|
Spravuje: lagga Počet příspěvků: 8289 |
|
|
|
| TelemachusRhade: ano, tak to fungovalo, proto?e v první polovině století by nikoho soudného nenapadlo rozvíjet sebevědomí u průměrných blbečků s ostrými lokty a chováním řeznického psa. Ti se ve vět?í míře poprvé vyskytli a? v generaci ?edesátých let (viz na?e vláda a parlament, kde si dali sraz) a osobně si myslím, ?e jejich zvý?ený výskyt úzce souvisí s tehdej?ím trendem "výchovy bez výprasků". :-)
MickTheMage:
Ehm, preco by po kazdom malo nieco ostavat? :) Co sme nejaka dobrocinna charita, ktora nechava buducim generaciam nieco?! Bah! Do certa s nimi ;).
To přece nedělá? pro ně, ale pro sebe, aby se na tebe nezapomnělo. :-)
Druha vec, vseobecne sa precenuje skolske vzdelanie v tejto spolocnosti. Poznam par ludi, co maju zakladku, resp. strednu a povedal by som, ze su na tom lepsie (i rozhladovo) ako ja s diplomom :) (nastastie nie cervenym ;)) ). Otazka vzdelania je relativna. Vystudovat skolu nic neznamena. Je to dobre? Je to zle? Bohovia vedia.
Naprosto souhlasím. Pojmy "vzdělanost" a "formální vzdělání" se dnes snad u? ani významově neprotínají: formálním vzděláním dnes mů?e člověk projít, ani? by se to na jeho vzdělanosti nějak odrazilo. :-)
Charles: Pravda, jenom aby jsme z těch potenciálních "nenul" nevychovali obecním ubíjením nuly.
Zaměňuje? "ubíjení" a "vedení k pokoře". Pro mladé lidi je nezbytné, aby byli konfrontováni se skutečností, ?e nejsou a s největ?í pravděpodobností nikdy nebudou mistry světa v čemkoliv. |
|
|
|
| TelemachusRhade: U nás nemyslím, Gabriel Berdár by mohl vyprávět... |
|
|
|
| Valeris: Ty jsi nepochopil mě :) Ze ?kol sice leze nespočetné mno?ství pře?tudovaných individuí, které na mapě nenajdou Afriku, ale leze odtamtud 20 - 25 %, kteří jsou dostatečně vzdělaní aby měli ?anci se někam dostat - dotáhnout - řídit. Svět rozhodně nebude řídit ta ?edá středně vzdělaná masa - jednak proto, ?e na to nemá a druhak proto, ?e sama ani nechce. To jsou lidi, co zalezou do klasických středních pozic, nejvý?e jako nějací pseudomana?eři realit nebo bank. A není to moderní jev, funguje to takhle minimálně 70 let - viz USA, GB, Canada, Australia, NZ, etc.. - tedy státy kde to dlouhodobě funguje nejlíp. |
|
|
|
| MickTheMage:
Vystudovat skolu nic neznamena
No přinejmen?ím je ?patně, ?e právě v praxi dneska znamená (a přeceňuje se to), ač logicky ne. Ale to se dostaneme k dal?ím věcem, na které si mnohdy lidé stě?ují od pádu minuléro re?imu. Toti?, ?e jsou preferováni mladí a s V? diplomem jakéhokoliv druhu na úkor star?ích zku?ených. Přitom se u? mluví o tom, ?e ideální je kombinace, kdy mladí více nutí jít odvá?ně tam, kam dosud nikdo předtím:-), ale star?í zase z pohledu zku?eností mírní jejich snahu riskovat. Zkrátka se navzájem chovají jako dva protipóly a tendují k rovnováze. |
|
|
|
| Ehm, preco by po kazdom malo nieco ostavat? :) Co sme nejaka dobrocinna charita, ktora nechava buducim generaciam nieco?! Bah! Do certa s nimi ;).
Druha vec, vseobecne sa precenuje skolske vzdelanie v tejto spolocnosti. Poznam par ludi, co maju zakladku, resp. strednu a povedal by som, ze su na tom lepsie (i rozhladovo) ako ja s diplomom :) (nastastie nie cervenym ;)) ). Otazka vzdelania je relativna. Vystudovat skolu nic neznamena. Je to dobre? Je to zle? Bohovia vedia. |
|
|
|
| Charles:Vyslanec se nezdá, ale umí velice příjemně překvapit:) |
|
|
|
| Valeris: Pravda, jenom aby jsme z těch potenciálních "nenul" nevychovali obecním ubíjením nuly. |
|
|
|
| Charles: ví?, jaký je rozdíl mezi zdravou a nezdravou sebedůvěrou? Výsledky. Pokud po člověku něco zůstane, pak má na sebedůvěru plné právo. Jen?e devadesát procent lidí prostě jsou nuly, po kterých nic nezůstane... a pokud budeme u takových lidí podporovat sebevědomí, nevychováme z nich "nenuly", nýbr? nuly s nimi? nebude k vydr?ení. :-) |
|
|
|
| TelemachusRhade: větu, kterou označuje? za "nejvíc mimo", jsi zřejmě nejvíc nepochopil. Nemyslí se tím, ?e budoucnost bude patřit kopáčům. Myslí se tím, ?e budoucnost bude patřit zástupům sebevědomých imbecilů s červenými diplomy a v?eobecným přehledem na úrovni dne?ních kopáčů. :-)
Co? lze ostatně sledovat u? teď. V?udypřítomná záplava bezduchých hovad, studujících nebo vystudovav?ích nějaký kromobyčejně u?itečný PhD obor typu "lokální evropská administrativa pro přípravné komise podvýborů hygieny telefonních přístrojů a výhřevnosti uzenářských výrobků s přihlédnutím ke genderové problematice", mne začíná upřímně děsit. A to je, prosím pěkně, teprve začátek. Bude hůř. :-) |
|
|
|
| Charles:
Třeba bys mě přesvědčil o opaku
Mo?né to samozřejmě je... |
|
|
|
| Vyslanec: Souhlasim, ?e dneska má vět?ina studentů nechutně obrovský sebevědomí, ale ubíjení studentů není příli? dobrý ře?ení, proto?e to vět?inou odnesou jen ti co vědí, ?e nejsou dokonalí.
Na druhou stranu z velmi málo informovaného názoru (jeliko? se neznáme), tak příli? sebekritikou nepřekypuje?. Třeba bys mě přesvědčil o opaku |
|
|
|
| Mirak:Ale ne né mozek sem vypnul při vstupu, ale přecijenom takový ty blbosti jako?e ten ?paněl utrhnul tu hlavu jednomu emzákovi a ostatní tam nechal, pak se za ním nějak zamkla ta neproniknutelná brána, kostry se posadily na křesla, ?paněl si sebou nevzal to zlato v předsálí... |
|
|
|
| ad) Jedná logická chyba za druhou: Je?tě tomu začni vyčítat kli?é :-) |
|
|
|
| Indyho sem viděl hnedka minulej tejden ve čtvrtek, ale abych vám řekl pravdu ač to nebylo ?patný a měl sem ?těstí to vidět v kině mám vět?í po?itek z jedná animované "slátaniny" a proč to? No řekněme, ?e ta slátanina je taková chytřej?í :-) a nemusí porád vykrádat sama sebe.
Prostě mi tě?ce nesedl závěr filmu, napadala mě jedna logická chyba za druhou... a to se to ze začátku s tou ledničkou a městečkem tak hezky humorně rozjí?dělo. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
kam bysme dospěli kdyby byli v?ichni vzdělaní a nechtěli pracovat "rukama"?
S tímhle souhlasím, ale imho to moc pau?alizuje?, zrovna tak autor tím určitě nechtěl říct nic proti nevzdělancům jako takovým.
Ano, hlavně ne extrém, s pokřikem, ?e se musí přestat s biflováním a memorováním zase systém směřuje k tomu, ?e nebudem znát nic. Ale myslím, ?e leckde (na V?E třeba) to vypadá spí? právě tak, ?e se namemorují něco pár dní předem, a pak nic nevědí. |
|
|
|
| Nejvíc mimo z celého článku je tahle věta, u ní se směju nahlas:
Odpoví a? budoucnost. Patří těm hlupákům, kteří nedovedou sčítat a nevědí, kde le?í Chicago. Ti povedou svět a na nich zále?í, kam svět půjde.
Okam?itě se mi vybavila jedna věta z mého oblíbeného filmu Cadishack: "Holt svět potřebuje i kopáče." A je to pravda, kam bysme dospěli kdyby byli v?ichni vzdělaní a nechtěli pracovat "rukama"? Tam kde Slunce nesvítí.. :) |
|
|
|
| Vyslanec: Kolik lidí čte NYT na internetu? Hodně. Je to chyba? Ne. Pan Dvorak nadále celkem dost nechutně bagatelizuje - pěstované seběvědomí na ?kolách a chyba? No to snad ne. Pamatuje, co doká?e u?ápnutý rakouský malíř pokojů, kterému v?ichni říkali, ?e je nula? :) Zdravé sebevědomí není nikdy ku neprospěchu věci. No a aby za nimi při?el a řekl jim - ste hovada, nic neumíte? Jak se pak mají cítit?
Nesouhlasím ani s panem Dvorakem ani s druhym extrémem. |
|
|
|
| Kareemma: Kdo neza?il bývalou ru?tinářku, která se postavila před učebnu, nače? pau?álně v?echny v ní obvinila, ?e jsou to staré struktury", tak neví, čemu se říká "učitel - idiot". |
|
|
|
| Vyslanec:no, tak u nás máme taky pár takových učitelů. Pak jsou ale taky takový, co přijdou a řeknou: "Vy si myslíte, jak jste dobrý, ale jste úplný nuly." :) |
|
|
|
| ... upadá výuka znalostí a přeceňuje se budování sebevědomí ?áků. Absolventi takových ?kol ?jsou očividně hloupí a vět?inou neschopní. Ale pozor, myslí si, ?e vyhráli, proto?e se jim řeklo, ?e vyhráli. Natloukli to do nich?.
KONEČNĚ TO NĚKDO ŘEKL NAHLAS! |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|