|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Razer: Ale neberu, ono je to celkově jenom a pouze o tom, že mezi D'Argem a kočičincem nevidím vůbec žádnou podobnost, proto mě jakékoliv další "důkazy" a "koincidence" přijdou vážně nezajímavé.
btw. "The series was originally conceived in the early 1990s by Rockne S. O'Bannon and Brian Henson under the title Space Chase."
Ale jasně, je možné, že D'Argo byl do Farscape vymyšlen až poté, co si O'Bannon zapařil MoI. |
|
|
|
| Mirak: Když to bereš takhle, že se ti snažím něco nevyvratitelně vyargumentovat namísto upozornění na případnou zajímavost asi se o tom nemá cenu bavit. |
|
|
|
| Razer:
hra z roku 97... a kdyže tak asi vznikal návrz vzhledu postav? Žeby tak roku 98? :-)
Jo, tak tohle je neprůstřelný, my arguments are invalid :-) |
|
|
|
| Mirak: No jasně, ale on Farscape není běžný seroš. A právě bych se vůbec nedivil, kdyby tvůrci pár jinejch jak ty tedy říkáš "obskurních" věcí z prostředí sf znali.
Navíc je tu i časová koincidence hra z roku 97... a kdyže tak asi vznikal návrz vzhledu postav? Žeby tak roku 98? :-)
Nechci to nikomu tlačit sám si nejsem jistej jen mě to trochu trklo. |
|
|
|
| Razer: No ne tak přijde mi vysoce nepravděpodobný, že by se někdo inspiroval zrovna tímhle druhem při vymýšlení Luxanů, navíc ta podobnost tam je tak strašně malinká, že mi přijde nějaká inspirace prakticky nemožná.
Vždyť Luxani mají sice jakési fousy, ale jinak mají tvář holou a rozhodně nemají kočičí rysy, které ten tvůj druh očividně má. A kočičí alieni jsou v sci-fi dost běžní.
Takže mluvit pak o vlasové inspiraci mi přijde celkem odvážné :-) |
|
|
|
| Mirak: Klingoni samozřejmě taky, neber to tak, že když reknu inspiraci myslím "kopírka".
Obskurní, to si tahle hra opravdu nezaslouží, to už takhle můžeš bagatelizovat i ST, že je obskurní v porovnání s tou pravou lidovou zábavou typu Ulice.
Avip: Šachy, bál sem se to přirování použít, abych nevypadal, že ase přeháním, ale přesně MoO2 se takovým pokročilým šachům hodně podobá.
A porovnání s civilizací, v těch novejch kde zavedli "kulturní" zóny hraje třeba strašlivou roli jestli je člověk z jedné strany u oceánu, nebo ne. Jinak totiž musí vynákládat o 50-66% víc peněz na kulturu! To se mi stalo v té nedohrané/prohrané partii kterou sem zabalil celu hru před půl rokem. Vyhrál sem každou bitvu neudělal prakticky žádnou chybu, ale vyhrát prostě nešlo protože člověk musel vynakládat víc prostředků na kulturu a kytičky než na sto tanků, letadlovky... prostě debilita. |
|
|
|
| To už tam mnohem víc vidím inspiraci Klingony a ne nějakým obskurním druhem z počítačové hry. |
|
|
|
| Tak vzhledem k tomu, že hlavní rysy jsou úplně jiný bych se detailem jako jsou "vlasy" fakt neoháněl. |
|
|
|
| Mirak: Neříke, že tam lehká podobnost není. Např "vlasy" barva... prostě inspirace .p |
|
|
|
| Razer:
Mimochodem postřeh, myslím že Dargo z Farscape byl inspirován rasou Mrsshan
Cože? Kde vidíš tu podobnost, tohle je nějakej zlej kočičák, kterej Dargovi fakt není podobnej :-) |
|
|
|
| AVip: No když se mi rozroste říše na tak 10+ kolonií skutečně je micromanagement průšvih snažím se proto v téhle fázi hry mít právě už nějakou silnou flotilu nebo alespoň samotného titana a vyhraju si v taktickém souboji, nepřátelské kolonie pak povětšinou teď už bombím a nezabírám.
Na hard to šlo v pohodě uvidím Impossible. |
|
|
|
| Mimochodem postřeh, myslím že Dargo z Farscape byl inspirován rasou Mrsshan
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20110609093435/masteroforion/images/8/84/Mrrshan_MOO2.png |
|
|
|
| Razer: Já taktické boje vypínám kvůli zrychlení a kvůli tomu, že mi pak odpadne micromanagement flotily (na rovinu? - hlavně kvůli tomu).
Ono přiznejme si, že micromanagement kolonií je v MoO2 celkem zabijácký a znám lidi, kteří kvůli němu raději hrají původní Moo1 - já to zas beru, jako svým způsobem pokračování Civilization po vynálezu vesmírných letů.
Anatarany nechávám, je to dobrý "equalizer" situace... :-) |
|
|
|
| A abych to rozvedl - tímhle třeba u mne MoO2 definitivně nahradil Colonization, která je sice geniální, ale vyžaduje poměrně pečlivou rozehrávku + neustálou kontrolu situace během hraní atd. atd. - a hlavně, za večer jí prostě nedám, takže není ideální pro nárazové hraní.
Naproti tomu, je až pozoruhodné, že jak má MoO2 až "šachový" průběh hry, což sice na straně jedné variabilitu snižuje, na straně druhé to zrychluje průběh a omezuje riziko, že se hráč dostane ne vlastní vinou do slepé uličky.
MoO2 je tím pádem skoro ideální hra, kde bych si sice dovedl představit pár drobných tweaků, ale opravdu jen drobných... |
|
|
|
| Mirak: Birth of Federation tu jsem kdysi taky hrál jde o lepší kopii MoO2, ale zase spousta drobných ale hodně důležitých věcí v ní chyběla.
Avip, já taktické boje miluju je to jedna z věcí nad kterejma žasnu, tak neuvěřitelně jednoduchý systém ale přitom umožňuje xxxkrát větší komplexnost než třeba dodnes Civ5 - tam do sebe jen panďuláci buší a člověk s ničím moc neudělá.
Třeba příklad, když chci jo vyhrát tak otáčím lodí sem a tam a "rotuju" tak štíty u lodě. Nebo možnost dát do rakety 4 hlavice, vylepšený pancíř, rychlost, nainstalovat na loď proti raketové rušení, proti proti rušení :-D
Jasně není do díky své primitivnosti dokonalé ale!!!
|
|
|
|
| Razer:
Master of Orion 2
Ta hra má hlavně tu výhodu, že při vypnutí taktických bojů (což je samostatnou debatu, já vím) se dá zahrát jako "4x rychlík", takže se dá partie dohrát v podstatě za jeden večer. |
|
|
|
| Z obdobných strategií jsem hrál pouze Birth of Federation, která byla fajn, ale i v době, kdy jsem toho z TOSky moc neviděl, mi přišlo absurdní, že tam spousta druhů absentuje.
Navíc tam bylo dost věcí zabugovaných a Borgové mi vždycky dali na prdel. Ale celkově mě to kdysi dost bavilo, byť mi tyhle strategie většinou moc nejdou.
A z budovatelských strategií mě strašně bavil a opakovaně jsem dohrál Rome: Totatl War. |
|
|
|
| Snažím se držet přehled v oblasti 4x strategií.
Když sem se doslechl o Endless Space, vypadalo to konečně na důstojného pokračovatele dosud jasně (jakože to neříkám jen já) krále žánru Master of Orion 2.
Po asi 8 hodinách hraní kdy jsem konečně pochopil jak balancovat rozšiřující imperium a zlikvidoval první rasu mi došlo, že ta hra je těžce nedodělaná.
Ve hře třeba absolutně chybí možnost nějak změřit vzdálenost jednotlivých hvězdných systémů - což je jak uznáte pro včasný přesun armád z jedná strany imperia na druhý když čujete průšvih (ale zároveň musíte hlídat i stranu druhou) takový MENŠÍ problém.
Taktež interface ovládání kolonií je úplně na... už asi s 6 sem měl co dělat abych to nějak zmanagoval protože nejde se o kolonii postarat v jednom okénku člověk musí neustále pendlovat mezi 2-3!!!
A souboje jsou automatické bez možnosti je ovlivnit....
A tak abych zjistil jestli jen nenostalgizuju sem po letech nainstaloval a pustil MoO2 a po prvotním šoku z grafiky se dohry okamžitě znovu zamiloval :)
Už jen startovní obrazovka s rasama je tak promakaná, člověk vždy musí něco obětovat aby získal silnou schopnost pro "custom" rasu a tak dál.
No nebudu se rozplývat, ale vzpomínky nelhaly. Člověk skutečně žasne že takovou bombu dokázalo 4 s grafiky atd 10 členné studio udělat a že dodnes za 15 let ji nedokázal prakticky NIKDO ani zkopírovat neřkuli předčít.
Jinak jediná další hratelná x4 strategie je Imperium Galactica 2 (ale docela i jedna). |
|
|
|
| Hmm oukeeej O_o
http://games.tiscali.cz/recenze/surgeon-simulator-2013-recenze-63613 |
|
|
|
| Koukám, že mi za posledncíh 10-15 celkem utekl vývoj v některých konzolovkách třebas takovém Tekkenu
Aneb Japonci by věděli jak zvednout popularitu Křesťanství ve vyspělém světě .-D
http://www.postavy.cz/14368-angel/video-14895/ |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|