|
Spravuje: lagga Počet příspěvků: 8290 |
|
|
|
| Yakuzza: No a tomu právě tak není. Jasným důkazem je třeba Jerry Goldsmith a jeho Trekové fanfáry, které pokaždé nahrával orchestr pod jiným složením a jsou pokaždé (téměř úplně) stejné. (Vyjma TNG, samozřejmě)
Ale nevím, čím to je. Třeba takovou Orffovu "O Fortuna" si nikdo "jinak" zahrát nedovolí.
BTW odpouštím si spoustu příležitostí ;-)
Hnydopychu! :) Ale do velké míry to souvisí. Ty jsi rozlícen, když vidíš čárku tam, kde být nemá a já zase když vidím, že notový zápis někdo vzal a vyhodil oknem. Popřípadě originál nikdy neslyšel. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Nj, to je už pak samozřejmě otázkou osobního vkusu, reprodukovat nějaké dílo znamená chtě nechtě i to, že do toho dáš i kousek ze sebe, samozřejmě více či méně, to už se nedá nic dělat. Předejít by se tomu dalo, kdyby hudbu reprodukovali roboti.
BTW odpouštím si spoustu příležitostí ;-) |
|
|
|
| Yakuzza: Ale tady není důvod dostávat se do sporu :)
Ty si taky neodpustíš jedinou příležitost vpálit mi gramatiku a hrotím to snad? :) Ano, občas mi z nepozornosti někde něco ujede, ale že bych postrádal základní znalosti? Teď zas zbytečně přeháníš ty.
Hudební podvědomí ti neberu, ale sluch mám. A že se mi nelíbí, že české (třeba i ostatní evropské a jiné (co já vím..)) orchestry neumějí zahrát hudbu hollywoodských filmových skladatelů tak, jak ji hollywoodští filmoví skladatelé napsali, to je fakt, nebo minimálně můj názor - utvořený za nějakých 12 let poslechu různých nahrávek, mimojiné i od orchestru ČRo.
ad Little)
To je můj, a taky jsem zdůraznil, minoritní problém. Nemusím jeho styl a opět nechápu proč je to pro některé z vás problém.
Nerad se opakuju, ale budiž.. Já vám všem věřím, že atmosféra na koncertu a koncert samotný byl supr, ale jak Pozemstan sám přiznal, něco bylo zahrané "jinak". Někomu to vyhovuje, mně osobně to bytostně nesedí.
Na Prague Proms například proběhl koncert nejslavnějších filmových melodií pod taktovkou (také tuším anglického) dirigenta a objevil se opět stejný problém - některé skladby byly od své původní nahrávky téměř k nerozlišení; u některých jsem nechápal jak to může vydávat za hudbu z inkriminovaného filmu. Výsledná atmosféra byla svkvělá, ale nedostal jsem od toho, co jsem dostat chtěl. Třeba měli špatné noty, ale to už mě, coby posluchače, oprávněně moc nezajímá. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Nevím, co bys na těch Littlových vstupech nezkousnul, možná jsem se nevyjádřil dost obratně, ale rozhodně nešlo o žádný rušivý element. Prostě akci moderoval, a to však velice střídmě. Po úvodních skladbách všechny za pořadatele uvítal, stručně vyjmenoval sponzory, což je asi nutnost, a pak asi ve dvou přestávkách mezi skladbami uvedl před publikum vždy jednoho z přítomných skladatelů, který jen krátce vyjádřil (pak zazněl i překlad) své dojmy z Prahy, této akce apod. Znělo to docela vtipně, vkusně, a také se to nijak neprotahovalo. Do druhé části už myslím vstoupil jen na konci s poděkováním a popisem, na jaká pracoviště zapojená do boje proti rakovině půjdou vybrané peníze. Jeho projev byl ale kultivovaný, pokorný, opravdu nic nabubřelého, nic, co by chtělo akci dominovat a dělat z ní nějakou lacinou komerční show...
Pokud jde o tempo, nevím, zda mají ve světě oslavované české orchestry takový nedostatek, ale tady ho určoval britský dirigent. -) U závěrečných titulků z TMP bylo myslím tempo v pořádku, hlavní motiv velice svižný, vystřídaný pozvolnější vedlejší melodií. I když jsem si v poslední době zamiloval spíše pomalejší tempo hlavní melodie ve skladbě The Enterprise, tady to prostě znělo skvěle.
AVip: Tak já vlastně podle názvu znám z českých symfonických orchestrů také jen Českou filharmonii, Symfonický orchestr Českého rozhlasu a orchestr FOK, resp., jak koukám, přesně Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, přičemž ty dva poslední možná v historii trochu názvy měnily, ale zásadní poznávací znaky snad zůstaly... Řekl bych, že i ony patří k české špičce, a bylo tedy skvělé slyšet mimo jiné i ST hudbu v podání jednoho z nich... -)
Pokud jde o Rudolfinum, že to bylo sídlo Národního shromáždění RČS vím. I když ta budova snad původně patřila divadlu, uspořádání s jedním balkonem a bez samostatných loží je vskutku trochu atypické. Ve vysokých stěnách spodního sálu jsem si skutečně parlament představoval docela dobře. Bohužel jsem na prohlídku moc času neměl. Dorazil jsem asi čtvrt hodiny před začátkem, a stál jsem dlouho frontu s elektronickým lístkem - to byla snad jediná slabší stránka akce, resp. asi Rudolfina vůbec (nepočítám-li sloupy bránící na balkoně ve výhledu, což ale kompenzovala cena vstupenek - i já jsem neviděl zhruba 1/3 orchestru a sboru v levé části, Hypo kousek přede mnou viděla jen při náklonu k Marghovi). Lidé s běžnými lístky měli prostě výhodu a byli rovnou pouštěni dovnitř, zatímco my s lístkem z internetu jsme museli projít přes kontrolu se čtečkou čárového kódu, byť i ta probíhala celkem rychle... Pokrok... -) Pak jsem se interiérem trochu prošel jen o přestávce...
Yakuzza: Také jsem chvílemi cítil nutkání zareagovat podobně ostře, navíc jsem byl na místě, ale snad není nutné diskusi vyhrocovat. -) |
|
|
|
| Pánové (AVip, Telemachus), dost jste mě teď naštvali. Nebyl jsem na té akci, nedovolím si kritizovat. AVip uznal, že nezná české orchestry, fajn. Telemachus by zcela jistě přerušil Littlovy výstupy tím, že by ho šel vyfackovat. Hoši, sorry, ale oba dva jste dost mimo mísu. Já osobně jsem na té akci nebyl a nedovolil bych si o tom napsat písmenko (kromě toho, že jsem cosi četl na fejsbucích a tvitrech). Je fajn, že máte potřebu to hodnotit, ale nesežrali jste veškerou moudrost lidstva.
Ano, narazili jste u mě asi na citlivou notu, ale myslím si, že o tomhle odvětví cosi vím.
A Telemachu, nemyslím si, že je důvod, abysme se my dva dostávali (znovu) do sporu, ale najdi kdesi kousek soudnosti a neoznačuj se za puristu. Od člověka, který postrádá základní znalosti gramatiky, to zní lehce uboze. Nemluvě o tom, že moje hudební znalosti jsou o dost výš než tvoje. |
|
|
|
| Takhle, já určitě beru, že to bylo dobré a nebudu to zpochybňovat, protože jsem tam nebyl, ale...
To vše doplnily profesionálně provedené krátké vstupy Littla s představením hostů apod.
...to bych prostě nezkousnul. Ale to mi ani zdaleka nevadí tolik jako...
Hudbu z TMP ale hrál jen orchestr, a to myslím možná lépe než originál.
...fakt, že Češi (a je jedno jaký orchestr) neumí udržet tempo hrané skladby. Strašně mě to rozčiluje u všeho, co poslouchám - ať je to Zimmer, Badelt, Tyler, Goldsmith, Ishkeri, etc. To není přidaná umělecká hodnota, to je prostě to, že to nikdy nezahrají jak se to má hrát, protože to neumějí. A to mě strašně odrazuje od jakékoli návštěvy podobných koncertů.
Já vím, jsem purista.
|
|
|
|
| Ok... já koukám na program a vyložené "miny" tam nevidím... zřejmě byla provedena pečlivá příprava (což je dobře).
Jinak já si pražské orchestry celkem pletu, protože m.j. se relativně často přejmenovávají (abych tak řekl, jako správný snob rozeznávám orchestry jen na Českou Filharmonii a pak na nějaké ty ostatní... :-D) |
|
|
|
| Chevaliers de Sangreal zazněla, Reaver.man se kvůli tomu rozplýval na Twitteru nebo kde... |
|
|
|
| AVip: Nevím, co myslíš Pražskými filharmoniky, jak jsem psal, zde šlo o Symfonický orchestr Českého rozhlasu a Pražský symfonický sbor. Hudbu z TMP ale hrál jen orchestr, a to myslím možná lépe než originál. Giacchinův motiv z nového ST, pravda, s tím sborem možná vyzněl trochu jinak než ve filmu, ale mně se to líbilo. Od Zimmera tam mělo být v závěru "Chevaliers de Sangreal" z filmu Šifra mistra Leonarda. Ale, musím se přiznat, že jsem ten film neviděl, stejně jako většinu filmů, ze kterých tam hudbu hráli, takže netuším, zda to opravdu zaznělo. Pokud si vzpomínám, ta poslední skladba byla na finále trochu méně výrazná oproti předchozím, ale přesto zněla velice dobře. Já jsem vlastně při koncertu poznal jen melodie z ST a Pirátů z Karibiku, i když jsem viděl něco z Harryho Pottera, A.I. či Avatar, hudba odtamtud se mi moc do paměti nezaryla, resp. jsem si ji po letech nespojil s těmito fenomény... Jinak program viz zde, byť, jak jsem naznačoval, ve druhé části snad zaznělo něco navíc (a nebo tedy publikum, aniž bych si toho všiml, zasahovalo potleskem i do jednotlivých skladeb), a také v úvodní části, jak nás upozornil i Little, byly skladby z H. Pottera nakonec spojeny. |
|
|
|
| Pozemstan:
obohatil třeba i melodii z ST XI, která tak myslím vyzněla poněkud jinak než ve filmu, přitom neméně skvěle. Nejvíce mě však nadchly Goldsmithovy "Závěrečné titulky" k TMP.
Tak je fakt, že Pražským Filharmonikům ST obecně a Jerry Goldsmith speciálně šel vždycky dobře a osobně mnoho jejich nahrávek považuji za lepší než je originál.
Na straně druhé, když jsem od nich slyšel některé věci od Hanse Zimmera (bylo tam něco?), tak jsem si málem ukroutil hlavu nad naprostým nepochopením záměru.
Takže ono je to u nich "hit and miss", jako ostatně vždy u každého.
Rudolfinum je nádherná budova, za první republiky to byl AFAIK parlament, doufám, že sis ho důkladně prošel.
|
|
|
|
| Jak jsem už psal ve fóru o setkávání fanoušků ST, Concert for Help byl úžasný. Je to ostuda, ale bylo to vůbec poprvé, co jsem zavítal do Rudolfina. Vnitřní novorenesanční barevná, a přesto mezi strohými mramorovými sloupy a jinými liniemi střídmá, výzdoba byla velice zajímavá, ale ne tolik jako hudební výkony Symfonického orchestru ČRo pod vedením britského dirigenta Nica Rainea a Pražského symfonického sboru, který zajímavě obohatil třeba i melodii z ST XI, která tak myslím vyzněla poněkud jinak než ve filmu, přitom neméně skvěle. Nejvíce mě však nadchly Goldsmithovy "Závěrečné titulky" k TMP. Vynikající živé podání u mě několikrát vyvolalo příjemné mrazení... Na druhou část jsem si pořídil program, ale v praxi se pořadí a počet skladeb myslím trochu odchýlilo, protože před STXI zazněla asi více než tři díla... Pěkný byl i humorný přídavek v trochu modernějším stylu... To vše doplnily profesionálně provedené krátké vstupy Littla s představením hostů apod. Jsem nadšen, byl to rozhodně jeden z mých nejlepších hudebních zážitků! |
|
|
|
| A zítra se asi mrknu na ten "vystřižený materiál". |
|
|
|
| Dračice
Super, ta recenze níže sedí. Někdy je fajn si přečíst něco zdlouhavého (a proto mi nevadí Crucible: McCoy), ale co jsem slyšel, bývá poslední dobou v zahraniční literatuře strašný trend, že knihy musí být pořádné bichle (no jako ten McCoy:-)). Ale přečíst si něco, kde nic nepřebývá, je také fajn.
Jediné, co mi u Dračice nesedlo, je ta koncepce dvou provázaných příběhů. Máme tu tím pádem dvě vyvrcholení a to druhé je přitom slabé oproti prvnímu. Na druhou stranu poslední řádky druhého příběhu knihu výborně zakončují!
Jo a pak mi tam ještě rituální pasáž přišla zbytečně moc popsaná hnusně, na druhou stranu zase dlouhé rozebírání toho, jak se s tím Kelem vyrovnává, by nebylo také moc dobré, zvláště v takto jinak méně košatém ději, a tak možná takovou scénou a jen pár odstavci později je čtenáři naznačeno, jak se s tím asi špatně vyrovnával, a že to rozhodně jen tak nepřešel.
Nehodnotil jsem nikdy knížky číselně, a tak číslo
9/10 je trochu výstřel do tmy, ale knížku doporučuji. Tedy pokud vám nevadí občas drsnější humor pramenící z povahy magistry... (jak zmiňuje i recenze). |
|
|
|
| BorgDog: Díky a dík za info, určitě se pak na web kouknu. |
|
|
|
| Mvek: Kniha má celkově 385 tis. znaků, z toho na první příběh připadá 216 tis. Jinak jsme s T´Anou velmi rádi, že se ti kniha líbí. Na mých stránkách najdeš v případě, že budeš mít chuť "dodatky" v podobě dialogů, které byly nakonec z konečné verze vystřiženy. |
|
|
|
| Mvek: Hra je o ničem, knížka je dobrá. Nebo spíš zajímavě originální. |
|
|
|
| Mirak: Jo tak ta tuším stejnojmenná hra měla asi nějakou předlohu... zajímavé. Ale neznám ani jedno a asi to pro mě nebude. |
|
|
|
| Rozečetl jsem Metro 2033, zatím velice působivé postapo....
Odehrává se to po blíže nespecifikované jaderné katastrofě. Děj je situován v moskevském metru, kde jednotlivé stanice obývají zbytky lidstva a žijí tam různá uskupení jako fašisté, komunisté nebo různé nezávislé frakce. Což mi přijde velice zajímavě vymyšlené a dost mě to zatím baví. |
|
|
|
| Dočetl jsem první příběh Dračice.
Super, pro mě (bohužel stále velmi neznaléhho klasiky ve fantasy i sci-fi literatuře) taková lehčí fantasy, lehce úchylná díky postavě Freda i Sillion, ale hlavně spojení mezi nimi:-), ale v této odlehčené rovině se mi to líbí, trochu jsem se to pokoušel napodobit, aniž bych Dračici znal, už s jednou povídkou, která visí rok v Pravdově "Ježiškovi".
Bohužel jsem byl nucen čtení finále přerušit, takže nevím, jak působilo. Závěr byl celkově pak předvídatelný, ale vzhledem k podání to mně rozhodně nevadilo. Na druhý příběh se těším.
Jo a mohl bys prozradit pro orientaci, kolik znaků ta kniha zhruba má? Třeba i zvlášť ty dva příběhy. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|