|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| KOTOR 2 s restoration projectem dohrán. Musím říct, že to byl vynikající zážitek. Nejsem si jistý, jestli jsem byl dvojku schopen docenit až teď nebo věci, které RP přidal opravdu tak zvedly úroveň (dost možná kombinace obojího), ale každopádně už nemám pocit, že by to byl nedůstojný nástupce jedničky. Naopak, je to skvělé pokračování. RP asi nejvíc pomohl těmi restaurovanými interakcemi mezi partou na Ebon Hawku i na Malachoru V, je toho celkem dost, takže už to není takové prázdné.
Navíc nová lokace HK-50 factory je udělaná naprosto perfektně. Hra chybky určitě pořád má, například strašně úmorně zpracovaný systém výroby a upgradování předmětů - je to fajn nápad, ale vytvářet něco je strašně zdlouhavé, protože neustále musíte měnit parťáky kvůli vlastnostem.
Jedničku jsem hrál docela dávno, těžko se to srovnává, ale je pravda, že dvojka asi má větší hloubku (jednička je pořád takové klasičtější SW), ale pokud hráč nebuduje vliv u ostatních postav, tak o většinu toho přijde.
No, rozhodně doporučuju. |
|
|
|
| Já to ale myslel skutečně jako jednorázový tah pouze příběhu G. Freemena na jednom enginu tj s Black mesou namísto Hl1 a včetně oněch dvou epizod, které přidávají alespoň nějaké ukončení.
Byl to před rokem opravdu docela zážitek a to už sem hodně "otrlý" a nic moc mě nezaujme. |
|
|
|
| I datadisk Opposing Force je bezvadný, Blue Shift už míň. |
|
|
|
| Jednička má výbornou atmosféru, tak rok zpátky jsem si to znovu nainstaloval. |
|
|
|
| Half Life 1 jsem taky prošel několikrát, dvojka je taky super, ale nevím, už mi to nepřišlo tak dobré jako jednička. |
|
|
|
| Mirak: Obšlehnuté by to být nemělo a to ani jako překlad. Všechno se ručně kontroluje, i když jednou za uherák samozřejmě i kopírka projde...
To byl jen takovej návrh :-)
Mě BG znovu zaujalo stejně jako ten Vampire TMB o které sem už od 2004 věděl až po přečtení popisu... možná se do roka opravdu dám do jedniček, dvojek.
Jinak kdo stále nehrál nesmíte minou si v celku zahrát Black Mesa (předělávka Halfa 1) Halflife 2 a Epizodu 1 a 2 vím že sem to už říkal, ale navzdory stáří všech těchhle titulů jde o zřejmě nejlepší příběhovej zážitek 3D stříleček. |
|
|
|
| Razer: Ale já na to koukal, právě z toho jsem usoudil, že je to celkem dost detailní práce a sestavit něco takového by mi trvalo hodně dlouho, pokud to teda dotyčný někde neobšlehl.
Přiznám se, že o stránku na wikipedii se starám z velmi sobeckého důvodu, protože ji sám využívám jako takový checklist, co mi ještě chybí přečíst :-) |
|
|
|
| Mirak: Kdybys na odkaz juknul viděl bys že zrovna tenhle popis je výstavní :-)
Když podporuješ wikipedii, podporuješ konkurenci! :-D |
|
|
|
| Heh, zrovna Drizzta nemám ani načteného celého a taky jsem ho četl už dost dávno.
V diskuzním klubu Warhammer na lide.cz teď někdo verboval na tvůj web :-)
Nevím, obecné popisy apod. na to mě moc neužije, imho jsem tvým "pohúnkům" vypomohl už tím, že pravidelně udržuji a doplňuji stránku na wikipedii "Warhammer novels" (dělal jsem i čtyřicítku, ale někdo se do toho začal srát a měnit věci, tak jsem se nasral a nechal toho), je to sice jen holý seznam, ale i ten snad nikde na netu není. |
|
|
|
| Nechtěl by se třebas Mirak dát do popisování? :-D
http://www.postavy.cz/drizzt-do-urden/
|
|
|
|
| BorgDog: yop tu si pamatuju .-( |
|
|
|
| Mvek: Kombinace, kterou jsi vypsal je v podstatě Baldur's Gate kánon parta, s kterou dvojka počítá, že ji máš.
Já to dělám tak, že nejdřív shromáždím všechny postavy, které chci, pak si pořeším veškeré nepovinné questíky (předtím, než jdu do Baldurovy Brány) a pak jsem teprve plnil questy pro Neeru a Rasaada. Dorna jsem nezkoušel. Rasaad se mi celkem dost líbil a i ten quest mi nepřišel špatný, to později možná i doporučuji. Jak jsem psal, quest Neery mi přišel slabý a celkově dost divný.
Ostatní postavy v podstatě questy nemají a celkově jsou ty charaktery mírně ploché (což neznamená, že jsou špatné), v tomhle je jednička oproti dvojce dost chudá. A když už mají quest, tak většinou souvisí s jinou postavou nebo ti jen o něčem řeknou, ale hráč to může provést sám, aniž by je k tomu potřeboval ve skupině nebo se o tom od nich dozvědět, spíše jen hráče nasměrují.
A vůbec, síla jedničky je hlavně ve velmi dobře promyšleném příběhu, kde do sebe jednotlivé díly skládačky výborně zapadají s velkým důrazem na detaily. Perfektně je také zvládnutá kombinace příběhu o "záchraně světa" a osobního příběhu hlavního hrdiny. |
|
|
|
| Mirak: Aha, vida. Ale jo, určitě to tak bylo, aby si mohl vybrat kterýkoliv hráč, ať už za zlé, nebo za dobré buď tyhe dva nebo tamty dva...
Prošel jsem si http://www.primagames.com/games/baldurs-gate-enhanced-edition/guides/2168 kde rozepisují všechny postavy z EE a v podstatě asi mám jasno, nakonec stejně skončím u té příběhu her nejvíce nakloněné kombinaci já - mág a Jaheira, Khalid, Minsc, Dynaheir, Imoen.
Asi by moc dobře nešlo najít Dynaheir, jestli je s ní quest, pak se jí těsně před Minscem zbavit a vzít si jeho. Ale tak hlavně asi bude občas nějaká ta zábava u obou dvojic, když spolu budou interagovat.
Spíš mě zajímá, jestli nevíš, které další postavy z těch, se kterými se dá hrát s dobrou skupinkou, mají nějaký ten quest nebo tak. Že bych si je na chvíli vzal předtím, nebo prostě na chvíli vyměnil postavy.
|
|
|
|
| Mvek: Když jsem to hrál poprvé, tak jsem je měl v partě taky, ale žádný samostatný quest to není. Ke stejnému questu tě směřují i Khalid a Jaheira.
IMHO to tam dali proto, aby měl hráč do začátku nějaký směr kam se vydat, protože ten quest, ke kterému tě přivedou (ale nepotřebuješ je k tomu) je nutný k postupu ve hře.
Takže pokud máš partu s dobrým přesvědčením, tak vem radši toho Garricka, který je docela šikovný s kuší a klidně i Neeru (ta má i nový quest s novými lokacemi, ale moc mě to nenachdlo).
Mám ale pocit, že Khalid a Jaheira jsou protipóly ke Xzarovi a Montaronovi a časem na sebe stejně zaútočí. (pokud si nepamatuješ, tak právě Xzar ti ve dvojce zadá úkol dostat se do sídla Harfeníků abys tam našel Montarona) |
|
|
|
| Mirak: Myslíš, že je špatně, když si zatím ve skupině držím ty dva zlé charaktery (nepamatuji si jméno, ale je to nekromant a ještě někdo, co je potkám jako první poblíž místa skonu Goriona), než s nimi dojdu na jejich místo určení na jih (Nashkel tuším)?
Já vím, že normálně není dobré kombinovat přesvědčení ve skupině, ale tak říkal jsem si, jestli z tohohle není nějaký snesitelný quest, a pak se jich zbavit a vzít si např. Garricka a třeba riskovat novou Neeru (riskovat její wild surge).
|
|
|
|
| Jo, screenshoty vypadaly super, ale ještě lepší mohlo být Vulcan Fury. |
|
|
|
| Mě mrzelo, že nedodělali Borg Assimilatora. To mohla být dobrá psina. :-) |
|
|
|
| Jsou to sice ptákoviny, ale mně třeba na jedničce vadilo, jak tam byl strašně slabý Defiant nebo že Akira nestřílí fotonová torpéda.
Celkově se mi zdálo, že to až moc bylo dělané dle klasické šablony tehdejších real-time strategií. Takže ano, potřebujeme dělostřeleckou jednotku, takže si ji nějak vycucáme z prstu a prostě tam plácneme loď, která jakože střílí hrozně dalekonosná torpéda :-)
IMHO si s těmahle věcma mohli mnohem víc vyhrát a být inovativnější. |
|
|
|
| Pár postřehů k ST Armada II, především teda ve srovnání s jedničkou, kterou znám opravdu nazpaměť. (Jinak ve dvojce jsem aktuálně ve čtvrté misi za Federaci + nějaké ty instant akce.)
Obecně - asi se mi to líbí zhruba stejně jako jednička, protože prakticky každé plus dvojky s sebou nese nějaké hodně těžké ALE.
- Obrovské plus: warp! Jenom škoda, že je to hrozně nedotažené. Lodě kolikrát skáčou do warpu úplně nesmyslně na pár "centimetrech" apod. Celkově to ale vychází pozitivně.
- 3D vesmír - naprostá zbytečnost, která je ve výsledku jenom otravná. Nevšiml jsem si, že bych toho někdy já nebo AI využil. Navíc je fakt trapné přidat featuru, se kterou má problém i AI, kdy po zavedení 3D mají lodě najednou problém třeba obletět planetu a začnou zběsile rotovat kombinovaně kolem dvou svých os, a to ještě nepravidelnou rychlostí. Taková Galaxy u tohoto pohybu vypadá vskutku důstojně :) Designér vyrobí něco, co uživatel využívat nechce a AI využívat dokonce neumí, co dodat…
- We are entering a dangerous nebula - který kokot vymyslel tohle? Klidně i menší loď bez problému vletí žcela dobrovolně do radioaktivní mlhoviny a když je ta mlhovina trochu větší, zařve tam loď i s posádkou. Dafuq?
- Logika AI - ze začátku jsem měl pocit, že to je trochu lepší než v jedničce, ale celkově to bude zhruba nastejno. Je přece zcela v pořádku co dvě minuty posílat proti šestnácti Sovereignům jeden borgský průzkumný kvádr s trvanlivostí štítů dva zásahy.
- Ale abych jenom nekritizoval, líbí se mi celkově větší nabídka lodí u všech frakcí. Bohužel i toto má své mínus, hodně dolů šla celková výdrž lodí, takže v praxi jsou využitelné jenom dvě nejvyšší třídy. Jednička v tomhle tak extrémní nebyla. Když jsem poslal flotilu všech možných tříd na hlavní bázi nepřítele, zbylo mi všechno možné včetně menších lodí. Tady nehrozí, že by mi zůstalo něco jiného než pár zástupců dvou nejsilnějších tříd.
- Další plus, ne všechny frakce mají stejné vybavení (stanice, lodě, speciální zbraně), Borgové a 8472 dokonce fungují na jiných principech.
- Přidání latinia a kovů je určitě taky dobrým tahem.
- Podobně nový typ stanice s možnostmi vylepšení štítů, motorů apod.
- Saucer separation jako special weapon u Galaxy! Super! A co je ještě víc super, že se mi to už povedlo velice užitečně využít v praxi během boje. (Nicméně spojovat pak 16 talířů s 16 trupy už taková prdel není :))
- Jo a maximum officerů 600? To patří taky mezi dosti podivné ptákoviny. Především proto, že narušuje moji brute force taktiku.
Zatím asi takhle. |
|
|
|
| Mirak: S kolečkem nevím, každopádně od začátku jsem měl takový pohled, že to bylo ok, až náhodou jsem trochu odroloval, ale to bylo jen o chlup. Zazoomovat naopak jde hodně, ale to nemá moc smysl. Ale třeba se to odvozuje i od rozlišení (u mě HD).
Jo, četl jsem, ale Bhaala jsem ve dvojce snad ani ještě neslušel, takže znám jen to "You must gather your party..."
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|