|
Spravuje: lagga Počet příspěvků: 8290 |
|
|
|
| lagga:
nechápu tvoje srovnání
Oba chtějí být člověkem. Když to hodně shrnu a zjednoduším. A prostě vidět AI asi rok po Andrewovi, mi přišlo právě hrozně podobné a Andrew u mě vítězil. |
|
|
|
| Mvek: naopak, nechápu tvoje srovnání, "Andrew, člen naší rodiny " je pro mě stejně srdcová záležitost,....a nikdo kolem mě to nezná (sem ráda že místní osazenstvo ano)....a porovnám-li to s "AI Umělá inteligence", pak společných myšlenek je jen polovina, dětský přístup vidím spíše v první polovině "Andrewa" než v "AI", ten naopak pracuje s prózou, kterou vymysleli dospělí a formují tím myšlení dětí, kdežto "Andrew" je přirozeně dětský zvídavý a překvapený.... provedení je velmi nápadité a naplňuje moje představy a nároky na tehdejší filmografii
Razer: to, že Andrew se musí nechat zabít, aby byl člověkem, chápu jako ilustraci lidské ignorance omezenosti a arogance
no, občas se na něčem shodneme :) vnímám to stejně jako ty, jako zapomenutou perlu
hih - zrovna to s "malou mořskou vílou" sem nechápala a sháněla si pak pohádku.... :D
přiznám, že jsem ale ani od jednoho nečetla originální předlohu - pamatuju, že sem to urputně sháněla (a neměla doma internet) v knihovnách, a nepovedlo se....teď zase není čas :( ale potřebovala bych si do těch světů odskočit na "dovolenou"
|
|
|
|
| A jedna zajímavost, Ai je jediný film, a kterém jsem kdy byl v kině 2x... jasně dojal mě, ale hlavní je filmařské umění, jakým podává některé skryté myšlenky, třeba ty hry s odrazy na začátku filmu a pak odraz podmořské víly na povrchu obojživelného vznášedla... spojený se scénami z Cybertronics. A takových momentů je tam x, ten 30 stránkový rozbor jich hodně pokrývá.
Normálně podobné filozofické rozbory doslova nesnáším a připadá mi, že je píšou, jen aby měli nějaké opodstatnění toho, že se živí filozofováním, ale konkrétně u tohohle filmu, na kterém pracoval Kubrick tolik let, věnoval se mu i Spielberg a základní myšlenky přišly od Aldise mám prostě hodně důvěru v to, že tam opravdu jsou a dotyčný si je necucá z prstu.
Třeba už jen fakt, že celá Ai může být vnímána jako pohádka supermech je další zajímavou rovinou, když si člověk všimne detailů jako hlasu vypravěče. |
|
|
|
| Ke snímku A.I. jsem se zde vyjadřoval už před lety. Tehdy mě film opravdu hluboce dojal, přičemž jsem ovšem jeho emocionální hru vnímal pozitivně. |
|
|
|
| Razer: Já bych si to i přečetl, kdybych ten film neviděl tak dávno. To, jestli si ho někdy brzy pustím nebo ne, mi recka neovlivní, protože mám na co koukat, takže to je celkovou náladou. |
|
|
|
| Mvek: Ano, tak je to spíš podáno právě v originálu film je, ale v tomhle ohledu dost pokažený - si teda myslím.
No to je pak těžký, já se tady s něčím píšu a ty ani nečteš.
Jinak to je právě záměr, aby byl "unsettling" :-) by ses dozvěděl, kdybys přečetl ten 30 stránkový anglický rozbor... a ty nemáš sílu na ten muj kraťoučkej, pche! |
|
|
|
| Razer: Na recenzi nemám sílu, mně je prostě ten dětský hrdina konkrétně tady (třeba Wesley mi tak nevadí) protivný. A nepřistupoval jsem tak k tomu, než jsem to viděl. Krom toho mně prostě v paměti utkvělo "má soubory zanesené špenátem", což možná byl fail překladu:-).
Andrewa si budu muset někdy pustit, já měl dojem, že umřít nechtěl kvůli soudu, ale kvůli té "lásce" a tomu, že sám dospěl k tomu, že tak se stane lidským. |
|
|
|
| Mvek: A četl jsi tuhle mojí "recku"? Protože, to co říkáš ohledně Spielberga je právě onen zažitý omyl. Tenhle film je ano, dojemný, ale narozdíl od 99% ostatních dojemných filmů kde hrajou "děti" hlavní roli má i celej vagón myšlenek, které neříká jo polopaticky, což je naprostý nezvyk - "vždyť tam hraje dítě, tak to přece všechno musí být polopaticky vysvětleno...", ale je to tak.
Dvousetletý muž je také pěkné scifko a je od mého oblíbeného Asimova, ale myslím, že možná překvapivě se nedotýká zdaleka tolika věcí jako Ai a to co mi na něm vadí je nejvíce je právě onen stěžejní fakt, že dvousetletý muž je muž s dostatečně velkým rozumem alespoň později a stejně se nakonec zachová jak se zachová... rozumíš, aby sám sebe začal považovat za člověka až po tom co mu to schválí soud s tím, že musí umřít je poněkud zcestné, je to jako kdyby mi soud nařídil, že abych mohl řídit auto musím si uříznout levou ruku a já to honem šel udělat a všichni z toho byli dojatí. Tohle je maximální FAIL, že o tom co je lidské rozhodně např. lidský soud, navíc obyčejní roboti v Asimových raných dílech a to i zde, jsou vlastně omezení otroci lidstva člověk si nemá potřebu ani podvědomě položit otázku, no jo, ale co kdyby Andrew nechtěl umřít jak by ty soudce a společnost "pořešil".
Alespoň, že poslední řádky knihy jsou co si pamatuji o trochu jiné než právě film a dojem mi zvedly.
Lagga: To jsem opravdu rád, že se ti líbil. ČT film uvedla jednou v primetimu asi 2-4 roky po premiéře v kinech a pak ještě asi 1-2 v nějakých takových hrozných časech jak říkáš ty.
Tak sem s tím co tě napadlo, náhodou mě to zajímá, člověk se může lecos dozvědět, protože Ai vnímá každý trochu jinak .-) |
|
|
|
| U mě to ale bude hlavně tím, že tenhle Spielbergův styl nemám rád, a hlavně, že jsem celkem brzy před ním viděl Bicentennial Man (Andrew, člen naší rodiny) s R. Williamsem, který mě jak pobavil, tak dojmul, a částečně má podobné myšlenky. |
|
|
|
| lagga: Určitě ho dávali v prime timu a na ČT 1 nebo komerční TV. A nemyslím si, že před víc jak 5-6 lety. Nicméně tehdy se mi nelíbil, až na právě další konec, to mě zaujalo. Nelíbil se mi ale zpola dětským podáním, nikoliv snad námětem. |
|
|
|
| Razer: Tak v prvé řadě musím říct, že AI Umělá inteligence jsem viděla někdy po desátém roce. Sice jsem už byla infikovaná trekem, ale byla sem pořád dítě. Ten film mi přišel divnej ze dvou důvodů: Proč byl na ČT2 a ještě navíc v obskurním čase týden dopoledne ? Za druhé, proč se o takovém skvělém filmu nikde nikdo pořádně nezmiňoval, TV magazín na něj nepoutal, rodiče scifisti ho neznali, a když jsem ho později chtěla znova najít, bylo o něm jen velmi málo informací ?
Se vším s tebou souhlasím a řadu věcí bych ještě ráda rozvedla nebo přidala - konec konců, film je pro diváka subjektivní záležitostí.
Jeho kritiky neznám, ale jen těžko hledám chyby nebo problémy (a že u milovaného ST11 toho je sakra dost). Vyslanče, musíme na to kouknout! |
|
|
|
| Razer:to bych teda neřekla ....nechápu kde si vzal takou domněnku
a SW opravdu nemusím |
|
|
|
| Razer: Pokud vím, nemá ráda SW. |
|
|
|
| lagga: Tobě se ale taky líbí všechno ;-) |
|
|
|
| včerA sem skoukla IronMana dvojku v kinoripu a musím říct, že je to skvěle udělaný !! skvělý trošku klasický příběh, ta černovlasá si u mě polepšila, černý generál se i přes moje obavy povedl...skvěle to sedí, akce i "povídání" ...RDjr rock it !! I just LOVE it !
prostě sem to nemohla vydržet ....a ted ještě víc bych to chtěla vidět na plátně
příběh je zase trochu pozměněný, oproti originálu, ale nijak agresivně
opravdu dobrý ! |
|
|
|
| Jeri Ryan ako Sonya Blade? No ty vo... :)
Hmmm... |
|
|
|
| Telemachus - vždyť taky říkám "nebondovský Bond" ;-) Myslím, že kdyby měl později Craig být ten Bond, jakého známe, tak by tam asi opravdu neseděl. Ale Casino je spíš kriminálka než bondovka, takže z tohohle pohledu je ten film dobrý. Jen se prostě musím odprostit od myšlenky, že je to bondovka, no :-) |
|
|
|
| Taky se přidám s něčím do mlýna:
V (2009)
Dokoukal jsem první sérii před dvěma dny. Dojmy... sporné. Hlavní problém je, že scénáře patrně psalo moc lidí, kteří měli zcela odlišný názor na to, jak má seriál vypadat - a polovina z nich byli úplní idioti. Výsledkem je, že kdykoliv se podaří vybudovat slušná atmosféra nebo zápletka, je v další epizodě "stržena" nějakou řvoucí nelogičností nebo WTF momentem. Další mínus je nedostatek invence. Některé epizody připomínají kvíz "poznej vykradenou předlohu" (tesáky a drápy z prstů, výslechoví červi, vajíčka, Požehnání, tahanice o emoce... etc... etc) a navíc se mi nelíbí směr, jakým je příběh celkově veden - konkrétně klišé "zabijte královnu úlu a zbytek chcípne sám," keré tu hrozí čím dál víc. Na druhou stranu nutno pochválit některé příběhové zvraty, co nejsou ÚPLNĚ předvídatelné, "drobné detaily," které však velmi zvyšují věrohodnost (vydávání pasů), místy slušně vybudovaná dilemata a byť jen občasnou atmosféru "všichni jsme v p...eli" nebo postavu Chada Deckera. Také design emzáckých lodí i interiérů hodnotím jako překvapivě slušný.
Pokud se mám podívat na seriál očima skalního fanouška původního "V," musím být nadšen ještě méně. Nevadí ani tak posun samotného významu názvu nebo změny některých reálií, ani celkově menší počet postav (v principu dobrý nápad, provedení v praxi už horší), ale hlavně "zhuštění" nebo vynechávání přesně toho, čím bylo původní "V" skvělé. Pouhé odkrývání pravých emzáckých záměrů tam zabralo asi 4 epizody, v nové verzi je zhuštěno do POLOVINY pilotu. Navíc se hrubě nedaří ani "obracení" některých zápletek (Tyler-Lisa) původní verze. V postavách citelně chybí postava "správného drsňáka" typu Hama Tylera (Hobbes je jen ubohou imitací) a krounu tomu dodává "rodinná limonáda" po americku, kdy se postavy občas chovají tak pateticky, až člověk drží palce spíš emzákům. Je poměrně ironické, že původní seriál z osmdesátých let byl v tomto směru MNOHEM nemilosrdnější a názorně ukazoval i rodiny roztržené konfliktem, matku zrazující vlastního syna i naopak, atd. Ničeho takového se v remaku nedočkáme - a nedočkáme se ani kultovních scének jako konverzní komora nebo snídání myší. Z pohledu skalního fanouška neodpustitelné "srabáctví." :-) Na druhou stranu je zajímavé, že v posledních epizodách jsem měl dojem, že se tvůrci právě k atmosféře původního seriálu "úkrokem stranou" vracejí, jenže i pokud ano, měli to udělat podstatně dřív.
K obsazení - nejvíc diskutovat se bude asi o roli Anny v podání Moreny Baccarin. Nahradit původní Jane Badler, o které se vcelku oprávněně tvrdilo, že se pro roli Diany narodila, se nepovedlo, ale na druhou stranu se o to tvůrci ani nesnažili. Ze sadistické mrchy k nakousnutí se pokusili udělat chladnou psychopatku, což nemuselo být na škodu, kdyby scénář tento fakt podporoval a uměl využít. Bohužel to se neděje - hlavně v první sérii je skutečně mrazivých scének jen pár a ty se opakují. Zlepšení opět přichází až ke konci, kdy jde z Anny chvílemi OPRAVDU strach a úplně stačí tón jejího hlasu ("Zlomte jí nohy!") nebo úsměv. Ve druhém táboře je to ještě slabší. Elizabeth Mitchell zvládá dost dobře roli vyděšené matky, ale jako drsná agentka je spíš pro legraci, emzák Ryan průšvih sám o sobě. Hobbes je jak už bylo zmíněno pro smích, kněz překvapivě snesitelný, zbytek nevybočuje ze standardu v kladném ani záporném smyslu. Jediný, kdo mě FAKT překvapil, je Alan Tudyk jako Chad Decker, reportér, který se snažil chytit šanci za pačesy a plout na dvou lodích naráz, až na to, že mu to pomalinku, ale jistě přerůstá přes hlavu. Říkám si, že takhle PŘESNĚ by se chovali v této situaci někteří Češi a jeho "prozření" ve finálové epizodě bohužel hrozí být jednou z největších chyb seriálu.
Hodnocení ve výsledku:
65% (pro neznalé původního seriálu.
55% (pro fanoušky starého "V")
P.S.: Nová série má začít bohužel až v lednu 2011. Osobně jsem na ni zvědavý, ale bohužel ani zdaleka tak, jak jsem doufal, že budu. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|