|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8066 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Nainstaloval jsem a začal hrát RollerCoaster Tycoona 3 z posledního Levelu.
Dovolím si nyní shrnout dojmy, jsou silné, ale vypíchnu i drobnosti...
1) Výborný převod do 3D!
Jestli jsem u her dříve říkal, ?e je rad?i měli udělat ve 2D izometrickém pohledu, ?e technologie není je?tě dost vyspělá, ?e to vypadá spí? jak modelování návrhů, ale ne hezký svět, tak to u? pár let neplatí. Oblivion jsem nehrál, ale RCT3 je star?í, a je to strategie, a přesto to plně platí.
Sice mě překvapilo, ?e i na jen dva roky starém PC s docela slu?nou GeForce nemů?u zapnout anti-aliasing na plno (level 4), abych neměl pohyby vláčků, či coaster cam (jízdu na atrakci a následně pohyb krajiny, prostě celý pohyb) plynulý, ale jinak je to nádhera a i při tom levelu 1 nebo 2, kdy je coaster cam je?tě docela plynulá, to jde, člověk rychle přestane vnímat nějaký ten nehladký kus.
Viděl jsem pár obrázků ze stránek hry, jak vypadají ohňostroje v noci u vody, kdy se odrá?í ve vodě a je to krása. u? se tě?ím, a? se v kampani dostanu do mapy, kde bude voda a noc, nebo aspoň ta noc (v prvních je to jen do večera).
Voda vůbec vypadá naprosto realisticky (teda stojatá, tekoucí jsem je?tě moc neviděl). A mnohé pohledy na krajinu nebo nebe nejdou také chvíli rozli?it od reality.
Jistě, stromy nemají jednotlivé lístky a zblízka je občas vidět, jak jsou slo?eny z "vločkám" podobných plochých útvarů, nebo ?e listy (sspí?e fleky) nemají ve sktuečnosti přímé spojení se zbytkem koruny, ale to v?e není z jisté vzdálenosti vidět.
Postavičky jsou silně polygonové, ale to bude kvůli náročnosti a ze vzdálenosti to zase není tolik vidět, navíc pohyby mají výborné. Kolikrát mě překvapí, kdy? najednou postavička dobíhá skupinku a vypadá to jak ve sktuečnosti. Prostě to nejsou jen figurky, které jdou, zastaví se u atrakce, zkosntatují, ?e na ni chtějí, nebo je zaujme, ale nemají peníze, nebo se jí bojí atd. a jdou nebo nejdou na ni. Skutečně se rozhlí?í, ?ijou.
2) vylep?ení
Spousta nových věcí potě?í. Jmenovitě ohňostroje, nebo coaster cam, nebo třeba spousta budov a atrakcí v patřičném stylu theme parku. Například v misi v parku ala divoký západ byly kovbojské a indiánské obchůdky s patřičnými výrobky, nebo i některé atrakce (jako kolotoč, kde se proháněli bizoni kolem figury s lasem apod.). Sice jsem pak zjistil, ?e asi to byly smíchané právě indiánské a kovbojské prvky, co? někteří peeps (náv?tvníci v terminologii RCT 3) nelibě komentovali, nebo nevím, o co ?lo. Do theme prvkůjsem je?tě plně neproniknul, ale celkově to dělá výborný dojem. Je to prostě hezké.
A to nemluvím, co mě čeká v hororovém parku.
O zaměstnance s emusíte starat, by? manuál jsem nečetl a v tutorialu o tom nic není, tak?e s tím mám tro?ku problémy. Ale je tady o?ná kombinace změny platu, pokárání (několik), nebo investice do vy?kolení. Tím ovlivňujete jeho výkonnost, nebo naopak, aby neode?el (to mů?e na?tvat, kdy? mu určíte pečlivě zóny, kde má pracovat, a pak to musíte vymý?let znovu).
Automatické dokončení dráhy, které občas opravdu zjendodu?í u? nudné dokončování rozestavěné dráhy. A docela funguje dobře.
3) dota?ení věcí z předchozích dílů
To mě vysloveně potě?ilo jako znalce RCT, případně částečně i RCT 2. V těch dvou různá ocenění (best value, tidiest park, safest...) neměla smysl. Sice vás mohlo pobavit ocenění jako nejlep?í WC, ale brzy to ztratilo smysl. Tady je to stejné, jen za ně dostáváte i finanční ceny, v řádech stovek dolarů (či zvolené měny), nebo penále (i kdy? to u "ocenění" jako nejnudněj?í park je trochu nelogické z hlediska skutečného světa, ale budi?) u těch negativních.
Různá vylep?ení, jako mo?nost obarvit si libovolně frontové cesty před vstupy, či u obchůdků mo?nost upravovat výrobky (mno?ství ledu, citrónu atd. či dle přání zákazníka) a vymý?let nové pomocí výzkumu a měnit ceny...
Nebo to, ?e nyní u? má osazování lampami smysl, proto?e je přítomná noc, a tak výsledek sktuečně uvidíte. Či mo?nost dávat lampy, sedačky a ko?e na jednu stranu cesty, na rovnou na obě (bohu?el ale zase není mo?né to přebít, navíc se to chová jako zdi, kdy není tak jednoduché se na cestu správně strefit a mazání při změně pomocí pravého tlačítka občas způsobí smazání cesty atd., tentý? problém se změnou platí i pro stavění cest).
Postavičky asi u? mají vět?í rozhled, tak nechodí do slepých cest od východů (aspoň na rozdíl od RCT 2 jsem tady neobjevil mo?nost udělat jednosměrnou cestu, ale postavičky sktuečně do takových cest téměř nechodí).
Inerakcifigurek a jejich realistické chování jsem ji? zmínil. Nevypadají prostě jako bezdu?í paňáci s naprogramovanými potřebami a to? v?e.
4) i zhor?ení
Bohu?el stavba v?eho se zhor?ila. Okénko s výběrem je moc malé, tak?e například přehled mezi typy stromů moc nemáte, navíc jsou v různém měřítku jejich miniatury, tak nemáte moc ani přehled, jak to doopravdy bude vypadat. A nefunguje mi kolečko my?i na posuvník, co? je v dne?ní době velká chyba.
Nebo zmíněný vět?í problém měnit cesty či jejich osazení (lavičky, lampy...).
Stavění cest sice má vylep?ení, ale nějak mi zatím nejde (pokud mám na mysli cesty v terénu)
5) Mise
Uhrál jsem teprve 2 mise. Plus tutorial jsem zkou?el. V něm je výborné, ?e hned první mapa na naučení se práce s kamerou je velmi pěkná a navnadí vás.
Co se týče misí, tak jsem ale nakoukl do několika dal?ích. U? 4. a 5. mě velice nalákala (teda i první má třeba hezký parčík, nebo druhá je právě western s krásnými kulisami). Jedno je v jakémsi zábavním parku u kancelářských budov. Průlet nad krajinou mi připadal dost realistický a bude to asi zajímavé.
To druhé mě ale dostalo! To je hororový park. Je tam vymodelovaný hřbitov a nějaké domy a stra?idelné sochy atd. Navíc u? je v těchto mapách přítomna noc (čas bě?í rychle, tak co vteřina, to minuta, ale někde jen do sedmi večer a od devíti ráno, tady ale bě?í nonstop). Co mě je?tě více překvapilo, bylo, ?e v noci při?la bouřka.
A dé??, blesky, to v?e vypadalo krásně. Blesky realisticky (teda osvětlení krajiny od nich), krása.
Abych to shrnul, je to velmi povedené porkačování, které si navíc zachovalo principy původního RCT. Pokud jste stavěli dráhy v něm, rychle to půjde i tady. Navíc jde dráhy importovat. Sice je menu jiné, nejsou tu klasickáokna, ale spí?e různé cosi panely, ale herní principy jsou úplně stejné, a dobré!
Grafika je krásná, na to, ?e jde o strategii. Ale taky u této hry jde o vzhled. Sice prodavači v obchodě dělají navyklé gesto podání věci (ale kdy? tam není zákazní, tak se občas i přehrabují v regálu atd.), navíc v ruce nic nemají a zákazník třeba stojí bokem k pultu (ne ka?dý v?dy stejně), a prostě najednou udělá jiné gesto přebírání ze vzduchu a věc se mu v ruce objeví, nebo v coaster cam se stává, ?e díky 3D pohledu (a perspektivě) občas postavička v sedačce, nebo na okolní cestě jakoby prochází skrz věci (pokud teda se rozhlí?íte kolema zoomujete), ale to v?e se dá zkousnout.
Tak?e pokud se vám líbil RCT, kupte si ten Level, nebo si to se?eňte.
No, vidím, ?e to spí? byla taková recenze:-). Kdybych si dal práci s opravou a přeházením, tak by to recenze byla...
|
|
|
|
| Právě teď je čas vyzkou?et si ji? starou (stále vyvíjenou a zlep?ovanou) tahovou online strategickou vesmírnou českou hru Outer Space...
Proto?e zrovna teď je zase jedna galaxie zresetována. A čas je?tě stojí a je tam pár volných míst.
Hra je to zajímavá, po del?í době si ji jdu zase zkusit, ale nikdy mi příli? ne?la. Chce to najít dobré spojence a eliminovat pár slabých hráčů hned, aby člověk měl co kolonizovat.
Vytváří se tu vlastní designy lodí.
A je to tak trochu variace na MoO, akorát v něčem jednodu??í. Grafiku má spí?e symbolickou, ale mně se docela i líbila.
Jeto české, ale převá?ně vyvíjeno v angličtině i anglickými programátory jako open source.
Vy?aduje to instalovat jednoduchého klienta (programováno v Pythonu)
www.ospace.net |
|
|
|
| omi: Je?tě jsem nestahoval :( |
|
|
|
| Vyslanec: tobe se to NGA podarilo stahnout? me prijde, ze tam zustaly jen fragmenty... |
|
|
|
| Vyslanec: Děkuji. Jsi to největ?í starnetové dobračisko! |
|
|
|
| Mirak: Měl...
Ulo?it na disk a pak otevřít. |
|
|
|
| Vyslanec: a ten prodlou?ený Pegasus byste kapitáne neměl? :-) |
|
|
|
| Lt.Shark: Zatím se to asi nikomu nechtělo ukradnout :) |
|
|
|
| Vyslanec: no, od 23.7 to jde do prodeje, ale asi od 25.6 to uz je ve videopujcovnach. |
|
|
|
| Lt.Shark: Nejdříve 23.7.2007 :( |
|
|
|
| Vyslanec: sice je to uplne mimo, ale nechtel bys mi nekde najit link na Rockyho Balbou (VI) s CZ dabingem? :o))) |
|
|
|
| Vyslanec: děkuji ti, zlatá rybko :-) |
|
|
|
| Teda to i kdybych nejel na FF.-/ Ale toho nelituju v ?ádném případě a Sim City taky skoro ne. |
|
|
|
| Vyslanec: Ale kdybych to neudělal, třeba bych teď se rohoupal koupit Sims 2:-) |
|
|
|
| Mvek: Proto?e umí? ocenit práci druhých. |
|
|
|
| Přesně v těchto chvílích si v?dy pak říkám, proč já blbec to kupoval, proč!:-) |
|
|
|
| Vyslanec: kapitán Hook by měl z tebe radost :-) |
|
|
|
| Vyslanec, AVip: Díky, ano, tohel jsem si u? mohl najít sám, předtím jsem se zeptal jen mezi řečí:-).
Popravdě mě dne?ní aktivita SN ?ere, mám sice Enterprise u? tam, kde ji chci mít, ale to je tak v?echno....
Valeris: No, bohu?el jen originlálka u mě doma. Ale stojí gold verze něco kolem 400 nebo 500, mo?ná dneska po dvou letech u? méně.
A fakt mě překvapilo, jak se to vyvinulo oproti SC 2000 nebo 3000 |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|