|
Spravuje: lagga Počet příspěvků: 8291 |
|
|
|
| Po delší době se mi podařilo sehnat už velice těžko získatelný první díl terminátorské knižní trilogie S.M. Stirlinga, kterou předchází pověst "zatajené" předlohy jak pro třetí film, tak pro Kroniky Sarah Connorové. Které, podotýkám, neznám, a tak se k nim nebudu vyjadřovat.
Kniha s názvem "Infiltrátor" začíná skoro přesně tam, kde skončil druhý film. Sarah a John Connorovi uprchli do Jižní Ameriky, kde si snaží vybudovat nový život v přesvědčení, že Soudný den byl odvrácen. Jejich radost je předčasná, protože Cyberdyne stejně jako práce Milese Dysona rozhodně nebyla zničena tak pečlivě, jak si myslí a Skynet v budoucnosti také nespí. Takže se na scéně objevuje nový model, Terminátor I-950 s podobou atraktivní ženy Sereny Burnsové, stroj (pokud se to slovo dá použít) zcela nové koncepce, jehož primárním cílem není smrt Johna Connora, ale zabezpečení vzniku Skynetu. Další účastníci rošády jsou Jordan Dyson, bratr Milese Dysona usilovně pátrající po Connorových, které pokládá za viníky jeho smrti, bývalý agent protiteroristické tajné organizace Sektor Dieter von Rossbach, který v budoucnu poslouží jako předloha pro podobu Terminátorů T-850 a pár dalších, vesměs v roli statistů na odstřel.
Kniha má podle mě dva hlavní nedostatky, které se navzájem propojují. Hlavní bezpochyby je, že Stirling nepochopil, anebo vědomě ignoruje, co Terminátor v samé podstatě je: Řežba, ve které se nepřemožitelná mašina snaží zničit krtka (pardon, zabít Johna Connora...), zatímco jiná mašina se jí v tom snaží zabránit za pomoci maxima vystřílené munice, výbušnin a mayhemu. Stirlingův Terminátor je v podstatě sci-fi thriller konspirativního typu, který - pokud by se napsal dobře - by musel být vyjma finále prakticky bez akce. Aby tam vůbec nějakou dostal, pomáhá si Stirling berličkami jako domácí výrobní linka na Terminátory pod Sereninou kuchyní, což je směšné, a hlavně z toho vyloženě ječí účel: Potřebuju "mechanické pěšáky" aby se to mohlo aspoň trochu mlátit. To si navíc vyžádalo zásadní "downgrade" Terminátorů: Z nezničitelných monster tu máme cosi jako mechanické zombíky, kterým stačí vrazit do huby brokovnici a je "odterminátorováno." Nepochybuji, že už jen pro toto většina skalních příznivců Terminátora knihu ani nedočte.
Druhý nedostatek je v samotné logice příběhu. Stirling se snaží napravovat chyby dřívějších Terminátorů tak, že do universa zanáší chyby vlastní. Pokud by Skynet dokázal vytvořit cokoliv jako Serena Burnsová, posílání mašin demolujících město v honbě za krtkem by byla směšná zbytečnost. Postačilo by dvacet I-950 rozlezlých na správná místa správných úřadů či agentur, a krtek ani nevystrčí hlavu z díry. Klíčová vlastnost Skynetu vždy byla "nelidskost" - navzdory své inteligenci lidi nechápal, jen je imitoval. Terminátoři minulosti sice jako lidé vypadali, ale kdo s nimi byl déle jak hodinu, musel být úplně tupý, aby ho nenapadlo, že "something wrong." Serena Burnsová je geneticky modifikovaná lidská bytost se syntetickou neuronovou "nadstavbou" v mozku, která žije pohromadě s lidmi naprosto bez potíží, má přátele, chodí na večírky, k dosažení svých cílů používá i sex. Ačkoliv se Stirling pečlivě vyhýbá jakémukoliv jejímu "polidšťování" v konvenční formě, domnívám se, že pokud by někoho jako ona ponechal Skynet operovat samostatně delší dobu, výsledek by se mu nelíbil. A v případě většího počtu by se mu asi nelíbil dosti fatálně. K tomu se přidávají další drobná klišátka jako náckové nebo vědci sehrávající role užitečných idiotů, případně rovnou vědomých, dobrovolných spolupracovníků Skynetu (což je opět zajímavý prvek, ale bez domýšlení důsledků), a pár dalších nectností.
Ve výsledku je tahle kniha spíše terminátorských fanfikem, než Terminátorem. |
|
|
|
| U toho si ani nepamatuju o cem to vlastne je... |
|
|
|
| Fascinující... dokonce dvakrát, když se tak dívám, kde to hrajou... |
|
|
|
| Ray Bradbury's 2116 - The Musical dostane české nastudování :)
www.2116.cz |
|
|
|
| Yakuzza: Dorazím jen pokud se bude dělat čaj z jačího trusu a jačím máslem. |
|
|
|
| Programy festivalů českých a slovenských kapel jsou až zoufale pořád dokola. Pravda, tady zrovna chybí Tři sestry a Horkýže slíže.
PÁTEK
STAROPRAMEN STAGE
17:30 - 18:00 GAZDINA ROBA
19:00 - 20:00 NEBE
21:30 - 22:30 PRAŽSKÝ VÝBĚR
23:30 - 00:30 MANDRAGE
BOHEMIA STAGE
18:00 - 19:00 XINDL X
20:00 - 21:00 RYTMUS & VLADIMÍR 518
21:00 - 21.30 VYHLÁŠENÍ NEJHEZČÍCH KARNEVALOVÝCH MASEK
22:30 - 23:30 MONKEY BUSINESS
SOBOTA
STAROPRAMEN STAGE
11.30 - 12.00 SMRTISLAV
13.00 - 14.00 MŇÁGA A ŽĎORP
15.00 - 16.00 RYBIČKY 48
17.00 - 18.00 UDG
19.00 - 20.00 VISACÍ ZÁMEK
21.00 - 22.00 DIVOKEJ BILL
23.00 - 24.00 KABÁT
BOHEMIA STAGE
12.00 - 13.00 NO NAME
14.00 - 15.00 DESMOD
16.00 - 17.00 SKYLINE
18.00 - 19.00 POLETÍME?
20.00 - 21.00 VYPSANÁ FIXA
22.00 - 23.00 PIPES AND PINTS |
|
|
|
| Mvek 269509:
Kdo tu znáte George Alec Effinger: Když přitažlivost selže (1986, česky 1997)?
Takový arabský kyberpunk, dnes zastaralý, ale v něčem až velmi trefný (tedy možná spíše také z...
Tak jsme si to ověřili a hned v první kapitole se zmiňuje po rozpadu různých celků po světě např. samostatný stát Morava, a ono je to tak i v originálním znění, nejen v překladu z 90. let! |
|
|
|
| Mvek:
Jak je to přístupné člověku, co sérii jinak nezná?
Snažil jsem se, aby ano. S dřívějšími díly a hlavní dějovou linií úzce souvisí jen jeden "oddíl" finále, kde je třeba vědět, PROČ magie umírá (protože ji nějaký tajemný tvor požírá) a jaký by měla její úplná zkáza následek (katastrofální v mnoha směrech.) :-) Jinak jen pár narážek "Star Trek stylu", pro pochopení podle mě nikoliv nezbytných. |
|
|
|
| BorgDog: Jak je to přístupné člověku, co sérii jinak nezná? |
|
|
|
| Hudebně nemám Nosferatu co vytknout.
Organizačně bych Rybu trochu nakopla :D |
|
|
|
| Pokud má někdo zájem. ;-)
http://janhlavka.cz/aktuality/buh-strachu-vypusten/#more-1237 |
|
|
|
| Tleskat po každé skladbě mi přijde zcela normální na jakémkoli vystoupení. A ano, je to částečně taky proto, že se muzikantům hodí pauza, třeba i na přenastavení nástrojů, pokud je nutné, apod. |
|
|
|
| Ano po TŘECH skladbách - to je přece něco jiného, a ty historky pravděpodobně očekáváš a je to součást vystoupení a atmosféry.
Moje překvapení (trochu nelibost) bylo dáno ryze pocitově, kdy tam měli třeba jednotlivý členové luxusní zpěv (jak melodií, tak velmi poeticky výživný) a na to by klidně mohla navazovat další skladba a po ní třeba komentář, proč tu kterou zařadili na tenhle koncert (občas to říkali a přidali tu historku) a né to násilně rozkouskovat, ale zase to mohlo být pragmatické rozhodnutí, přeci jen 5 ze 7 jsou borgové, ehm chtěl jsem říct důchodci - takže třeba regenerujou hlas, co já vím?.
Když orchestr dojede The Good, the Bad and the Ugly, tak taky nečekáš na další píseň a tleskáš (ve stoje), ale tady mi to prostě nesedlo. A moje použití slova "nechápu" bylo opravdu nechápání - evidentně způsobené nezkušeností. |
|
|
|
| Marshall: Nevím no, to stěžování na tleskání po každé skladbě mi přijde tak trochu "starnetovské" :) Třeba Vladimír Mišík tak po cca každých třech skladbách vypráví historky :) |
|
|
|
| Srovávat hudební festivaly a cony se moc nedá, už jenom kvůli prezentovanému obsahu. |
|
|
|
| Mirkák: Tak fesťák je to co cony pro většinu lidí, jezdí tam, aby potkali lidi, případně zapařili. Na cony jsem jezdil (2000-2007) si poslechnout věci, co mě zajímaly, ale většina tam jede, aby se potkala s tím nebo s tamtou. V okamžiku, kdy se můj vlastní život stal zajímavější než většina (výjimkám čest!) přednášek, tak jsem jaksi přestal jezdit - prostě protože mě to neba :D - respektive kvůli jedné dvěma zajímavým to není efektivní. No a když je chuť se s někým vidět, tak v dnešní době to je opravdu problém pouze časové synchronizace. Ale to je trochu OT.
Tleskání je oukej, jen mi přišlo, že po KAŽDÉ skladbě to ruší právě tu atmosféru. Jak píše Pozemšťan jsem zvyklí na nějaké delší sekce... |
|
|
|
| Mvek: "V kostele" jsou někdy lidé vyzvání, aby netleskali, i když to spíše při církevních akcích...
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|