|
Spravuje: lagga Počet příspěvků: 8290 |
|
|
|
| Mirak:
Red Alert je docela blbý příklad, protože Sověti jsou tam celkem jasní bad guys.
A je to dostatečný důvod? Kolikrát jsou populární právě bad guys v tvorbě. |
|
|
|
| Mvek: To neřešil tým, myslím, že dostal sezónní stopku od řeckého fotbalového svazu, možná se do toho dokonce vložila UEFA.
Red Alert je docela blbý příklad, protože Sověti jsou tam celkem jasní bad guys. |
|
|
|
| Ale v takových případech jako s tím fotbalistou funguje ten lynč veřejnosti, netřeba to zakotvovat v zákonu. Rozhodně to bylo nevhodné a ať si to tým pořeší. Ale samozřejmě samotné gesto (beze slov) nemůže být ilegální.
Hlavně ale netuším, jak je to řešeno, když to má být v kontextu. Řekněme, že máme počítačovou hru (ať to není jasný případ jako historický film nebo dokument), něco ve stylu Red Alertu. Tam samozřejmě se Sověty může být srp a kladivo, bude to v pořádku? Kdo rozhodne, jestli samotná hra není propagace komunistické strany, a navíc té, která má na svědomí zločiny proti lidskosti atd.?
|
|
|
|
| Na tohle měli zajímavý případ v Řecku. Mladý fotbalista po vstřelení gólu začal hailovat. Ti, co ho bránili používali zároveň dva argumenty: 1.) Že chudák nevěděl, co to znamená. 2.) Že se takhle zdravili i Římani.
Podle mě se ty dva argumenty zároveň vylučují. Nevěřím, že mladá kopačka byl zároveň expert na antiku a analfabet přes WW2. A pokud skutečně nevěděl, co to znamená, měl by se urychleně vrátit na základní školu.
BorgDog: Soudružka Semelová je narozdíl od Konvičky úplně blbá a neškodná. |
|
|
|
| Mně nevadí srp a kladivo nebo existence komunistické strany obecně. Pochybuji, že komunistická ideologie vraždila. Vraždilo zřízení atd., co se z toho stalo.
Vadí mi ale ty výroky, vadí mi, že se neodstřihnou od těch zarytých přesvědčených. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: A to nemluvě o veřejných výrocích lidí jako Semelová. Rádobyznalec islámu Konvička je teď stíhán za svoje výroky (které skutečně BYLY přes čáru), ale zajímalo by mě, proč Semelová nesedí na lavici vedle něj. Protože to, co blije soustavně o politických vězních, českých letcích, Miladě Horákové, apod. - to se nedá poslouchat. :-( |
|
|
|
| Ne, jde mi o to, že ohledně svastiky, té pravotočivé, to vidím podobně jako ty. Levotočivá nemá s Hitlerem nic společného a o jejím zákazu se ani neuvažovalo. (byť tedy Hinduisty taky nejsou zrovna sluníčkáři)
Ale jsem ostře vyhraněný proti srpu a kladivu. Komunistické režimy mají dohromady na kontě mnohem víc životů a osudů než Hitler a může si je načmárat doslova kdekdo kdekam. Vycházejí tu Haló noviny, máme aktivní komunistickou stranu a ta kurvy si ještě dělají veřejná setkání, kde je srpů a kladiv že bych se poblil. |
|
|
|
| A já nějak nemám náladu zabředávat do vysvětlování, jak to myslím. Hádka by totiž mohla být i kvůli nedorozumění. Např. nemám nic proti tomu když si někdo do kanceláře pověsí nějak stylizovaný hákový kříž, ale bude mi vadit, když si tam pověsí přesné vyobrazení, třeba v bílém kolečku v červeném poli, nebo jak to je. Nebo i s orlicí... Takové vyobrazení beru jen v třeba v rámci obrázku v učebnici, ve filmu přímo s nacisty atd. Jinak je to ale už podle mě propagace.
Ale vadí mi zakazování použití hinduistické svastiky jen kvůli Hitlerovi. Škoda, že nepoužil křesťanský kříž, nebo srdíčko... |
|
|
|
| Mvek:
jedna věc je propagace, druhá věc je použití symbolu
Chtěl jsem se hádat, ale radši ne. Dneska chci zůstat duševně vyrovnaný. |
|
|
|
| No vida... Němci poprvé vydávají po válce Mein Kampf (s historickými komentáři a rozborem).
A souhlasím, stejně tak jsem proti zakazování svastiky nebo srpu a kladiva. jedna věc je propagace, druhá věc je použití symbolu. Zvláště, když symbol může v úplně jiné kultuře znamenat něco jiného. |
|
|
|
| Z přebalu Kischova "Amerického ráje", z vydání z roku 1950. Ten text se mi prostě zvláštním způsobem líbil:-)
"E. E. Kisch, novinář, reportér a spisovatel, poznamenaný rudým znakem bolševismu, proklouzl teprve při třetím pokusu sítí "demokratických" úřadů a policistů Spojených států severoamerických a mohl vstoupit na pevninu střeženou sochou Svobody. Již tehdy v době své návštěvy, v r. 1928-29, bezpečně postihl, co charakterisovalo imperialistický americký "ráj".
Sledujme názvy jeho reportáží, sledujme, co upoutalo nejvíce jeho pozornost. Vyvstanou nám dva póly zájmu, dva póly amerického života: bursa a věznice. Bursa, obchod, průmyslové otrokářství a politika (to značí opět obchod, průmyslové otrokářství a korupce) jsou pólem, kolem něhož se soustřeďuje svět mocných, svět velkých zlodějů a podvodníků, vykořisťovatelů - nabubřelá, domýšlivá, nevzdělaná, úspěšná Amerika.
Druhý pól to jsou chudinské čtvrti, černošská a čínská ghetta, doky, jatky a věznice, znovu věznice, kam je smeten proletariát všech ras a barev, ti kdož se dopustili zločinu chudoby - zbídačená, hladová, rozedraná a zotročená, neúspěšná Amerika. A ta je početnější.
(...)
Dnes, kdy chce americký imperialismus strhnout do šíleného víru dolaru Evropu, Asii a zbývající světadíly, je Kischova kniha výstrahou i výzvou. Výzvou k obraně před americkým rájem." |
|
|
|
| Pozemstan: Jistě, 4. 1. Otevírá 5. 1. |
|
|
|
| Mvek: "od pondělí 21. 12. do pondělí 4. 12. je zavřená"
Pokud je zavřená až do 4.12., tak už je to jedno... -) Ale předpokládám, že to byl překlep... |
|
|
|
| Městská knihovna v Praze je letos ukázka chyby v systému, který nepočítá s mimořádnostmi.
Rezervujete si v neděli 20. 12. koncert (konající se 25. 1. nebo tak nějak) a dozvíte se, že si to musíte vyzvednout a zaplatit do 4. 1. v pokladně v centru. Pokladna má otevřeno každý všední den tehdy a tehdy.
S podezřením si to ověříte na jejich webu v informacích o pobočkách a zjistíte, že pokladna má takto otevřeno, ale od pondělí 21. 12. do pondělí 4. 12. je zavřená:-).
No nic, buď si najdete už jiná místa, která asi někomu vypršela, a znovu rezervujete (teď už je to do 11. 1.), nebo možná se uvolní ta rezervovaná po zrušení rezervace a uděláte totéž.
Ale je to hezký vtípek. |
|
|
|
| Ha, potrebuju si precist Huxleyho |
|
|
|
| Letos nám vyšel nový komiks Asterix a Caesarův papyrus, je to druhý sešit od nových autorů (Jean-Yves Ferri (scénář) a Didier Conrad (kresba)). Je to zábavnější než některé poslední Uderzovy díly. Nicméně nesmí se nad tím taky přemýšlet a někomu by mohlo přijít, že je to až příliš soudobé (narážky na internet, podle autorů též třeba Wikileaks atd.). Doporučil bych jedině skalním příznivcům Asterixe. |
|
|
|
| Mirak:
že snad ani neexistuje žádná ofiko mapa,
To je pravda, existují jen neoficiální (což jsou i ty herní), zaklínačská wiki jich má hodně, malér je, že žádná není 100% bez chyb.
A jinak samozřejmě souhlas s tím, co tu už zaznělo - ale nakonec, to jsme už párkrát v nějaké formě tady řešili, že. |
|
|
|
| Mvek: A tak není to spatny, tyhle kapitoly patřily mezi moje nejoblíbenější, ale je toho celkem málo a treba oproti Hře o truny je to jako debata decek na pískovišti. |
|
|
|
| Mirak: A po stránce politické a tak? Jako vztahy mezi různými skupinami bytostí a státními útvary atd.? |
|
|
|
| No, krom toho, že snad ani neexistuje žádná ofiko mapa, tak mi přijde jako takovej prapodivnej mišmaš všeho možnýho. Neměl jsem s ním problém, ale znám teda spoustu mnohem lepších. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|