|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8066 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Mvek:
Tak Mafia je hrozně zabugovaná a co tak sly?ím, tak si říkám, jestli ta ve Score není je?tě víc.
Mafia byla tu?ím jedna z prvních her kategorie "A", co od stejného týmu vy?la po technologickém(!) fiasku jménem H&D.
Pamatuji se, ?e kdysi jsem ji vynechal právě s poukazem na to, ?e nervy mám jen jedny a ?e u? mám za sebou neblahou zku?enost s minulou hrou.
Vietcong byl sice od stejného vydavatele, ale jiného týmu.
Vím, ?e se na bugy v Mafii dost skuhralo... |
|
|
|
| Tak Mafia je hrozně zabugovaná a co tak sly?ím, tak si říkám, jestli ta ve Score není je?tě víc. Poslední misi jsem stejně dohrál jen díky savu od kamarádky, proto?e se mi zpravidla nespustila animace, a klidně jsem mohl přes dal?í nepřátele procházet jako duch.
Ale jinak takové zajímavé GTA (ale já se přiznám, ?e jsem je?tě nehrál ?ádné 3D GTA). A město se mi fakt líbí. |
|
|
|
| Tak mě Mafia nejdřív nadchla, a pak zklamala. Grafikou mě stále potě?ila, naplno to v?e vypadá hezky (a já zatím nehrál ?ádné 3D GTA a dal?í takové hry), město je pěkně pestré a obloha a osvětlení taky fajn. Jen?e bych to rad?i měl víc ve stylu Drivera (i kdy? u toho jsem se nedostal za první misi, asi jsem nepochopil, co udělat na místě, kam jsem dojel), ne tolik střeleckých akcí. U? první střelecká mě ?rala (ale to jsem také je?tě nevěděl, ?e existují lékárničky). Mlátička baseballkama mě taky ?tvala, ale úplný konec chutě hrát mě potkal v té misi s hotelem Corleone. Jako nemám problém vyhodit ho do vzduchu a v?e jinak vyřídit, ale potom mi zbylo 5 ?ivotů, a to jako s těmi policajty nemám ?anci, ani kdy? budu utíkat, jak je i v návodu, stejně se některým nevyhnu.
?koda no, holt si budu muset zahrát akorát ty volněj?í módy díky odemknutým savům. Proto?e cheaty ani trainer na této verzi nefunguje (tranier ji shodí).
Ale tak třeba mě pobaví i některé ty mody, co komplet vy?ly ve Score.
Btw. docela mě pobavily i na?tvaly některé bugy. Poskakující auta občas jako hopíky bych je?tě překousl, to, ?e po jednom nezdaru a opakování části mise mi chlapík otevíral neviditelnou závoru, a pak je?tě neviditelná vrata od gará?e, taky. Ale ?e v té první přestřelce vyběhne holohlavej tlus?och, a začne se se mnou rvát, já ho sejmu, i dorazím do hlavy, a po promluvě se Samem mě napadne znovu ob?ivlý, to je blbej skript... |
|
|
|
| Po dlouhých devíti letech se chystá pokračování slavné adventurní série Monkey Island formou epizod (Sam and Max) |
|
|
|
| Nikdy jsem Elite Force nehrál, Voy zas tak nemusím, a tak by to pro mě sklouzávalo spí? k FPS, ne? k pořádné hře. Ale tohle bych si zkusil...
|
|
|
|
| Tak jestli má někdo zájem zkusit free vesmírnou onlinovou tahovou hru (tah za hodinu, ale v prvních měsících nemusíte často přijít víckrát jak jednou denně, později zále?í na úspěchu a na spojencích), má opět dobrou mo?nost. Rád mu pomů?u, sám zase jednou hraji a minule jsem to u? dotáhl daleko.
Český (ale doporučuji hrát v angličtině a hráči jsou převá?ně Američané, Če?i/Slováci a Poláci) Outer Space má zase jednu zrestartovanou galaxii (Jinx). Hraje se ve vlastním klientovi (i pro Linux).
Hra je lehce grafická (spí? symbolická grafika), strategická, připomíná Masters of Orion, ale má významné odli?nosti. Předně bitvy jsou automatické. Dále je zjednodu?ený management planet (jen se staví patřičné budovy do volných slotů, aby se vytvářely body na research, produkci nebo jídlo a energie).
Sestavování vlastních lodí dle vynalezených technologií a rozsáhlý strom tu je. A pár strategických surovin pro lep?í technologie také.
Pokud by někdo chtěl zkusit takovou hru, tak má mo?nost, restart galaxie znamená, ?e začínají v?ichni od začátku a máte mo?nost si to o?ahat v klidu, i kdy? napoprvé asi extra úspě?ní nebudete. Ale mů?ete pomoct nějakému silnému sousedovi, aby se stal imperátorem (musí být zvolen, čím více hráčů pobije, tím méně potřebuje samozřejmě hlasů:-)).
Navíc pokud by někdo do toho ?el, mů?u mu poradit a mů?eme se pokusit uzavřít spojenectví a společný postup, i kdy? zrovna nebudeme sousedi.
V galaxii se rozeběhne čas za pár dní, ale připojit se často jde i potom,ale jedině za účelem naučení se hry. |
|
|
|
| Já se o prázdninách snad konečně setkám s Mafií. Tedy mám doma přepálenou asi rok po jejím vyjití, ale ta mi ne?la spustit, buď díky hw, nebo díky něčemu s crackem:-), ale nějak jsem to vůbec tehdy neře?il. Pak jsem akorát hrál kus té taxikářské mise na začátku v němčině na výměnném pobytu:-).
Ale díky Score si ji snad konečně na u? jiném počítači zahraju a vyzkou?ím i nějaký mod mo?ná. |
|
|
|
| MickTheMage: Opět neví? o čem mluví?, lidi kolikrát zkou?eli v?echny mo?né postupy (ano, i problém s codecy nebo některými softwarovými věcmi z notebooků ASUS) a stejně spoustě lidí nepomohlo ani to a nesváděl bych to na pou?ití googlu, proto?e na fórech Bethesdy byly podrobné návody ke v?em mo?ným problémům.
Já s hrou na PC taky neměl problémy, ale na notebooku se mi to rozjet nepovedlo a to jsem zkou?el v?echny "zaručené" recepty.
Navíc u? dlouho si nevybavuju, ?e bych s nějakou novou hrou bylo třeba podstupovat takové peripetie. |
|
|
|
| Mvekzo zaciatku uz neviem, nieco som som mal po ruke, potom dlho Scoped .44 Magnum, ktoru som vymenil za specialnu 10mm SMG...potom dlho, dlho len tuto a ked dosli naboje vsetko ostatne co bolo po ruke (a aspon do polovice hry som mal nedostatok nabojov, potom sa to zmenilo :( ). A nakoniec predsalen doslo k tej Assault Rifle (tiez to bola, ale specialna Xuanlong A R), ale to uz som mal odohranych dobrych 50 hodin. Momentalne pouzivam Desert Eagle, pripadne P90 :), ale to uz nie je z vole Bethesdy :)) a na dialku sa osvedcila Gauss Rifle (co je zbran z prveho DLC).
Razer Je rozdiel medzi nazorom sialeneho fanatika (NMA) a zdravym, kritickym nazorom kohokolvek s odstupom :) |
|
|
|
| MickTheMage: Tak jasně v pohodě, jen mě tro?ku zará?í ?e zrovna ty kterej má vět?inou dobrej vkus na hry mů?e mít radost z takové nedodělané ?patné kopie tři roky staré hry... thats all.
A nebejt toho ?e mi teď kurvěj ka?dej půlrok nějakou mojí oblíbenou série komerečním rebootovým výplachem a? u? jde o hry nebo filmy namísto dobrého pokračování asi by mě to ani tak ne?tvalo řek bych si stane se... .
Ad článek a háá tak?e kdo ho nemá rád je nevěrohodný :D
Jinak sem ho na?el a? včera tak?e mě a? zarazilo ?e ten člověk na těch 10-15 stránkách tvrdí chvílemi vlastně to samé co já. |
|
|
|
| MickTheMage: Ale co jsi tedy pou?íval za zbraně, jak se ptal Razer? |
|
|
|
| Razer: Ten clanok poznam a okrem toho ludia z NMA nie su povazovany za vierohodnych vo veciach Falloutu 3 :) Ja som si svoje napisal v recenzii. Netvrdim, ze je to bezchybna hra, ale slusny Fallout to je aj napriek tomu.
Ked to vidis inak, je to len tvoja skoda a hre to nijako neublizi ;)
Mirak: So stabilitou F3 problem nema (rozhodne mi nepadol ani raz, na rozdiel od Oblivionu, ktory si pada kedy sa mu chce :)). Teda ako som povedal, az na problem s codecmi, ale ten som vyriesil. Bordel v systeme, nieco blbo nakonfigurovane, neschopnost pouzit google...skratka niektori ludia by sa nemali hrat na PC, ked to nevedia ;)
A neviem ako ty, ale ja som si RolePlaying uzil vo Falloute 3 naramne. V tomto skratka nie je nad sandbox hry. :) |
|
|
|
| MickTheMage: No, problémy se zabugovaností nemá rozhodně jen Razer. Celkem podrobně jsem studoval fóra Bethesdy, kdy? se mi F3 nedařilo rozjet na notebooku (nakonec se to nepodařilo vůbec) a lidí, co si stě?ovali na bugy souvisejícím zejména se spou?těním a stabilitou hry tam bylo opravdu hodně.
Jinak já hrál F2 taky nedávno a pořád mě ty souboje bavily víc ne? ty ve trojce a bude to asi i tím, ?e jsem tu činnost mohl střídat i s jinými činnostmi pro RPG důle?itými :-)
Co? mě jako hráče opravdu nezajímá, kdy? vidím, ?e jinde to jde. |
|
|
|
| Tady dávám kousek velmi zajímavého článku
http://www.nma-fallout.com/article.php?id=34542
tady je ten článek celej je asi tak 5x vět?í ne? tahle jeho část
This chapter is about an "imagined franchises." While a game may stand alone as a set of programs for developers or an experience for players, each person who plays the game or participates in the creation of a game draws from it their own impressions and experiences. Once a game goes into sequels, the game begins to develop a notion of franchise among both developers and fans - essentially notions of expectations, values and constraints defined by the understood tenets of the game.
If fans, by virtue of their shared experience, values, and orientation towards a game, may be a type of "imagined community" (aka a community based on shared ideas) than we can understand the franchise they follow as an "imagined franchise". The shared experience of the games by both developers and fans creates a notion of shared expectations (Fallout has to be post-apocalyptic) as well as shared constraints (a sequel must remain consistent with the worldview and history established in its predecessor) which future additions to the franchise should not violate (no furry deathclaws). This notion is consistent with other franchises. For example, one can go to any franchise restaurant (McDonalds) and get virtually the same meal because the franchise recognizes the importance of fulfilling consumer expectations and values.
One of the big differences between what is meant with an "imagined franchise" in this chapter and a franchise in the legalistic sense has to do with these expectations. Usually when talking about this people mention "name recognition". In a positive sense, name recognition means people will relate the product, based on the line its a part of or the company it comes from, with another product they had positive experiences with. The reverse can also be true. This is an essential part of how franchises are economically successful.
Failure to live up to these expectations, constraints and values can easily kill a franchise. X-Com was a popular franchise in part because UFO Defense and Terror from the Deep were games that shared common elements. The central tenets of the first game were well received by the game's fans and the developer remained determined to keep the series alive in the follow up in ways consistent with fan expectations. This led to the creation of a viable and successful franchise. The franchise was struck a blow with a modified combat system and a reformed style introduced in the third game, Apocalypse. But although the franchise was struck hard by the developer's failure to adhere to the games' tenants, it was not yet down. The killing blow to this wildly popular franchise came in the one-two punch of Interceptor and Enforcer. Interceptor hit first by being overtly campy and poorly designed, resulting in low sales figures. Enforcer killed the franchise by being completely disconnected from the first two games in gaming style and gameplay.
It could easily be construed from here that an invisible franchise line was crossed between Apocalypse and Interceptor. This invisible line can only be defined by looking at franchises as an imagined construction; people attach values to continuity in certain parts of the series. Logically or not, by attaching values to them, these values may not be inherent to the series but they do become inherent to the franchise.
It is clear that the values Fallout fans can agree on are inherent to the series are actually inherent to the franchise, simply because the franchise does not exist as any asset outside of people's imaginations, even if it is an asset in a legal sense.
This deconstructs a lot of flawed reasoning. For example, some people claim that there would be nothing wrong with Fallout 3 being developed as Oblivion with Guns. Perhaps these people lack understanding of Fallout or the Fallout universe or perhaps it is because they view Fallout merely as an asset that is now the property of Bethesda. To them the strictly legalistic view that "ownership conveys right" applies. However, this would fail to appreciate the expectations and values of perhaps the most important consumers, the Fallout Fans.
Most people understand Fallout 3 as Oblivion with Guns is not a good idea. Any person claiming that such a game would be a valid part of the Fallout franchise would essentially fail to understand what the franchise paradigm means and the importance of expectation and values to the most important participant in that shared experience- the consumer. Simply put, the Oblivion franchise is not the Fallout franchise.
This is not to say that Bethesda could not create Oblivion with Guns. It could do such a game in any one of many different genres. It could even create as Post-Apocalyptic Oblivion with Guns (and even create a franchise based on that concept). But that would not be a Fallout game. To market Oblivion with Guns as Fallout 3 would be both (1) a breach of the expectations that fans and consumers have that they are buying a "fallout product", (2) a lie told with the simple intention to capitalize on the reputation created by someone else for the simple reason of mercenary profit. If you make game and call it Fallout, than consumers, be they fans or newcomers, have reason to expect that they will buy something "Fallout."
But you can make a franchise crumble in less obvious ways. Fallout is seen to have a number of inherent factors such as choice-and-consequence, SPECIAL system (and thus isometric view and turn-based combat), dark ironic humor, PA-50's Americana sci-fi, well-written NPCs and dialog, talking heads, the opportunity to pursue either a "good" or "evil path" or a combination of the two, and so on and so forth. These factors, together with a number of facets people probably never noticed, are so intertwined within the experience that removing any one would cause a domino effect which would hollow out the franchise completely.
This is what happened with X-Com Enforcer. This is what happened with Fallout: Brotherhood of Steel. It is thus not surprising that these games were complete failures. This has nothing to do with their quality as games. Rather, it was because the developers use of the franchise name meant that these games were not judged as individual games but rather as parts of an existing franchise with highly developed and well received elements. By ignoring the central tenets, the developers failed to incorporate the necessary requirements which form the expectations of the franchise. Essentially, by failing to abide by the expectations built by the history of the franchise, the developers did what is traditionally known as "ignoring the fanbase". But discounting the imagined understanding that has been built by the history of the franchise and its fans is both a broader and more destructive choice than "just" ignoring the fans.
One might believe that the qualities of the individual games are more important than the "imagined" franchises in part because the success of the franchise depends, over time, on the success of the individual games. But actually that is pretty far from the truth. Much like invoking the name of a philosophy, religion or nation, by using the name of a series which, through shared perceptions and expectations, has become a franchise, the game is obliged to not only uphold the standards of quality expected of any game, but must also uphold and conform to the standards of the franchise. Otherwise it suffers a great risk of becoming valueless as a contribution to the imagined franchise.
Keep in mind that this is "just" a risk. Not all series die with reform. By dropping the central tenets of an old franchise and renovating the game inside-out, one kills off all ties to the franchise existing fan base. But this does not obstruct the creation of a new fanbase. This is what is known as franchise disloyalty, with the Elder Scrolls series often cited as an example.
Yet this is a risk that should be gambled with great hesitation. Franchise disloyalty, especially to a highly committed and loyal fanbase such as Fallout, will generate moral outrage at their perception of betrayal. Fans have been loyal to the franchise and whose past appreciation of prior games have created not only the expectations and tenets of the franchise but also the games "good name". They will lash out in anger that the developers have tarnished a reputation of a game they have grown to love. It is possible that protest could be dispelled if the original creators were doing the reform or if new developers were recovering a franchise wrongly betrayed. Short of this, many would feel as if the new developers were like foster parents who have willfully deformed another person's baby.
In cases of franchise disloyalty, one lifeline between the franchise and the fanbase is cut off to tie a new one with a new fanbase. But despite this retying the franchise is in fact dead. Arena/Daggerfall is a seperate franchise from Morrowind, which is seperate from Oblivion, despite them being a single series.
For the developer of the next addition to the franchise there is a difficult choice between these two alternatives. They may wish to cater to the expectations and values of the pre-existing fans but they may also wish to attract new fans to expand the appreciation (and sales) of the game. However, the conflict of upholding many of the essential elements while reforming other non-essential may lead to miscalculation. Furthermore, Miscalculate on which non-essential element to change may lead to compromises on what most would deemed essential. Yet failure to undertake needed reforms may stifle an increase in new fans.
In making this difficult choice, the developer is not alone. Fans may help him determine what reforms should be made or even in containing the risks of reform. By eliciting the fan base in a meaningful conversation, the developer can better understand what is essential and what is not. Furthermore, the developer can limit the consequences of those choices consistent with his desire to create a valuable addition that attracts new fans and appeals to existing fans. The benefits of this include the creation of valuable word-of-mouth and eager expectation by existing fans. This can help develop momentum and interest in the general gaming public that anticipates the release of the new addition. This values are amplified when, like Fallout, the original games have high regard within the gaming community and industry.
In fact, it is not surprising that Fallout in particular has had a rich tradition of this developer and fan interaction in sequels and adaptations of the franchise, including Tactics.
Fallout is a game that will be remembered forever by its fans. It is widely held to be among the great computer games, especially within the CRPG genre. But the Fallout franchise would not have survived without the support of the fanbase. The Fallout fanbase has only grown and is vibrant and active, if often outspoken and critical. This has a significant consequence for Bethesda. Unlike a new franchise which has enjoyed a recent initial and successful release, an established franchise like Fallout has no elbow room to move outside of its existing fanbase without killing off the imagined franchise.
In consequence of that, if Bethesda does decide to kill off the current imagined franchise, it runs a large risk of producing a flop if it fails to produce a fresh set of fans for a new fanbase. In fact, the recognition amongst the younger console crowd of this franchise is such a small factor that to attempt such a move is almost certain suicide. Want proof? Fallout: Brotherhood of Steel. 'nuff said. |
|
|
|
| Těmi "bugy" myslím věci jako?e najde? pu?ku co pře?ila 100 nebo kolik let v pustině byla pou?ívána nespočtem majitelů... ty jí koupí? vystřelí? z ní 3-4 zásobníky a ona se ti rozpadne v ruce proto?e jí to po?kodilo. Tyto "bugy" mám na mysli.
A co si tedy v první půlce hry pou?íval? No a ha počkej hned si zabil nejdrsněj?ího supermutanta s rotačákem svojí vzduchovkou a pak si chodil s tím jeho gatlingem :D no tak to jo... |
|
|
|
| Razer: bugy mas fakt asi ty :) Jediny bug bol konflikt z codec packom, ktory som vyriesil a odvtedy hra slape bez jedineho problemu. Ktoru utocnu pusku? Vyjadruj sa v nazvoslovi hry :) Obycajna Assault Rifle je o nicom, a prakticky vobec som ju nepouzival :)
Tak prrr, zas tak uplne debilny pribeh to nemalo - aspon to malo slusne vedlajsie questy. A ako hovorim, zabugovane to mas asi len ty :)
Dialogy,celkova linka, scenaristicky kumst a blablablablabla...vytknut sa tomu da cokolvek, avsak stale je to vyborna hra! Hnusna grafika je len tvoj subjektivny pohlad, pravdepodobne (vzhladom na tvoje problemy s bugmi a pod) sposobeny nedostatocnou silou tvojho pocitaca, ci debilnej konfiguracie ;)))) Nie vazne. Fakt neviem, kde beries tie bugy.
Mirak: hovorim ti, nie je to ani dva mesiace co som si prve 2 F prechadzal. A co ma na nich najviac sralo bolo mnozstvo bojov (co som si na druhej strane uzival, bol tahovy system, ale to by som dnes do AAA hry netahal. Uvidime co na to Obsidian v New Vegas).
Ano, nepredavali sa tak a nepredavaju sa tak dobre ako Fallout 3 a to je heslo dna :) |
|
|
|
| Fall 3 je naprostá debilita proto?e má asi tak 10 000 000 bugů, například proto ?e hned v prvním questu kdy? vyleze? z bunkru najde? útočnou pu?ku co je nejlep?í a neju?itečněj?í zbraní ve hře... motivace prolézat nějaké dungeony ehm teda vaulty je rázem 0. Dal?í dementoviny jako ?e v prvním vaultu je hlavní počítačové jádro mezi sprchama, záchodama a bytama ani nezmiňuju.
To samé s power armorem kdy? jsi ho v původní hře konečně vysomroval byl si king ti ubo?áci ze slamů na tobě mohli nechat oči. V novém falloutu to ani neokomentujou no vlastně taky proč kdy? je ti ta zbroj úplně nahovno a nějaká ko?ená vesta je stejně dobrá.
A mohl bych asi je?tě tejden pokračovat.
Pokud chce? kvalitní střílečku se skvělou grafikou sáhni po Crysis, popř CoD4, pokud chce? dobrej příběh sáhni po Massefectu, pokud chce? nekonečnej svět sáhni po Oblivionu... a pokud chce? něco s debilním příběhem hnusnou grafikou a neuvěřitelně zabugovanym světem sáhni po Fall 3.
Ne vá?ně sor ?e se rozohňuju, ale no prostě dyk je to taková SRAČKAÁÁÁÁÁ ÁÁÁÁÁ !!! |
|
|
|
| MickTheMage: povodny Fallout mal ovela viac subojov, ako ma zakladny F3?
LOL, mo?ná tak oba dohromady a i tak o tom pochybuju. Mo?ná tak kdy? jde? čistě po příběhové linii F3, já mapu procházel dost důkladně a jediné co jsem dělal bylo střílení. A i kdyby to tak bylo, tak opomíjí? zásadní věc, ?e v F3 stráví? střílením 4/5 času, co? se u F1 a F2 rozhodně říct nedá (stačí srovnat počet měst v F2 a F3) a také fakt, ?e v původních Falloutech ses spoustě soubojů mohl vyhnout, v F3 mo?ná tak zdrháním.
dan za novu dobu
Dal?í kravina, daň za novou dobu je 3D grafika ne scénáristický výplach. KOTORy, které nejsou tak staré bez problémů fungovaly na bázi vypipiplanosti Falloutů, NWN2 a jeho datadisky koneckonců vychází dodnes. Jistě, nevydělají tolik co F3, ale to je ztě?í argument. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

|