|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Jinak teda já zacal s prítelkyní znovu hrát tu 25th Anniversary, když má ráda TOSku.
Už jsem nejak zestárl a ješte více vyrostl z tohoto old school stylu her, navíc jsem nikdy nemel rád adventury, protože jsem se velmi brzy zasekl kvuli nejaké drobnosti. Premýšlet, jak asi premýšleli tvurci, mi nejak nikdy nešlo. Takže já bohužel musel nahlédnout do návodu i u Demon World, a to jsem to už jednou hrál. Ale je fakt, že nejprve jsem prehlédl ruku od klingona, pak zase, že je poškozená.
Nicméne i tak je to zajímavé projít, i kdyby s návodem, tech hlášek je dost, zvlášte, pokud clovek trochu zkouší ruzné varianty.
Pár rad pro ty, co by snad chteli také zkusit, aneb co mne delalo problémy:
1) Sice se mi nezobrazují popisky na vecech, a nevím, zda je to obecne nedostatek hry, nebo bug v mé verzi, ale pomocí Look a kliknutí treba i na položky inventáre, se to dá vyrešit. Ale trvalo mi to zjistit.
2) Save, Load menu je pri výsadku pod symbolem "delty" po pravém kliku myší.
3) Ukládejte si a používejte Enter, když potrebujete preskákat tucet dialogových oken, než mužete naloadovat nebo uložit.
4) I když to tak nevypadá, tak skutecne jde použít neco na neco v rámci inventáre. Bohužel tady je GUI špatne udelané, vubec nic nenasvedcuje tomu, že stále "držíte" predchozí vec. A protože díky bodu 1) jsem nevedel, co je co, tak mi pak nešlo neco ani podle návodu (to byl hlavne prípad druhé epizody, kde je dost kombinací, nebo i tretí).
5) Tohle beru vyslovene jako bug hry - nekteré veci by mel/musí udelat nekdo jiný než Kirk. Ok, proti tomu nic nemám, to je rozumné. Nemel bych ani nic proti ovládání (kliknout pomocí USE na Spocka, pak USE xxxx). Ale vadí mi, že obcas i když dám jen USE xxxx, tak to nevykoná Kirk, ale práve nekdo ostatní z výsadku, to mate a cloveka tak vubec nenapadne používat tu kombinaci s postavou.
A netýká se to jen trikordéru a phaseru, kde chápu, že zdravotnický trikordér použije McCoy a vedecký Spock, nebo phasery všichni. Ale týká se to i nekterých predmetu v místnosti (myslím, že v Demon Worldu mi k pocítaci šel automaticky Spock, zatímco v Hijacked musím ríct, aby Spock použil ten "udelátor" na konzoli).
6) S popisky souvisí to, že je treba si najít návod s mapou kvadrantu, protože jinak naprosto netušíte, kam letet (možná je to ochrana, aby si to clovek dohledal v manuálu). Pak se clovek dostane zrejme do nevyhratelné bitvy (napr. skocí do Neutrální zóny a Klingoni nebo Romulané ho zacnou likvidovat).
A spletl jsem se, tehdy jsem zkysnul na tretí epizode, že mi nešla ani podle návodu, ale mohlo to být tou základní verzí hry.
Jo a vesmírné bitvy me taky spíš otravují, jedním z duvodu je, že se mi DosBox defaultne spouští s ceskou klávesnicí, a nejde pak prepnout, takže nemužu použít tildu (vlnovku), pro otocení nebo couvání nebo pro co je. Jinak pri hraní se zobrazením mustku se to dá, akorát to chce hlídat senzory mezi Suluem a Cechovem a stav lodi, aby se opravovalo to potrebné.
Nej hláška - McCoy, když zkouším do všeho strílet phaserem. |
|
|
|
| Jedině jim zapaltit:-).
Jinak jo, já stahoval to 25th Anniversary asi 18 hodin, a to to bylo cca 600 MB. |
|
|
|
| old-games.com:
Mimochodem... nevíte někdo kde jinde než tady (http://www.old-games.com/download/6000/star-trek-klingon) bych si mohl stáhnout Star Trek Klingon?
Ještě sem se k tomu nikdy neměl možnost dostat, ale na oldgames je to u mě na víc jak 3 dny stahování... :-( |
|
|
|
| Razer: To znamená, že mi prakticky neleze na nervy :-) |
|
|
|
| Mirak: To znamená, žádná roztrhaná trika, aaach jo :-) |
|
|
|
| Kirk je ve hře psaný mnohem rozumněji, než v seriálu :-) |
|
|
|
| Mirak: Mně bylo jasné, že to není třeba, ale říkal jsem, si, že je to proti Kirkovu egu:-). |
|
|
|
| Mvek: Ten cvičný souboj s Republic jsem také prohrál, protože jsem ještě neznal klávesové zkratky, ale na hru to nemá žádný vliv. Když jsem si to dal zkusmo později znova, tak už jsem problém neměl. |
|
|
|
| Mně u disketové verze překvapila ta bitva na začátku, kdy člověk neví pořádně, jak to ovládat, ale naštvalo mě to a několikrát jsem restartoval, až jsem přišel na celkem lehký jen zdlouhavější způsob, jak zvítězit, i když v té první misi to nebylo třeba. V druhé, nebo kdy je mezi první a druhou ještě bitva, jsem problém neměl. Dál jsem nebyl. |
|
|
|
| MickTheMage: Tak vyjma té poslední šarvátky, která je zbytečně vyhrocená a přehnaně těžká mi to až tak nevadilo, protože jich nebylo moc a neměl jsem s tím ani jednou větší obtíže.
Už jsem rozjel Judgment Rites a souboje jsem si na lehkou obtížnost nechal. Akorát ještě řeším sekaný zvuk, hlavně při rozhovorech. Není to tak hrozné, ale leze mi to na nervy. |
|
|
|
| Jinak mě tedy zaujalo nové Sim City, je to zjevně revoluce, jako byl nesmysl jménem Sim City: Societes. Je to změna, která někomu uškodí, alespoň pokud to časem nedoplní s nějakým datadiskem nebo další verzí až budou silnější stroje. A obávám se, že v mnohém ta hra byla taky zjedondušená jako všechno.
Na druhou stranu představa už opravdu fungující simulace města, byť menšího, se mi líbí. Pár videjí, co jsem viděl, vypadalo zajímavě.
Pokud to nedopadne špatně co do zájmu, tak věštím v budoucnu nějaký merge Sims a SimCity. A jsem docela zvědav.
Grafika vypadá zjednodušenější, a v něčem moc taková hračkovější, i barevně. Hlavně mi vadí taková tendence skládání větších budov co nejvíc na výšku, vměstnat na malý prostor, a někdy i trochu architektura stylu malého dítěte, kdy na sebe naplácáme různé pestré tvary, abychom měli tu a tu továrnu. Ale uvidíme, až budou gameplay videa z plné hry. Totéž moc prudké rozmazání při pohledu z ulice, jako mód miniatury na kameře.
Specializace měst a propojení bude zajímavé.
Co není vůbec zajímavé, je cena EA za 1300. A další DLC po 200 za kus. |
|
|
|
| Já si vybavuju, že SF Academy sem relativně nedávno (tak maximálně před rokem) viděl na aukru... |
|
|
|
| A nevím, zda měl tehdy a vůbec má teď originál krabici, take pro sběratelské potřeby asi nic moc. |
|
|
|
| MickTheMage: SF Academy tu originál nabízel S.S. Enterprise před hodně lety, jen jsem tehdy zaváhal, nechtělo se mi tolik platit někomu neznámému, a od té doby jsem prostě to pořád neřešil.
Tedy co si pamatuji (na blbosti mám paměť), tak to bylo originál, ale jedno CD poškrábané, takže k tomu byla i pálená kopie.
|
|
|
|
| Mirak: Legalne to urcite nie je, stale je to warez, ale vzhladom na to, ze sa uz nepredava to mnoho ludi neriesi.
Inak mozem s tvojim hodnotenim 25th Anniversary len suhlasit. Len jedna otazka - neliezli ti na nervy vesmirne bitky? Mne starsne.
Mvek: Co mi pripomina, ze by som si uz konecne mal zohnat originalu, do zbierky. (SF Academy) Chjo.
|
|
|
|
| Ale obecně zírám, co je tam dostupného, prý i komplet SF Academy. |
|
|
|
| Mirak:
old-games.com
Vida, myslím, že odtud mám i tu disketovou verzi, tehdy jiná "legálně" dostupná nebyla.
Akorát se mi nelíbí, že to má příponu EXE, no možná na tom preventivně vyzkouším sandbox režim Comoda. |
|
|
|
| Mvek: No, vzhledem k tomu, že jsem legálně zdarma stáhl rozšířenou verzi Judgment Rites (naneštěstí zatím dost bojuju se spuštěním), tak předpokládám, že 25th Anniversary už je také volně šiřitelná. Koukám, že třeba na stránkách old-games.com ta verze je.
A hrát jinou, než rozšířenou verzi je nesmysl. Taky jsem tu starou kdysi hrál a nedá se to srovnat. Ten dabing tomu strašně přidává na atmosféře, navíc signifikatně rozšiřuje poslední epizodu, která je v původní verzi jenom kratičký segment, po kterém následuje ultra tuhá vesmírná bitva. |
|
|
|
| Což mě tak napadá, že se k této hře v té rozšířené verzi s dabingem asi nedá pořád moc dostat, co? Já mám jen rozehranou původní verzi a zasekl jsem se právě v druhé epizodě. Docela bych se k tomu někdy vrátil, ale snad radši k té rozšířené. |
|
|
|
| Star Trek: 25th Anniversary
V rámci sledování TOSky mě napadlo, že bych mohl zpětně zkusit tuhle stařičkou adventuru, kterou jsem kdysi hrál jen velice zběžně, ale vím, že mě docela bavila. Nemám problém hrát starší hry, tudíž jsem si hru teď hodně užil.
Hra jako celek je jedním slovem excelentní. Myslím, že ve své době musela nadchnout i adventuristy, kteří nijak zvlášť nevyhledávali Trek, protože je to fakt perfektní žánrovka. Je ale pravda, že jednotlivé puzzly a herní mechanismy jsou Treku přecejenom dost poplatné, takže s nulovými znalostmi universa (trikordéry, specializace postav) bude mít aspoň zpočátku mírné problémy. A samozřejmě co si budeme nalhávat, tohle si maximálně užijí hlavně Trekkies.
Nikdy jsem nebyl příznivcem nelineráních adventur, v kterých je možné něco nezvratně posrat a díky tomu je hráč nespochpný dokončit hru (Gooka, anynone?). Tady to není tak žhavé, protože hráč dostává za jednotlivé mise procentuální hodnocení (bonusové body za "správné" možnosti v rozhovorech, využívání trikordéru ke zkoumání věcí, plnění vedlješích úkolů atd.). Pokud je hráč pečlivý, tak dostat 100% není až takový problém. Hlavně jsem chtěl ale poukázat na fakt, že téhle hře sluší nelineární formát moc a moc.
Fixní výsadek je složen z Kirka, Spocka, McCoye a redshirta (v každé epizodě je jiný). Hráč přímo ovládá jen Kirka, ale ostatní postavy může "používat" na okolní věci. Že máme v inventáři vědecký a lékařský trikordér, phaser, hyposprej a komunikátor je jasné. Super, jak téměř v každé epizodě může redshirt zemřít hned několika způsoby (hra tím nekončí, ale snižuje to hodnocení)
Hra je rozložena do sedmi "epizod", které mají ve své podstatě imitovat skutečný formát TOSkových epizod (Epizoda vždy začíná zadáním úkolu od Flotily, kdy většinou musíte letět do nějakého systému). Epizody na sebe nenavazují, což je překvapivě jednoznačné plus. Rámcový příběh to tedy nemá, ale příběhy jednotlivých epizod jsou samy o sobě dostatečně kvalitní a mnohé z nich překonávají regulerní epizody TOSky prakticky vším. Je to zasazeno do čtvrtého roku Kirkovy pětiletky a moc pěkně to tam zapadá. Je to držené pěkně při zemi, takže bych vůbec neměl problém s tím, kdyby někdo řekl, že je tahle hra kánon.
Atmosféra TOSky je zachycena skutečně věrně. Ani jednou jsem neměl pocit, že by postavy byly out of character nebo že by jednotlivé příběhy neměly trekového ducha. Naopak, na to, že to je z roku '92, tak ty zápletky jsou TOSkové se vším všudy. Rozhovory a scénář rozhodně nejsou na horší úrovni, než TOSka a interakce mezi Kirkem/Spockem/McCoyem je špičková.
Že se k dabingu sešli všichni herci je jednoznačné plus, i když na hlase Nimoye a Kelleyho už je věk dost znát :-/ Vesmírné souboje mě docela bavily, přestože je to takové úsměvně simplistické. Je to zpestření, které překvapivě není ve hře v množství, v kterém bych od hry toho stáří čekal.
Po vzoru seriálu oznámkuju epizody víceméně bez výrazných spoilerů:
1) Demon World
V klasické TOSkové zápletce musí Kirk a spol objasnit záhadu na planetě, kde se údajně zjevují démoni a další mýtická stvoření. Že za tím vězí něco jiného, než otevřené brány pekla a možná přijde i počítač je jasné už od začátku. Na konci je pěkný zvrat a obzvlášť potěší, že je to prakticky bez logických děr.
3,5/5
2) Hijacked
Elasijští piráti drží jako rukojmí posádku lodi USS Masada přímo na jejím můstku a požadují propuštění svých zatčených kolegů. Kirk a spol musí loď infiltrovat a piráty zneškodnit. Tady musím říct, že mi vymyšlení nový druh trochu vadil, protože si myslím, že mohli pro celou hru využít Orionce, kteří by se sem hodili víc. Jinak kraťoučká a trochu fádní epizoda bez zajímavého nápadu, byť zábavná.
2,5/5
3) Love's Labor Jeopardized
Romulané drží jako rukojmí Carol Marcusovou a její výzkumný tým na stanici Ark 7, protože objevila virus, který zabíjí Vulkánce a Romulany. (zní to jako předchozí epizoda, ale není to tak). Hned po transportu na stanici je Spock nakažen a McCoy musí najít v časovém limitu sérum. Nápad je super, ale moc mě nebavilo hrát si na chemika a vytvářet sloučeniny. Poprvé jsem tu musel využít návod, protože jsem se chvílemi ztrácel.
3,5/5
4) Another Fine Mess
Návrat Harryho Mudda. Muddovi se dostala do pazourů loď vymřelé vysoce vyspělé civilizace a teď po něm jdou elasijští piráti, kteří mu ji chtějí uzmout a Mudd se obrátí na Kirk s prosbou o pomoc. Zkoumání lodi, zprovozňování systémů a dozvídání se informace o vymřelém druhu patří k tomu nejlepšímu ze hry. Navíc se vám furt plete Mudd pod nohy. Pro mě nejlepší epizoda.
5/5
5) The Feathered Serpent
Dozvídáme se, že aztécký bůh Quetzecoatl byl ve skutečnosti mimozemšťan! Tohle je hodně retro, ale musím říct, že to je perfektní epizoda. Není to vůbec tak hloupé jak se zdá, do děje pak zasáhnou Klingoni a není nouze o několik dojemných okamžiků. Rozhodně si nepředstavujte Who Mourns for Adonais? Tohle je tak desetkrát lepší.
4/5
6) That Old Devil Moon
Námětově je dobrá epizoda. Kirk a spol musí zneškodnit asteroid, na kterém je automatická raketová základna, která hrozí zničit planetu pod asteroidem (vybudovali ji obyvatelé planety, ale před několika stoletími se navzájem vyvraždila 75% populace a vrátila se do doby bronzové. Nedávno začali používat běžné rádiové vlny, což zachytila raketová základna) Tohle trpí slabším a hlavně krátkým zpracováním. Navíc puzzly založené na matematice jsou strašně nudné.
3/5
7) Vengeance
Loď USS Republic byla vyvražděna. Kirk a spol ji zkoumají a snaží se nalézt příčinu. Skvělá temná atmosféra, navíc opravdu dlouhý segment, ve kterém navštívíme spoustu míst na lodi třídy Constitution. Jen to má docela slaboučký konec a zvrat s Kirkovým starým známým, kterého neznáme je vyloženě trapný, nicméně adventurní část je boží.
4,5/5
Uf, už se těším až si zahraju Judgement Rites. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|