|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Mvek:
Díval jsem se: zákonně a neutrálně dobrá postava má pseudo-draka, chaotici mají pohádkového draka.
1) Aha, takhle. Rozumím, no pohledal jsem na internetu a svitek se objevuje na jednom fixním místě (to neznamená, že by nešel získat z nějakých náhodných nepřátel) a je to relativně brzo (řekněme v první čtvrtině hry).
A je to tak asi i lepší, protože (v základní hře a v datadisku ke dvojce mají familiaři trochu jiné statistiky) většina familiarů má kolem 24 hp, což by hráčovi dalo do začátku boost 12 hp a to se samozřejmě hodí nejvíc na první úrovni, ale zároveň to hře mírně naruší balanc. IMHO.
2) Ne, jde čistě o celkové množství kouzel, která si můžeš zapsat do knížky. Nicméně pokud budeš hrát za mága, tak asi budeš mít inteligenci nabušenou a nejsem si jistý jak ten limit přesně funguje, ale hodí se to imho.
(ten postup, který jsi popsal už bych tak nějak za cheatování považoval) |
|
|
|
| Mirak: S tím společníkem je to divné, mám za to, že když jsem hrál platinovou edici BG II bez toho "patche" s dalšími možnostmi, tak se mi objevil i u dobrého mága (pravda, bylo to dvojpovolání) jiný tvor, ale možná si to pletu.
Odolnost navíc určitě, na to jsem zapomněl, HP nevím, ale je to možné.
Ad kouzla v knize, tady si nerozumíme, a konci toho, cos napsal já vůbec nerozumím.
1) Na tom začátku jsem se asi špatně vyjádřil, možná to už vté platinové edici šlo vyhodit kouzlo z těch zapamatovaných a celkově se mi snad nestalo, že bych měl v knize moc kouzel (že bych si další nemohl přidat, pouze, že jsem se ho nemohl naučit). Jde spíš o to, že si na začátku vybíráš, jaká kouzla vůbec budeš mít k dispozici, dokud nenarazíš na další svitky, které si opíšeš. A tady ti ten přítelíček může docela ubírat možnost mít vhodnější kouzlo z těch doslova pár.
2) Jak to myslíš s tím lektvarem inteligence? Jako, že se napiješ, zvýší se inteligence, takže máš víc slotů pro kouzla k použití, naučíš se tedy z výběru do těch slotů, vyspíš a i když už ti inteligence klesla, ta naučená kouzla tam do prvního použití zůstanou, i když bys ten slot už neměl mít? |
|
|
|
| Mvek: Mám pocit, že už bylo možné nastavit maximum životů při přechodu na další úroveň.
BG jede podle starší edice pravidel pro AD&D a jsou tam zkrátka pro určitá povolání restrikce ke zbraním.
Válečná povolání mohou používat vše - bojovník, hraničář, paladin (nemusí to platit u některých kitů)
Druid většinou nemůže používat kovové zbraně a zbroje vyjma scimitaru, ze střelných pouze prak nebo šipky. Klerik zase smí používat pouze kladiva, palcáty, kyje. Mág to má ještě omezenější. Zloděj obecně taky může používat pouze lezké zbraně a nekovovou zbroj. Nejlépe to zjistíš při tvorbě postavy, do kterých specializací můžeš a nemůžeš investovat body. Jinak je to ještě u multipovolání.
Familiaři přidávají kouzelníkovi jeden bod k odolnosti a "předávají" mu polovinu maxima svých hitpointů k celkovému maximu (nejsem si stoprocentně jistý, ale tak nějak to bylo). Pokud zemřou, tak to kouzelník zase ztrácí. Dobří kouzelníci mají dráčky, neutrální mají kočku, králíka nebo fretku (záleží na typu neutrálního přesvědčení). Zlí pak mají quasity, mephity nebo impy. Nepamatuji si přesně, ale každý má jiné vlastnosti. Většina má silnou odolnost vůči magii, někteří mají jednoduchá kouzla, ti neutrální pak mají některé zlodějské vlastnosti (tuším fretka může krást, kočka se schovávat ve stínu a králík hledat pasti). Konverzace tuším prakticky slouží jen k získávání věcí, které fretka ukradne, nemá to žádný hlubší smysl.
Některé svitky jsou náhodné, takže je možné, že ho najdeš dřív nebo i později, ale už s datadiskem ToB bylo tuším možné zapamatovaná kouzla z knihy mazat. Navíc je možné si dát lektvar na dočasné zvýšení inteligence a naučit se kouzla, která pak v knížce zůstanou. Tuhle chybku zneužívám velmi často, protože je to zkrátka pohodlnější. |
|
|
|
| Mimochodem k čemu ti "přítelíčkové" vlastně jsou prakticky? Já tak nějak z principu měl zatím jen dráčka (loadoval jsem), ale je to hezké, ale zas tak moc v boji nepomůže. Občas se dá použít pro nalákání nepřítele nebo průzkum, ale přes propast stejně létat nemůže a při zloději ve skupince je lepší ten, no a tak vlastně nevím, na co je, jeho rada je taky dost k ničemu.
A druhá otázka - předpokládám, že i v jedničce se dají najít/koupit svitky pro vyvolání společníka během hry, ne zas moc pozdě, takže zaplácnout si tím pozici pro kouzla na začátku je blbost (kterou jsem ve dvojce při prvním hraní udělal), že? |
|
|
|
| Mirak: Vidím tedy, že u něj je více než kdy jindy nutné load-save na hody při levelování...
Tak asi hrát za mága budu, uvidím, co mě zaujme. Na "přítelíčka" jsem zapomněl, to je fakt.
Dalekonosné zbraně se snažím nacpat vždy všem, kdo můžou, aspoň na chvíli, pokud zrovna nekouzlí, nebo když jsou polomrtví, aby se vzdálili. ale je právě problém se dostat k té schopnosti, moc jsem nepochopil logiku pravidel, kdy je možné si schopnost na luk nebo samostříl vybrat. nepřišlo mi, že to kolidovalo s povoláním postavy a přece to nešlo přidat při levelování někdy.
|
|
|
|
| Mvek: Totiž mág má hod na životy 1k4, takže na první úrovni má přesně 4 hitpointy :-) |
|
|
|
| Tak nehrát za mága je doporučeno spíš absolutním začátečníkům, celkem rychle se totiž hráč dostane hned ke třem parťákům a pak už je to celkem v klidu (během toho musí absolvovat pouze jeden těžší souboj).
Naopak bych i řekl, že se za něj hrát vyplatí třeba i proto, že familiara si může vyvolat jen hlavní postava - malý, ale hezký detail.
Na druhou stranu ve hře je třeba Minscova chráněnkyně Dynaheir, což je kouzelnice.
Za druida jsem nikdy nehrál, nikdy mě to nelákalo, ale je tam samozřejmě dost rozdíl v tom, jaký kit pro druida si zvolíš, docela se mezi sebou liší.
Já hrál naposledy právě za hraničáře s kitem archera. Musím říct, že lučištník projede souboje v jedničce jako nůž máslem, máloco se ke hráči dostane do dostatečné blízkosti.
Minsc je celkem atypický hraničář, je to spíš takový berserker a je vyloženě škoda ho nemít v přední linii. Nejvíc se osvědčí s nějakou obouruční zbraní nebo s dual-wieldingem. |
|
|
|
| MickTheMage: Jasně, já si taky myslím, že prostě jen dotyční hráči jsou víc "rubači", takže proto jim to nesedí nebo přijde těžké, že je mág moc slabý. Ale jelikož to není Fallout, kde je AI parťáků nejistá, ale BG, kde je ovládám, tak si taky myslím, že to asi problém nebude. Hrát za barda by asi byla větší výzva:-). |
|
|
|
| Mvek: nepamatam si, ze by vtedy - blahej pamati roku 1998 - boli nejake problemy. A neviem, co mohli dokazit v Enhanced edicii, aby problemy boli. Ale holt, sa musi viac mag (zo zaciatku) spoliehat na spolocnikov a drzat sa stranou. |
|
|
|
| Dotaz, než rozehraji BG I Enhanced...
Tady v práci mi kdosi říkal, že hrát jedničku za mága je hodně tuhé. Má s tím někdo zkušenost nebo četl také? Protože ve dvojce to problém není, pokud člověk rozumně vybere kouzla (naopak dvojpovolání mág - válečník byla blbá volba kdysi). Já jen, že vysloveně za válečníka mě to tolik nebaví, ale také záleží, jaké dobré (myšleno i přesvědčením) postavy člověk může nabrat, jaká povolání. Jestli tam můžu nabrat rozumného mága a pokud neudělám nějakou příběhovou botu, tak mi vydrží až do konce, takže piplat si ho má smysl, tak si vyberu jiné povolání (buď směrem druida, nebo něco víc válečného, či hraničáře, ale Minska asi potkám brzy, tak to asi taky nemá smysl). |
|
|
|
| Yakuzza: Taky jsem svýho času jedničku hodně hrával, ale hlavně kvůli kampani, která je velmi dobrá. Samotná strategická část je podle mě celkem slabá, všechny strany mají prakticky stejné jednotky, které se liší tak maximálně vzhledem. Navíc ve chvíli, kdy má hráč možnost stavět nejlepší jednotku dané strany, není moc důvod stavět ostatní jednotky...
Dvojku jsem hrál taky, ale o dost míň než jedničku. |
|
|
|
| Yakuzza: Stále hraju obě. Díky multimatchi je to výborné na odreagování, takže znám obě poměrně do detailu... |
|
|
|
| Yakuzza: Já jo a i dvojku :-) ale je to dávno |
|
|
|
| Tak jsem se po letech pustil do nějaké hry, sáhl jsem po Star Trek Armada II. Hrál tu někdo jedničku, abych se případně podělil o porovnání? |
|
|
|
| Mvek: Bez jakékoliv nadsázky ti můžu říct, že tohle je mnohem lépe a profesionálněji provedené, než BG: Enhanced edition.
A na časopisech to vycházelo normálně v angličtině s přiloženou češtinou, žádná česká verze hry neexistuje. |
|
|
|
| Už tady na tu loď koukám tak dlouho, že se mi skoro začala líbit :) |
|
|
|
| Mirak: Já myslel, že je to něco ala ten BG, placeného. Vypadá to rozhodně takhle zajímavě aspoň si to trochu zkusit, i když chuť a čas hrát to intenzivně nebudu mít, ale aspoň něco. Jen musím vyhrabat CD a zjistit, jestli obsahovalo i anglickou verzi (F 1 určitě na Levelu byl v obou). |
|
|
|
| Mvek: No, ve své podstatě je hra obohocena o všechno, co v ní původně mělo být (F2 vyšel rok po jedničce), ale bylo to vystřiženo z časových důvodů (ale jak už to tak bývá ve zdrojovém kódu hry se našlo extrémní množství těchto pozůstatků plus se použily poznámky z bible původních vývojářů, což implementaci značně zjednodušilo), plus některé další featury. Zároveň už by měly být vychytány úplně všechny bugy. Na výběr je také několik možných rozlišení.
Zahrnuje to:
Nové lokace - EPA (environmentální výzkumná stanice o několika patrech), Umbra tribe (Sulikův kmen), Abbey (opatství, kde mnichové schraňují předválečné vědomosti), Vault Village (vesnice, která se brání připojení Vault City), Slaver camp. Pak některé menší lokace jako skrýše Hubogolistů nebo malinké základny Rangerů.
Modifikované staré lokace - nová čtvrť v Denu, ponorka Shi v San Franciscu, přistávací plocha pro vertibirdy v Enklávě, plus samozřejmě upravené stávající lokace ve smyslu nových questíků a možností.
Několik nových postav, ty zajímavější - stařičký Ian z Falloutu 1, 5 Kaga encounters (Kaga je člen tvého kmene, který se chtěl stát Chosen one, ale byl vyhoštěn z kmene a teď po tobě jde)
Zajímavější featury - Hráč si může zvolit jiný vzhled postavy (vlasáč, plešoun) a další spousta nové grafiky, zvýrazňování předmětů na zemi pomocí shiftu, nové animace se zbraněmi, talking head pro Cassidyho a tuna dalších věcí, lokace s federačním shuttlem teď obsahuje původně zamýšlený phaser, nové karmické tituly (třeba panic:).
Už ta verze před třemi lety stála za to, ale tohle je ještě mnohem lepší. Jak nemám rád fanouškovské mody, které do her bez rozmyslu přidávají nový obsah, tak tohle je prostě vyjímka, protože co se samotného herního obsahu týče, hra přidává jen to, co do ní bylo původně plánováno.
Třešnička na dortu je, že to má pěkně udělaný instalátor, mimo vanilla instalace Falloutu 2 už nepotřebuješ NIC. Ani původní patch, ani nic jiného. Navíc je modifikováno in-game settings, takže rozlišení a všechno měníš přímo ve hře, ne někde obskurně v .ini souborech.
btw. Vertibird v Klamatathu myslím nikdy neměl být opravitelný, měl sloužit jenom jako raná zmínka o Enklávě (asi jako zmínky o Dominionu v druhé sezóně DS9), tam se spíš spekulovalo, že měla být použitelná ta přístupová karta mám pocit, že v Navarru. (btw. kamarád mi říkal, že ve Fallout New Vegas potkáš jediného přeživšího téhle havárie).
Jinak ale s vertibiridem už na Enklávu doletět jde, je to součástí jednoho questu v New Renu. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|