|
Spravuje: lagga Počet příspěvků: 8290 |
|
|
|
| Mvek: Akorát byly průběžně pilovány (jak jazykově, tak třeba z hlediska chyb atd.), ale vyložené krpy tam AFAIK nejsou.
Ale čím novější vydání, tím snad i lepší, to zas jo. Ale není to třeba hnát na ostří nože.
|
|
|
|
| Protože to už přesahuje hry, tak ještě jeden dotaz k Sapkowskému, tady předpokládám nejsou nějaké známé kopance ve smyslu zmrvených překladů, takže není třeba řešit, jaké vydání se mi dostane do ruky, co? |
|
|
|
| AVip: Ale jinak po Semmeringu jezdí ta historická diesel souprava pravidelně, někdy se chystám, snad jsem tamtudy ještě nejel, nebo si to nepamatuji (nevím, jak jsem jel na Okoř jako dítě).
|
|
|
|
| Pozemstan:
ozubnicové trati z Kořenova do polské Szklarske Poręby.
To je klidně možné, v té oblasti se koneckonců AFAIK jeden pojízdný vyskytuje...
Mimochodem, velmi nepravidelně občas někdo uspořádá parní jízdu v Praze po "Semmeringu".
Pokud se k tomu nachomýtnete, vřele doporučuji - já to jel kdysi s tou soupravou, co "normálně" jezdí Pacifik (nebo s jejím dvojčetem) a byla to taková odpolední příjemná jízda - i když je fakt, že si mašina nahoře musela dát pauzu. Ale pasažéři si ji koneckonců dali taky rádi, aspoň jsme si mohli lokomotivu i vagóny pěkně prohlédnout (v tomto směru mají obrovskou výhodu nádraží, která nemají peron - z hlediska nastupování je to sice nepříjemné, ale z hlediska prohlídky vlaku poměrně ideální). |
|
|
|
| Mvek, AVip: Zajímavé. Myslel jsem, že "kafemlejnek" je jen jeden, a ono jich je provozuschopných hned několik. Když mi bylo asi deset, viděl jsem tuto lokomotivu na nějaké akci, a tehdy jsem jí byl nadšen, ale je fakt, že i z pozdějšího pohledu na fotky jsem pochopil, že je dost malá. Proto jsem ale také myslel, že je stará a vzácná, což je pravda, ale unikát to není...
Začátkem 90. let jsem také jel vlakem s parní lokomotivou po částečně opravené ozubnicové trati z Kořenova do polské Szklarske Poręby. Možná jsem viděl "kafemlejnek" právě tam, i když ho mám spojený i s nějakou statickou výstavou... |
|
|
|
| Tak řada 434, co jezdí na Pacifiku, je přece jenom o něčem trošku jiném... i když, když se před pár lety při jízdě směrem na Prahu na jedné zastávce shromáždila kolem té lokomotivy postupně celá posádka vlaku, tak to zrovna přehnanou důvěru v to, že dojedeme, v ten moment nevzbuzovalo (nakonec jsme dojeli).
Cukání mohlo mít x příčin, to se nedá bez znalosti situace posoudit...
fotky každopádně někam nahraj! |
|
|
|
| AVip: Nepamatuji si, co za lokomotivu jelo předloni na posázavském pacifiku, ale to už byla trochu větší, s tou jsem byl spokojen. Tipuji, že jezdí pravidelně.
Nejsem si jist, jestli parní opravdu táhla (nebo zpátky tlačila), nicméně některé rozjezdy byly hooodně trhané, takže jsem si říkal, že se přetahují. V jednom případě dokonce párkrát cukla, zůstali jsme stát, a po pár sekundách se teprve opět cukaně rozjeli.
Snad budu mít brzy fotky, tak něco nahraji. Diesel také nepatřil ČD podle označení.
Je škoda, že neměli více starých vagonů, takhle to bylo takové divné. |
|
|
|
| Mvek: "Kafemlejnky" řady 310 jsou bohužel poměrně provařené a je jich hodně a ve srovnání s většími potvorami nejsou tak náročné na údržbu přípravu atd. a na rovině utáhnou i překvapivě velkou soupravu (byť maximální rychlost lokomotivy, což je +/- 40 km/h dává tušit, že se zrovna o expresní jízdu jednat nebude).
Bohužel, o nějakých regulérních jízdách, dejme tomu nějaké dochované "kriegslok", to jest řady DRG BR52 / ČSD 555, si můžeme bohužel nechat jen zdát...
Co se toho dieselu týče, to má několik vysvětlení - bud provozovatel nevěří schopnostem posádky udržet lokomotivu dostatečně "pod parou" (u těhle malých lokomotiv to není žádná sranda, pokud má trať nějaká zajímavější stoupání, tak to v podstatě znamená držet kotel +/- permanentně na/mírně za redline, to vše za vyloženě odporně pomalé jízdy) a/nebo nevěří strukturální integritě toho verku, jinými slovy, že se mu to cestou někde nevysype... a nebo je to jen šaráda a "kafemlejnek" je tam jen, aby dělal za jízdy pyrotechnické efekty. |
|
|
|
| Strucné hodnocení "Veteránského rojení" v Lobci a "Na Kokorínsko s párou":
Veteránské rojení
Skvelé! Ne ve smyslu organizace, to nemužu posoudit, z programu akce mi to tak zajímavé neprijde pro bežného návštevníka, ale byli jsme tam jen na hodinu (zadarmo, ale nevím, jestli to nebyl omyl/náhoda), ale ve smyslu prítomných aut. Byly tam bežnejší kousky i zajímavé (viz seznam na stránce výše), ale dost typu zase chybelo. Pominu-li nic moc jednoho Trabanta a ruzné Lady, nebo Škodu 110 R, 100, 1000 MB, stará Felicia, Octavia..., tak tam byl také Velorex, a to jak hadrák (ale kožený), tak motorka se sajtkárou, Praga Piccolo (1926) a Praga Piccolo (1930), spousta Wolkswagen dodávek, vcetne tech z úpravou jako karavan, Rolls Royce Silver Shadow I (1968), Cadillac La Salle (1929) (pro me s obema Pragami nejhezcí kousek expozice, já s na tahle auta s kastlí potrpím), Jaguar XJS V12 (1980), Jaguar XK 140 (1956), Jaguar 420G (1970), Jaguar E-Type S3 (1971), Porsche 924 (1980), 911, 928, Chevrolet Monte Carlo, (GAZ) M21 Volga (1965), ruzné Saaby, Fiaty...
Nejsem znalec, takže já to ocenil jen z hlediska znacky samotné nebo vizuálu. Proto ten výnatek ze seznamu není nijak reprezentativní, lepší je se podívat na celý seznam (nekdy i s fotkou).
Bylo pak možné auta obcas potkat v okolí. Navíc na míste byla i historická kola, více historická hudba, mnoho lidí v dobovejších kostýmech atd.
Na Kokorínsko s párou
Tady jsem byl trochu zklamán. Ale to je tím, že jsem se nepodíval, co je zac avizovaná lokomotiva 310.0134 a mne se proste nelíbí, prijde mi moc jako spíš drezína. Navíc historické vagony byli jen 4 (3 pro cestující), pak ty byly 2 též mírne historické, a to nejaké starší z Posázavského pacifiku (dávno vyrazené z parku C(S)D a celý vlak navíc táhla tato parní lokomotiva spolecne s dieselovou tlacnou lokomotivou.
Doprovodný program jak pro koho... Na druhou stranu opet vstup zdarma, jen jednotlivé atrakce prípadne za peníze.
Muzeum v Sudomeri jsem nestíhal, ale tak jindy. |
|
|
|
| Mvek:
i navštívit malé muzeum v Sudoměři
Jo, tam je to hezké, to je fakt!
Sice jsme loni voděli jen zlomek exponátů, protože jsme zrovna trefili zápůjčku někam (moje štěstí, atd. - klasika), ale i tak to stálo za to. |
|
|
|
| Ad propagace - ano, asi spoléhají na místní a na stálé návštěvníky. Já se o tom dozvěděl na místě chvíli po akci vloni, takže jsem si tento víkend rezervoval od začátku (vžd 2. sobota v červnu). Nevím, zda vždy spolupracují s tím veteránským rojením (http://www.veteranskerojeni.cz/) v Lobči, kde je dost aut podle seznamu, takže možná i dost návštěvníků. FB stránku mají, Mšenský web informuje a na místě též byl leták, ale aktivněji asi tak měsíc. Předtím byl problém se ujistit, že se to opravdu na toho 8. plánuje.
Jinak tedy nevím, zda to zvládnu letos, ale mám v plánu i navštívit malé muzeum v Sudoměři, kde mají mít dobovou dopravní kancelář a možnost svézt se na drezíně (poblíž je soukromá udržovaná trať, dnes jen pro drezíny, asi kilometr, kde se točilo Indiánské léto) |
|
|
|
| Fotky budou, Dáša neumí nefotit:-), a přitom myslím fotí dostatečně rozumně, možná docel dobře:-), neumím nezaujatě posoudit.
Každopádně ok, dík za radu, já teda jel už s posázavským expresem do Vraného předloni, takže malinkou zkušenost mám, ale hodně malou.
Tady to tedy bude i penězomet, protože mě to vyjde asi na 160, jelikož vzhledem k dopravě, protože člověk se potřebuje dostat taky zpět a počasí moc na zdržení nebo cestování možná nebude. |
|
|
|
| A koukám, že pořadatelé to s nějakým včasným informováním veřejnosti rozhodně přehánět nehodlají... no jejich chyba, popravdě, zrovna teď by se okolí nějaká podobná akce s velkou návštěvností hodila. |
|
|
|
| Mvek: Udělej fotky a nezapomeň, že parní lokomotiva je občas pěkný "sazomet"... :-)
Já jsem si říkal, co se tak najednou chystáš "kokořat"... :-D
|
|
|
|
| Přepdokládám, že se tu nikdo nechystá na "Na kokořínsko s párou", tedy na parní jízdu Ml. Boleslav - Mšeno - Mělník a zpět, že?
Ani na související Veteránské rojení aut na zámku v Lobči.
Tak já když tak budu referovat...
Třeba někdy příště budu moct nabídnout i svezení autem nebo přespání, teď by to na naší chalupě byly velmi spartánské podmínky. |
|
|
|
| BorgDog: Ale tak to já bych zase věřil, že soutěž dojedou, přece jen dělali to lidé kteří to neměli jako "práci", ale i zájem. Takže nemyslím si, že účastníci mají smůlu.
I VP Ježíšky dokončil, i když vyhlásil poslední ročníky najednou se zpožděním. |
|
|
|
| Mvek: Jo, teď to čtu, aktualizace:
http://www.casopisxb1.cz/zredakce/casopis-xb-1-konci-cervnove-cislo-je-posledni/
Ale podle mě je to jenom poslední pokus tonoucího se ještě chvíli plácat... :-( |
|
|
|
| BorgDog:
Kdokoliv posílal povídky do letošní literární soutěže Daidalos nebo soutěže o nejlepší úvodník, má smůlu
Na webu je napsáno, že když se nenajde nikdo, kdo by probudil "fénixe", tak vydají sborník a soutěž rozhodně dokončí. Totéž ještě další soutěž. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
V Ikarii jsem začínal, dvakrát jsem vyhrál jejich soutěž, vyšla mi tam drtivá většina povídek včetně jedné Star Trekové. Je mi z toho bídně. A do budoucna pro mě jako autora je to stejně špatné, další razantní zúžení možností publikování - třeba i dalších startrekovek. :-( |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|