|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Mirak: Legalne to urcite nie je, stale je to warez, ale vzhladom na to, ze sa uz nepredava to mnoho ludi neriesi.
Inak mozem s tvojim hodnotenim 25th Anniversary len suhlasit. Len jedna otazka - neliezli ti na nervy vesmirne bitky? Mne starsne.
Mvek: Co mi pripomina, ze by som si uz konecne mal zohnat originalu, do zbierky. (SF Academy) Chjo.
|
|
|
|
| Ale obecně zírám, co je tam dostupného, prý i komplet SF Academy. |
|
|
|
| Mirak:
old-games.com
Vida, myslím, že odtud mám i tu disketovou verzi, tehdy jiná "legálně" dostupná nebyla.
Akorát se mi nelíbí, že to má příponu EXE, no možná na tom preventivně vyzkouším sandbox režim Comoda. |
|
|
|
| Mvek: No, vzhledem k tomu, že jsem legálně zdarma stáhl rozšířenou verzi Judgment Rites (naneštěstí zatím dost bojuju se spuštěním), tak předpokládám, že 25th Anniversary už je také volně šiřitelná. Koukám, že třeba na stránkách old-games.com ta verze je.
A hrát jinou, než rozšířenou verzi je nesmysl. Taky jsem tu starou kdysi hrál a nedá se to srovnat. Ten dabing tomu strašně přidává na atmosféře, navíc signifikatně rozšiřuje poslední epizodu, která je v původní verzi jenom kratičký segment, po kterém následuje ultra tuhá vesmírná bitva. |
|
|
|
| Což mě tak napadá, že se k této hře v té rozšířené verzi s dabingem asi nedá pořád moc dostat, co? Já mám jen rozehranou původní verzi a zasekl jsem se právě v druhé epizodě. Docela bych se k tomu někdy vrátil, ale snad radši k té rozšířené. |
|
|
|
| Star Trek: 25th Anniversary
V rámci sledování TOSky mě napadlo, že bych mohl zpětně zkusit tuhle stařičkou adventuru, kterou jsem kdysi hrál jen velice zběžně, ale vím, že mě docela bavila. Nemám problém hrát starší hry, tudíž jsem si hru teď hodně užil.
Hra jako celek je jedním slovem excelentní. Myslím, že ve své době musela nadchnout i adventuristy, kteří nijak zvlášť nevyhledávali Trek, protože je to fakt perfektní žánrovka. Je ale pravda, že jednotlivé puzzly a herní mechanismy jsou Treku přecejenom dost poplatné, takže s nulovými znalostmi universa (trikordéry, specializace postav) bude mít aspoň zpočátku mírné problémy. A samozřejmě co si budeme nalhávat, tohle si maximálně užijí hlavně Trekkies.
Nikdy jsem nebyl příznivcem nelineráních adventur, v kterých je možné něco nezvratně posrat a díky tomu je hráč nespochpný dokončit hru (Gooka, anynone?). Tady to není tak žhavé, protože hráč dostává za jednotlivé mise procentuální hodnocení (bonusové body za "správné" možnosti v rozhovorech, využívání trikordéru ke zkoumání věcí, plnění vedlješích úkolů atd.). Pokud je hráč pečlivý, tak dostat 100% není až takový problém. Hlavně jsem chtěl ale poukázat na fakt, že téhle hře sluší nelineární formát moc a moc.
Fixní výsadek je složen z Kirka, Spocka, McCoye a redshirta (v každé epizodě je jiný). Hráč přímo ovládá jen Kirka, ale ostatní postavy může "používat" na okolní věci. Že máme v inventáři vědecký a lékařský trikordér, phaser, hyposprej a komunikátor je jasné. Super, jak téměř v každé epizodě může redshirt zemřít hned několika způsoby (hra tím nekončí, ale snižuje to hodnocení)
Hra je rozložena do sedmi "epizod", které mají ve své podstatě imitovat skutečný formát TOSkových epizod (Epizoda vždy začíná zadáním úkolu od Flotily, kdy většinou musíte letět do nějakého systému). Epizody na sebe nenavazují, což je překvapivě jednoznačné plus. Rámcový příběh to tedy nemá, ale příběhy jednotlivých epizod jsou samy o sobě dostatečně kvalitní a mnohé z nich překonávají regulerní epizody TOSky prakticky vším. Je to zasazeno do čtvrtého roku Kirkovy pětiletky a moc pěkně to tam zapadá. Je to držené pěkně při zemi, takže bych vůbec neměl problém s tím, kdyby někdo řekl, že je tahle hra kánon.
Atmosféra TOSky je zachycena skutečně věrně. Ani jednou jsem neměl pocit, že by postavy byly out of character nebo že by jednotlivé příběhy neměly trekového ducha. Naopak, na to, že to je z roku '92, tak ty zápletky jsou TOSkové se vším všudy. Rozhovory a scénář rozhodně nejsou na horší úrovni, než TOSka a interakce mezi Kirkem/Spockem/McCoyem je špičková.
Že se k dabingu sešli všichni herci je jednoznačné plus, i když na hlase Nimoye a Kelleyho už je věk dost znát :-/ Vesmírné souboje mě docela bavily, přestože je to takové úsměvně simplistické. Je to zpestření, které překvapivě není ve hře v množství, v kterém bych od hry toho stáří čekal.
Po vzoru seriálu oznámkuju epizody víceméně bez výrazných spoilerů:
1) Demon World
V klasické TOSkové zápletce musí Kirk a spol objasnit záhadu na planetě, kde se údajně zjevují démoni a další mýtická stvoření. Že za tím vězí něco jiného, než otevřené brány pekla a možná přijde i počítač je jasné už od začátku. Na konci je pěkný zvrat a obzvlášť potěší, že je to prakticky bez logických děr.
3,5/5
2) Hijacked
Elasijští piráti drží jako rukojmí posádku lodi USS Masada přímo na jejím můstku a požadují propuštění svých zatčených kolegů. Kirk a spol musí loď infiltrovat a piráty zneškodnit. Tady musím říct, že mi vymyšlení nový druh trochu vadil, protože si myslím, že mohli pro celou hru využít Orionce, kteří by se sem hodili víc. Jinak kraťoučká a trochu fádní epizoda bez zajímavého nápadu, byť zábavná.
2,5/5
3) Love's Labor Jeopardized
Romulané drží jako rukojmí Carol Marcusovou a její výzkumný tým na stanici Ark 7, protože objevila virus, který zabíjí Vulkánce a Romulany. (zní to jako předchozí epizoda, ale není to tak). Hned po transportu na stanici je Spock nakažen a McCoy musí najít v časovém limitu sérum. Nápad je super, ale moc mě nebavilo hrát si na chemika a vytvářet sloučeniny. Poprvé jsem tu musel využít návod, protože jsem se chvílemi ztrácel.
3,5/5
4) Another Fine Mess
Návrat Harryho Mudda. Muddovi se dostala do pazourů loď vymřelé vysoce vyspělé civilizace a teď po něm jdou elasijští piráti, kteří mu ji chtějí uzmout a Mudd se obrátí na Kirk s prosbou o pomoc. Zkoumání lodi, zprovozňování systémů a dozvídání se informace o vymřelém druhu patří k tomu nejlepšímu ze hry. Navíc se vám furt plete Mudd pod nohy. Pro mě nejlepší epizoda.
5/5
5) The Feathered Serpent
Dozvídáme se, že aztécký bůh Quetzecoatl byl ve skutečnosti mimozemšťan! Tohle je hodně retro, ale musím říct, že to je perfektní epizoda. Není to vůbec tak hloupé jak se zdá, do děje pak zasáhnou Klingoni a není nouze o několik dojemných okamžiků. Rozhodně si nepředstavujte Who Mourns for Adonais? Tohle je tak desetkrát lepší.
4/5
6) That Old Devil Moon
Námětově je dobrá epizoda. Kirk a spol musí zneškodnit asteroid, na kterém je automatická raketová základna, která hrozí zničit planetu pod asteroidem (vybudovali ji obyvatelé planety, ale před několika stoletími se navzájem vyvraždila 75% populace a vrátila se do doby bronzové. Nedávno začali používat běžné rádiové vlny, což zachytila raketová základna) Tohle trpí slabším a hlavně krátkým zpracováním. Navíc puzzly založené na matematice jsou strašně nudné.
3/5
7) Vengeance
Loď USS Republic byla vyvražděna. Kirk a spol ji zkoumají a snaží se nalézt příčinu. Skvělá temná atmosféra, navíc opravdu dlouhý segment, ve kterém navštívíme spoustu míst na lodi třídy Constitution. Jen to má docela slaboučký konec a zvrat s Kirkovým starým známým, kterého neznáme je vyloženě trapný, nicméně adventurní část je boží.
4,5/5
Uf, už se těším až si zahraju Judgement Rites. |
|
|
|
| FTL by mohlo mat potencionalneho ideoveho nastupcu (ak sa zaplati a dotiahnu to do konca :) ). A teda, oproti FTL este musia zamakat na grafike. |
|
|
|
| Já jen zase z newsletteru zjistil, že pro mě nostalgický Hokus Pokus je k dispozici na GOG. Možná z nostalgie v nějakém sale provedu "legalizaci". I když asi by mě to déle jak 10 minut hrát už nebavilo.
Ale vzpomínám si, že poprvé jsem to hrál v zimě u spolužáka, kterému jsme možná chvíli později čistili počítač od viru One Half. |
|
|
|
| Tak sem prohrál.. nasere celej minulej víkend a kus tohohle včudu, co filmů sem moh vidět na který se těšim.
ALE MRKNĚTE NA TOHLE po asi 10 letech sem se u nějaké reklamy zasmál a pobavila mě.
Crysis 3
http://www.youtube.com/watch?v=B2GjiDFUqmY
Je to trochu tragikomické, ale aspoň že si jsou tvůrci hry vědomi jak ji degenerují s každým dalším dílem... . |
|
|
|
| Razer: Zajímavé, ale vlastně ne až zas tak překvapivé. Kdyby Řím nezanikl a místo toho rozjel tempo vývoje jako my v novověku, tak je v dnešní době tak na úrovni roku 3000... -) |
|
|
|
| Tak mi držte palce připravuji se na totální válku, diplomacie selhala. Proto sem si připravil 70 invazních jednotech (zadarmo jich můžu mít okolo 20!) přešel na policejní stát, všude postavil vězení... málem mi to překazilo UN, chtělo všude zřídit demokracii či co, ale díky mejm párm hlasům to neprošlo.
Ale stejně asi nevyhraju, pěchtou proti tankům a helikoptérám to bude heroický boj a tou dobou už budou mít egypt a řím rakety téměř hotové... |
|
|
|
| Ještě k civ IV, tuhle neděli sem rozehrál na obtížnost Nesmrtelný - Imortal, což je druhá nejtěžší z asi 10.
No a teda je to docela hustý, nad vodou mě prakticky drží jen moje "inteligence" a load při válkách - které aktivně začínám, než je vypoví protistrana.
Průšvih bohužel není ani onen časový limit v roce 2050 - s tím sem totiž od začátku počítal.
Ale space race vítězství, 3!!! inteligence v roce 1750 začali stavět mezihvězdnou raketu a to je jak uznáte poněkud brzo, já zatím pobíhám ještě s rytířema a to mi jede výzkum nonstop na 80%... .
Jediná možnost zřejmě bude politicky postavit 2 nejsilnější ai proti sobě a začít válku na jedná straně s nimi a zároveň začít i separátně 2 válku - to by jim mělo zdržet vývoj... jenže rytíř proti helikoptéře hmm, no taky to umím .-p |
|
|
|
| MickTheMage: To bude asi verze z prvního dílu, v tom druhém už by měla Deana ten hrudník o dost výraznější :-) |
|
|
|
| Final Unity jsem měl regulérní originálku, ale cd jsem tuším nakřápl :-/ |
|
|
|
| Razer: Asi někdy zkusím, při nějakém sale nebo tak. Uvidím.
Ale jo, ještě jedna věc mi u Civilizace vadí, a to je časový limit. A nejsem si jist, ale trojka snad neměla možnost tento konec hry vypnout. |
|
|
|
| MickTheMage: Zrovna dneska byl článek o nějakém italovi co prodává 7000 her za 500.000 eur. |
|
|
|
| Mvek: Měl sem o víkendu čas tak sem si řekl, že zkusím pokračování civky, naposledy sem hrál trojku a neměl k ní výhrady.
Ovšem přečetl sem si že 5tka (2010) není nic moc a sáhl po 4ce z 2006 a musím říct, že i když má nějaké chyby jako ostatně asi každá hra byl to po letech zase onen oldschool pařanský zážitek kdy sem prostě musel dát ještě to jedno kolo ,-D
Hrál sem to na prostřední obtížnost Noble, kde počítač nevyrábí rychleji než hráč a zezačátku sem byl docela vpr. Protože sem taky nepochopil to různé balancování zdraví a dobré nálady ve městě, to samé inflaci co ti užírá peníze, nebo údržbu jednotek, měst...
Ale jak sem to pochopil začalo to jít a totálně sem zvítězil ještě takových 70 kol před limitem když sem dobyl kontitent a půl.
Chtěl bych ještě zkusit Největší obtížnost, ale odrazuje mě, že tam vlastně počítač jen vyrábí 1,5x rychleji než ty, kdyby tak měl větší inteligenci .-( |
|
|
|
| Razer: Mrknu.
Ale obecně by mě zajímalo, zda jít do nějaké Civilizace. Zatím jsem strávil pár dní u Civ III, ale vadily mě dvě věci:
1) grafika - nevadilo mi 2D, naopak, ale prostě to bylo ošklivé, mohlo to mít aspoň trochu více variací grafiky pro stejné biomy; ale tak v tomhle je Civ IV a dál někde jinde
2) obtížnost/styl hraní - mně se snad až na nejjednodušší obtížnost nikdy nedařilo udržet si náskok, a to jsem zkoušel různé variace, a stejně jsem vyhrál maximálně na culture, a to ještě aniž bych to čekal, takže jsem se těšil že za chvíli si dám bitvu s loděmi a atomovkou, a ejhle, ono jsem vyhrál.
Asi jsem nepochopil, jak v některých směrech dosáhnout produkce, i když jsem docela pročetl věci ohledně přidělování práce a získávání surovin, stejně jsem občas s některými městy měl problém. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|