|
|
|
| TelemachusRhade: Tak to máš stejné jako s tématem z The Inner Light, ten je taky něčím výjimečný, tak je na všech kompilacích... |
|
|
|
| A to jsou ty paradoxy. Příšernosti jako Amok Time vyšel soundtrack a hlavní motiv se dostal snad na všechny 'TOS included' kompilace :) |
|
|
|
| Mvek: Jo, tak motiv z Amok Time je případ sám o sobě :-) |
|
|
|
| V šedesátých letech se na obou stranách železné opony stalo to, že se skladatelé filmové hudby "zbláznili" a začali produkovat cosi, co lze v řadě případů hudbou nazvat pouze z nedostatku lepší terminologie.
ST, jakožto TV produkce, je tím sice zasažen také, ale naštěstí ještě ne v plné síle...
A u sci-fi se to ještě vsákne (ostatně ve sci-fi tento styl strašil asi nejdéle), ale u válečného filmu to už působí jak pěst na oko...
Pak je tu ještě jedna věc, která se sice týká hlavně TV produkcí, ale nejen - tehdejší TV přijímače v průměru měly z dnešního hlediska přímo odstrašující parametry obrazu i zvuku a tak na nějaké jemné finesy prostě nebyl prostor a divák chtěl "něco" slyšet (a vidět, ale to sem až tak nepatří). |
|
|
|
| Tak já si to myslel, a neznám americké dobové schéma reklamu daného seriálu, jestli třeba zvládnou i 3, 4 reklamy, že to není uprostřed. Ale z DVD nebo ripů to pak působí divně no:-) |
|
|
|
| Yakuzza: Ke sci-fi jsem myslel jen ty pazvuky a doprovod pouze s náznaky melodie (třeba takový vulkánský motiv z Amok Time). Pak opravdu použití libozvučnější melodie působí dost okatě. |
|
|
|
| Mvek:
řekl bych, že to patří ke sci-fi, resp. v té době se to do sci-fi dávalo.
Však říkám, že se to v té době tak dělalo. A nejen ve sci-fi... Napadlo mě teďka, že to je možná pozůstatek z dob němých filmů, kde hudba hrála pochopitelně klíčovou roli. |
|
|
|
| Mvek:
někdy mám pocit, že to schválně dělají na dramatické momenty před reklamou
To je ale pointa dramatických momentů :-) |
|
|
|
| Mvek:
někdy mám pocit, že to schválně dělají na dramatické momenty před reklamou
To opravdu není pocit :-) |
|
|
|
| Hm, tak asi jo, když jsem namátkou pustil soundtrack, ale řekl bych, že to patří ke sci-fi, resp. v té době se to do sci-fi dávalo. Mělo to působit zároveň jak z jiného světa.
A ta hlasitost a drama před stmívačkou je i v TOS, někdy mám pocit, že to schválně dělají na dramatické momenty před reklamou:-) |
|
|
|
| TOS - Ano, jsou to těžké disharmonie, což ale nutně nemusí být na škodu. Sem tam do toho skočil až přehnaně melodický motiv, málem jak z pohádky, což zase působilo jako pěst na oko. A kromě toho byla ta hudba ještě přehnaně výrazná, ale tak se to v té době dělalo. Obecně řečeno mi ale hudba z TOSky absolutně nevadí.
Co se stmívačky týče... asi souhlasím, ale nevím, rušivé mi to asi nikdy nepřišlo... |
|
|
|
| Mvek:
Co se týče TOS, já bych řekl, že ani tak ne disharmonie
Ale ano. A těžká. TOSka oplývá za uši tahající muzikou, kterou si neokážu vysvětlit jinak, než že Gourage měl úchylku na pily.
Yakuzza: V novějších seriálech to nepozoruju. Tam je jiný nešvar - vytáhnout muziku co nejvíc nahoru těsně před stmívačkou. To je někdy extrémě rušivé a dokáže to líst hodně na nervy. Pamatuju si to hlavně z pozdější TNG a Voyageru.
DS9 má poměrně výraznou hudbu. (když nepočítám tu Cestu válečníka)
|
|
|
|
| Dejte do záhlaví někdo tohle:
..ten Giacchino mě irituje. Navíc je neaktuální. |
|
|
|
| Yakuzza: Co se týče TOS, já bych řekl, že ani tak ne disharmonie (ale třeba si ten pojem mylně vykládám, když nejsem hudebně ani zpěvně postižený), jako spíš hodně výrazný hudba. Ale stačí si pustit většinu filmů té doby a je to totéž. Třeba některé válečné z té doby. A tam určitě nešlo o levnou televizní produkci. |
|
|
|
| Mně někdy přišlo, že hudba ani nerespektovala aktuální dění v tom smyslu, že při dramatických i komediálních momentech/epizodách byla hudba úplně stejná. Celkem zbytečně to narušovalo atmosféru některých epizod. A v první sezóně ENT to působilo doslova otravně. |
|
|
|
| Ale chtěl jsem tím hlavně říct, že v novodobých ST seriálech je hudba ve většině případů hrozně odfláklá. V té době se takhle hudba k seriálům vytvářela (podobně jako v době TOSky bylo pravděpodobně moderní narvat co nejvíc disharmonií na metr čtvereční), což je do jisté míry omluva. Ale nevím, co je tak těžkého na tom vymyslet alespoň nějaké to výraznější romulanské téma, borgské téma nebo třeba emissary téma. A udržovat v tom určitou konzistenci. No škoda. |
|
|
|
| Jasně, tak pokud je to o osobních preferencích, tak není moc co řešit... |
|
|
|
| Takhle, Ron Jones je dle mého velmi dobrá investice. A vzhledem k tomu, že od dalších interpretů vyjde opět maximálně 5000ks, půjde o dobrou investici, i kdyby se ti to ve výsledku nelíbilo :) |
|
|
|
| Yakuzza:
nemám důvod pouštět si hudbu např. (náhodně vyberu) z TNG: The Emissary
Tvoje mínus. Zrovna ta je velice dobrá na samostatný poslech. Z Ron Jones Project je většina velmi poslouchatelná. Balastu je tam minimum. Ale to bych asi nechal na osobní posouzení. Ostatně těch soundtracků není tolik aby se to nedalo naposlouchat. |
|
|
|
| Yakuzza: Jj, přesně proto jsem říkal, že tyhle výběry více než co jiného by potřebovaly mít možnost kupovat po pár skladbách. Aby se vůbec některé prodaly, tak třeba stylem kupte si 3 jakékoliv skladby, chcete víc, tak další 3:-).
Ne, vždycky se najde někdo, komu zrovna nějaký i nevýrazný motiv sedne, takže by to možná bylo celkově výhodné pro prodejce, prodali by v celku možná víc, kdoví. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|