|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Sakra píšu jak prase .-( mám zmrzlé ruce, trvá to věčnost vytopit pokoj. |
|
|
|
| AVip: Já sem z tohohle důvodu musel už před 10 lety vzdát své pokusy o profesionální hraní Starcrafta - hrát třeba 4 hoďky denně s Actions per minute 150-200 (jinak člověk nemá šanci) tj. tak 3 kliky za vteřinu.
V posledních letech jsem pak na ručku opatrný, ALE DOBRÁ ZPRÁVA před před 3 melty kdy sem začínal s EVE a tyhle problémy se začaly díky jejímu naprosto debilnímu ovládání ukazovat (člověk tam musí být v naprosté pohotovosti celé hodiny tj. ne že má člověk jen ruku na myši, ale ruka musí bejt napnutá k okamřitému kliku) sem našel prográmek AutoHotkey.
Díky němu sem byl na jaře tohoto roku schopen dohrát Diablo 2, 3x po sobě aniž bych měl nejmenší potíže. Prostě sem si akce nastavil na klávesnici. Opravdu vžele doporučuju.
Ale jestli máš problém i s Falloutem, kterej je tahovej tak máš ruku s prominutim v prdeli asi hodně .-( to já podobné problémy mám až třeba po x hoďkách programování/hraní. |
|
|
|
| AVip: Je mi líto tvých zdravotních potíží, na druhou stranu jsi první člověk, kterého slyším si na něco podobného stěžovat nebo kvůli tomu dokonce bojkotovat hru (ať už mezi kamarády nebo uživateli na fórech), takže mi přijde od tebe docela nefér, že zrovna za tohle lynčuješ programátory. |
|
|
|
| Je to off topic, ale by mě zajímalo, nakolik jsou ty problémy s karpálním tunelem dané pro určité lidi, a nakolik ne. Snad nikdy jsem k tomu neměl nakročeno, i když jsem hrál celý den nějaké Settlers apod. To jsem z toho spíš pak v noci blouznil a měl krvavé oči, jak moc jsem se na obrazovku soustředil.
A přitom nemám žádnou super polohu. Ale jo, chce to myš mít opravdu tak, aby člověk měl v podstatě pravý úhel lokte. Jinak mě spíš začalo bolet u lopatky, když jsem hrál u stolního počítače, kde jsem měl často myš dost vepředu a natahoval k ní ruku, i když ne moc.
|
|
|
|
| Mirak:
Však u původních Falloutů je to snad úplně stejné, ne?
I proto už je taky nemůžu hrát... :-)
a
:-( |
|
|
|
| Mvek:
Ale tady ovládáš skupinu postav, navíc ti nic nebrání ve známém terénu (kde strávíš nejvíc času) kliknout na druhý konec mapy a čekat, až tam AI dobloudí.
V U7 taky... takže tohle argumentačně neobstojí a při přesunu vážně nepotřebuju (a NECHCI) klikat někam "do kšá"...
Teď samozřejmě nic proti nikomu a ničemu (a zde přítomným zvlášť), ale vývojářské kecy na téma, že do BG/Infinity Engine her nejde implementovat ovládání pohybu party z klávesnice jsou opravdu jen kecy lidí, kteří si nevidí dál, než na špičku nosu (a kterým bych opravdu ze srdce přál, aby strávili posledních deset - patnáct let vždy o krok napřed před zánětem karpálního tunelu - a jediné, co mne škodolibě těší, je to, že mají solidní šanci, že na to dříve či později přijdou sami a to dost brutálním způsobem). |
|
|
|
| Právě. Netvrdím, že jsem z toho nikdy neměl unavenou ruku (ale nic takového si nevybavuju), ale do nějakých bezduchých klikaček alá Diablo to má myslím zatraceně daleko.
Jinak vím, že to asi nemáš na mysli, ale u BG já klávesové zkratky vždycky využíval (pro označování a přepínání postav, používání quickslotů, přepínání do mapy, deníku, inventáře atd.) Navíc, jakmile jednou větší oblast projdeš, tak se dá využívat přesně ten postup, co popisuje Mvek (byť je pravda, že pathfinding není silná stránka hry :)
Však u původních Falloutů je to snad úplně stejné, ne? |
|
|
|
| AVip: Ale tady ovládáš skupinu postav, navíc ti nic nebrání ve známém terénu (kde strávíš nejvíc času) kliknout na druhý konec mapy a čekat, až tam AI dobloudí. |
|
|
|
| Mirak: Ale byl... zkus Ultimu VII, u ní se tehdy v Bioware vydatně a dobře inspirovali, co se ovládání týče - a abych byl fér, přidali i hezkých pár zlepšení - a bohužel, naopak jedno zhoršení a sice nemožnost používat klávesnici při dlouhých přesunech (jako nic proti myši, ale při delší cestě mi má tendenci doslova upadnout pazoura a abych tak řekl,s věkem se tohle rozhodně nelepší :-D).
A abych nebyl špatně pochopen, já nemám problém se smíšeným ovládáním... ale čistě myším ano.
|
|
|
|
| Aha, to mě nikdy nenapadlo, to bych nebyl schopnej hrát. |
|
|
|
| Mirak: Kurzorovými klávesami, via (vypnutý) num pad a nebo třeba i přes WASD... cokoliv, co mne nebude nutit mít ruku skoro permanentně na myši.
|
|
|
|
| U druhého bodu se celkem ztrácím, jaké ovládání by sis představoval? |
|
|
|
| Mirak: Pro mne to má dvě dealbreaking masařky...
1. je to jen na jednom poměrně obskurním prodejním serveru, až to bude na Steamu a/nebo Gogu, tak můžeme začít bavit (to se doufejme časem změní)
2. mám rád svůj karpální tunel a dokud někdo neimplemetuje alternativní ovládání via klávesnice, tak se BG nehodlám do konce života dotknout ani klackem (když to jakž takž uměla implementovat i pramáti všech isometrických "myších" RPG Ultima VII - a to už před nějakými dvaceti lety a její re-release via nový engine Exult to dotáhnul k dokonalosti-, nevím, proč by to neměla umět BG).
|
|
|
|
| Vyšla Baldur's Gate: Enhanced Edition. Po zběžném dvacetiminutovém průzkumu se to jeví božsky :-) |
|
|
|
| Generování systémů není problém, pokud jsou správně ošetřené výjimky, ať už manuální kontrolou nebo dobře napsaným programem (hrával jsem si se Stargenem a generátory planetárních textur)... naopak, občas z nich vypadne něco zajímavého, co by člověka normálně ani nenapadlo (a přitom je to zcela "reálné"), ale to bych šel OT.
Taj jako tak... na Steamu začal "autumn sale", takže pokud někdo neví, co s prachama... :-D
Já se třeba chci konečně podívat na toto:
http://store.steampowered.com/app/208600/
(Lunar Lander) |
|
|
|
| Black: Na stranu druhou, taky si říkám, raději něco, nežli nic :-) člově nemůže chtít všechno. |
|
|
|
| Tak předpokládám, že ty hlavní uzlové soustavy budou dělané ručně, ale taková běžná soustava rudého obra s pár planetami a těžební kolonií apod bude imo dostačující vytvořená tou procedurální generací. |
|
|
|
| Black: V žádném případě nechci předjímat, ale zkušenost miříká, že ručně dělané a vypiplané lokace(mapy) jsou vždy lepší, než nějakej random generátor. |
|
|
|
| No právě Elite používá procedurální generaci, takže by ty systémy prázdné být právě neměly.
Tady by to mělo být vysvětlené, ale ještě jsem neměl čas se na to kouknout:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iTBvpd3_Vqk |
|
|
|
| Black: EVE jich má mnoho stovek a stojí to stejně za prd, proč? Protože v mnoha prostě nikdo není - kromě občasného "kill" gangu co prolétne :)
Nechci malovat bubáka na zeď, ale mnohem víc by se mi líbilo 3 opravdu promakaných systémů s bitvami v prstencích, ohonech komet, vnitřku obrovské planety, nebo nad povrchem slunce kde občas bouchne erupce... ježiš těch možností je... Než 100 na chlup stejných prázdných .-( |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|