|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Na GOG 75 % sleva na D&D tituly jako BG, Neverwinter Nights 1 a 2, Planescape Torment...
Mrknu na ten Planescape, sice kdysi vyšel na Levelu nebo Score, ale myslím, že jsem si ho ani nekoupil, navíc tam bude možná problém s kompatibilitou a řešením případných patchů. |
|
|
|
| Mvek: Rozdíly mezi RW a Trainz:
RW má vždy přechod na novou verzi engine zdarma (tedy i engine TS2014 budeš mít "gratis"), u Trainz se za novou major verzi engine vždycky platí (což je občas pěkně na palici).
RW je extrémně singleplayer záležitost, u Trainz není problém přeskočit mezi vlaky, pokud to scénář umožňuje (objektivně: podobné experimenty existují i u RW, ale zatím jde jen o experimenty) a hlavně - když jakýkoli vlak vykolejí, tak u RW scénář končí, zatímco u Trainz nikoliv (jiná otázka je, dá-li se pak scénář vůbec dohrát).
RW je spíš zaměřený na ježdění, Trainz na stavění, ale s oba mají silné přesahy "do druhé sféry", hezká trať se dá postavit tam i tam a dobrý scénář jakbysmet.
RW má jednu podstatnou výhodu - RSC přes všechny výhrady ještě pořád nerezignovala na tvorbu vlastního obsahu, takže je obvyklé, že když RSC uvede nějakou novou technologii (nebo "novou"), tak obvykle záhy vyjde i DLC, které její nasazení demonstruje v praxi.
To u Trainz není a proto taky celá ta platforma působí vyloženě "utahaně".
Trainz má multiplayer.
RW využívá infrastrukturu Steamu, Trainz mají vlastní servery, za jejichž používání je nutno platit extra(!). A jelikož Trainz neupdatují na novou verzi automaticky, tak má každá verze Trainz pouze omezenou dobu supportu, takže se může snadno stát, že se člověk se starší verzí ocitne doslova "na slepé koleji".
A teď k tratím do RW - pokud jde o jednokolejky, tak absolutní vrchol t.č. představuje nová verze Port Road (značně předělaná a rozšířená oběma směry), kterou je možno najít v katalogu pod názvem "Western Lines of Scotland" (vyšla letos na jaře). Název nepřehání, ono je to opravdu několik různých tratí, které na sebe navazují (celkem 100+ mil, o odbočkách, seřadištích a depech nemluvě).
Tahle trať je navíc z hlediska vozového poměrně "self-contained" a už v základním balíku obsahuje hodně scénářů, další pak jsou na Workshopu a jelikož staré RW core obsahovalo některá vozidla použitelná i na této trati, tak se dá říct, že si s tím člověk vystačí na hodně dlouho, samozřejmě, i pro tuto trať existují dva dedikované add ony + se na ní dají použít vozidla asi z dalšího půltuctu různých historických add onů. Jak už jsem naznačil, je to "retro" trať, zachycuje stav zhruba z poloviny 60. let minulého století, z doby těsně před uzavřením (ovšem použitelná je zhruba pro období od znárodnění britských tratí ve 40. letech až zhruba do 70. let minulého století a s jistou dávnou fantazie i potom).
Samozřejmě, k RW by se toho dalo napsat hodně, ale nejsem si jist, že by to zajímalo všechny okolo, takže tímto bych to asi pro tuto chvíli zakončil. :-)
|
|
|
|
| AVip: Ad Relay - no podle názvu by to tak vyznělo a první části popisu, ale z celého popisu jsem si tedy mylně myslel, že i online lze že jeden doveze lokálně vagony a druhý je nabere na hlavní trať. Ne, že by to byla nějaká zábava, kvůli které by bylo třeba se s někým spojovat, to si můžu dát s počítačem...
Trainz jsem tak nějak už z lenosti zkoumat další systém, zatím nenainstaloval, jinak mám asi rok nebo 2 starou plnou verzi ze Score.
Můžeš mi zopakovat nevýhody?:-) Tedy pamatuji si, že Trainz jsou víc na to stavění si vláčkoviště a zřejmě více kašlou na rozlišení lokomotiv po té simulační stránce? Nebo je tam hlavně zjednodušený systém řízení provozu apod., že je tohle víc arkádové? |
|
|
|
| AVip: Hm, hlavně uvidíme, jestli jako u 2013 bude přechod zadarmo. Já si konečně prošel doplňky a naházel pár mapových add-onů do wishlistu pro případ, že by byly nějaké slevy plošně. Pak by třeba Isle of Wight a ještě pár mohlo být zajímavých, některé se imho blíží lokálce aspoň částečně a jestli jsem to pochopil, pro tyhle add-ony v rámci DLC by neměl být problém, že bych k nim potřeboval přikoupit i nějakou lokomotivu, ne?
Třeba se někdy dokopu podívat pořádně do editoru. Zkusil bych si pomalu stavět nějakou fiktivní lokálku ala trať podél Teplé u Bečova, ale jen tak třeba 20 km, případně časem rozšířit. A po to jsem tedy uvažoval si ještě koupit ten set evropských objektů.
JInak předpokládám, že s tím počítačem, cos mi pomohl vybrat, bych neměl mít problém u nových map s náročností, a když jo, tak holt by stačilo ubrat nějaké detaily. Teď to funguje naprosto plynule (navíc na SSD), i když loadování pořád trvá a objevovaly se mi včera na Eastern... line (ten balík misí, kde je i Chasing Yellows) chyby v grafice, když třeba v nástupišti něco problikávalo, nebo létající listy na nebi byly nějaké rozmazané fleky, jako by se něco malého zvětšilo mnohonásobně a vyhladilo. |
|
|
|
| Mvek:
možnosti nabourat živého hráče
To by ovšem vedlo k nutnosti mít "PvE" a PvP" servery ála MMO, protože jinak by to vedlo k tomu, že pár "pubošů" by tu hru zničilo pro všechny.
Railworks multiplayer nemají (byť existoval v konceptu), mají jen tzv. relay mode, což je vlastně o tom, že si hráči předají lokomotivu ála střídání posádek na železnici (ale je to jinak singleplayer);
železniční multiplayer mají Trainz, tam je to ovšem řádně "osoleno" o nutnost mít na všech klientech stejnou verzi a tím, že všichni musí předplacenou Planet Auran se stejnými sadami objektů použitými v mapě (pěkně drahá sranda, btw., protože v extrémním případě aby člověk měl koupené verze 04,06,09,10 a 12)
a pak je tu ještě Run8, ten je multiplayer-only.
Btw. na cestě je TS2014, kde by v rámci workshopu měly být i freeware tratě + se chystá integrace Steam Marketplace pro nákup (!!!) objektů... tak uvidíme, co z toho bude (na straně druhé, mohlo by to konečně pohnout s tvorbou tratí pro jiné země, než ty výchozí). |
|
|
|
| A vida, ten truck simulátor je k mému překvapení (ale na druhou stranu tak překvapený nejsem) od SCSoftware, tedy z ČR, stejně jako spousta jejich předešlých titulů (pokud pominu nějakou budgetovku jako lovec zvěře nebo potápění se v oceánech) právě s náklaďáky, nebo na Score vyšlého Bus Drivera, který teda byl opravdu dost budgetový, ale pobavil na chvíli také, mohli by udělat novou verzi, na té staré toho bylo co vylepšovat a s těmi trucky teď mají dobrý engine, navíc podle Tiscali games recenze vzniká spousta modů, tak kdoví... Třeba snad i opravující blbou AI počítačové dopravy. |
|
|
|
| Age of Empires 2 HD - kdyby si to někdo koupil (zapomněl jsem upozornit na sale před 2 týdny), tak dejte vědět, ještě jsem multiplayer náhodně nezkoušel, asi mi to dost nepůjde, ale takhle s někým příležitostně bych si pro zavzpomínání partičku dal. |
|
|
|
| AVip: Podle mě to srovnávat úplně nejde. Resp. pro hráče, který nemá preferenci ano, pak jsou zábavnější a asi srozumitelnější kamiony (celkově díky těm dalším aspektům).
Co mi ale vysloveně z toho poznání jako diváka a informací k tomu chybí, je multiplayer, ten trucky nemají, přitom tam by se nabízelo mít něco vysloveně masivně online, prostě mapu Evropy, jak ji mají ve hře, a nějaký limit (ale asi až ve stovkách) hráčů na jedné mapě a spoustu zakázek. Už bez přímé interakce, jen v kradení zakázek a možnosti nabourat živého hráče (nebo mít o to zajímavější provoz, protože NPC auta jezdí moc automaticky a jinak) by to bylo zábavné, a nějaký další obsah by se dal přidat, včetně mikroplateb.
U vlaků je tohle přece jen méně reálné a potenciálně zábavné, a to zejména proto, že nezvládnou pracovat s tak velkou mapou, protože ve vlacích se nemůžou vlaky jen tak generovat po cestě, musí jet odněkud někam po celé mapě, zatímco v E.T.S. by stačilo generovat auta v blízkosti hráčů, pak je zase likvidovat.
Btw. zkusil jsi někdy v Railworks nějaký ten multiplayer? Nejsem rozehraný, zvláště ne teď s posunováním apod. ale mohlo by to někdy být zajímavé, i když je těžší se synchronizovat časově. |
|
|
|
| Mvek:
Euro Truck Simulator 2
Dost lidí to chválí... to je fakt.
Ale já radši zůstanu na kolejích (byť je fakt, že jízda v řadě vlaků je poněkud "duchamorná" - na straně druhé, je to dobrý relax a je taky fakt, že jízda s hardcore naskriptovanými lokomotivami má do nudné jízdy dost daleko). |
|
|
|
| 1) Dnes mi přišel mail od tvůrců, že Baldur's Gate E.E. se podařilo vyřešit, je zpět v prodeji a brzy vyjde velký patch. Dobře, že jsem si dal pauzu, třeba jsem tím potkal méně chyb (aniž bych třeba i věděl).
2) Před rokem mě k Minecraftu zpět dostal jeden let's play seriál na YouTube "Far Lands or Bust", který se stal velmi úspěšným zejména tím, že zároveň láká k příspěvkům na Child's Play Charity a vybral už přes 10 tisíc dolarů.
Každopádně ačkoliv jsem nikdy vysloveně Let's Play videa nesledoval, leda se zběžně mrknul, jak hra vypadá, tak autora tohoto seriálu sleduji víc, a díky němu jsem usoudil, že bych si někdy pořídil:
Driver: San Francisco
a
Euro Truck Simulator 2 (ale nějaký truck simulátor podle mě vyšel i u Score, které mám, jen to teď nemůžu najít, třeba to byl tento, nebo jeho předchůdce, tak bych to zkusil předtím)
Zatímco Driver zjevně navazuje na dobrou tradici jedničky a má velmi pěkné dialogy různých postav, jak člověk "shiftuje" mezi auty (kdo nečetl recenzi apod., příběhově je tam zakomponováno to, že hlavní hrdina se záhadným, na konci asi vysvětleným, způsobem může přesunovat mezi řidiči ve městě, a tím přijímat různé menší úkoly, a třeba strávit spoustu času blbnutím po městě namísto sledování hlavního příběhu).
Ad Euro Truck Simulator 2 - pokud má člověk vztah i ke hrám se řízením aut, a přitom nemusí mít nutně akční věci, tak tohle je zajímavé. Je to taková zvláštní kombinace simulátoru a Tycoona, že člověk musí přijímat úkoly, hledat zakázky a jezdit, až si vydělá na víc aut a zaměstnance a na zajímavá auta. Navíc je tam nějaké levelování, které přesně nevím, jaké věci přidává (např. výdrž na cestách, že člověk může jezdit na delší trasy).
Hra má v podstatě Evropu, ale samozřejmě zmenšenou, zjednodušenou, takže nejede den:-).
Každopádně oproti Train Simulatoru (který jsem kvůli nenalezení toho truck simulátoru, co bych měl mít, oprášil a začal zase hrát) to má přece jen více zábavy ve smyslu, že se člověk nenudí. Protože musíte hlídat furt přívěs v zrcátkách, aby neujel na krajnici při zatáčení, navíc sledovat značky (myslím, že nikde nesvítí, kolik je povolené na daném místě), přitom jste pokutovaní i za věci jako nezapnutí světel za tmy, červenou apod.
A pozor! Když jedete ve VB, jedete pochopitelně vlevo, navíc značky jsou v mílích, zatímco na kontinentu v km.
Jediné, co mi tam z těch pár videjí přišlo slabé, jsou nějaké akční situace na silnici, na které by člověk musel reagovat, i když někde provoz je hustší.
A autorovi videa se povedlo objevit vtipný bug, blikající přejezd poctil těsným zastavením, i když byl ještě před označením, tak asi byl moc blízko, a tak přejezd furt jen blikal (bohužel nebimbá:-)), akorát auta stála. A v dálce na jedné straně stál vlak. Když mu to nedalo, tak ho přejel (kupodivu bez pokuty, zrovna tak se mu povedlo jednou udělat U turn na dálnici, aniž by dostal pokutu, když tam nebyla zrovna svodidla) a až potom spadly závory a přejel vlak:-).
Také je tam faktor únavy a nutnost se vyspat u označených pump s parkovišti apod. |
|
|
|
| Pro někoho to možná bude "stará vesta", ale někomu to možná naopak pomůže:
EA dala "do placu" některá Day 0 DLC pro starší hry od Bioware.
Konkrétně pro Mass Effect 2 celý "Cerberus Network", pro Dragon Age "Stone Prisoner" (nikoliv bohužel Warden's Keep) a pro Dragon Age II "Black Emporium".
Údajně by dříve či později neměl být zapotřebí ani online pass pro ME3, možná už není (t.zn. multiplayer a ExtCut), ale tohle nejsem schopen potvrdit/vyvrátit.
(a pro úplnost - pro ME1 je "Bring down the sky" k dispozici zdarma už dlouhou dobu, zvlášť pak ve středoevropské verzi ME1)
Každopádně to znamená, že EA přestala házet hráčům bazarovek ME2, DAO a DA2 vyložené klacky pod nohy. |
|
|
|
| AVip: Hm, tehdá nikoliv, dnes by mě to i mohlo trochu bavit. Stejně tak asi podobně byl založený Sim Park, který je z pozdější doby. Ale působil na mě děsně depresivně.
Nicméně jako SimEarth bylo dost novějších her na přelomu století. Vzpomínám na nějaká dema v době, kdy se ještě k časopisům dávala jen dema. Nevzpomenu si však na název, nicméně graficky to odpovídalo tak zhruba prvním AOE.
A já bych si dal i remake Sim Farm, protože to je oproti Farmville opravdu ještě hra. Ale myslím, že her na farmaření beroucích v potaz právě i počasí a podmínky rostlin je spousta na free a indie scéně. |
|
|
|
| Mvek: Mně by ke štěstí úplně stačila novější verze SimEarth... ale když si uvědomím, že jednotlivé planety by byly nejspíš jen jako DLC, tak už ani to ne...
|
|
|
|
| Btw. koukal jsem, že Chris Sawyer měl už tehdy v 90. letech vizi, která mě napadla později, a která je škoda, že se mu nepovedla...
Zmiňuje v bonusovém videu k Sim City 2000 DeLuxe/Enhanced verzi, že navrhují hry tak, aby se mohly doplňovat. Tzn. abych si třeba v budoucnu postavil v jedné hře dům a mohl ho nacpat do nějakého Sim City.
Výsledkem patrně bylo tehdejší nepovedené Sim Copter a ještě horší Streets of SimCity. Ale také třeba editor k té rozšířené verzi, kde přímo v manuálu k doplňkům je popsán jeden nástroj - editor měst, kde lze stavět města bez herního omezení (tedy teoreticky nefunkční po nahrání do Sim City, že se "rozsypou"), nejen pro vytvoření obrázků, ale také pro budoucí hry, kde by se daný teré na město dalo využít...
Škoda, že došlo jen na to přenášení Simů do Sim City (nevím, jestli to platí i pro aktuální verze) a stavění krajiny pro Sims 2 v SC 4.
Možná jde z nějakých Sims přenést budovu do nového SC, ale neslyšel jsem o tom.
Hlavně se ale nesplnil sen, že by vznikla celá plejáda Sim titulů, které by byly propojené.
Na druhou stranu to chápu, to je spíše idea vizionáře, nadšence, designéra, budovatele, možná i inženýra... Zatímco idea producenta, potažmo dalších sponzorů, je jinde... Tohle stojí moc peněz, zvláště v turbulentním prostředí HW i SW a nových a nových enginů apod., oproti tomu, kolik peněz navíc to může vygenerovat, snazší je cpát do Sims spoustu doplnků za penícze, než nutit propojením, aby si hráči kupovali další hry. |
|
|
|
| Razer:
Nebo je tam i diplomatická výhra.
Nojo, jenže zrovna předpokládá, že se ti dobře sejdou konkurenční civilizace... a že si nebudeš muset kvůli některým "darebáckým" impériím muset hrát na válečného šílence kvůli zajištění vlastního perimetru nebo rovnou na genocidního psychopata. |
|
|
|
| Razer: Můj největší problém asi byl ten, že jsem nepochopil, co vše kolonie potřebují, nebo jak fungují ty boje. Tudíž v koloniích jsem něco pokazil a šlo to přece jen poměrně pomalu (vůči nepříteli), a jak sestavovat lodě jsem vůbec nevěděl, také jsem netušil, co čekat za ty nepřátelské lodě, zhruba.
Každopádně je to dlouho, možná by mi to dnes šlo lépe a kdoví, třeba to někdy zase časem zkusím.
Je to totéž jako s Civ, kde také asi úplně pořád nechápu něco s managementem měst, a tak nestavím tou nejrychlejší optimální cestou (už to, jak se liší dobytá města ledacos napovídá), nebo třeba i to, že pro Sim City 2000 si musím prolétnout ten manuál, abych věděl jaký význam tam má železnice atd. Jak moc blízko má být k čemu atd. |
|
|
|
| Mvek: Tak dokonce i na impossible můžeš v MoO2 zvolit riskantnější strategii a namísto populace jít cestou technologické nadřazenosti.
Nebo je tam i diplomatická výhra.
Na normal si můžeš dělat co chceš.
Ale je pravda, že teď po tom co sem hru zase 2x prosvištěl ji šoupni zase na pár let k ledu ,p |
|
|
|
| Jinak jsem využil i sale na AOE II HD, protože to byla výraznější sleva, tuším 50 nebo 60 %, a to už jde, jinak je to drahé (i soudě dle "recenze").
Nevím, zda se něco mohlo měnit v balancování hry, nicméně random mapa 2 vs 2 (ale teda giant mapa) na obtížnost Normal (zřejmě lehčí něž medicore, ale těžší než easy) byla pohoda. Nepřítel skoro nestavěl žádné opevnění, pravda, můj spojenec také totálně zaostával. A tak jsem nejen mohl vyhrát na držení všech artefaktů, ale dokonce jsem oba nepřátele porazil i skupinkou asi tří katapultů a beranidla, dvou monků a pár pěšáků (hrál jsem za Aztéky, tak jsem neměl koně).
Nicméně kusmo asi 2 hry na medium/medicore už tak jednoduché nejsou, to už zaostávám, budu to muset zkusit ještě někdy znovu. |
|
|
|
| AVip: A svým způsobem tak funguje, byť dosti omezeně, i Settlers II. Zvláště příběhové mise, tam často nepřítel nezaútočí první. Ale pak se to už rozjede.
Btw. tam jsem také díky nikoliv manuálu, ale hledání na fórech (po průzkumu manuálu u verze z GOG) zjistil konečně po 15-20 letech, na co přesně je to pivo... Je třeba ho mít v tomtéž skladu, kde je zbroj a meč, aby vznikl voják. Aneb uplácíme lidi pivem, aby šli do armády.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|