Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Knihy, koncerty, divadlo...

Spravuje: lagga
Počet příspěvků: 8290
Vítejte na hřišti, kde Star Trek nemá hlavní slovo. Dostala se vám do rukou zajímavá kniha, vyposlechli jste zajímavý koncert, chcete doporučit supr divadlo nebo jste zažili nějaký úžasný kulturní zážitek? Sem s tím! A nebo kritizujte :)

Zachovejme Knigino pravidlo: Jsme chytří čtenáři, diváci, návštěvníci či posluchači, takže jistě není třeba upozorňovat na nepoužívání vulgarismů! Toť vše, fórum je vaše... :o)



书刊 Databáze knih * Neoluxor, místo kam se nesmí jít s penězi v kapse * Knihovny v Práglu * recenze a novinky na Fantasy planet * Slovenská národní knihovna * česká edice moderní čínské literatury
戏剧 jmenný seznam a program divadel
音乐会 Nohavicova šňůra * přehled hudebních akcí na ticketpro * přehled velkých koncertů
** šikovný web KdyKde sdružuje informace

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1472 - 1491 / 8290Starší   Nejstarší

AVip - 23. listopad 2011 21:30sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza:
Možná je to trochu paralela s mým problémem s Richardem III., jak jsem zde nedávno zmiňoval...

To s tím určitě souvisí, protože to je v podstatě projev stejného nešvaru... když se kdysi objevily ba CD první covery soundtracků, tak jsem byl nadšený, protože se slušné kolekce daly pořídit za velmi slušné ceny a kvalita byla, minimálně z referenčního hlediska, slušná.

Bohužel s jídlem roste chuť a tak šla časem kvalita coverů dost razantně dolů... a přiznám se, že to mne naštvalo, protože pod mnohými z nich byly podepsány české orchestry (odtud potom moje skepse).

Přitom já mám covery rád a moje nejoblíbenější CD (dnes tedy ve formě MP3, ale z origo placek) jsou "Astral Sypmhony" s ST hudbou (popravdě, nepředpokládám, že by tu byl někdo, kdo to nezná) a "The Star Wars Trilogy" od Utažského orchestru, oboje covery jak vyšité, ale oboje zároveň velmi slušná alba takřka bez hlušiny (mmch. jeden z důvodů, proč mám rád covery je i to, že v nich většinou není tolik hlušiny jako v regulérních vydáních soundtracků)...
AVip - 23. listopad 2011 21:20sipka
ZAMĚŘIT
AVip
lagga:
aby postihli velmi širokou škálu hudbeních nástrojů, řada z účinkujících během koncertu opakovaně střídala nástroje

No vidíš, tohle je pro mne třeba velmi pozitivní informace, protože už jenom to svědčí opravdu o důkladné přípravě...!
lagga - 23. listopad 2011 18:58sipka
ZAMĚŘIT
lagga
S kamarádem sme se dostali na Concert for Help, byla to moje první návštěva Rudolfina a to bylo kouzelné tak jak sem si představovala.
Orchestr a sbor to vyšvihli výborně, prostě výborně !
Hezky jim to odcejpalo, zvuk a cit mnohem lepší než v kině nebo ze soundtraců. Od pianisima po forte. Fakt sem oceňovala jakou práci si museli dát, aby postihli velmi širokou škálu hudbeních nástrojů, řada z účinkujících během koncertu opakovaně střídala nástroje. O pauze a po konci člověk na chodbách slyšel opakovaně "stačilo zavřít oči a bylo to jak ve filmu".S kamarádem sme na sebe akorát dokázali koulet očima :)
A perličkou na dortě byla celá řada nových tváří.

to jen abych přispěla k místní debatě o úrovni koncertu, který byl výborně zorganizován, úplně vyprodán a perfektně proveden - Nikola a spol je bůh
Yakuzza - 23. listopad 2011 12:57sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip: Díky za analýzu, beru tvůj názor, nevím, co k tomu říct víc. Možná je to trochu paralela s mým problémem s Richardem III., jak jsem zde nedávno zmiňoval...

(Ještě k té poslední větě v závorce - tady docela chápu, že se to nepropagovalo jako Star Trek akce, ač je organizátor stejný, pořádal to pod hlavičkou svého o.s.)
AVip - 23. listopad 2011 10:38sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan:
přičemž ty dva poslední možná v historii trochu názvy měnily, ale zásadní poznávací znaky snad zůstaly.

Malér je v tom, že do angličtiny jsou jejich názvy překládány slušně řečeno, velmi volně a zpětné dešifrování je občas poměrně obtížné (to je mimochodem nešvar celé řady českých institucí, orchestry v tomto jsou spíše pravidlem, než výjimkou).
AVip - 23. listopad 2011 10:37sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Ono to možná souvisí i s tím, že někdo má v daném oboru naposlouchané doslova roky... a tak by ho, krom celkem očekávatelného "gushingu" ze strany laiků, zajímal i nějaký ten podložený kritický "bashing"
(protože jen od pohledu v tom programu pár potenciálně problematických čísel vidím, to teda ne, že ne, ale beru to tak, že když si nikdo nestěžuje, že to zřejmě bylo v rámci možností OK a jen se snažím rozproudit diskuzi s cílem dostat z účastníků větší podrobnosti, než že to bylo skvělé - a snad i trochu do budoucna varovat, že opravdu jsou věci, které jsou problémové a na základě jednoho "handpicked" koncertu prostě nelze očekávat, že to vždycky takto dopadne).

AVip - 23. listopad 2011 10:32sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza:
dost jste mě teď naštvali.

Vidíš a mne zase štvou problémové interpretace skladeb, které byly zamýšleny určitým způsobem a které někdo, kdo možná o jejich námětu ani nic neví, reinterpretoval tak, že pomalu nejsou k poznání a zastávám názor, že když selhává soudnost interpretů, tak musí nastoupit posluchačská kritika.

Cover verze se od originálu (pomineme-li logické rozdíly vyplývající z různosti orchestrů a jejich vybavení, jakož i akustiky místností) liší v zásadě ve třech věcech:

- jiné nástroje (což nemusí být nutně problém a většinou ani není, pokud není orchestr kreativní až přespříliš)
- jiné frázování a rychlost (tohle už je dost často problém a dost často se za tím i schovává prostá neschopnost daného tělesa přehrát skladbu tak, jak byla napsána, že jsou některé party napsané skoro až "sadisticky" je věc č. 2)
- jiný maximální tónový rozsah, většinou kvůli tomu, že to prostě orchestr se svými nástroji a akustikou nahrávací místnosti nedává (nejčastěji jsou tím postiženy skladby se zpěvem, ať už sólovým nebo sborovým, kde je to opravdu tvrdě dáno možnostmi zpěváků, ale už jsem takhle potrefené zažil i orchestrální interpretace)

Jsou skladatelé, kterým "cover" verze sednou a obráceně.

První případ je určitě Jerry Goldmith, kde je kolikrát cover lepší originálu, pak i John Williams - ale tam je to už případ od případu, protože ten má skladby, které mohou být interpretovány volně, ale má i skladby, kde je nutné dodržet "technologický postup" 1:1 jinak to prostě zní blbě (a zas, když je postup dodržen, tak to vede občas až k úplně sterilnímu vyznění - markantní je to u poměrně provařeného Imperial Marche, ale i od toho jsem slyšel kvalitní covery, které originál neurážely a byly možná i o fousek lepší - a pak jsem ovšem slyšel i takové, které byly v lepším případě zcela zbytečné a v tom horším prostě špatné) a třeba i John Barry (ten má trochu větší volnost a jeho cover verze spíš fungují než naopak).

Opačný extrém je Hans Zimmer, který vesměs vyžaduje dodržení postupu opravdu precizním způsobem a jeho cover verze jsou buď konstantně špatně nebo je to kopie originálu a to hlavně kvůli tempu a tónovému rozsahu (byť zrovna věci, které byly na tom koncertě patří k těm, které jsou milosrdnější, ale třeba cover verze Crimson Tide, The Rock anebo třeba i Lion King "padají na hubu" prakticky bez výjimky všechny).

Že s provedením cover verzí jsou prostě problémy svědčí i případ Ennia Morriconeho, který za svůj život nahrál spoustu "vlastních" cover verzí, kdy dirigoval ten či onen orchestr - a stačí si na YouTube vyhledat různé interpretace jeho skladeb různými orchestry za jeho vedení a je tam vidět, jak mnoho orchestrů prostě nebylo schopno jeho partitury přehrát korektně, extrémně je to vidět na skladbách ze soundtracku k filmu "Hodný, Zlý a Ošklivý", kde jednak dost často "zadře" v úvodní skladbě hráč na dechový nástroj na "hlavním" trylku a ve finální skladbě zpěvačka a sbor tak nějak průběžně ve všech - ale tam to beru tak, že se mistr rozhodl pro experiment a reinterpretaci sebe sama, když už to jinak nešlo a že by se pod to asi "nepodepsal", kdyby to s ním vyloženě "nesouhlasilo", byť minimálně v jednom případě jsem si pozitivně jistý, že takový flutter, jaký převedla jedna ze zpěvaček při interpretaci "L'Estasi Dell'oro" na jednom z koncertů, určitě nečekal).


Jo a ve finále, kdybych na ten koncert chtěl opravdu začít pí*ovat, tak začnu tím, že před pár lety z podobné akce, která měla být v rámci CzT sešlo (zjevně kvůli lenosti orchestrů, které se nebyly schopné/ochotné naučit více ST skladeb), takže ať mi milí organizátoři a orchestry políbiti pozadí ráčí - ST hudba, jak už z uvedeného vyplývá, je díky vlivu Jerry Goldsmithe vůči cover verzím velice milosrdná a tak by veškeré postranní myšlenky šly stranou. Tedy kdybych chtěl doopravdy pí*ovat... :-P
(a na konstruktivnější notu - trošku jsem čekal, že organizátoři z hlediska propagace věc pojmou jako svého druhu kompenzaci za odpadlý tehdejší koncert a třeba i částečně za zrušený CzT, ale bohužel, nestalo se tak)
Mvek - 23. listopad 2011 09:54sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tohle je zajímavý psychologický jev:

a) (tentokrát tady ne) lidi se chtějí asi zapojit do diskuse, a tak prostě vytáhnou detaily, které jim nesedí (je to často i můj případ, který tu nikdo nechápal u popisů některých epizod), i když to jsou třeba i pro ně detaily, a ostatní to pobouří,

b) někdo na akci nebyl, a tak si ji možná podvědomě potřebuje trochu očernit, aby ho méně mrzelo, že se tam nedostal (ať už měl objektivní důvodu, nebo ne), a opět se chce zapojit do diskuse, a vznikne z toho tohle.

Přitom v obou případech ale dotyční třeba upřímně nechtějí akci hanit, kritizují něco obecného a připouští, že se to na akci stát nemuselo. Ale pro ty, co akci navštívili, nebo pro ty, co prostě čtou rychle a méně vnímají text jako celek (zvláště, je-li delší), to pak působí, že shazují samotnou akci, a že poškozují její jméno.

V podstatě totéž se často děje i ve fóru o FF na Lopuchu, kdy pak je FFašek naštván, že tak odrazují nováčky.
Telemachus Rhade - 23. listopad 2011 09:09sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza: No a tomu právě tak není. Jasným důkazem je třeba Jerry Goldsmith a jeho Trekové fanfáry, které pokaždé nahrával orchestr pod jiným složením a jsou pokaždé (téměř úplně) stejné. (Vyjma TNG, samozřejmě)

Ale nevím, čím to je. Třeba takovou Orffovu "O Fortuna" si nikdo "jinak" zahrát nedovolí.

BTW odpouštím si spoustu příležitostí ;-)
Hnydopychu! :) Ale do velké míry to souvisí. Ty jsi rozlícen, když vidíš čárku tam, kde být nemá a já zase když vidím, že notový zápis někdo vzal a vyhodil oknem. Popřípadě originál nikdy neslyšel.
Yakuzza - 23. listopad 2011 08:48sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
TelemachusRhade: Nj, to je už pak samozřejmě otázkou osobního vkusu, reprodukovat nějaké dílo znamená chtě nechtě i to, že do toho dáš i kousek ze sebe, samozřejmě více či méně, to už se nedá nic dělat. Předejít by se tomu dalo, kdyby hudbu reprodukovali roboti.

BTW odpouštím si spoustu příležitostí ;-)
Telemachus Rhade - 23. listopad 2011 08:38sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza: Ale tady není důvod dostávat se do sporu :)

Ty si taky neodpustíš jedinou příležitost vpálit mi gramatiku a hrotím to snad? :) Ano, občas mi z nepozornosti někde něco ujede, ale že bych postrádal základní znalosti? Teď zas zbytečně přeháníš ty.

Hudební podvědomí ti neberu, ale sluch mám. A že se mi nelíbí, že české (třeba i ostatní evropské a jiné (co já vím..)) orchestry neumějí zahrát hudbu hollywoodských filmových skladatelů tak, jak ji hollywoodští filmoví skladatelé napsali, to je fakt, nebo minimálně můj názor - utvořený za nějakých 12 let poslechu různých nahrávek, mimojiné i od orchestru ČRo.

ad Little)
To je můj, a taky jsem zdůraznil, minoritní problém. Nemusím jeho styl a opět nechápu proč je to pro některé z vás problém.

Nerad se opakuju, ale budiž.. Já vám všem věřím, že atmosféra na koncertu a koncert samotný byl supr, ale jak Pozemstan sám přiznal, něco bylo zahrané "jinak". Někomu to vyhovuje, mně osobně to bytostně nesedí.

Na Prague Proms například proběhl koncert nejslavnějších filmových melodií pod taktovkou (také tuším anglického) dirigenta a objevil se opět stejný problém - některé skladby byly od své původní nahrávky téměř k nerozlišení; u některých jsem nechápal jak to může vydávat za hudbu z inkriminovaného filmu. Výsledná atmosféra byla svkvělá, ale nedostal jsem od toho, co jsem dostat chtěl. Třeba měli špatné noty, ale to už mě, coby posluchače, oprávněně moc nezajímá.
Pozemstan - 23. listopad 2011 00:59sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
TelemachusRhade: Nevím, co bys na těch Littlových vstupech nezkousnul, možná jsem se nevyjádřil dost obratně, ale rozhodně nešlo o žádný rušivý element. Prostě akci moderoval, a to však velice střídmě. Po úvodních skladbách všechny za pořadatele uvítal, stručně vyjmenoval sponzory, což je asi nutnost, a pak asi ve dvou přestávkách mezi skladbami uvedl před publikum vždy jednoho z přítomných skladatelů, který jen krátce vyjádřil (pak zazněl i překlad) své dojmy z Prahy, této akce apod. Znělo to docela vtipně, vkusně, a také se to nijak neprotahovalo. Do druhé části už myslím vstoupil jen na konci s poděkováním a popisem, na jaká pracoviště zapojená do boje proti rakovině půjdou vybrané peníze. Jeho projev byl ale kultivovaný, pokorný, opravdu nic nabubřelého, nic, co by chtělo akci dominovat a dělat z ní nějakou lacinou komerční show...

Pokud jde o tempo, nevím, zda mají ve světě oslavované české orchestry takový nedostatek, ale tady ho určoval britský dirigent. -) U závěrečných titulků z TMP bylo myslím tempo v pořádku, hlavní motiv velice svižný, vystřídaný pozvolnější vedlejší melodií. I když jsem si v poslední době zamiloval spíše pomalejší tempo hlavní melodie ve skladbě The Enterprise, tady to prostě znělo skvěle.

AVip: Tak já vlastně podle názvu znám z českých symfonických orchestrů také jen Českou filharmonii, Symfonický orchestr Českého rozhlasu a orchestr FOK, resp., jak koukám, přesně Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, přičemž ty dva poslední možná v historii trochu názvy měnily, ale zásadní poznávací znaky snad zůstaly... Řekl bych, že i ony patří k české špičce, a bylo tedy skvělé slyšet mimo jiné i ST hudbu v podání jednoho z nich... -)

Pokud jde o Rudolfinum, že to bylo sídlo Národního shromáždění RČS vím. I když ta budova snad původně patřila divadlu, uspořádání s jedním balkonem a bez samostatných loží je vskutku trochu atypické. Ve vysokých stěnách spodního sálu jsem si skutečně parlament představoval docela dobře. Bohužel jsem na prohlídku moc času neměl. Dorazil jsem asi čtvrt hodiny před začátkem, a stál jsem dlouho frontu s elektronickým lístkem - to byla snad jediná slabší stránka akce, resp. asi Rudolfina vůbec (nepočítám-li sloupy bránící na balkoně ve výhledu, což ale kompenzovala cena vstupenek - i já jsem neviděl zhruba 1/3 orchestru a sboru v levé části, Hypo kousek přede mnou viděla jen při náklonu k Marghovi). Lidé s běžnými lístky měli prostě výhodu a byli rovnou pouštěni dovnitř, zatímco my s lístkem z internetu jsme museli projít přes kontrolu se čtečkou čárového kódu, byť i ta probíhala celkem rychle... Pokrok... -) Pak jsem se interiérem trochu prošel jen o přestávce...

Yakuzza: Také jsem chvílemi cítil nutkání zareagovat podobně ostře, navíc jsem byl na místě, ale snad není nutné diskusi vyhrocovat. -)
Yakuzza - 23. listopad 2011 00:40sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Pánové (AVip, Telemachus), dost jste mě teď naštvali. Nebyl jsem na té akci, nedovolím si kritizovat. AVip uznal, že nezná české orchestry, fajn. Telemachus by zcela jistě přerušil Littlovy výstupy tím, že by ho šel vyfackovat. Hoši, sorry, ale oba dva jste dost mimo mísu. Já osobně jsem na té akci nebyl a nedovolil bych si o tom napsat písmenko (kromě toho, že jsem cosi četl na fejsbucích a tvitrech). Je fajn, že máte potřebu to hodnotit, ale nesežrali jste veškerou moudrost lidstva.

Ano, narazili jste u mě asi na citlivou notu, ale myslím si, že o tomhle odvětví cosi vím.

A Telemachu, nemyslím si, že je důvod, abysme se my dva dostávali (znovu) do sporu, ale najdi kdesi kousek soudnosti a neoznačuj se za puristu. Od člověka, který postrádá základní znalosti gramatiky, to zní lehce uboze. Nemluvě o tom, že moje hudební znalosti jsou o dost výš než tvoje.
Telemachus Rhade - 22. listopad 2011 20:42sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Takhle, já určitě beru, že to bylo dobré a nebudu to zpochybňovat, protože jsem tam nebyl, ale...

To vše doplnily profesionálně provedené krátké vstupy Littla s představením hostů apod.
...to bych prostě nezkousnul. Ale to mi ani zdaleka nevadí tolik jako...

Hudbu z TMP ale hrál jen orchestr, a to myslím možná lépe než originál.
...fakt, že Češi (a je jedno jaký orchestr) neumí udržet tempo hrané skladby. Strašně mě to rozčiluje u všeho, co poslouchám - ať je to Zimmer, Badelt, Tyler, Goldsmith, Ishkeri, etc. To není přidaná umělecká hodnota, to je prostě to, že to nikdy nezahrají jak se to má hrát, protože to neumějí. A to mě strašně odrazuje od jakékoli návštěvy podobných koncertů.

Já vím, jsem purista.

AVip - 22. listopad 2011 18:59sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ok... já koukám na program a vyložené "miny" tam nevidím... zřejmě byla provedena pečlivá příprava (což je dobře).

Jinak já si pražské orchestry celkem pletu, protože m.j. se relativně často přejmenovávají (abych tak řekl, jako správný snob rozeznávám orchestry jen na Českou Filharmonii a pak na nějaké ty ostatní... :-D)
Yakuzza - 22. listopad 2011 12:56sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Chevaliers de Sangreal zazněla, Reaver.man se kvůli tomu rozplýval na Twitteru nebo kde...
Pozemstan - 22. listopad 2011 11:29sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
AVip: Nevím, co myslíš Pražskými filharmoniky, jak jsem psal, zde šlo o Symfonický orchestr Českého rozhlasu a Pražský symfonický sbor. Hudbu z TMP ale hrál jen orchestr, a to myslím možná lépe než originál. Giacchinův motiv z nového ST, pravda, s tím sborem možná vyzněl trochu jinak než ve filmu, ale mně se to líbilo. Od Zimmera tam mělo být v závěru "Chevaliers de Sangreal" z filmu Šifra mistra Leonarda. Ale, musím se přiznat, že jsem ten film neviděl, stejně jako většinu filmů, ze kterých tam hudbu hráli, takže netuším, zda to opravdu zaznělo. Pokud si vzpomínám, ta poslední skladba byla na finále trochu méně výrazná oproti předchozím, ale přesto zněla velice dobře. Já jsem vlastně při koncertu poznal jen melodie z ST a Pirátů z Karibiku, i když jsem viděl něco z Harryho Pottera, A.I. či Avatar, hudba odtamtud se mi moc do paměti nezaryla, resp. jsem si ji po letech nespojil s těmito fenomény... Jinak program viz zde, byť, jak jsem naznačoval, ve druhé části snad zaznělo něco navíc (a nebo tedy publikum, aniž bych si toho všiml, zasahovalo potleskem i do jednotlivých skladeb), a také v úvodní části, jak nás upozornil i Little, byly skladby z H. Pottera nakonec spojeny.
AVip - 22. listopad 2011 10:52sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan:
obohatil třeba i melodii z ST XI, která tak myslím vyzněla poněkud jinak než ve filmu, přitom neméně skvěle. Nejvíce mě však nadchly Goldsmithovy "Závěrečné titulky" k TMP.

Tak je fakt, že Pražským Filharmonikům ST obecně a Jerry Goldsmith speciálně šel vždycky dobře a osobně mnoho jejich nahrávek považuji za lepší než je originál.
Na straně druhé, když jsem od nich slyšel některé věci od Hanse Zimmera (bylo tam něco?), tak jsem si málem ukroutil hlavu nad naprostým nepochopením záměru.
Takže ono je to u nich "hit and miss", jako ostatně vždy u každého.

Rudolfinum je nádherná budova, za první republiky to byl AFAIK parlament, doufám, že sis ho důkladně prošel.
Pozemstan - 22. listopad 2011 01:28sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Jak jsem už psal ve fóru o setkávání fanoušků ST, Concert for Help byl úžasný. Je to ostuda, ale bylo to vůbec poprvé, co jsem zavítal do Rudolfina. Vnitřní novorenesanční barevná, a přesto mezi strohými mramorovými sloupy a jinými liniemi střídmá, výzdoba byla velice zajímavá, ale ne tolik jako hudební výkony Symfonického orchestru ČRo pod vedením britského dirigenta Nica Rainea a Pražského symfonického sboru, který zajímavě obohatil třeba i melodii z ST XI, která tak myslím vyzněla poněkud jinak než ve filmu, přitom neméně skvěle. Nejvíce mě však nadchly Goldsmithovy "Závěrečné titulky" k TMP. Vynikající živé podání u mě několikrát vyvolalo příjemné mrazení... Na druhou část jsem si pořídil program, ale v praxi se pořadí a počet skladeb myslím trochu odchýlilo, protože před STXI zazněla asi více než tři díla... Pěkný byl i humorný přídavek v trochu modernějším stylu... To vše doplnily profesionálně provedené krátké vstupy Littla s představením hostů apod. Jsem nadšen, byl to rozhodně jeden z mých nejlepších hudebních zážitků!
Mvek - 07. listopad 2011 16:33sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A zítra se asi mrknu na ten "vystřižený materiál".

Nejnovější   Novější 1472 - 1491 / 8290Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o