|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Joo kde jsou ty časy kdy sem na 486 hrával nadšeně jedničku :) |
|
|
|
| kapitan Pike: Ne, nedohrál. Popravdě, vadí mi to samé, co spoustě jiných veteránů staré Colonization - že nová verze je spíš mod Civ IV, než samostatná záležitost s vlastní sadou pravidel.
A jinak, co se likvidace silných vs. slabých jednotek v Civ týče, tak toto se řeší od prvního dílu, o tom bych si troufal něco málo vědět... a IMHO Civ II to měla vyřešené dobře, takže jestli se jim to povedlo v pozdějších dílech rozbít, tak je to jen novodobý návrat ke klasice... :-) |
|
|
|
| AVip:
jen jedna upřesňující otázka - původní verzi z 90. let jsi někdy hrál?
Ne nehrál, ale určitě mám v plánu to zkusit.
který umožňoval obcházet královské bojkoty a pašovat zboží do Evropy i za války o nezávislost
Nevím, jestli jsi novou verzi někdy dohrál, ale pokud ne, tak po vyhlášení nezávislosti máš na výběr mezi 2 státními zřízeními - republikou a monarchií, přičemž pokud zvolíš monarchii, tak můžeš dál obchodovat s Evropou (přirozeně i s dříve bojkotovanými komoditami). Ale chápu, kam tím míříš. Taky si myslím, že funkcí by mohlo být více, ale i tak imho běžnému hráči Civ IV: Col vydrží pár desítek hodin.
Razer: O víkendu to sepíšu a pošlu ti to.
Mvek: Mně se tedy (pokud si dobře pamatuji) v Civ III povedlo několikrát vyhrát i na 2. nebo 3. obtížnost, ale taky někdy došlo k tomu samému, že se prostě moje civilizace z nějakého důvodu rozvíjela pomaleji. Taky mě fascinovaly situace, kdy starší zbraně válcovaly nové, takže třeba lučištník v opevněném městě bez problémů zlikvidoval tank. V Civ IV bylo přislíbeno tyto komické/tragické (záleží na úhlu pohledu, nebo respektive jestli vyhrála moje jednotka nebo jednotka nepřítele) situace elimonovat, ale přesto k nim občas docházelo (ač myslím, že i patche tyto situace dále omezovaly). Možnosti diplomacie by v Civ IV měly být (a skutečně jsou) výrazně rozšířené oproti Civ III, ale i tak to není žádná sláva.
Rozhodně bych ti Civ IV: Col doporučil, protože tam prostě hráč nemá pocit, že se hra hraje sama, ale přesně podle jeho příkazů. |
|
|
|
| kapitan Pike: Jo, několikrát jsem se vracel k Civ III a vždycky jsem odcházel rozčarován. Předně mi vždy nešlo na rozum, proč mluví všude, snad i v recenzích, o diplomatických možnostech, když mi přišlo, že to absolutně nefungovalo, s výjimkou případů, kdy já byl silnější, a tak mi rádi ledacos dali za něco.
No a vůbec mi nějak nešlo ani po mnohém přehodnocení taktiky i samotné kolonizace, ustát to. Vždy jsem se v nějaké fázi začal propadat, buď vojensky jsem byl moc slabý, nebo ve vývoji, nebo obojí, a to byl konec. Pak mě předběhl třeba i nějaký ten spojenec, a začal na mě kašlat.
Takže se mi povedlo vyhrát akorát omylem kulturou. Ale tedy nezkoušel jsem tu úplně nejjednodušší obtížnost, hrál jsem asi na druhou nebo třetí nejlehčí. A i když jsem na začátku pilně procházel pevninu a nasbíral nějaké ty vědecké pokroky, peníze a vojáky z chatrčí, pak pilně likvidoval domorodce, i tak.
Colonization stará mi tu stále leží a nemůžu najít čas vyzkoušet, překonat počátky, kdy i se v ní asi budu hodně ztrácet. Protože jak mi třeba grafika Settlerů II nevadí, tady mi to asi vadit bude. Ale na druhou stranu grafika Civ III mě extrémně zklamala, a to co do malé rozmanitosti hlavně.
Takže mě ale ten popis nové Colonization docela i zaujal. Civ IV neznám osobně.
|
|
|
|
| kapitan Pike: Jinak mě napadá na FA je celkem sucho, nechtěl bys to hodit do wordu dát odstavce a tak a poslat mi to na borg@seznam.cz, bych dodal nějaké obrázky a byla by z toho normální recka? |
|
|
|
| kapitan Pike: Zajímavá recenze... jen jedna upřesňující otázka - původní verzi z 90. let jsi někdy hrál?
Pokud ne, tak překonej odpor k MCGA grafice a zkus ji...
Jde o to, že nová Colonization sice nemusí být špatná (a možná jí dám zase někdy šanci, ještě tu někde mám placku, kterou jsem si kdysi nadšeně koupil "v premiéře"), ale chybí v ní spousta funkcí a vychytávek té staré... např. "Custom house", který umožňoval obcházet královské bojkoty a pašovat zboží do Evropy i za války o nezávislost... a spoustu dalších věcí, které mi v té nové bolestně chyběly (Fontána mládí co by random treasure loot, například). |
|
|
|
| Tak přicházím s menším zhodnocením Civilization IV: Colonization, které jsem zde slíbil asi před rokem :-)
Pravděpodobně se nezle vyhnout srovnání s klasickou Civilizací. Popravdě Colonization se mi líbí více. Důvodem je hlavně přehlednější (a asi také jednodušší management měst), ve kterém má hráč možnost rozhodnout přesně o tom, co se bude produkovat nebo těžit a jasně vidí následky svého rozhodnutí. Tohle mi nikdy do úplných podrobností v Civilizaci jasné nebylo (ač to samozřejmě může být jen moje chyba). S tím souvisí i mnohem větší důraz na ekonomiku celé země - tedy koncentrace výrobních center a logistického zajištění přísunu surovin. Což je logické, protože odpadají jiné části hry (např. výzkum, kultura atd.). S ekonomikou souvisí i existence povolání, kdy specialisté jsou ve svém "oboru" přirozeně efektivnější než diletanti. Specialisty lze buď nakoupit přímo z Evropy (cena se liší dle druhu povolání, nejlevnější jsou "ruční práce" a nejdražší profesionální politici a vojáci). Dále je možné nechat specialisty vystudovat ve škole a některé činnosti se mohou vaši poddaní naučit v indiánské vesnici (to je cesta nejmenšího odporu). Náboženští uprchlíci z Evropy mají náhodně danou specializaci. Pokud jde o školství, tak tam mám pocit, že čím více absolventů nějaká škola má, tak tím hůře studují další studenti.
První třetina hry se tak (při mém hraní) z vybudování klíčových osad a zajištění růstu populací. Toho se dá dosáhnout několika způsoby - nákupem specialistů z Evropy, získáváním domorodců z misií, hojností potravin ve městech nebo podporou náboženství, které vám zajistí dostatek uprchlíků z Evropy. Je asi jasné, že každý způsob má své výhody a nevýhody a také se liší bonusy jednotlivých národností (Britové snáze získávají uprchlíky, Francouzi domorodce a Dánové jsou dobrými obchodníky, takže si mohou dovolit nakoupit více specialistů). Druhá poloviny hry spočívá v obsazení zdrojů surovin, zajištění logistického přesunu zdrojů z nalezišť do výrobních center a zahájení výroby (především válečných lodí). Zatím mám zkušenost, že naleziště lze získat v dostatečném množství bez nutnosti sporů z domorodci - buď si zaberete půdu, kterou si nenárokují, nebo od nich půdu odkoupíte. S domorodci jsem dosud neválčil a myslím, že mírové vztahy z domorodci mají podstatné výhody. Poslední třetina hry se nese ve znamení vyhlášení revoluce a válečného konfliktu s vaším bývalým panovníkem. Boj se mírně liší dle hrané mapy - v Karibiku je větší důraz na námořní souboje, v případě Severní Ameriky se konflikt pravděpodobně přesune na pevninu - a dále je důležitá i taktika. Myslím, že jednodušší je protivníka zneškodnit už na moři. K tomu je zapotřebí mít v době zahájení konfliktu alespoň tolik lodí, kolik má nepřátelské loďstvo (evropské válečné lodi jsou totiž lepší než cokoliv, co jste schopni postavit ve vašich koloniích). Samozřejmě to ale znamená vyrábět další lodě i v průběhu války a hlavně si ubránit výrobní centra, naleziště surovin i logistické trasy. Pokud jde o velikost armády, tak opět evropské síly jsou mnohem kvalitnější než ozbrojená milice a "profesionální vojáci" se shánějí poměrně těžko, takže je potřeba se připravit na těžké ztráty. Pokud ale máte dostatečně velké loďstvo, tak se pozemních bojů není třeba příliš obávat a postačí i řádově menší armáda, než jakou má nepřítel (nutností je zajištění dostatečné přepravní kapacity, aby bylo možné armádu rychle přesunovat).
V průběhu hry je neustále nutné rozvíjet města (především ta klíčová), zajišťovat dostatek specialistů a prodávat suroviny (především dovážet do Evropy, ale alkohol, cigarety nebo zbraně někdy odkoupí i domorodci).
Možnosti diplomacie jsou poměrně omezené a jejich těžištěm jsou především otravné zprávy od panovníka, který neustále zvyšuje daně - ale aspoň je vidět, že to tenkrát bylo stejné jako dneska :-) Údajně je možné panovníka požádat o vojenské posily nebo finanční podporu, ale vysává hlavně on vás a ne vy jeho. Ale diplomacie dle mého názoru nebyla nikdy moc použitelná ani v Civilizaci (tedy hrál jsem Civ 3 a 4 a veškeré moje reference směřují na tyto dvě).
Obtížnost není nijak vysoká. Hra třeba radí, kde si postavit osadu (Razerovi to možná připomene automatické míření ve střílečkách, ale já tyto rady s radostí ignoruji, protože jsou povětšinou k ničemu - buď je cílové místo na půdě domorodců, kterou si nemůžu dovolit, nebo jsou tam jiné suroviny, než potřebuju). Taky je ve hře jaká funkce automatické přepravy surovin, ale zvolené trasy určitě nejsou těmi optimálními (přeprava se provádí pomocí obchodních lodí a dostavníků, žádné automatické přesuny jako v Civilizaci tady nejsou). Hráč má možnost každému dostavníku a lodi přidělit specifickou trasu, ale je v tom pěkný zmatek a seznam tras není nijak tříděn, takže volba správné trasy trochu času zabere. Ale dostavníky lze vyrábět poměrně levně, takže je možné vyrobit jich nadbytek a nechat je řídit počítačem a ono to nějak funguje.
Také je potřeba k vyhlášení revoluce přimět občany, ale to obvykle není příliš problém. Se zvyšujícími daněmi mají občasné chuť odtrhnout se sami :-) Revoluční nadšení pak zvyšuje pracovní výkony všech občanů.
Celkově Colonization hodnotím velmi kladně - líbí se mi jak větší důraz na ekonomiku, tak i jasně daný scénář - hráč se po dvě třetiny hry připravuje na závěrečný konflikt, který pak s jistotou přijde. Menší rozmanitost hry je samozřejmě pro mnohé nevýhodou, ale jak jsem napsal na začátku, tady mám pocit, že mám vše zcela pod kontrolou.
Jedna hra se dá odehrát tak za 8 hodin. Za cenu 500 Kč je to rozhodně velmi dobrá koupě a mohu jen doporučit. Dal bych tomu tak 90 %. |
|
|
|
| Výborně, ale tak čekal jsem to:-), obojí. Uspěl jsem v "Čtenář vrací úder" ve SCORE s recenzí na Caesara IV (ale netuším jak, zrovna tohle číslo si nekupuji, takže budu muset do knihovny, snad ho tam uvidím).
A jako odměnu jsem dostal Harry Potter and the Deadly Hollows part 2 hru:-).
No, tak nerozbalené hry se tuším na Aukru prodávat mohou, tak to můžu zkusit. |
|
|
|
| MickTheMage: Na nového deuse se moc těším na postavách sem se snažil propagovat pravidelně už asi rok zpátky... |
|
|
|
| Do hernej Star Trek zbierky dnes pribudol Star Trek Borg! Jo, je to uchylnost (svojim sposobom), ale de Lancie je de Lancie :).
Mimochodom, Deus Ex: Human Revolution je raz vec, ktoru sa oplati hrat. Mnamka v tom mori cisto komercneho odpadu :) Normalne trochu lutujem, ze som hru recenzoval. Zazitok sa dal natiahnut na ovela dlhsiu dobu - teda myslim davkovanie hrania. Celkova doba imho nebude dlhsia ako 30 hodin, nech robite co chcete :) |
|
|
|
| Razer: Jo, to jsem už viděl. A utvrdilo mě to v tom, že s Minecraftem radši nechci mít nic společného, nebo nebudu dělat nic jiného:-). |
|
|
|
| A doprdele
http://www.youtube.com/watch?v=kn2-d5a3r94
http://www.postavy.cz/svet/star-trek/video-4496/ |
|
|
|
| Yakuzza: To je dobré, když včera jsem viděl tvoji hlášku, že tomu přicházíš na chuť, na FB:-). |
|
|
|
| Na postavách o tom něco proběhlo ale nevěnoval sem tomu moc pozornost. |
|
|
|
| Mvek: Více lidí má podle mě smysl až v dalších fázích hry, tam jsem se ještě nedostal, vzhledem k tomu, že to hraju od včerejška :-) |
|
|
|
| Yakuzza: A píší tam dost, že je dobré hrát ve skupině. Nic proti, klidně, když už tam znám pár hráčů, tak můžu to zkusit. |
|
|
|
| Mvek: Jednoduše řečeno - kombinace budovatelské strategie a klasického RPG ve fantasy prostředí. Jednak klasicky buduješ město, sbíráš materiály typu dřevo a kámen, vylepšuješ jednotlivé budovy atd., jednak máš hrdinu, kterého posíláš bojovat a ten klasicky sbírá expy a postupuje po levelech. FB v tom hraje jenom okrajovou roli, když to vyhodí nějaké hlášky, dostaneš za to různé speciální body apod.
To vše spojuje příběh, který jsem odkryl zatím jenom zčásti (je vidět, že to není krátkodobá hra), a objevují se tam typické fantasy motivy. Ale baví mě to jak oním příběhem, tak pěkným grafickým zpracováním a poměrně vtipnými hláškami. |
|
|
|
| Zvažuji to furt. Umíš to nějak popsat? Kromě toho, že to spamuje občas i vtipnými hláškami na FB a že to má nějaké zajímavé ilustrace, a že to má mít příběh, vlastně nevím, jak se to hraje... |
|
|
|
| Co takhle Niborea? Někdo, kdo tomu taky propadnul? |
|
|
|
| Mvek: chtěl bych ho zkusit slyším na něj celkem chválu!
Já jen že první crysis byla prostě bomba... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|