|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8066 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| :-)) To bych si chtel poridil do vsech svych simulatoru ... |
|
|
|
| Warp10: pustil sem si na YT video toho AH-64 Longbow myslím ?e bych asi po 10 minutách hraní rozkopl obrazovku :-) ten stěrače jsou na ze?ílení.
http://www.youtube.com/watch?v=TxXnnPz0adE |
|
|
|
| Avip: problémem bohu?el je, ?e i u bojových simulátorů jsou v?dy nejhlasitěj?í "hardcore" hráči, kteří pak mají tendenci ničit normy těm normálním...
No jo, kazdy holt ma jine pozadavky a je jen na vyvojarich komu vyhovi a jak se jim to financne vrati. Ja uz sem teda zadnej bojovej simulator hodne dlouho nehral, naposledy AH-64 Longbow a ten mi prisel dostatecne hardcore, takze me bavil. Pry si ho pochvalovali i US piloti, ale nevim jestli je to pravda ... Ve stejny dobe sem hral i Commanche, kterej mi zase prisel na druhou stranu hodne lehkej.
Napr. u Supreme commandera, tezce ocekavane lonske RTS se jeho hlavni designer Chris Taylor vyjadril, ze on dela hry ktere bavi jeho pro hardcore strategy a komu se to nelibi, tak si muze koupit treba C and C. Fakt je, ze jeho studio na tom neni nyni financne zrovna dobre. Ale je fakt, ze hry hraje cim dal vetsi pocet lidi a nejsem si jist, ze volani po nejake mainstreamovosti je ta nejlepsi cesta. Snad existuje, (stejne jako treba u filmu) prostor, aby byly uspokojeny obe skupiny. MS FS je myslim dobrym kompromisem i kdyz nektere veci, jako treba velka proudova letadla maji znacne zjednoduseny letovy model. Existuji i vic hardcore simulatory, jako treba Condor - hodne realisticky simulator pro plachtare, ktery je hodne uspesny, Flight unlimited jsem nevidel, takze nevim ... |
|
|
|
| Warp10:
kdyby to bylo defaultne vypli a dalo se to zapnout, kdyby clovek chtel ...
Ono samozřejmě nejde jen o tohle...
problémem bohu?el je, ?e i u bojových simulátorů jsou v?dy nejhlasitěj?í "hardcore" hráči, kteří pak mají tendenci ničit normy těm normálním...
ony samozřejmě extrémy existují i u dal?ích bojových simulací, ale je zajímavé, ?e autoři ponorkových simulátorů tak nějak pochopili (no dobře, t.č. existuje jediný tým, který se soustavně zabývá ponorkami a sice UbiSoft Romania s SHIII/IV a je zjevné, ?e UbiSoft si ohlídal, aby byly U-booty prodejné i náhodným hráčům), ?e by to měla být předev?ím hra a u tankových vlastně také (německá hra Panzer Elite z roku 1999(!) je krásnou ukázkou, jak se dá udělat vybalancovaný a hratelný simulátor, bohu?el, současná ruská produkce reprezentovaná zejména T-34 vs. Tiger u? taky začíná ulétávat ?patným směrem, proto?e u? i tam se začíná prosazovat ruský manýrismus, který tak po?kodil letecké bojové simulace - ano, teď mám na mysli série IL-2 a Su-27/LOMAC)... |
|
|
|
| Avip: První byl ála Lucasarts a byly to klávesy "," "." a "/" (na US klávesnici), tečka "nulovala" polohu kormidla, krajní klávesy nastavovaly výchylku.
. Jo souhlasim, ze tohle je asi nejmensi zlo, takhle to ma i MS FS. |
|
|
|
| Razer: Tohle od tebe moc sproste a hodne krute ... :-)))
Avip: Ano, to já vím... a popravdě, nejsem si jist, jestli mají simulátory zacházet a? do takových detailů... u civilních to je?tě pochopím (tam jde o simulaci předev?ím), u těch bojových je to zbytečné prudění hráče, které v praxi akorát vede k odlivu zájemců.
Ok, souhlasim, ja sem mel na mysli, hlavne ty civilni ... tam jde opravdu o simulaci, pripadne nekdo ma jeste ambicioznejsi cile se naucit orpavdu letat. Ale takova vyslapla noha u startu na spitfiru je asi jenom pro fajnsmekry. ... Me by mozna potesila ... optimalni by asi bylo, kdyby to bylo defaultne vypli a dalo se to zapnout, kdyby clovek chtel ...
|
|
|
|
| Warp10: Jinak v dobách DOSu existovaly dva hlavní způsoby implementace kormidla.
První byl ála Lucasarts a byly to klávesy "," "." a "/" (na US klávesnici), tečka "nulovala" polohu kormidla, krajní klávesy nastavovaly výchylku.
Druhý styl byl ála Dynamix (aspoň myslím), kde to byly jen "," a "." (či přesněji "" bez shiftu), kde kormidlo ?lo do po chvíli do krajní výchylky a pu?tením klávesy se automaticky vyrovnalo.
A pak existovala spousta dal?ích systémů, včetně toho, ?e stisk kormidla v opačném směru ho narovnával, to byl a je ten nejhor?í systém. |
|
|
|
| Razer: Tos nemusel...! :-) |
|
|
|
| Warp10:
Napr. pokud mas zaplej nejvyssi realismus tak u vrtulovejch jednomotoraku potrebujes pri startu a pristani mit permanentne vyslaplou nohu abys kompenzoval menici se gyroskopickej moment vrtule.
Ano, to já vím... a popravdě, nejsem si jist, jestli mají simulátory zacházet a? do takových detailů... u civilních to je?tě pochopím (tam jde o simulaci předev?ím), u těch bojových je to zbytečné prudění hráče, které v praxi akorát vede k odlivu zájemců.
|
|
|
|
|
Avip: simulatory pod DOSem sem nazazil, resp, zazil, ale nezkousel v nich nozni rizeni ... :-) takze nemohu posoudit. Ale to s tim vracenim kormidla do neutralni polohy mi taky neprijde moc idealni. Napr. pokud mas zaplej nejvyssi realismus tak u vrtulovejch jednomotoraku potrebujes pri startu a pristani mit permanentne vyslaplou nohu abys kompenzoval menici se gyroskopickej moment vrtule. Nebo pristani s bocnim vetrem - potrebujes krizit nohu s krydilkama. Pro bezne letove situace, napr. zatacky je to mozna lepsi, ale tak jako tak si clovek nevybere. Proste pedaly nic nenahradi a kdo to mysli s virtualnim letanim vazne, tak si je musi driv nebo pozdeji poridit ... coz se tyka i me ... |
|
|
|
| AVip: Přiznám se ?e ze simulátorů mě baví maximálně ty vojenské letecké, simulaci vlaků taky nějak nechápu :-)
Nicméně má? naprostou pravdu ?e zábavné mů?e být cokoli kdy? se chce bohu?el to dnes chybí. |
|
|
|
| Warp10:
z klavesnice je to alespon pro me peknej vopruz a napacha to vic skody nez uzitku.
Já se toho chytnu... průser je
1. dne?ní programátoři jsou líní o?etřit zahlcení vstupních bufferů. tak?e koordinace přes klávesnici je pod Windows (nebo obecně jakýmkoliv komplexněj?ím OS) problém (zajímavé je, ?e před mnoha lety to v DOSu chodilo)
2. a kdy? u? něco implementují, tak tam obvykle nedají automatický návrat kormidla do středové polohy, tak?e člověk nědělá nic jiného, ne? ?e permanentně vyrovnává...
Jinak moje zku?enost je zhruba taková, ?e s dobře sestaveným scénářem je zábavné téměř cokoliv, kde člověk něco řídí, bohu?el invence tvůrců je bohu?el v řadě případů tragická...
|
|
|
|
| Mvek: Co se tyce simulatoru vlaku a autobusu, tak si nedovedu predstavit, ze by me cokoliv z toho bavilo, ale nic proti gustu ... nekoho zase nebavej civilni simulatory, ze jo ... :-) ale na druhou stranu uz se mi parkrat stalo, ze sem si o necem myslel, ze bych to nemohl vystat a nakonec me to chytlo. Treba naposledy facebook, i kdyz ten me ted uz zase sere svoji omezenosti a demenci ... :-) ale ta idea se mi libi ... a tak je to treba, jak rika kolega Avip, kdo nezkusil, nepochopi.
Co se tyce ovladani pedalu rotaci joystickem, to sem nevidel, ale z klavesnice je to alespon pro me peknej vopruz a napacha to vic skody nez uzitku. Pristat se da s koordinovanym rizenim v pohode, alespon dle meho nazoru (pokud nefouka bocni vitr) a take je to tak spravne ... |
|
|
|
| Mvek: Tak asi ano... ale za "starých časů" se tohle ře?ilo na klávesnici... a taky se to dalo... s oblibou upozorňuji na tu skutečnost, ?e pořád koukáme ven jen přes monitor a ?e na nás u počítače jaksi nepůsobí přetí?ení, co? je v reálu neodmyslitelná součást řízení vlastně jakéhokoliv dopravního prostředku, no mo?ná s výjimkou ponorky, z té je výhled zhruba stejný... :-)
Vlak je jen pro zaryté ma?inkáře
Kdo nezkusil, nepochopí... ;-)
Bohu?el opravdu kvalitních simulátorů na toto téma je minimum... a prakticky ?ádný z nich není dostupný u nás.
|
|
|
|
| AVip: Je můj dojem mylný, ?e pedály mů?e substituovat joystick umo?ňující rotaci kolem své osy? Je fakt, ?e bez tohoto ovládání nechápu, jak jsem mohl létat. Dorovnávání kurzu bylo v?dy hrůza, zvlá?tě při přistání. Ale před lety jsem netu?il, ?e letadla mohou mírně zatáčet i bez náklonu a rizika rozhození vý?ky.
Warp10: Takový simulátor autobusu z toho, co jsem viděl, mů?e být mnohem zábavněj?í ne? vlaku. Vlak je jen pro zaryté ma?inkáře a pro ostatní musí nabídnout čím dál lep?í grafiku. Autobus u? mů?e mít docela slu?nou hratelnost (a pro někoho lep?í ne? závodění na čas).
Já bych ale je?tě chtěl tramvaj:-) |
|
|
|
| No tak je fakt, ze oproti skutecnymu letadlu to je porad strasne omezeny co se tyce vyhledu do okolniho prostoru (i kdyz virtualni cockpity to posunuly o hodne dal), ale zpozdeni je porad znacny. Coz v situacich, kdy je kritickej cas, jako treba prostor 3. a 4. okruhovy zatacky a je potreba se rychle divat kolem sebe muze byt problem. No chtelo by to este aspon jeden monitor na kazdou stranu a podporu vice monitoru (mozna, ze uz to umi, nevim). Ale i tak mi virtualni letani poskytuje znacne uspokojeni, zejmena v situaci, kdyz letova hodina na skutecnych letadlech stoji 2000 a vice korun. Nemluve o moznosti si zaletat prakticky s libovolnym letadlem. Chtelo by to este poradnej joystick + plyn + pedaly, ale tech 7 tacu, za ktery to u nas prodavaj je dost ...
To uz delaj i simulator autobusu ... ? To je teda desny, co vsechno se dneska simuluje ... za chvili budou delat i simulator vytahu ... :-) |
|
|
|
| Civilní simulátor bude fajn, a? budu mít slu?nou 3D virtuální realitu, jinak max si tak zaletět párkrát a dost.
Je v tom MS FS aspoň třeba něco jako pořádné bouřky nebo tak, aby byl adrenalin?:-) Já nemusím ani závodění, to u? rad?i něco ala Rollcage, kde je mo?né si u?ít s ?ivým soupeřem více zábavy.
Zato mě mrzí, ?e Bus Simulator je podle v?eho pří?erný propadák, přitom řízení autobusu mů?e být docela slu?ně pestré, zvlá?tě s vět?ími monstry. |
|
|
|
| No tak litat se da i bez pedalu s koordinovanym rizenim ne? Ja sam je taky nemam. Sice nektere akrobaticke figury si musis odpustit, ale da se ... ale jednou si je poridim, kdyby nebyly tak zkurvene drahy ... No tak predletovou pripravu nebavi delat nikoho, ale takovej uz je holt zivot ... Vzpominam, jak jsme v Horovicich v aeroklubu v zime nacvicovali opusteni kluzaku na zemi ... Je fakt, ze na FS, kdyz si clovek po case sedne do 737ky, tak si leccos musi osvezit ... a ovladani GPSky sem uz taky slusne zapomnel ... |
|
|
|
| Warp10: Potí? je v tom, ?e od jisté doby jsem zjistil, ?e trpím přímo nechutí k simulátorům, které vy?adují speciální periferie typu pedály či volant, co? jsou bohu?el z poslední doby skoro v?echny letecké a automobilové zále?itosti...
Tak?e hraju hlavně věci ovladatelné standardními periferiemi, t.j. klávesnicí a my?í (ev. normálním joystickem), co? mi v praxi redukuje výběr na ponorky (lodě), tanky, vlaky...
happy bonus je, ?e nemusím dělat x desítek minut trvající "předletovou" přípravu a nejméně jeden - dva zahřívací lety, co? jsem v dobách, kdy jsem je?tě aktivně hrál simulátory +/- poka?dé musel, kdy? jsem to nehrál déle ne? dva dny. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|