|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Mvek: Když nápověda nestačí, musíme trkat. :-)
Jeho první hra byla Klingon Academy, která se odehrává těsně před ST VI a kde dokonce vystupuje část osazenstva ST VI (Gorkon, Chang a další).
Inspirace ST VI pro vlastní tvorbu je tedy více než logická, s přihlédnutím k faktu, že i soundtrack ST VI vznikl v podstatě na objednávku na téma "aby to znělo zhruba jako Holstovy Planety, ale abychom za ně nemuseli platit".
A Holstovy planety jsou téměř archetypální prototyp soundtracku k fantastice, což by vedlo k ovlivnění i bez všech těchto konotací.
|
|
|
|
| AVip: Myslíš, že se kvůli hrám ST nechal ovlivnit ST VI natolik, že pak nějaké kombinace pazvuků a možná i sekvencí "not" využil při BG II? |
|
|
|
| MickTheMage:
Zur je sice fajn, ale na originalny BG soundtrack skratka nema ani on. A Hulick uz vobec nie (aspon co sa BG tyka).
Teoreticky by to ovšem mohlo dopadnout jako když George Oldziey dělal remake původní hudby od "The Fat Man" pro sérii Wing Commander - zatímco Oldzieyho kreace pro Winga III a IV zrovna nemusím, jeho cover verze klasických soundtracků k I a II (a těch pár co zazní i ve III a snad i IV) můžu možná víc, než originály... Dtto. pro jeho verze tracků z Ultimy.
|
|
|
|
| Mvek: Si zjisti, co byla jedna z první, ne-li úplně první věc, co dělal zmíněný Inon Zur (a kde se asi tak mohl inspirovat) a kterou jsem ve výčtu vynechal, neb byl mohl být oprávněně podezírán z podjatosti... :-p |
|
|
|
| No, nevím, možná je to tím, že jste to tu zrovna vytáhli, ale při sledováni ST VI jsem měl hodněkrát pocit, že běží bojový motiv BG II:-). |
|
|
|
| MickTheMage: Je pravda, že některé melodie k původnímu BG jsou perfektní, obzvlášť ústřední epická melodie je super. Mám z toho smíšené pocity.
Ale už vidím, že hned po vydání někdo vydá patch s původní hudbou :-) |
|
|
|
| Nope. Imho Michael Hoenig odviedol na povodnej hudbe k BG vynikajucu pracu. Zur je sice fajn, ale na originalny BG soundtrack skratka nema ani on. A Hulick uz vobec nie (aspon co sa BG tyka). Ale uvidime co z neho vypadne a ako to zapadne k starej hudbe. |
|
|
|
| Mirak: Sam Hulick je dobrý (a jak se ukázalo v ME3, lepší než Jack Wall), ale upřímně, Inon Zur (Dragon Age I+II, BGII:ToB) by byl IMNSHO lepší volba, ale třeba není k dispozici...
|
|
|
|
| U remakeu BG bude nová hudba, složí ji Sam Hulick, autor hudby z Mass Effectů. |
|
|
|
| Já objevil snad všechno. Z narážek na ST je tam ještě Strážce Věčnosti ve Falloutu 2. Když jím člověk proběhne dostane se do Vaultu 13 před začátkem příběh Falloutu 1 a musí zničit vodní čip....
Milá narážka :-)
Krom toho jsou Fallouty doslova protkané i slovními narážkami na ST. |
|
|
|
| Razer: Aha, já myslel, že se pořád mluví o Baldu´s Gate. |
|
|
|
| http://www.youtube.com/watch?v=fVtPf-1CEkY
Nemůžu najít nějakej dlouhej sestřih všech.
Tohle je prostě Fallout u nás na Zš sme s kamarádem nehráli celé dvoje velké prázdniny (1 a 2 díl) vůbec nic jiného. I když je to dávno strávil sem tou hrou přecijen kus života (no internet then).
Fallout byl moje první a dost možná stále nejoblíbenější RPG...
Akorát Dragon Age 1 měl pár opravdu unikátních momentů a spíše i postav typu Oghrena, elfí osady, které snad přebíjí i Falloutí atmosféru.
http://www.postavy.cz/oghren/video-757/ |
|
|
|
| Razer: To jako fór nebo fakt? :-) Nikdy jsem na nic takového nenarazil, jen na Drizzta.
|
|
|
|
| Bohužel jsem snad nepotkal ani ST mrtvoly. Jen UFO, a pak snad jednou strážce mostu a jednou nějakou zajímavější přestřelku s příběhem a s mafiány, jinak asi nic:-). |
|
|
|
| Mvek: Náhodné setkání v poušti policejní budka Doktora :-) |
|
|
|
| Razer: Na budky si tam nevzpomínám, co tam plnily za úlohu? Třeba jsem je ani moc nepotkal. Prostě jen tak namátkově byly v náhdoných lokacícH? |
|
|
|
| No vzhledem k tomu, že remake BG bud i na Ipad, tak jsem zvědavej, jak se s tím popere tahle skupina :-)
Ale zvláštní, ten problém s ovládáním jsem nikdy nevnímal, ale když nad tím tak přemýšlím, tak na tom něco bude.
No, já doufám, že nějaké nedodělky (a zas tak málo jich nebylo) budou pěkně pořešené a pár questíků a nových lokací BG1 taky určitě snese (XP cap má být navýšen, což je fajn). Koncekonců datadisk ToSC neměl s příběhem původní hry žádné vazby a stejně to byl podle mě na svou dobu výborný a plnohotný datadisk. Nějaká nová grafika (např. obrázky u načítání lokací nebo nová mapa světa) se určitě šiknou, stejně jako nějaké to nové audio.
Oproti tomu u dvojky jaksi nevím moc, co vylepšovat, snad krom vylapání asi milionu bugů, o které se musí starat neofiko fixpacky. Vzhledem ke struktuře hry si tam moc nedovedu představit nějaká nová dobrodružství, aniž by to narušilo stávající hru a zároveň to tam nějak logicky zapadlo. |
|
|
|
| Je pravda, že vzhledem k relativnímu nedostatku času cokoli komplikovanějšího než Fallout v malém rozlišení atd. může zachránit snad jen opravdu strhující příběh.
Asi stárnů, ale na poslední pokus asi před rokem sem se zasekl jak u Fallouta tak Spellcrossu někde v polovině a dál mě to netáhlo .-/ Možná je to také tím, že paradoxně chápu narážky typu modré policejní budky v poušti. Dokud sem neměl o souvislostech potuchy bral sem to jako čirou genialitu, teď je to "jen" narážka. |
|
|
|
| Mvek: Ad otevřený svět, zkus Ultimy V, VI a VII (a kvůli kontinuitě i IV).
Btw. U VII bych jako studijní materiál doporučil +/- všem hráčům počítačových RPG... |
|
|
|
| Mirak: Je to jen subjektivní preference a tehdy mi to vůbec nevadilo, tehdy mi to naopak BG přišlo úžasně otevřené oproti Falloutu (hlavně jednička tou volnou krajinou, a přitom nebylo nutné tu krajinu procházet víckrát).
Pak jsem ale viděl, že něco funguje živě v Gothic II, a to jsem došel jen do města, než jsem zjistil, že mám špatnou verzi, a už jsem byl líný znovu hrát ten kus, že radši počkám na Gothic III:-). Nicméně líbilo se mi, že ty postavy něco dělaly (farmáři chodili přes den na pole, když tam přišel vlk, vrhli se na něj).
Ten styl BG je víc takový adventurový a dneska mě prostě už mě baví jen chvíli.
Ale souhlasím, že udělat otevřený svět ala starší Gothic, aby to žilo, a přitom aby člověk nemusel furt hledat návody, jak se dočkat té či oné postavy, a aby to mělo vůbec nějaký význam, je těžké a drahé. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|