION (2CD-SET)
Narozdíl od předchozích různě šílených edic mě toto dost zaujalo... Sice tam bude hromada neposlouchatelného balastu, ale taky dost věcí, které na základním soundtracku chybí... |
|
|
|
| Ale jo, dal jsem 80%, chvíli jsem byl nadšený, když jsem to slyšel před filmem. Pak jsem byl nadšený z určitých pasáží, ale dodnes na mě působí ta část z Enterprising Young Men nebo z toho rozšířeného soundtracku přímo "Main Title", co zazní při úvodním titulku. Když si představím tu chvíli, kdy přeci jen člověk byl dojat, že po dlouhé době sedí na novém ST filmu v kině a začíná to slibně:-). |
|
|
|
| AVip:
klingonského motivu ... TNG
Jo, překvapilo mě, když na mě vybafl klingonský motiv na pár sekund v TNG Where No One Has Gone Before ve chvíli, kdy Worf za chvilku spatří targa na můstku.
Jinak o variacích radši pomlčím, já slyším takové souvislosti a podobnosti:-D. Ale někdy to možná zužitkuji k jedné soutěži na con. |
|
|
|
| AVip: Podle mě se bavíme každý o něčem jiném - stejné téma jsou pro mě např. čtyři shodné tóny (pochopitelně nevadí, pokud jsou transponované, čili by se to dalo definovat spíše jako čtyři tóny se stejnými rozdíly ve vzájemných intervalech) uspořádané ve shodné rytmice (tady to je neodiskutovatelné). Subjektivně podobné téma je něco úplně jiného. To znamená, že tobě přijde, že téma ze ST V je jednodušší verze tématu z ST VIII. |
|
|
|
| Yakuzza:
S tím ST V s tebou nesouhlasím
Nejsem si jist, jestli by "reverzní inženýrství" bylo v tomto případě dostatečně průkazné, protože tady nejde ani tak o technickou stránku věci, jako spíš o celkový dojem...
Z mého úhlu pohledu jde o stejný základní motiv (samozřejmě v rámci ST VIII značně překopaný a doširoka rozvedený) a pokud tu např. takovému Hornerovi vyčítáme recyklaci všeho možného i nemožného, měli bychom i Goldsmithovi měřit stejným metrem (a navíc, kdyby každý skladatel recykloval se stejnou grácií jako Jerry G., tak by byl svět trošku lepší místo, krom toho je známo, že zrovna ST VIII byl pro mistra tak trochu vedlejšák, kde kvůli nedostatku času recykloval co se dalo -a logicky tak činil ze svého předchozího ST soundtracku, t.j. z ST V- a kdy část pasáží přenechal svému synovi, naplno se ST věnoval až v ST IX). |
|
|
|
| Dal jsem 90%. Nemám prakticky co vytknout, těch 10% jsem strhnul jen proto, že na první poslech mi hlavní téma přišlo tak levné a "teplé", až to bolelo... Pak si ale člověk zvyknul. |
|
|
|
| AVip: S tím ST V s tebou nesouhlasím. Možná mají ta témata podobný styl, ale melodie a rytmika jsou úplně jinde. A není to jenom o subjektivitě - vem si notový papír a tužku, případně program Guitar Pro a zapiš si ty melodie... Kdybych nebyl líný, tak to i udělám, možná až se budu hodně nudit :-) |
|
|
|
| Pozemstan:
Za hlavní motiv ST VIII považuji to, co zazní např. i v ENT na začátku
No však však...
Ad St V vs. ST VIII, já když vezmu, co všechno v hudbě spadá do pojmu různé aranžmá a frázování (kdy opravdu je občas díky kreativitě aranžéra/interpeta problém ten který konkrétní kousek poznat i pro člověka, který ho jinak zná jak svoje boty), tak pro mne to prostě je stejný motiv, tím spíš, že je od stejného skladatele...
Ono si koneckonců stačí poslechnout variace na téma Goldsmithova hlavního ST motivu či klingonského motivu, ty jsou taky občas od sebe hodně daleko (např. ST:TMP vs. ST V vs. TNG, například).
Ale uznávám, že je to do jisté míry i o osobním názoru... |
|
|
|
| Yakuzza, AVip: Za hlavní motiv ST VIII považuji to, co zazní např. i v ENT na začátku In a Mirror, Darkly asi po 0:45 poté, co se ukáže vulkánec a rozhlíží se, zatímco se ke němu blíží Zefram Cochrane. Ve filmu se to myslím objeví v trochu jiný moment. V ST V skutečně zazní při Kirkově lezení na El Capitan (asi od 06:10 od okamžiku, kde se objeví úvodní jako titulky "Executive Consultant Gene Roddenberry" podobné tóny, ovšem s trochu jinou melodií. Obojí se mi velice líbí a zprvu se mi to i pletlo, ale rozdíl je podle mě jasně patrný. Ve VOY Year of Hell se to myslím použitými nástroji skutečně dost blíží Prvnímu kontaku, ale je slyšet vlastně jen jakási předehra hlavního motivu FC. Délkou jde spíše o běžnou seriálovou "fanfárku" dokreslující scénu, ale původ v FC je možný. |
|
|
|
| Yakuzza:
Ale v ST V si ho teda nepamatuju
To je v pořádku... protože se bavíme o dvou různých motivech... :-)
To, co tě zaujalo, je vyloženě pomocný motiv.
Pro porovnání, najdi si ST V (film), pusť si úvodní titulky a počkej na záběr, jak Kirk leze na skálu, případně na konci během rozhovoru Kirk-Spock-McCoy (v závěrečných titulcích není), pak se určitě dohodneme. :-)
|
|
|
|
| Ale v ST V si ho teda nepamatuju a to ten soundtrack znám poměrně dobře... |
|
|
|
| AVip:
ve VOY je to, když si na to dám pozor
Tak nějak...
Ono to téma je totiž hrozně jednoduché a skladatel ho asi poměrně jednoduše použije, aniž by si to uvědomil... Ať už Goldsmith nebo kdokoliv jiný... |
|
|
|
| Hlavní motiv z ST VIII (IMNSHO) zazněl už v ST V...
tohle je recyklace motivu spíše pomocného, byť teď bychom se mohli dohadovat, co je vlastně hlavní motiv ST VIII, že... :-)
Ale je to tam, v ST X nezaměnitelně a ve VOY je to, když si na to dám pozor... |
|
|
|
| no mě se to teda moc nezdá... je to jenom jakysi bzučení bez motivu.. |
|
|
|
| Zrovna mám puštěnou Voyagerovic Year of Hell, Part II a zhruba v čase 37:30, kdy Janeway po Tuvokově odchodu zůstává sama na zničeném můstku, zaznívá úplně stejný motiv jako hlavní motiv z First Contactu. (A který z nepochopitelných důvodů zazněl i během Picardova proslovu na Rikerově svatbě v Nemesis.) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|