Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Nejen Star Trek gamesy

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 8066
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.

Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com

Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).

Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.

A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server EA Origin.


Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem...

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 5133 - 5152 / 8066Starší   Nejstarší

Mvek - 22. prosinec 2008 20:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Nj, tak za starých časů jsem funkci pedálů vůbec neznal, tak?e jsem často přistával pár desítek metrů vedle nebo kří?em přes dráhu:-). Zvlá?tě na brzy vyje?děném joysticku - no name plas?áku za pár stovek.
Ale ten Saitek Cyborg EVO s FF za 1600,- vypadá zajímavě, u? se vrátil z reklamace (uvolněné tlačítko - i kdy? i na novém je opět to samé ze dvou symetrických opět trochu uvolněné), tak mo?ná brzy se zalétá:-). Po zániku MS joysticků je to asi ten nej za slu?nou cenu.

A ano, bál jsem se, ?e by mě simulátor vlaku nebavil na rozdíl od reálných modelů nebo od strategií, ale demo v některých ohledech nedota?eného (nepletu-li si název) Rail Simulatoru (ne MS) před rokem mě zaujalo a párkrát bych si zajezdil i na dlouhé tratě. Ale tam koukám po krajině...
AVip - 21. prosinec 2008 12:34sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Warp10: Já je?tě vrátím k ponorkám (co? je moje oblíbené téma, navíc ten trh je poměrně přehledný a zas na straně druhé poměrně početný)... někdy v roce 2001 vy?el Silent Hunter II, který byl v podstatě "posvěcen" hráčskou komunitou... problém je v tom, ?e SH II je v nemodovaném stavu naprosto nehratelná (a paradoxně - stra?ně nerealistická) pří?ernost a to natolik, ?e hard core ponorkáři museli přiznat, ?e poskytli podporu něčemu, co si ji v praxi vůbec nezaslou?ilo.

To poskytlo dostatečnou zpětnou vazbu pro více méně celý tento segment herního průmyslu a z ní bylo jasné, ?e pokud mají simulátory ponorek v nějaké formě pře?ít, je na čase, aby se "vrátily ke kořenům" umo?nily jemné ?kálování obtí?nosti (navíc u komplexních věcí ála ponorka je představa, ?e kapitán obsluhuje prakticky v?echno přita?ená za vlasy sama o sobě), co? se v SH III a SH IV stalo (tam je skutečně mo?né obtí?nost ?kálovat velmi jemně a co pova?uji za podstatné, nastavení obtí?nosti, pominu-li zjevné věci typu nekonečné palivo či nekonečná munice, nemají vliv na kariérní postup hráče, tedy mají, ale ne natolik drastický, aby to hráče vylo?eně frustrovalo - s ponorkami je ta pointa, ?e pokud člověk zná parametry svého U-Bootu, tak je paradoxně relativně snadné protivníkům zdrhat a to i třeba v roce 1945 - to se samozřejmě autoři SH II sna?ili kompenzovat přepálenou obtí?ností - a ono to jaksi nevy?lo, ne v?dy je reálná předloha pekelně obtí?ná, kdy? se ví jak na to).

Nevím jaká je celková úspě?nost té série nyní, ale u? teď se mluví o SH V jako prakticky o hotové věci, tak?e se asi změna paradigmatu a vět?í orientace na casual hráče vyplatila.

Tato srá?ka s realitou bohu?el letecké bojové simulátory teprve čeká...

Jinak Chuck Yeagers's Air Combat je nádherná ukázka, jak se dá udělat titul přístupný vlastně pro v?echny hráčské skupiny, ostatně, úspě?ná série USNF/ATF/Jane's navazovala právě na něj...

Aces over Europe nebyla ?patná hra, ale bylo na ní vidět, ?e trpí syndromem "me too", proto?e místy opisovala od Lucasartské hry SWOTL a? příli? okatě... osobně jsem měl raději Aces of the Pacific... ta se opravdu povedla.

S letadly zku?enost z první ruky nemám, ale mů?u přece jen srovnávat auta - a kdy? řídím auto v reálu, tak dostávám podstatně víc informací, ne? jen ty z budíků, cítím, jak mi bě?í motor, co dělá povrch, cítím zrychlení atd.
Tohle v?echno u počítače prostě chybí a proto se domnívám, ?e jakákoli letecká simulace s realismem vyhnaným do krajnosti začne nevyhnutelně trpět "tě??í ne? reálná věc" syndromem .
Warp10 - 21. prosinec 2008 11:27sipka
ZAMĚŘIT
Warp10
Avip: No ja myslim, ze oni to u toho SC hlavne prehnali s tim, ze ta hra v dobe uvedeni na trh (nekdy zacatek r. 2007) chtela dvoujadro, coz v ty dobe zase tolik lidi nemelo ... nevim, jestli je v jednotlivych zanrech dostatek skalnich, kteri by podobne narocne projekty uzivili, ale muj subjektivni odhad rika, ze by mohlo. Napr. kdyz se clovek podiva na recenze SC tak vidi, ze vetsina hernich magazinu postoj hard core komunity kopiruje. Nevim jestli to je smerodatne, ale mam pocit, i z diskuzi na siti, ze komunita hardcore hracu je minimalne v pripade RTS docela pocetna ...

Jinak souhlasim, ze davat dohromady vyvrtky a pady je blbost, ktera dokaze hodne otravit. Nejzabavnejsi bojovy simulator, ktery jsem kdy hral byl asi Chuck Yeafer's combat, kterej mel dle meho nazoru dobre vyvazenou hratelnost a realismus. Aces over Europe taky nebyly spatny. Jsou to pravda, hodne stary hry ... Jinak me posuzovani obtiznosti leteckych simulatoru je asi dost ovlivneno temi desitakmi hodin, ktery sem stravil v cockpitech skutecnych letadel, takze to asi nebude zase tak smerodatne. Ale je fakt, ze treba pristat se 142kou na FS 2004 se zaplym gyroskopickym momentem a nekoordinovanym rizenim temer nedokazu. Na rozdil od reality ... :-)
AVip - 21. prosinec 2008 07:57sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Warp10:
Fakt je, ze jeho studio na tom neni nyni financne zrovna dobre.

A to je ono... komunita hard core hráčů, by? by byla sebeuřvaněj?í, prostě ?ádný projekt dlouhodobě neu?iví... ale abychom si nerozuměli ?patně, já v zásadě nemám nic proti hard core hrám, které se za svůj styl nestydí (například Steel Beasts, to je u? prakticky prof. bojový simulátor tanku a pou?ívá se k výcviku v US army).

Mně vadí hry, které se tváří jako casual a po prozkoumání jsou vylo?eně hard core - to je třeba důvod, proč přes mnohé výhrady dávám přednost sérii LOMAC před sérií Il-2.

Ta série (Il-2) měla v době kdy jsem ji zkou?el (co? u? je taky nějaký ten pátek, ale nějak nemám čas a náladu to periodicky ověřovat) spojené nastavení "Stall" a "Spin" do jednoho... tak?e výsledek byl, pokud si hráč zapnul "stall" ?lo mu letadlo prakticky okam?itě při ostré zatáčce do spinu a jediná mo?nost byla obojí vypnout, tudí? letadlo začalo mít "nekonečný" motor... jak se toto slučuje s realismem, to je opravdu "beyond me"... podle mého ne zas a? tak skromného názoru by stavy stall a spin měly být zatraceně oddělené a stall by měl být součástí u? začátečnického modelu (proto?e kdy? není tak má člověk pocit, ?e hraje Crimson Skies), zatímco jedovatost spinu by měla být nastavitelná pro jednotlivé úrovně... (nemluvě o tom, ?e pro úspě?né vybrání spinu - pokud to vůbec bylo u daného typu mo?né, jsou zapotřebí pedály, nebo alespoň kvalitně napsané ovládání kormidla z klávesnice) a to je opět jen jeden příklad z mnoha.
Warp10 - 21. prosinec 2008 00:25sipka
ZAMĚŘIT
Warp10
Mozna i do RTS ...
Warp10 - 21. prosinec 2008 00:25sipka
ZAMĚŘIT
Warp10
:-)) To bych si chtel poridil do vsech svych simulatoru ...
Razer - 20. prosinec 2008 21:42sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Warp10: pustil sem si na YT video toho AH-64 Longbow myslím ?e bych asi po 10 minutách hraní rozkopl obrazovku :-) ten stěrače jsou na ze?ílení.

http://www.youtube.com/watch?v=TxXnnPz0adE
Warp10 - 20. prosinec 2008 21:15sipka
ZAMĚŘIT
Warp10
Avip: problémem bohu?el je, ?e i u bojových simulátorů jsou v?dy nejhlasitěj?í "hardcore" hráči, kteří pak mají tendenci ničit normy těm normálním...

No jo, kazdy holt ma jine pozadavky a je jen na vyvojarich komu vyhovi a jak se jim to financne vrati. Ja uz sem teda zadnej bojovej simulator hodne dlouho nehral, naposledy AH-64 Longbow a ten mi prisel dostatecne hardcore, takze me bavil. Pry si ho pochvalovali i US piloti, ale nevim jestli je to pravda ... Ve stejny dobe sem hral i Commanche, kterej mi zase prisel na druhou stranu hodne lehkej.

Napr. u Supreme commandera, tezce ocekavane lonske RTS se jeho hlavni designer Chris Taylor vyjadril, ze on dela hry ktere bavi jeho pro hardcore strategy a komu se to nelibi, tak si muze koupit treba C and C. Fakt je, ze jeho studio na tom neni nyni financne zrovna dobre. Ale je fakt, ze hry hraje cim dal vetsi pocet lidi a nejsem si jist, ze volani po nejake mainstreamovosti je ta nejlepsi cesta. Snad existuje, (stejne jako treba u filmu) prostor, aby byly uspokojeny obe skupiny. MS FS je myslim dobrym kompromisem i kdyz nektere veci, jako treba velka proudova letadla maji znacne zjednoduseny letovy model. Existuji i vic hardcore simulatory, jako treba Condor - hodne realisticky simulator pro plachtare, ktery je hodne uspesny, Flight unlimited jsem nevidel, takze nevim ...
AVip - 20. prosinec 2008 17:31sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Warp10:
kdyby to bylo defaultne vypli a dalo se to zapnout, kdyby clovek chtel ...

Ono samozřejmě nejde jen o tohle...
problémem bohu?el je, ?e i u bojových simulátorů jsou v?dy nejhlasitěj?í "hardcore" hráči, kteří pak mají tendenci ničit normy těm normálním...

ony samozřejmě extrémy existují i u dal?ích bojových simulací, ale je zajímavé, ?e autoři ponorkových simulátorů tak nějak pochopili (no dobře, t.č. existuje jediný tým, který se soustavně zabývá ponorkami a sice UbiSoft Romania s SHIII/IV a je zjevné, ?e UbiSoft si ohlídal, aby byly U-booty prodejné i náhodným hráčům), ?e by to měla být předev?ím hra a u tankových vlastně také (německá hra Panzer Elite z roku 1999(!) je krásnou ukázkou, jak se dá udělat vybalancovaný a hratelný simulátor, bohu?el, současná ruská produkce reprezentovaná zejména T-34 vs. Tiger u? taky začíná ulétávat ?patným směrem, proto?e u? i tam se začíná prosazovat ruský manýrismus, který tak po?kodil letecké bojové simulace - ano, teď mám na mysli série IL-2 a Su-27/LOMAC)...
Warp10 - 20. prosinec 2008 17:09sipka
ZAMĚŘIT
Warp10
Avip: První byl ála Lucasarts a byly to klávesy "," "." a "/" (na US klávesnici), tečka "nulovala" polohu kormidla, krajní klávesy nastavovaly výchylku.

. Jo souhlasim, ze tohle je asi nejmensi zlo, takhle to ma i MS FS.
Warp10 - 20. prosinec 2008 16:57sipka
ZAMĚŘIT
Warp10
Razer: Tohle od tebe moc sproste a hodne krute ... :-)))

Avip: Ano, to já vím... a popravdě, nejsem si jist, jestli mají simulátory zacházet a? do takových detailů... u civilních to je?tě pochopím (tam jde o simulaci předev?ím), u těch bojových je to zbytečné prudění hráče, které v praxi akorát vede k odlivu zájemců.
Ok, souhlasim, ja sem mel na mysli, hlavne ty civilni ... tam jde opravdu o simulaci, pripadne nekdo ma jeste ambicioznejsi cile se naucit orpavdu letat. Ale takova vyslapla noha u startu na spitfiru je asi jenom pro fajnsmekry. ... Me by mozna potesila ... optimalni by asi bylo, kdyby to bylo defaultne vypli a dalo se to zapnout, kdyby clovek chtel ...
AVip - 20. prosinec 2008 14:27sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Warp10: Jinak v dobách DOSu existovaly dva hlavní způsoby implementace kormidla.
První byl ála Lucasarts a byly to klávesy "," "." a "/" (na US klávesnici), tečka "nulovala" polohu kormidla, krajní klávesy nastavovaly výchylku.

Druhý styl byl ála Dynamix (aspoň myslím), kde to byly jen "," a "." (či přesněji "" bez shiftu), kde kormidlo ?lo do po chvíli do krajní výchylky a pu?tením klávesy se automaticky vyrovnalo.

A pak existovala spousta dal?ích systémů, včetně toho, ?e stisk kormidla v opačném směru ho narovnával, to byl a je ten nejhor?í systém.
AVip - 20. prosinec 2008 14:15sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Razer: Tos nemusel...! :-)
AVip - 20. prosinec 2008 14:14sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Warp10:
Napr. pokud mas zaplej nejvyssi realismus tak u vrtulovejch jednomotoraku potrebujes pri startu a pristani mit permanentne vyslaplou nohu abys kompenzoval menici se gyroskopickej moment vrtule.

Ano, to já vím... a popravdě, nejsem si jist, jestli mají simulátory zacházet a? do takových detailů... u civilních to je?tě pochopím (tam jde o simulaci předev?ím), u těch bojových je to zbytečné prudění hráče, které v praxi akorát vede k odlivu zájemců.

Warp10 - 20. prosinec 2008 11:55sipka
ZAMĚŘIT
Warp10
Avip: simulatory pod DOSem sem nazazil, resp, zazil, ale nezkousel v nich nozni rizeni ... :-) takze nemohu posoudit. Ale to s tim vracenim kormidla do neutralni polohy mi taky neprijde moc idealni. Napr. pokud mas zaplej nejvyssi realismus tak u vrtulovejch jednomotoraku potrebujes pri startu a pristani mit permanentne vyslaplou nohu abys kompenzoval menici se gyroskopickej moment vrtule. Nebo pristani s bocnim vetrem - potrebujes krizit nohu s krydilkama. Pro bezne letove situace, napr. zatacky je to mozna lepsi, ale tak jako tak si clovek nevybere. Proste pedaly nic nenahradi a kdo to mysli s virtualnim letanim vazne, tak si je musi driv nebo pozdeji poridit ... coz se tyka i me ...
Razer - 20. prosinec 2008 10:16sipka
ZAMĚŘIT
Razer
AVip: Přiznám se ?e ze simulátorů mě baví maximálně ty vojenské letecké, simulaci vlaků taky nějak nechápu :-)

Nicméně má? naprostou pravdu ?e zábavné mů?e být cokoli kdy? se chce bohu?el to dnes chybí.
AVip - 20. prosinec 2008 08:07sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Warp10:
z klavesnice je to alespon pro me peknej vopruz a napacha to vic skody nez uzitku.

Já se toho chytnu... průser je

1. dne?ní programátoři jsou líní o?etřit zahlcení vstupních bufferů. tak?e koordinace přes klávesnici je pod Windows (nebo obecně jakýmkoliv komplexněj?ím OS) problém (zajímavé je, ?e před mnoha lety to v DOSu chodilo)

2. a kdy? u? něco implementují, tak tam obvykle nedají automatický návrat kormidla do středové polohy, tak?e člověk nědělá nic jiného, ne? ?e permanentně vyrovnává...

Jinak moje zku?enost je zhruba taková, ?e s dobře sestaveným scénářem je zábavné téměř cokoliv, kde člověk něco řídí, bohu?el invence tvůrců je bohu?el v řadě případů tragická...
Warp10 - 19. prosinec 2008 20:06sipka
ZAMĚŘIT
Warp10
Mvek: Co se tyce simulatoru vlaku a autobusu, tak si nedovedu predstavit, ze by me cokoliv z toho bavilo, ale nic proti gustu ... nekoho zase nebavej civilni simulatory, ze jo ... :-) ale na druhou stranu uz se mi parkrat stalo, ze sem si o necem myslel, ze bych to nemohl vystat a nakonec me to chytlo. Treba naposledy facebook, i kdyz ten me ted uz zase sere svoji omezenosti a demenci ... :-) ale ta idea se mi libi ... a tak je to treba, jak rika kolega Avip, kdo nezkusil, nepochopi.
Co se tyce ovladani pedalu rotaci joystickem, to sem nevidel, ale z klavesnice je to alespon pro me peknej vopruz a napacha to vic skody nez uzitku. Pristat se da s koordinovanym rizenim v pohode, alespon dle meho nazoru (pokud nefouka bocni vitr) a take je to tak spravne ...
AVip - 19. prosinec 2008 14:06sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Tak asi ano... ale za "starých časů" se tohle ře?ilo na klávesnici... a taky se to dalo... s oblibou upozorňuji na tu skutečnost, ?e pořád koukáme ven jen přes monitor a ?e na nás u počítače jaksi nepůsobí přetí?ení, co? je v reálu neodmyslitelná součást řízení vlastně jakéhokoliv dopravního prostředku, no mo?ná s výjimkou ponorky, z té je výhled zhruba stejný... :-)

Vlak je jen pro zaryté ma?inkáře
Kdo nezkusil, nepochopí... ;-)
Bohu?el opravdu kvalitních simulátorů na toto téma je minimum... a prakticky ?ádný z nich není dostupný u nás.

Mvek - 19. prosinec 2008 10:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Je můj dojem mylný, ?e pedály mů?e substituovat joystick umo?ňující rotaci kolem své osy? Je fakt, ?e bez tohoto ovládání nechápu, jak jsem mohl létat. Dorovnávání kurzu bylo v?dy hrůza, zvlá?tě při přistání. Ale před lety jsem netu?il, ?e letadla mohou mírně zatáčet i bez náklonu a rizika rozhození vý?ky.

Warp10: Takový simulátor autobusu z toho, co jsem viděl, mů?e být mnohem zábavněj?í ne? vlaku. Vlak je jen pro zaryté ma?inkáře a pro ostatní musí nabídnout čím dál lep?í grafiku. Autobus u? mů?e mít docela slu?nou hratelnost (a pro někoho lep?í ne? závodění na čas).
Já bych ale je?tě chtěl tramvaj:-)

Nejnovější   Novější 5133 - 5152 / 8066Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o