|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Jsou to sice ptákoviny, ale mně třeba na jedničce vadilo, jak tam byl strašně slabý Defiant nebo že Akira nestřílí fotonová torpéda.
Celkově se mi zdálo, že to až moc bylo dělané dle klasické šablony tehdejších real-time strategií. Takže ano, potřebujeme dělostřeleckou jednotku, takže si ji nějak vycucáme z prstu a prostě tam plácneme loď, která jakože střílí hrozně dalekonosná torpéda :-)
IMHO si s těmahle věcma mohli mnohem víc vyhrát a být inovativnější. |
|
|
|
| Pár postřehů k ST Armada II, především teda ve srovnání s jedničkou, kterou znám opravdu nazpaměť. (Jinak ve dvojce jsem aktuálně ve čtvrté misi za Federaci + nějaké ty instant akce.)
Obecně - asi se mi to líbí zhruba stejně jako jednička, protože prakticky každé plus dvojky s sebou nese nějaké hodně těžké ALE.
- Obrovské plus: warp! Jenom škoda, že je to hrozně nedotažené. Lodě kolikrát skáčou do warpu úplně nesmyslně na pár "centimetrech" apod. Celkově to ale vychází pozitivně.
- 3D vesmír - naprostá zbytečnost, která je ve výsledku jenom otravná. Nevšiml jsem si, že bych toho někdy já nebo AI využil. Navíc je fakt trapné přidat featuru, se kterou má problém i AI, kdy po zavedení 3D mají lodě najednou problém třeba obletět planetu a začnou zběsile rotovat kombinovaně kolem dvou svých os, a to ještě nepravidelnou rychlostí. Taková Galaxy u tohoto pohybu vypadá vskutku důstojně :) Designér vyrobí něco, co uživatel využívat nechce a AI využívat dokonce neumí, co dodat…
- We are entering a dangerous nebula - který kokot vymyslel tohle? Klidně i menší loď bez problému vletí žcela dobrovolně do radioaktivní mlhoviny a když je ta mlhovina trochu větší, zařve tam loď i s posádkou. Dafuq?
- Logika AI - ze začátku jsem měl pocit, že to je trochu lepší než v jedničce, ale celkově to bude zhruba nastejno. Je přece zcela v pořádku co dvě minuty posílat proti šestnácti Sovereignům jeden borgský průzkumný kvádr s trvanlivostí štítů dva zásahy.
- Ale abych jenom nekritizoval, líbí se mi celkově větší nabídka lodí u všech frakcí. Bohužel i toto má své mínus, hodně dolů šla celková výdrž lodí, takže v praxi jsou využitelné jenom dvě nejvyšší třídy. Jednička v tomhle tak extrémní nebyla. Když jsem poslal flotilu všech možných tříd na hlavní bázi nepřítele, zbylo mi všechno možné včetně menších lodí. Tady nehrozí, že by mi zůstalo něco jiného než pár zástupců dvou nejsilnějších tříd.
- Další plus, ne všechny frakce mají stejné vybavení (stanice, lodě, speciální zbraně), Borgové a 8472 dokonce fungují na jiných principech.
- Přidání latinia a kovů je určitě taky dobrým tahem.
- Podobně nový typ stanice s možnostmi vylepšení štítů, motorů apod.
- Saucer separation jako special weapon u Galaxy! Super! A co je ještě víc super, že se mi to už povedlo velice užitečně využít v praxi během boje. (Nicméně spojovat pak 16 talířů s 16 trupy už taková prdel není :))
- Jo a maximum officerů 600? To patří taky mezi dosti podivné ptákoviny. Především proto, že narušuje moji brute force taktiku.
Zatím asi takhle. |
|
|
|
| Mirak: S kolečkem nevím, každopádně od začátku jsem měl takový pohled, že to bylo ok, až náhodou jsem trochu odroloval, ale to bylo jen o chlup. Zazoomovat naopak jde hodně, ale to nemá moc smysl. Ale třeba se to odvozuje i od rozlišení (u mě HD).
Jo, četl jsem, ale Bhaala jsem ve dvojce snad ani ještě neslušel, takže znám jen to "You must gather your party..."
|
|
|
|
| Mvek: Kolečko je nová featura, ale když jsem to hrál já, tak to bylo dost onučně provedené. Pokaždé, když jsem naloadoval hru se to přepnulo do defaultního pohledu, takže jsem musel odzoomovat znova. Je to opravené?
No, v vyšších patrech samotné FAI už na tebe normálně volají stráže, ale dá se to řešit třeba Imoen, která se po zavolání stráží schová do stínu a pak uteče. Po vyspání stráže zmizí.
Jestli u EE něco povedlo, tak je to velmi dobrý dabing nových postav.
btw. Dorn ve dvojce dabuje boha Bhalla. |
|
|
|
| Mirak: Jinak tedy mě zaujalo jednak použití kolečka myši na zoom, ale třeba to bylo už předtím v BG II a nevšiml jsem si.
Jednak že celkem zatím nikomu ve Friendly Arm Inn nevadilo, když jsem v jejich domě odemknul truhlici a vzal si z ní něco (ve dvojce imho často toto ve městě způsobilo nepřátelství přítomného).
A jednak, že přidaná postava Dorna zní skoro jako Michael Dorn. |
|
|
|
| Mvek: Hm, zvláštní, tenhle bug jsem neměl, ale obecně se mi většina těch hlášených bugů vyhnula. |
|
|
|
| A s tím Chasem - třeba jsem blbě koukal a fakt vypadal jak člověk, možná z vedra blbnu:-). Nicméně ten bug s tím questem o donesení nevím čeho od toho mága do taverny v Candlekeepu je podle BG wiki právě v Enh. ed. |
|
|
|
| Mirak: Netuším, vím, že mám verzi 1.0.2014, ale podle fóra to vypadá, že z února.
|
|
|
|
| Mvek: Ty bugy co máš ty, jsem já neměl. Máš to aspoň opatchované těma 2 patchama co vyšly?
Chase je tuším jen taková postava, která stojí na útesu a tvrdí, že chce spáchat sebevraždu, ale vlastně krom rozhovoru tam k ničemu není...
Elfí mág má nějaké odolnosti proti spánku a možná paralyzaci a plus 1 bod k obratnosti a mínus 1 bod k odolnosti, což je pro mága dobré. |
|
|
|
| Mvek: Pokud bys chtěl zažít zřejmě nejlepší herní úvod za elfa střihni si Dragon Age 1 za lesního elfíka. Opravdu velmi povedené a na max hoďku pokud budeš hrát jen ten úvod. |
|
|
|
| Yakuzza: Není třeba nějaký neofiko patch nebo něco podobného, být tebou zapátrám po netu. |
|
|
|
| Ono u toho BG se opravdu čeká na nějaké to vyřešení právních sporů, jestli k němu někdy dojde, a i díky tomu nemůže být oficiálně vydán další patch, který má opravit snad stovku drobností, plus přidat nějaké grafické vylepšení.
Ale tak jelikož jsem jedničku nikdy nehrál, tak to nějak přežiju.
Ano, příště se snad už s drobnými nepodstatnými bugy vypisovat nebudu:-).
Jo, zapomněl jsem jednu věc zmínit - nakonec jsem se tedy rozhodl jen pro jednu změnu svého stylu hrani BG - jsem elf mág, nikoliv člověk. Viděl jsem tam i nějakou výhodu. Chvíli jsem váhal na čarodějem (sorcerer), ale pak mi tolik nesedl, zas tak kouzla neznám, takže by byl pro mě spíš nevýhodný.
A konkrétní zaměření mága mi taky nesedlo, z toho, co mi elf nabízel, jako člověk bych měl asi zajímavější možnosti. |
|
|
|
| Bugy Armady II tady radši vypisovat nebudu, to by bylo na Pozemstanovský příspěvek :) |
|
|
|
| /Zážitky z hraní BG I Enh. E./
Tak první bug (potvrzen na netu), nejde splnit miniquestík na začátku za 50 exp., lektvar a ochranu proti zlu (donést už nevím co od jednoho mága, ten mi to nedá, musel bych prý být zloděj a ukrást si to).
A zajímavost, nebo bug - po zabití Goriona jsem našel vlevo u pobřeží jelena nebo co, chtěl jsem expy, tak jsem na něj zaútočil, došlo k selhání morálky a z jelena najednou byl kupec (s titulkem "Chase"), se kterým ale nejde mluvit. Nicméně když jsem ho zkusil dorazit, ztratil jsem reputaci, takže to není jen vizuální bug.
A druhý "bug" - vizuální glitch, když člověk hodně posouvá obrazovku a nad postavami se objeví na chvilku černý obdélník. |
|
|
|
| Jdu na to při večeři... TO bude dilema, jak pro tu enhanced jedničku nastavit postavu...:-)
Dvojku asi už hrát ani nebudu, protože mě prostě nebude bavit hrát celý začátek po třetí, tak radši někdy dojedu starou dvojku s tím "patchem". |
|
|
|
| Mirak:
(v základní hře a v datadisku ke dvojce mají familiaři trochu jiné statistiky)
V Enhanced edition mají zřejmě statistiky ze dvojky. V ToB už mají dvojnásobný počet hp. |
|
|
|
| Mvek:
Díval jsem se: zákonně a neutrálně dobrá postava má pseudo-draka, chaotici mají pohádkového draka.
1) Aha, takhle. Rozumím, no pohledal jsem na internetu a svitek se objevuje na jednom fixním místě (to neznamená, že by nešel získat z nějakých náhodných nepřátel) a je to relativně brzo (řekněme v první čtvrtině hry).
A je to tak asi i lepší, protože (v základní hře a v datadisku ke dvojce mají familiaři trochu jiné statistiky) většina familiarů má kolem 24 hp, což by hráčovi dalo do začátku boost 12 hp a to se samozřejmě hodí nejvíc na první úrovni, ale zároveň to hře mírně naruší balanc. IMHO.
2) Ne, jde čistě o celkové množství kouzel, která si můžeš zapsat do knížky. Nicméně pokud budeš hrát za mága, tak asi budeš mít inteligenci nabušenou a nejsem si jistý jak ten limit přesně funguje, ale hodí se to imho.
(ten postup, který jsi popsal už bych tak nějak za cheatování považoval) |
|
|
|
| Mirak: S tím společníkem je to divné, mám za to, že když jsem hrál platinovou edici BG II bez toho "patche" s dalšími možnostmi, tak se mi objevil i u dobrého mága (pravda, bylo to dvojpovolání) jiný tvor, ale možná si to pletu.
Odolnost navíc určitě, na to jsem zapomněl, HP nevím, ale je to možné.
Ad kouzla v knize, tady si nerozumíme, a konci toho, cos napsal já vůbec nerozumím.
1) Na tom začátku jsem se asi špatně vyjádřil, možná to už vté platinové edici šlo vyhodit kouzlo z těch zapamatovaných a celkově se mi snad nestalo, že bych měl v knize moc kouzel (že bych si další nemohl přidat, pouze, že jsem se ho nemohl naučit). Jde spíš o to, že si na začátku vybíráš, jaká kouzla vůbec budeš mít k dispozici, dokud nenarazíš na další svitky, které si opíšeš. A tady ti ten přítelíček může docela ubírat možnost mít vhodnější kouzlo z těch doslova pár.
2) Jak to myslíš s tím lektvarem inteligence? Jako, že se napiješ, zvýší se inteligence, takže máš víc slotů pro kouzla k použití, naučíš se tedy z výběru do těch slotů, vyspíš a i když už ti inteligence klesla, ta naučená kouzla tam do prvního použití zůstanou, i když bys ten slot už neměl mít? |
|
|
|
| Mvek: Mám pocit, že už bylo možné nastavit maximum životů při přechodu na další úroveň.
BG jede podle starší edice pravidel pro AD&D a jsou tam zkrátka pro určitá povolání restrikce ke zbraním.
Válečná povolání mohou používat vše - bojovník, hraničář, paladin (nemusí to platit u některých kitů)
Druid většinou nemůže používat kovové zbraně a zbroje vyjma scimitaru, ze střelných pouze prak nebo šipky. Klerik zase smí používat pouze kladiva, palcáty, kyje. Mág to má ještě omezenější. Zloděj obecně taky může používat pouze lezké zbraně a nekovovou zbroj. Nejlépe to zjistíš při tvorbě postavy, do kterých specializací můžeš a nemůžeš investovat body. Jinak je to ještě u multipovolání.
Familiaři přidávají kouzelníkovi jeden bod k odolnosti a "předávají" mu polovinu maxima svých hitpointů k celkovému maximu (nejsem si stoprocentně jistý, ale tak nějak to bylo). Pokud zemřou, tak to kouzelník zase ztrácí. Dobří kouzelníci mají dráčky, neutrální mají kočku, králíka nebo fretku (záleží na typu neutrálního přesvědčení). Zlí pak mají quasity, mephity nebo impy. Nepamatuji si přesně, ale každý má jiné vlastnosti. Většina má silnou odolnost vůči magii, někteří mají jednoduchá kouzla, ti neutrální pak mají některé zlodějské vlastnosti (tuším fretka může krást, kočka se schovávat ve stínu a králík hledat pasti). Konverzace tuším prakticky slouží jen k získávání věcí, které fretka ukradne, nemá to žádný hlubší smysl.
Některé svitky jsou náhodné, takže je možné, že ho najdeš dřív nebo i později, ale už s datadiskem ToB bylo tuším možné zapamatovaná kouzla z knihy mazat. Navíc je možné si dát lektvar na dočasné zvýšení inteligence a naučit se kouzla, která pak v knížce zůstanou. Tuhle chybku zneužívám velmi často, protože je to zkrátka pohodlnější. |
|
|
|
| Mimochodem k čemu ti "přítelíčkové" vlastně jsou prakticky? Já tak nějak z principu měl zatím jen dráčka (loadoval jsem), ale je to hezké, ale zas tak moc v boji nepomůže. Občas se dá použít pro nalákání nepřítele nebo průzkum, ale přes propast stejně létat nemůže a při zloději ve skupince je lepší ten, no a tak vlastně nevím, na co je, jeho rada je taky dost k ničemu.
A druhá otázka - předpokládám, že i v jedničce se dají najít/koupit svitky pro vyvolání společníka během hry, ne zas moc pozdě, takže zaplácnout si tím pozici pro kouzla na začátku je blbost (kterou jsem ve dvojce při prvním hraní udělal), že? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|