|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| TelemachusRhade: Graficky jsou divné akorát ty prostředky, ty působí hračkovitě, domy jsou super. Jako v Cities samotných. Jsem zvědav, sice se mi v něčem líbí víc ta méně "stínová" grafika izometrické verze, tady má člověk z města víc takový dojem jako z rozpáleného letního prašného dne, kdy je přísvit takový "tvrdý", velký kontrast mezi stíny a světlem, takže tmavé plochy ve stínu jsou moc tmavé. |
|
|
|
| MickTheMage:
stale uvazujem o tom, ze by som si knizneho Wing Commandera zohnal
Je to ucházející military SF. Pokud člověk pomine pár retconů i v rámci této série vs. hry (např. jedna postava "obživne" deset let po té, co byla zabita, nesouhlasí letopočty a typy použitých stíhaček atd.) a fakt, že v češtině vyšla od druhého dílu (stále chybí Freedom Flight, ale už se mi ho povedlo konečně sehnat v PDF), tak to celkem ujde.
Klíčové pro pochopení knižní série v plném rozsahu jsou Wing 1 a 2 se všemi datadisky (otevřeně se ovšem přiznám, že datadisky Secret Missions a Crusade jsem surově procheatoval - a taky pochopil, proč je Origin moc nedistribuoval - mám jen jedny nervy, Wing 2 a SO 1/2 mají o dost vyrovnanější obtížnost a jsou celkově hratelnější, pominu-li technicky i zápletkově dokonalejšího Winga 4, je Wing 2 asi nejlepší z "válečné" trilogie - i u Wing Commanderů platilo, že sudé díly jsou lepší než liché :-D).
Krondor není úplně typická herní frančíza, přece jenom, Feistova Riftwar tu byla dřív, než Betrayal at Krondor.
Přiznám se, že vůči sériím Mass Effect a Dragon Age jsem v knižní podobě ultraskeptický, protože míra retconů v ME2 trhla všechny známé rekordy .
Jinak souhlas, trochu (dost) jsem přestřelil, komiksáci hry hrají, ale stejně, nemám rád, když jsem pro pochopení zápletky odkázán na externí médium, které je navíc u nás sehnatelné jen s obtížemi. |
|
|
|
| Vycházím zatím jen z recenzí.. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Zkoušel jsi plnou nebo demo, nebo vycházíš jen z recenzí? |
|
|
|
| MickTheMage: Já asi dvě knihy z Wing Commandera četl. Problém je, že pro změnu neznám hru ale nepřišlo mi to špatné, řekl bych dokonce mírně nad úrovní standardního "vlakového čtiva," náznak psychologie postav, relativně obstojný děj. Netvrdím, že to je kdovíjaký vrchol literatury, ale číst se to dalo bez újmy na zdraví. |
|
|
|
| Avip: stale uvazujem o tom, ze by som si knizneho Wing Commandera zohnal, ale nikde som na to nevidel poriadne referencie. Stoji to za to? Je to lepsie ako priemerne (ale v ramci marketingovych doplnkov slusne :) ) Mass Effect, Dragon Age, ci Krondor (a ak by chcel niekto vediet co povazujem v tejto sfere za "odpady", tak potom Warcraft knihy, Diablo, Doom a otras nad vsetky knizny Assassins Creed)
"Krom toho, gaming universe nemůže fungovat na bázi knižních (komiksových) spin-offů (kvůli totálně odlišným cílovým skupinám)."
Komiksy zas nemaju taku rozdielnu cielovku. A vzhladom na to, ze su ich (komiksov zalozenych na hernych znackach) desiatky ak nie stovky :), tak na tom zrejme nieco bude |
|
|
|
| Cities in Motion - první dojmy z nástupce Transport Tycoon
No, všem, co o tom něco vědí je jasné, že je to přímý nástupce (až vykrádačka :) ) Traffic Giant. Graficky je to líbivé, ale trochu naivní. A hlavně 4 mapy? Není to nějak málo? Trochu mi to připomíná "armada mód" ze ST: Legacy kde šlo taky hrát jen čtyřmi loděmi. Oproti původnímu plánu půjde aspoň hrát hra nekonečně. Ale bez datadisku to asi dlouhodobě nevyjde. |
|
|
|
| BorgDog:
HALO: Ghosts of Onyx
Zííív...
Jedinej gaming universe, který aspoň za něco stál v knižní podobě byl Wing Commander a i ten stál popravdě řečeno za starou bačkoru.
Jestliže si u knižních sérií jako jsou ST nebo SW stěžujeme na občasné retcony, tak herní světy jsou většinou jeden retcon přes druhý a popravdě řečeno, nemá smysl se s nimi obtěžovat - buď se literární svět od toho herního v důsledku permanentních retconů alespoň částečně odtrhne (což se například stalo u zmíněného Wing Commandera), nebo je to halda vzájemně si odporujících textů...
Krom toho, gaming universe nemůže fungovat na bázi knižních (komiksových) spin-offů (kvůli totálně odlišným cílovým skupinám). A i pokud k tomuto dojde (což se třeba stalo u Mass Effect 2), tak je stejně ve hře nutné důkladné uvedení do děje pro ty hráče, kteří knihu/komiks nečetli. |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Neexistuje nějaký nezávodní drive-simulator ať už s městem, nebo tratěmi, ve kterém aspoň trochu funguje fyzika? Něco ala Volná jízda v Mafii..
Co znamená "nezávodní"? Protože první NFS mi přišlo silně závodní, tam snad ani nebyli policajti a běžný provoz.
Jinak to je dobrá otázka, no nedávno jsem o nějaké hře četl, recenzi, že to není špatné, ale netuším, co to bylo. |
|
|
|
| Tohle jsem objevil na jiném webu. Třeba by to tu někoho zaujalo:
Ahoj. Zdravím všechny příznivce sci-fi. Pokud znáte sérii her a knih HALO čtěte pozorně dál. Jak už možná víte, překlad čtvrtého knižního dílu HALO: Ghosts of Onyx vázne kvůli soudnímu sporu Microsoftu a nakladatelství. V dohledné době se kniha v českých končinách zřejmě neobjeví. Pokud patříte mezi netrpělivé fanoušky HALO, slyšte novinu:
Rozjíždíme překlad HALO: Ghosts of Onyx. Celá knížka bude postupně na http://halokniha.wbs.cz/ Potřebujeme ale vědět, jestli naše práce není marná. Pokud nebude nikdo jiný číst, zrušíme web a budeme si překládat jen pro sebe. Tímto Vás prosím, přihlašte se k odběru ve vzkazech na našem webu. Stačí napsat nějaká povzbuzující slova, abychom věděli, že naše práce není marná. Díky. Mějte se. Zdar! |
|
|
|
| NFS mi přišla velice divná
NFS6:HP2, tedy. |
|
|
|
| No, možná jsem to trochu přehnal. NFS 1 - 5 jsem miloval a báječně jsem si je užil. Verzi co verzi jsem se těšil na nové tratě, atd.. NFS mi přišla velice divná, protože vlastně obsahoval tratě jen 3 (x3 varianty od každé) a NFS Unerground jsem odinstaloval jako zbytečné omalovánky. NFSU2 jsem nikdy nehrál. Most Wanted jsem vyzkoušel a okamžitě zamiloval, byť původní koncept je už u šípku. Carbon opět těžké zklamání a od té doby je defacto čím dál horší.. ProStreet, Nitro, Shift.. Samý shit :)
Jinak, že je tam malinkým písmem 'vyžaduje připojení k netu' je celkem jedno. Tohle je svojí strukturou on-line hra a je velká chyba a i si myslím mysstifikace, že název hry neobsahuje spojení 'on-line'.
A taky se mi moc nelíbí, že NFS v současti dělají 3 různé společnosti - jedna má na svědomí Hot Pursuit (remake), druhá Nitro + Shift a třetí World, což už aspoň teda nese nálepku on-lineovky.
Nevím. Neexistuje nějaký nezávodní drive-simulator ať už s městem, nebo tratěmi, ve kterém aspoň trochu funguje fyzika? Něco ala Volná jízda v Mafii.. |
|
|
|
| Tak mně vždycky přišlo, že jediné dobré NFS bylo NFS 1 v DOSu.-), a to platilo už po zhlédnutí verzí NFS 2 nebo 3. Pravda, tehdy to byl trochu s 3D grafikou problém, nicméně přesto mi ta z jedničky přišla lepší než ta už opravdu 3D akcelerovaná v dalších verzích.
A ano, říkám si, že by měli na krabice začít dávat výstražné upozornění "vyžaduje připojení k internetu", jinak fakt pro legální hraní člověk začne hledat cracky. |
|
|
|
| Pár slov o Need for Speed: Hot Pursuit a tím pádem i pár slov o Criterion Games.. Ale slušný nebudu.
Tak.. Instalačka 8 GB, po instalaci 8GB. To je OK. Instalace samotná už ale věští problémy - když se do PS3 nic dalšího neinstaluje, proč musím isntalovat Visual C++ 2008 redist.? Nerozumím. Pokud si nezvolím instalaci ruční, ale automatickou, budu mít komplet hru v češtině (písemě samozřejmě) a profil se vytvoří sám podle názvu Win účtu. Ani jedno nelze následně z ingame menu změnit.
Po instalci hru spustím a po tuně nepřeskočitelných obrazovak se sděleními typu "jestli mě zkopíruješ, tak tě FBI zastřelí" apod se hra zminimalizuje a firewall se zeptá, jestli může nfs.exe odblokovat. S otázkou "proč jako" dávám ne. Po vykliknutí hry z lišty se tedy propracovávám do menu. Vlastně ne - menu tu není, je tu "Autolog". 7 čudlíků, z nichž j jeden kariéra, jeden nastavení a dalších 5 s odkazy na net. Kariéra chce ale taky připojit - opět dávám ne a hra na mě zařve, že pokud to neudělám, nebudu moct některé featury používat. Což se nádledně ukazuje jako krutá pravda, protože ukládat lze pouze na server, nikoli na disk. Upřímě řečeno, tohle mě tak odradilo, že další funkce zkoumat nehodlám.
Hratelnost je průměrná, ale dost nerealistická. Ani tak nejde o klasické NFS plavání auta po vozovce, ale Lambo se za 100 metrů nerozjede na 328mph. Rovněž tak se dá rozjet bez toho abych nechal na asfaltu padesátimetrové stopy od gum. A rovněž tak není možné vlítnout v 328mph do prudké zatáčky a projet ji. Oproti skvěle odladěnému enginu Most Wanted je tohle ryzí tragédie. Takže přesto, že tratě nejsou špatné, prakticky z nich není vidět vůbec nic (kvůli rychlosti), a tak si v klidu můžu zahrát původní NFS 1.
Minimální konfigurace píše C2D jako nejnižší procesor, na kterém to vůbec rozchodit. Jaktože jsem to tedy rozchodil na P4 3,0GHz? Sice bez výrazných detailů, ale plynule. Ovšem ty tratě nejsou v reálu nikterak náročné (graficky) - optimalizace krutě chybí a hra by klidně snesla čudlík "optimalizace pro starší stroje". Nepotřebuju vidět 6 kilometrů před sebe každej list každýho stromu. Je to prostě vývojářské porno, řekl bych.
V Most Wanted (instalačka 2,2 GB) mám k dispozici dejme-tomu reálnou fyziku, grafickou nenáročnost a přitom propracovanost, opravdu dlouhý herní příběh + cca 160 kartších vedlejších misí a velkou, propracovanou mapu čítající 4 velké čvrtě města. S autem můžu dělat co se mi zlíbí, když ho nabourám, mění se vzhled i jízdní vlastnosti a v neposlední řadu příběh se odehrává spíš jako film. Tzn (béčkový sice, ale i tak) herci, hudba, příběh, děj. NIC z toho v Hot Pursuit není. Je to čistě textová záležitost. Asi porno pro linuxáky, nevim..
Moje hodnocení je 2/10 a série NFS si IMHO opět začíná zatloukat hřebíčky do pečlivě připravené rakve. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tohle se mi líbí dost! :-) |
|
|
|
| Screencapy ze ST: Infinite Space vypadají zajímavě. Co vy na ně? |
|
|
|
| Hlavně ten příběh opravdu nijak nenarušuje kontinuitu a působí prostě jako epizoda nebo dvojepizoda TNG. Tuším je to zasazené na začátek sedmé sezóny nebo tak. |
|
|
|
| Což mi připomnělo, že chci někdy pořádně zkusit EgaTrek, zdá se mi zajímavější než jednoduchý WinTrek. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|