|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Mvek: nepamatam si, ze by vtedy - blahej pamati roku 1998 - boli nejake problemy. A neviem, co mohli dokazit v Enhanced edicii, aby problemy boli. Ale holt, sa musi viac mag (zo zaciatku) spoliehat na spolocnikov a drzat sa stranou. |
|
|
|
| Dotaz, než rozehraji BG I Enhanced...
Tady v práci mi kdosi říkal, že hrát jedničku za mága je hodně tuhé. Má s tím někdo zkušenost nebo četl také? Protože ve dvojce to problém není, pokud člověk rozumně vybere kouzla (naopak dvojpovolání mág - válečník byla blbá volba kdysi). Já jen, že vysloveně za válečníka mě to tolik nebaví, ale také záleží, jaké dobré (myšleno i přesvědčením) postavy člověk může nabrat, jaká povolání. Jestli tam můžu nabrat rozumného mága a pokud neudělám nějakou příběhovou botu, tak mi vydrží až do konce, takže piplat si ho má smysl, tak si vyberu jiné povolání (buď směrem druida, nebo něco víc válečného, či hraničáře, ale Minska asi potkám brzy, tak to asi taky nemá smysl). |
|
|
|
| Yakuzza: Taky jsem svýho času jedničku hodně hrával, ale hlavně kvůli kampani, která je velmi dobrá. Samotná strategická část je podle mě celkem slabá, všechny strany mají prakticky stejné jednotky, které se liší tak maximálně vzhledem. Navíc ve chvíli, kdy má hráč možnost stavět nejlepší jednotku dané strany, není moc důvod stavět ostatní jednotky...
Dvojku jsem hrál taky, ale o dost míň než jedničku. |
|
|
|
| Yakuzza: Stále hraju obě. Díky multimatchi je to výborné na odreagování, takže znám obě poměrně do detailu... |
|
|
|
| Yakuzza: Já jo a i dvojku :-) ale je to dávno |
|
|
|
| Tak jsem se po letech pustil do nějaké hry, sáhl jsem po Star Trek Armada II. Hrál tu někdo jedničku, abych se případně podělil o porovnání? |
|
|
|
| Mvek: Bez jakékoliv nadsázky ti můžu říct, že tohle je mnohem lépe a profesionálněji provedené, než BG: Enhanced edition.
A na časopisech to vycházelo normálně v angličtině s přiloženou češtinou, žádná česká verze hry neexistuje. |
|
|
|
| Už tady na tu loď koukám tak dlouho, že se mi skoro začala líbit :) |
|
|
|
| Mirak: Já myslel, že je to něco ala ten BG, placeného. Vypadá to rozhodně takhle zajímavě aspoň si to trochu zkusit, i když chuť a čas hrát to intenzivně nebudu mít, ale aspoň něco. Jen musím vyhrabat CD a zjistit, jestli obsahovalo i anglickou verzi (F 1 určitě na Levelu byl v obou). |
|
|
|
| Mvek: No, ve své podstatě je hra obohocena o všechno, co v ní původně mělo být (F2 vyšel rok po jedničce), ale bylo to vystřiženo z časových důvodů (ale jak už to tak bývá ve zdrojovém kódu hry se našlo extrémní množství těchto pozůstatků plus se použily poznámky z bible původních vývojářů, což implementaci značně zjednodušilo), plus některé další featury. Zároveň už by měly být vychytány úplně všechny bugy. Na výběr je také několik možných rozlišení.
Zahrnuje to:
Nové lokace - EPA (environmentální výzkumná stanice o několika patrech), Umbra tribe (Sulikův kmen), Abbey (opatství, kde mnichové schraňují předválečné vědomosti), Vault Village (vesnice, která se brání připojení Vault City), Slaver camp. Pak některé menší lokace jako skrýše Hubogolistů nebo malinké základny Rangerů.
Modifikované staré lokace - nová čtvrť v Denu, ponorka Shi v San Franciscu, přistávací plocha pro vertibirdy v Enklávě, plus samozřejmě upravené stávající lokace ve smyslu nových questíků a možností.
Několik nových postav, ty zajímavější - stařičký Ian z Falloutu 1, 5 Kaga encounters (Kaga je člen tvého kmene, který se chtěl stát Chosen one, ale byl vyhoštěn z kmene a teď po tobě jde)
Zajímavější featury - Hráč si může zvolit jiný vzhled postavy (vlasáč, plešoun) a další spousta nové grafiky, zvýrazňování předmětů na zemi pomocí shiftu, nové animace se zbraněmi, talking head pro Cassidyho a tuna dalších věcí, lokace s federačním shuttlem teď obsahuje původně zamýšlený phaser, nové karmické tituly (třeba panic:).
Už ta verze před třemi lety stála za to, ale tohle je ještě mnohem lepší. Jak nemám rád fanouškovské mody, které do her bez rozmyslu přidávají nový obsah, tak tohle je prostě vyjímka, protože co se samotného herního obsahu týče, hra přidává jen to, co do ní bylo původně plánováno.
Třešnička na dortu je, že to má pěkně udělaný instalátor, mimo vanilla instalace Falloutu 2 už nepotřebuješ NIC. Ani původní patch, ani nic jiného. Navíc je modifikováno in-game settings, takže rozlišení a všechno měníš přímo ve hře, ne někde obskurně v .ini souborech.
btw. Vertibird v Klamatathu myslím nikdy neměl být opravitelný, měl sloužit jenom jako raná zmínka o Enklávě (asi jako zmínky o Dominionu v druhé sezóně DS9), tam se spíš spekulovalo, že měla být použitelná ta přístupová karta mám pocit, že v Navarru. (btw. kamarád mi říkal, že ve Fallout New Vegas potkáš jediného přeživšího téhle havárie).
Jinak ale s vertibiridem už na Enklávu doletět jde, je to součástí jednoho questu v New Renu. |
|
|
|
| Mirak: Kde nejlépe se dozvědět víc? Sice jsem před časem rozehrál F2 ještě jednou (a jedničku ani nikdy nedohrál) a zkusil trochu jinou cestu (včetně pokusu o "mýtus" s možností opravit vertibird v Klamathu, takže jsem tu lokalitu zatím vynechal), ale třeba bych někdy chtěl zavzpomínat (i když mám obavu, že spíš ne, ale zvážím). |
|
|
|
| Dnes vyšla finální verze Restoration projectu pro Fallout 2. Pokud byl někdy lepší čas na Fallout 2, tak je to teď :-) |
|
|
|
| Mirak: To sem zapomněl dodat tohle je Bloodlines, ne Redemption.
Hry se bohužel prodalo pouze 72.000 kusů a znamenalo to krach studia Troika Games. Velice smutné když si člověk uvědomí, že jde o jeden z herních vrcholů vůbec srovnatelný i s největšíma legendama, který dodnes víceméně ani nemá konkurenta.
Co se týče upírů asi už nikdo nikdy podobnou hru neudělá, jelikož jde o kombinaci hodně promyšleného stolního RPG světa a vlastních nápadů "fallout" kluků.
V Bloodlines je všechno ale všechno to co chybí v moderních šablonovitejch hrách. Ve hře narazíte na všechna hororová kliše + nějaká co ste nikdy ještě ani neviděli. Třeba výprava do hotelu duchů a následná depoltergizace bez jediného výstřelu. Neustálá snaha starších upírů s váma vy..ebat - "duchové jsou neškodní není čeho se bát" jo to řekněte padajícímu lustru, explodujícím bojlerům...
A různým skrytým vtípkum... třeba s vysokou přesvědčivostí můžete "thin blooda" nepovedeného upíra přesvědčit, že se může zas stát člověkem ale musí zabít hlavního upíra jako ve filmu! Stači aby si od vás koupil dřevěný bodec za 500 dolarů a vydal se do Bílého domu zabít prezidenta :-D
Něco podobného by už dnes ve hře asi neprošlo... .
Nebo já nevím práce s hlasy postav v domě šíleného upíra (bývalého psychiatra) narážíte na jeho oldschool páskové nahrávky a člověk nevydrží co chvýli nevyprsknout smíchy jen z toho co a hlavně jak perfektně slyší podané.
Hlavní problém zřejmě byla zabugovanost při vydání v roce 2004 která vycházela z délky hry, která je s vedlejšíma questama opravdu, ale opravdu pořádná tak cca 50-60 hodin čistého herního času.
Poslední neoficiální patch od fandů vyšel letos v květnu (8.6) a stejně sem narazil na pár bugů - ale jen u vedlejších questů. Bugy jsou typu že se vám naplní inventář přesně v momentě kdy vám někdo zadává quest se 3 kamerama, jenže ty se vám nevejdou do inventáře - hra je tedy odhodí na zem. jenže na zem odhodí pouze 1 kameru a ne všechny 3, takže skončíte s dvěma a k dokončení questu potřebujete 3. Takže při vydání to musel bejt asi mnohem větší průšvih. A bez neofic patche vůbec nehrát.
No jak to ještě víc vychválit, na třeba Deus Ex to nemá co se týče geniality leveldesingu, ovlivnitelnosti následujícího děje, ale zas to má mnohem propracovanější RPG část + humor.
Jinak hra mě začala zajímat až po té co sem revidoval "náš" výstavní popis na postavách. Neobsahuje spoilery je to uvedení do RPG světa Vampire the Masquerade
http://www.postavy.cz/svet/vampire-the-masquerade/ |
|
|
|
| Kdysi jsem to zkoušel, ale moc mě to nebavilo. Teda Prahou na začátku jsem byl ohromenej, ale na můj vkus to bylo moc akce a málo erpégéčkování. Ale jinak mám pocit, že většího ohlasu se pak dočkal až Bloodlines. |
|
|
|
| Protože vím, že jsou tu i tací, co ještě nehráli ani Deus Ex. Vezmu upoutávku na Vampire the Masquerade, které jsem po více jak týdnu konečně "dal" dvoufázově.
Nejprve upozorním na to, že za hru mohou první a hlavní 3 programátoři Falloutu 1, kteří si založili vlastní studio.
Dodám, že hra je založena na hodně slavném deskovém herním světě a využívá jeho skvělý RPG systém.
A nakonec dodám ochutnávku jednoho ze stovek humorných momentů.
Prodejna léčivých bylinek
http://www.youtube.com/watch?v=rPr57ntcV6E |
|
|
|
| Tak jsem znovu rozjel KOTOR 2 s tím restoration projectem a zatím mě to hodně baví. Telos je možná trochu generický, ale celý úvod na stanici Peragus je naprosto perfektní, uvidím co dál, zatím jsem spokojený i s tím, že jsem nenarazil snad na žádný bug, což je taky fajn.
A proč jsou KOTORy nejlepší SW? Úryvek z rozhovoru:
Hráč: "Kreia, what are you—are you a Jedi, a Sith?"
Kreia: "Does it matter? Of course it does, such titles allow you to break the galaxy into light and dark, categorize it. Perhaps I am neither, and I hold both as what they are, pieces of a whole. Know that I am your teacher, and that is enough."
Hráč: "Then what were you?"
Kreia: "What do you wish to hear? That I once believed in the code of the Jedi? That I felt the call of the Sith, that perhaps, once, I held the galaxy by its throat? That for every good deed I did, I brought equal harm upon the galaxy? That perhaps what the greatest of the Sith Lords knew of evil, they learned from me? What would it matter now? There is only so much comfort in knowing such things, and it is not who I am now." |
|
|
|
| Mirak: videscreen to zní skvěle |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|