|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Pro někoho to možná bude "stará vesta", ale někomu to možná naopak pomůže:
EA dala "do placu" některá Day 0 DLC pro starší hry od Bioware.
Konkrétně pro Mass Effect 2 celý "Cerberus Network", pro Dragon Age "Stone Prisoner" (nikoliv bohužel Warden's Keep) a pro Dragon Age II "Black Emporium".
Údajně by dříve či později neměl být zapotřebí ani online pass pro ME3, možná už není (t.zn. multiplayer a ExtCut), ale tohle nejsem schopen potvrdit/vyvrátit.
(a pro úplnost - pro ME1 je "Bring down the sky" k dispozici zdarma už dlouhou dobu, zvlášť pak ve středoevropské verzi ME1)
Každopádně to znamená, že EA přestala házet hráčům bazarovek ME2, DAO a DA2 vyložené klacky pod nohy. |
|
|
|
| AVip: Hm, tehdá nikoliv, dnes by mě to i mohlo trochu bavit. Stejně tak asi podobně byl založený Sim Park, který je z pozdější doby. Ale působil na mě děsně depresivně.
Nicméně jako SimEarth bylo dost novějších her na přelomu století. Vzpomínám na nějaká dema v době, kdy se ještě k časopisům dávala jen dema. Nevzpomenu si však na název, nicméně graficky to odpovídalo tak zhruba prvním AOE.
A já bych si dal i remake Sim Farm, protože to je oproti Farmville opravdu ještě hra. Ale myslím, že her na farmaření beroucích v potaz právě i počasí a podmínky rostlin je spousta na free a indie scéně. |
|
|
|
| Mvek: Mně by ke štěstí úplně stačila novější verze SimEarth... ale když si uvědomím, že jednotlivé planety by byly nejspíš jen jako DLC, tak už ani to ne...
|
|
|
|
| Btw. koukal jsem, že Chris Sawyer měl už tehdy v 90. letech vizi, která mě napadla později, a která je škoda, že se mu nepovedla...
Zmiňuje v bonusovém videu k Sim City 2000 DeLuxe/Enhanced verzi, že navrhují hry tak, aby se mohly doplňovat. Tzn. abych si třeba v budoucnu postavil v jedné hře dům a mohl ho nacpat do nějakého Sim City.
Výsledkem patrně bylo tehdejší nepovedené Sim Copter a ještě horší Streets of SimCity. Ale také třeba editor k té rozšířené verzi, kde přímo v manuálu k doplňkům je popsán jeden nástroj - editor měst, kde lze stavět města bez herního omezení (tedy teoreticky nefunkční po nahrání do Sim City, že se "rozsypou"), nejen pro vytvoření obrázků, ale také pro budoucí hry, kde by se daný teré na město dalo využít...
Škoda, že došlo jen na to přenášení Simů do Sim City (nevím, jestli to platí i pro aktuální verze) a stavění krajiny pro Sims 2 v SC 4.
Možná jde z nějakých Sims přenést budovu do nového SC, ale neslyšel jsem o tom.
Hlavně se ale nesplnil sen, že by vznikla celá plejáda Sim titulů, které by byly propojené.
Na druhou stranu to chápu, to je spíše idea vizionáře, nadšence, designéra, budovatele, možná i inženýra... Zatímco idea producenta, potažmo dalších sponzorů, je jinde... Tohle stojí moc peněz, zvláště v turbulentním prostředí HW i SW a nových a nových enginů apod., oproti tomu, kolik peněz navíc to může vygenerovat, snazší je cpát do Sims spoustu doplnků za penícze, než nutit propojením, aby si hráči kupovali další hry. |
|
|
|
| Razer:
Nebo je tam i diplomatická výhra.
Nojo, jenže zrovna předpokládá, že se ti dobře sejdou konkurenční civilizace... a že si nebudeš muset kvůli některým "darebáckým" impériím muset hrát na válečného šílence kvůli zajištění vlastního perimetru nebo rovnou na genocidního psychopata. |
|
|
|
| Razer: Můj největší problém asi byl ten, že jsem nepochopil, co vše kolonie potřebují, nebo jak fungují ty boje. Tudíž v koloniích jsem něco pokazil a šlo to přece jen poměrně pomalu (vůči nepříteli), a jak sestavovat lodě jsem vůbec nevěděl, také jsem netušil, co čekat za ty nepřátelské lodě, zhruba.
Každopádně je to dlouho, možná by mi to dnes šlo lépe a kdoví, třeba to někdy zase časem zkusím.
Je to totéž jako s Civ, kde také asi úplně pořád nechápu něco s managementem měst, a tak nestavím tou nejrychlejší optimální cestou (už to, jak se liší dobytá města ledacos napovídá), nebo třeba i to, že pro Sim City 2000 si musím prolétnout ten manuál, abych věděl jaký význam tam má železnice atd. Jak moc blízko má být k čemu atd. |
|
|
|
| Mvek: Tak dokonce i na impossible můžeš v MoO2 zvolit riskantnější strategii a namísto populace jít cestou technologické nadřazenosti.
Nebo je tam i diplomatická výhra.
Na normal si můžeš dělat co chceš.
Ale je pravda, že teď po tom co sem hru zase 2x prosvištěl ji šoupni zase na pár let k ledu ,p |
|
|
|
| Jinak jsem využil i sale na AOE II HD, protože to byla výraznější sleva, tuším 50 nebo 60 %, a to už jde, jinak je to drahé (i soudě dle "recenze").
Nevím, zda se něco mohlo měnit v balancování hry, nicméně random mapa 2 vs 2 (ale teda giant mapa) na obtížnost Normal (zřejmě lehčí něž medicore, ale těžší než easy) byla pohoda. Nepřítel skoro nestavěl žádné opevnění, pravda, můj spojenec také totálně zaostával. A tak jsem nejen mohl vyhrát na držení všech artefaktů, ale dokonce jsem oba nepřátele porazil i skupinkou asi tří katapultů a beranidla, dvou monků a pár pěšáků (hrál jsem za Aztéky, tak jsem neměl koně).
Nicméně kusmo asi 2 hry na medium/medicore už tak jednoduché nejsou, to už zaostávám, budu to muset zkusit ještě někdy znovu. |
|
|
|
| AVip: A svým způsobem tak funguje, byť dosti omezeně, i Settlers II. Zvláště příběhové mise, tam často nepřítel nezaútočí první. Ale pak se to už rozjede.
Btw. tam jsem také díky nikoliv manuálu, ale hledání na fórech (po průzkumu manuálu u verze z GOG) zjistil konečně po 15-20 letech, na co přesně je to pivo... Je třeba ho mít v tomtéž skladu, kde je zbroj a meč, aby vznikl voják. Aneb uplácíme lidi pivem, aby šli do armády.
|
|
|
|
| Mvek:
Zkrátka mít možnost se piplat třeba s mikromanagementem, udělat stabilní stát, a pak tepre chytit nějakou příležitost a vrhnout se nějakým směrem.
Na tohle je dobrá stará Colonization (což je samozřejmě dáno i tím, že "amerika" je obrovská a protihráči jsou jen tři, později jen dva). |
|
|
|
| Ad MoO2 - a práv mě zase ta "sachovitost" nebaví. Nemám rád honičku za každou cenu ve stylu každý zpomalený krok je málem průser. Ale proto mám problém i s Civ. Potřeboval bych podobný druh strategie, ale víc causal. Ovšem zase ne něco ve stylu her od Zyngy:-).
Jen mít šanci mít velké slovo i jako "malý" hráč. Vybudovat si opravdu víc něco ve stylu Švýcarska, nebo třeba Svaté říše římské, a ne nutně antický Řím, který expanduje všude.
Zkrátka mít možnost se piplat třeba s mikromanagementem, udělat stabilní stát, a pak tepre chytit nějakou příležitost a vrhnout se nějakým směrem. Pak už samozřejmě to chcel se dobře ohánět, ale jde o to, že ve většině hrách člověk nemá tu možnost odstartovat později. Počítá se každá sekunda nebo každý tah.
Uznávám, že ale takové hry jsou dobré, jsou super pro soutěže a jsou prostě pro jiné hráče. |
|
|
|
| A já dostal konečně po 15 letech chuť si opravdu zahrát Sim City 2000. Nedávno jsem ho "legalizoval" na GOGu a minulý týden na chvilku zapnul. Sice mě otravují věci jako stavba drátů a vodovodu nad/pod každou silnicí, ale zvyknu si, jen by to chtělo si konečně, poprvé, proletět manuál, abych to nestavěl jen tak nějak podle citu:-). A znalosti SC 4 na to uplatnit nelzem, tam došlo k mnoha změnám. |
|
|
|
| Jinak sem MoO2 dal na impossible celkem paradoxní je, že to bylo snad ještě lehčí než na hard.
Ale je teda fakt, že sem měl v domovském systému ultrarich large planet a přišla mi brzo velitelka kolonie co dávala 15 morálky a 30 diplomacie.
A taky, že sem si nadesignoval rasu co je slabá v pozemním souboji a obraně lodí ale zato měla 50% bonus na růst populace, byla aquatic a podzemní tj. dvojnásobné místo na většině planet.
Po velmi pečlivém micromanagementu prvních 100 kol a dalších 20 kdy sem zabil první rasu nastal masakr... .
Trunaj v Starcraftu 2, tak sem byl dnes na kvalifikačním turnaji pro něco jako je mistr čr a sk ve stárovi a ačkoli hráči ani samotná akce nezklamali 8000,-Kč jako hlavní cena je docela málo .-/ chtělo by to tak 25... |
|
|
|
| Razer: Ale neberu, ono je to celkově jenom a pouze o tom, že mezi D'Argem a kočičincem nevidím vůbec žádnou podobnost, proto mě jakékoliv další "důkazy" a "koincidence" přijdou vážně nezajímavé.
btw. "The series was originally conceived in the early 1990s by Rockne S. O'Bannon and Brian Henson under the title Space Chase."
Ale jasně, je možné, že D'Argo byl do Farscape vymyšlen až poté, co si O'Bannon zapařil MoI. |
|
|
|
| Mirak: Když to bereš takhle, že se ti snažím něco nevyvratitelně vyargumentovat namísto upozornění na případnou zajímavost asi se o tom nemá cenu bavit. |
|
|
|
| Razer:
hra z roku 97... a kdyže tak asi vznikal návrz vzhledu postav? Žeby tak roku 98? :-)
Jo, tak tohle je neprůstřelný, my arguments are invalid :-) |
|
|
|
| Mirak: No jasně, ale on Farscape není běžný seroš. A právě bych se vůbec nedivil, kdyby tvůrci pár jinejch jak ty tedy říkáš "obskurních" věcí z prostředí sf znali.
Navíc je tu i časová koincidence hra z roku 97... a kdyže tak asi vznikal návrz vzhledu postav? Žeby tak roku 98? :-)
Nechci to nikomu tlačit sám si nejsem jistej jen mě to trochu trklo. |
|
|
|
| Razer: No ne tak přijde mi vysoce nepravděpodobný, že by se někdo inspiroval zrovna tímhle druhem při vymýšlení Luxanů, navíc ta podobnost tam je tak strašně malinká, že mi přijde nějaká inspirace prakticky nemožná.
Vždyť Luxani mají sice jakési fousy, ale jinak mají tvář holou a rozhodně nemají kočičí rysy, které ten tvůj druh očividně má. A kočičí alieni jsou v sci-fi dost běžní.
Takže mluvit pak o vlasové inspiraci mi přijde celkem odvážné :-) |
|
|
|
| Mirak: Klingoni samozřejmě taky, neber to tak, že když reknu inspiraci myslím "kopírka".
Obskurní, to si tahle hra opravdu nezaslouží, to už takhle můžeš bagatelizovat i ST, že je obskurní v porovnání s tou pravou lidovou zábavou typu Ulice.
Avip: Šachy, bál sem se to přirování použít, abych nevypadal, že ase přeháním, ale přesně MoO2 se takovým pokročilým šachům hodně podobá.
A porovnání s civilizací, v těch novejch kde zavedli "kulturní" zóny hraje třeba strašlivou roli jestli je člověk z jedné strany u oceánu, nebo ne. Jinak totiž musí vynákládat o 50-66% víc peněz na kulturu! To se mi stalo v té nedohrané/prohrané partii kterou sem zabalil celu hru před půl rokem. Vyhrál sem každou bitvu neudělal prakticky žádnou chybu, ale vyhrát prostě nešlo protože člověk musel vynakládat víc prostředků na kulturu a kytičky než na sto tanků, letadlovky... prostě debilita. |
|
|
|
| To už tam mnohem víc vidím inspiraci Klingony a ne nějakým obskurním druhem z počítačové hry. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|