|
Spravuje: lagga Počet příspěvků: 8290 |
|
|
|
| Čím dál lepší. Kolik ti zbývá? |
|
|
|
| What is the trouble, what is this disaster of which Shay Tal told us, large enough to make us mislay such important knowledge?
>
Dozvěděli jste se převratnou věc a musíte se z toho radovat.
Vypadá to už, že to není možné? Ale je. Helikonie dříve takhle skutečně vyšla. |
|
|
|
| Do it with me here, under the stairs.
>
Uděláme to tady, venku pod hvězdami. |
|
|
|
| Your quarrel is with me, not Vry.
>
Máš spor s Vry, ne se mnou.
OMG!
|
|
|
|
| ;not only was he on her conscience, but he had taken to following her obsessively.
>
Ona na něj ale myslela a také věděla, že ji tajně sleduje.
Čeština asi holý jazyk být.
|
|
|
|
| Pořád Helikonie: Jaro. Snažím se to už konečně dodělat, ale je to peklo.. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Z čeho to je? :-D |
|
|
|
| root bier
>
pivo z kořenů |
|
|
|
| Don’t say that – I could have you beaten.
>
Tohle neříkej, nebo tě zabiju. |
|
|
|
| Ok, dík, uvidím, k čemu se dostanu, asi zkusím po dlouhé době knihovnu. Když se mi povídky zalíbí, tak pak si třeba i koupím další. |
|
|
|
| Mvek: Akorát byly průběžně pilovány (jak jazykově, tak třeba z hlediska chyb atd.), ale vyložené krpy tam AFAIK nejsou.
Ale čím novější vydání, tím snad i lepší, to zas jo. Ale není to třeba hnát na ostří nože.
|
|
|
|
| Protože to už přesahuje hry, tak ještě jeden dotaz k Sapkowskému, tady předpokládám nejsou nějaké známé kopance ve smyslu zmrvených překladů, takže není třeba řešit, jaké vydání se mi dostane do ruky, co? |
|
|
|
| AVip: Ale jinak po Semmeringu jezdí ta historická diesel souprava pravidelně, někdy se chystám, snad jsem tamtudy ještě nejel, nebo si to nepamatuji (nevím, jak jsem jel na Okoř jako dítě).
|
|
|
|
| Pozemstan:
ozubnicové trati z Kořenova do polské Szklarske Poręby.
To je klidně možné, v té oblasti se koneckonců AFAIK jeden pojízdný vyskytuje...
Mimochodem, velmi nepravidelně občas někdo uspořádá parní jízdu v Praze po "Semmeringu".
Pokud se k tomu nachomýtnete, vřele doporučuji - já to jel kdysi s tou soupravou, co "normálně" jezdí Pacifik (nebo s jejím dvojčetem) a byla to taková odpolední příjemná jízda - i když je fakt, že si mašina nahoře musela dát pauzu. Ale pasažéři si ji koneckonců dali taky rádi, aspoň jsme si mohli lokomotivu i vagóny pěkně prohlédnout (v tomto směru mají obrovskou výhodu nádraží, která nemají peron - z hlediska nastupování je to sice nepříjemné, ale z hlediska prohlídky vlaku poměrně ideální). |
|
|
|
| Mvek, AVip: Zajímavé. Myslel jsem, že "kafemlejnek" je jen jeden, a ono jich je provozuschopných hned několik. Když mi bylo asi deset, viděl jsem tuto lokomotivu na nějaké akci, a tehdy jsem jí byl nadšen, ale je fakt, že i z pozdějšího pohledu na fotky jsem pochopil, že je dost malá. Proto jsem ale také myslel, že je stará a vzácná, což je pravda, ale unikát to není...
Začátkem 90. let jsem také jel vlakem s parní lokomotivou po částečně opravené ozubnicové trati z Kořenova do polské Szklarske Poręby. Možná jsem viděl "kafemlejnek" právě tam, i když ho mám spojený i s nějakou statickou výstavou... |
|
|
|
| Tak řada 434, co jezdí na Pacifiku, je přece jenom o něčem trošku jiném... i když, když se před pár lety při jízdě směrem na Prahu na jedné zastávce shromáždila kolem té lokomotivy postupně celá posádka vlaku, tak to zrovna přehnanou důvěru v to, že dojedeme, v ten moment nevzbuzovalo (nakonec jsme dojeli).
Cukání mohlo mít x příčin, to se nedá bez znalosti situace posoudit...
fotky každopádně někam nahraj! |
|
|
|
| AVip: Nepamatuji si, co za lokomotivu jelo předloni na posázavském pacifiku, ale to už byla trochu větší, s tou jsem byl spokojen. Tipuji, že jezdí pravidelně.
Nejsem si jist, jestli parní opravdu táhla (nebo zpátky tlačila), nicméně některé rozjezdy byly hooodně trhané, takže jsem si říkal, že se přetahují. V jednom případě dokonce párkrát cukla, zůstali jsme stát, a po pár sekundách se teprve opět cukaně rozjeli.
Snad budu mít brzy fotky, tak něco nahraji. Diesel také nepatřil ČD podle označení.
Je škoda, že neměli více starých vagonů, takhle to bylo takové divné. |
|
|
|
| Mvek: "Kafemlejnky" řady 310 jsou bohužel poměrně provařené a je jich hodně a ve srovnání s většími potvorami nejsou tak náročné na údržbu přípravu atd. a na rovině utáhnou i překvapivě velkou soupravu (byť maximální rychlost lokomotivy, což je +/- 40 km/h dává tušit, že se zrovna o expresní jízdu jednat nebude).
Bohužel, o nějakých regulérních jízdách, dejme tomu nějaké dochované "kriegslok", to jest řady DRG BR52 / ČSD 555, si můžeme bohužel nechat jen zdát...
Co se toho dieselu týče, to má několik vysvětlení - bud provozovatel nevěří schopnostem posádky udržet lokomotivu dostatečně "pod parou" (u těhle malých lokomotiv to není žádná sranda, pokud má trať nějaká zajímavější stoupání, tak to v podstatě znamená držet kotel +/- permanentně na/mírně za redline, to vše za vyloženě odporně pomalé jízdy) a/nebo nevěří strukturální integritě toho verku, jinými slovy, že se mu to cestou někde nevysype... a nebo je to jen šaráda a "kafemlejnek" je tam jen, aby dělal za jízdy pyrotechnické efekty. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|