|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Tak jsem si dal odbočku ke starým hrám, konečně jsem si splnil rest v podobě vyzkoušení The Guild 2, co vyšlo na Score před lety. Brzy jsem to odinstaloval, i přes hlášky, že už je to opravené, je to zabugované a asi je problém k české verzi sehnat patch, anvíc na 64bit W7, ale hlavně mě to nějak nezaujalo, i když v principu je to zajímavé. Ale subjektivně mě to odpudilo a část věcí nevím, zda byla právě bug, nebo ne.
Dále pár dní hraju znovu Heroes III (Complete verze s oběma datadisky), akorát tentokrát po letech už v angličtině a správně, tehdy jsem nepochopil odemykání misí, takže jsem si nic neodemknul a vždy začal novou minikampaň jakoby od začátku. Ale stále mám i jako před lety pocit, že Heroes III jsou sice herně asi nejlepší (ale já novější nezkoušel), ale atmosférou byly lepší Heroes II, a to i svým způsobem grafikou, ta je sice povedená, ale v něčem je to taková zvláštní kombinace jakoby reality a kreslené, a hlavně pouště tu vypadají divně:-). V dvojce mi přišly kouzelné, pohádkové.
Ale rád si to tu a tam dám.
A konečně se vracím po 3 letech znovu k rozehranému BGII s datadiskem a tweakem na všechna panství a možná ještě něco. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak z tohoto pohledu jsem to samozřejmě nebral, tu hru hrát určitě nebudu... |
|
|
|
| TelemachusRhade: Na tohle se docela těším. STO pro mě není, tohle třeba bude. |
|
|
|
| Vem si, že těhle modelů budeš pak mít v browseru třeba 20 najednou. Já jsem celkem rád, že zvolili cestu optimalizace a přitom dokázali vyprodukovat 3D modely lodí na úrovni PC her let 2005/6. |
|
|
|
| Třeba ten romulanský warbird ale vypadá realisticky. |
|
|
|
| Škoda, že nevypadá, že má 200 metrů, ale tak 20... podle detailů na trupu. |
|
|
|
| Telemachus: 1996... pani, to uz ma svoj vek, 15 rokov! Kto by to povedal. |
|
|
|
| btw, jak je to stará hra? |
|
|
|
| MickTheMage: Tak kvalitní nahrané scény to mělo? No vida. |
|
|
|
| Mvek: no vsetko su to zabery z "hry" Star Trek: Klingon :) |
|
|
|
| MickTheMage: Proč ne, vtipné i když délka videa už skoro překračuje mez, po kterou je to opakování snesitelné, ale to je fuk.
Spíš mi vrtá hlavou, jak to souvisí s ST hrama. |
|
|
|
| MickTheMage: No právě - uvidíme... (ne to není skepse, naopak, jen se snažím se moc dopředu netěšit, abych pak nebyl zklamán). |
|
|
|
| Ad GoG a EA, LucasArts a dalsi: na poslednej konferencii CD Projektu to vyzeralo tak, ze by sa v dohladnej dobe mohli dostat na GOG aj katalogy tychto spolocnosti. Nic nebolo priamo povedane, skor naznacene. Tak uvidime. |
|
|
|
| AVip: Takže můžeme doufat jedině v modery a podobné entity, když udělají něco jako Open TTD. |
|
|
|
| Mvek:
co vyšlo v době před Win Vista, ale vyžaduje to tu akceleraci.
Já bych dal spíš "před XP, korektně napsané XP-kompatibilní věci nemají (většinou) problém ani dneska pod W7 x64 (nebo aspoň ne neřešitelný)... ale to souvisí s tím, co jsem už psal... u 3D akcelerace je občas i ten malér, že je dělaná "na míru" konkrétní verzi DirectX nebo (nedejbože!) ovladačů grafiky (a takové případy u věcí zejména "z minulého století" občas nastanou, pak je kolikrát lepší se spolehnout na sw rendering, byť to namnoze vypadá hnusně.
Tohle všechno je důvod, proč nám v podstatě už vznikla v herních katalozích díra, kdy spousta věcí cca. z let 1997 - 1999 v nich bude bohužel chybět už asi navždy - nebo aspoň do té doby, než vznikne plně funkční emulace/virtualizace Windows/DirectX prostředí s možností voleb z hlediska podporovaných funkcí. Otázkou ovšem je, je-li vůbec možné něco podobného kdy vytvořit, ať už kvůli legálním nebo technickým důvodům...
(čistě teoreticky si lze představit vznik nějaké runtime na bázi projektu Wine, ale i v jeho stávajícím stavu, který je poměrně použitelný by něco podobného bylo na zatraceně dlouhé lokte). |
|
|
|
| AVip:
které byly vyvíjeny původně pro MS-DOS, načež byly v průběhu doby konvertovány pro Windows/DirectX a pokud možno rovnou i 3D akceleraci...
No nejenom ty, ono ledacos, co vyšlo v době před Win Vista, ale vyžaduje to tu akceleraci. Protože pak virtuální Boxy a PC taky dost selhávají.
Ano, taky jsem se bavil nad tím, jak dosovské věci nejsou dneska většinou problém. |
|
|
|
| Mvek: Tak pozor, třeba LucasArts má hodně věcí ze svého katalogu na Steamu... a další vydavatelé taky. prostě mají fóbii z toho, že by neměli kontrolu nad tím, co s jejich hrami lidi dělají...
Jinak Steam je fajn na věci, které jsou pro něj dělané (coby distribuční platformu), u "3rd party" věcí (t.zn. věcí nedělaných pro Steam, ale prodávané přes Steam) má tendenci způsobovat hráčům celkem slušné bolení hlavy.
A často je u starších věcí problém s kompatibilitou, kdy je ta věc tím pádem prostě nevydatelná... nejnáchylnější na problémy jsou tituly, které byly vyvíjeny původně pro MS-DOS, načež byly v průběhu doby konvertovány pro Windows/DirectX a pokud možno rovnou i 3D akceleraci...
Paradoxně, díky Dosboxu se dají hry pro MS-DOS vydávat dodnes (Dosbox bývá rovnou bundlován s konfiguráky odladěnými pro tu či onu konkrétní hru). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|