|
Spravuje: lagga Počet příspěvků: 8289 |
|
|
|
| Opravdu zajímavá kniha, i kdy? je to takové čtení spí?e pro ně?něj?í polovičky, je "?ena roku 1900" od Heleny ?mahelové. |
|
|
|
| NEdávno jsem dočetl Eldesta(docela príma fantasy). PAk plánuju je?tě Motýlka a kní?ky od Arthura Haileyho |
|
|
|
| já vim.....ale zase by to byla ta správná sranda, kdybych to zvládla v?echno na jedničku =b a v řeči za ročník, při předávání maturitních vysvědčení, mohla říct pár kousavých poznámek |
|
|
|
| lagga: Upřímnou soustrast, takoví lidé jsou ti nejhor?í... :-/ |
|
|
|
| Mvek: u? ted se učím chemii :) mám tak romanticky kouzelné večery to ne, ředitelka je potvora a vyhazovala je jak se jí líbilo, nebo si nenechaly s*** na hlavu a ode?ly ... kdy? jsme jí to řekli, tak prohlásila, ?e na tom vůbec nezále?í, ?e sme blbý, ?e správně se máme učit z učebnice a umět to i kdybys nás v noci zbudil ... ale kterou z těch 3 učebnicových řad měla na mysli, to neřekla |
|
|
|
| lagga: No, to bys měla začít...
Ale to se vám ty učitelky tak mno?ily, nebo i umíraly?
jako nám třídní se vdala a pak otěhotněla, pak její zastupující otěhotněla, potom i její zastupující otěhotněla:-) |
|
|
|
| za ty tři roky na střední mám pátou profesorku !! a poka?dé jim zále?elo na něčem inačím, plus ředitelka bude taky zkou?et a ta je tak ..... nemocná, ?e po nás chce : dobu, autora, data v ?ivotě, dílo, datum vydání, zfilmováno ? pak datum a re?isér, u českých je?tě kdo tam hrál fňuk, nemám ji ráda a já se přitom musim naučit chemii pro střední ?koly abych mohla udělat přijímačky, chemii, kterou na ?kole nemáme je?tě do toho v březnu máme ty státní matury na nečisto, na kterých ředitelka ale bazíruje ! fňuk, zbytečný ře?it, prostě se musím učit :) |
|
|
|
| První učitelka na gymplu chtěla v?dy právě ty naučené věty a data. Její nástupce (ale star?í) si potrpěl při hodinách spí?e na podrobné rozbory díla, i kdy? samozřejmě vět?inou chtěl, abychom tak postupně dospěli k jeho chápaní významu. Znalost základních dat byla přesto základem, ale v?e ?lo podat přeci jen více "svými slovy". U maturity se pak v?ak se?li oba, ale spí? hodněj?í. -) |
|
|
|
| Právě. Jako ?ivotopis autorů na?i učitelku nezajímal. Ale chtěl vesměs sly?et právě ty různé řeči z učebnic, co je v díle cítit, jak působí atd. Nicméně nazpaměť to zase říkat člověk nemohl, to jí vadilo, ale kdy? člověk z vlastní zku?enosti z díla cítil něco jiného, tak to bylo taky ?patně. |
|
|
|
| lagga: "Osvědčená" učitelská metoda "narodilse, umřel, napsal...".
:-)
V?echno je to o vyučujícím... osobně jsem měl v tomto směru velké ?těstí... |
|
|
|
| lagga: tak to u nás bylo víc tak. ale msuela jsi říkat to, co se o tom učí:-). Ne, tak maturita bývá přeci jen v ledasčem jednodu??í, a? na to období před ní. |
|
|
|
| Mvek: matura to mně by se líbilo, kdybych mohla mluvit o obsahu díla, jak bylo psaný a co autora motivovalo...jedno jaký období...jenom ať mě nemučej otázkama typu seznam :autor dílo autor dílo... |
|
|
|
| lagga: Před maturitou? Nebo něco na V??
Já to u? mohl potřebovat, ale nakonec jsem před roke měl poezii MEZI VÁlkami u nás (Wolker, ...) |
|
|
|
| Mvek: upřímně, co napsal si nepamatuju (i kdy? to budu brzo potřebovat :( ) mnohem víc si pamatuju o čem to zhruba mělo být (mám obrácený vybavování info :)) |
|
|
|
| lagga: určitě jinak:-). Ale nevím, neznám, jen jméno Marcel proust mi něco říká. Ten napsal Hledání ztraceného času, ?e? |
|
|
|
| ve čtvrtek dávaj zfilmovanou Swannovu lásku .... četl to někdo od Prousta ? prej to má být psáno formou proudu vědomí, tak by mne zajímalo, jak to hodili na filmovou pásku |
|
|
|
| Teda z vás se najednou klubou pěkní intlektuálové:-). Tady to začíná vypdat jak akademická debata na UK na feldě nebo tak:-) |
|
|
|
| Pantarei: já sem to ani nepřečetla celý...prostě sem to nedokázala, co? je u mně hodně...jazyk mi ?el proti srsti, ví?, jako by si autor na něco hrál |
|
|
|
| Není dané, jak má naturalismus působit, nicméně je jen přirozené, ?e působí depresivně. A to je to, co je na něm krásné. Velkou spoustu prvků má také společných se star?ím romantismem, právě to depresivní působení.
A pánové, to, ?e vychází z pozitivismu, neznamená, ?e nesmí působit depresivně, resp. negativně. Pozitivismus s tímto toti? nemá společného absolutně nic. Pozitivismus vychází z toho, co máme k vnímání okam?itě k dispozici, vychází z bezprostředních vjemů, co? znamená, ?e je proti duchovním zále?itostem, spiritualismu apod. Z čeho? právě vychází realismus, resp. naturalismus... |
|
|
|
| Razer: re: Émile Zola ... Ano má? pravdu na mě to také působilo depresivně, ... dovolím si zacitovat pasá?, která mne zaujala:
Nana zůstala sama, tvář ve světle svíčky civěla do vzduchu. ?vaneček mr?iny, hromádka vlhkého mazu a krve, lopatka zka?eného masa, vr?ená na podu?ku. Ne?tovice se rozlezly po celém obličeji, puchýř vedle puchýře; zbledlé a sedlé připomínaly plesnivé bláto, jako by se u? rozpadaly v prach a popel na té beztvárné ka?i, v ní? u? zanikly v?echny rysy. Levé oko úplně utonulo v rozteklém hnisu; pravé, pootevřené, se propadávalo jako čarná a nečistá díra. zhnisaný nos je?tě mokval. Načervenalá strupovina bě?ela od jedné tváře k ústům a povytáhla jejich koutek v stra?livý ?kleb. Jen vlasy, krásné vlasy zachovaly svou sluneční zář a oblévaly zlatými proudy tu hroznou a groteskní masku nicoty. Venu?e se rozkládala. Jako by jí byl do tváře vstoupil jedovatý virus, jej? sebrala ve stokách a na pohozených mr?inách, ten fragment, jím? sama otravovala kdekoho, a proměnil obličej v hromadu hnisu. (...)
Doporučuji Germinal!
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|