|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Jinač začal sem hrát Planescape, dostal sem se zatím do drowned nations a zjistil celou zprávu co mám na zádech
+spoiler+
po tomhle má důvěra v Morteho klesla do mínusových hodnot, je také zajímavé, že si nepamatuje jak se stal létající hlavou...
Buď šlo o nějaký propracovaný plán bývalého já, jak se k němu nenápadně dostat, nebo to bude pěknej ometák se mi zdá.
No nic hlavně mi nic nevyspoilujte! :) |
|
|
|
| Ale samotný Gothic je také v akci, třeba trojka za cca 3 eura... |
|
|
|
| He he, na Steamu je sale za 13 euro na Arcania s datadiskem + Gothic 1-3 s datadisky dohromady. |
|
|
|
| Razer: Brave New World je datadisk a podle recenze to vyznívá, že právě dost mění, takže ano, je blbé kvůli tomu kupovat hru i rozšíření, ale možná je to zajímavá úvaha sledovat, kdyby časem byl výhodný balík. |
|
|
|
| Mvek: Já ti člověče nevim, podle toho co jsem četl a bylo to na více místech je právě Civ V pěknej aušus a to i v porovnání třeba s tou čtyřkou která je svým způsobem hodně zábavná, ale víceméně nehratelná pokud chce hráč opravdovou výzvu a přistoupí skutečně na random začátek (neupraví si ho třebas opakovaným startem a scoutingem ve svůj prospěch např. geograficky).
Dokonce sem narazil i vyloženě na hate komentáře ohledně pěkty, které si dělají legraci z kulturního diplomatického atd. přístupu a vysvětlují že žádný vlastně vůbec nefunguje pokud se nepodpoří vojenskou silou. |
|
|
|
| V posledním Score vychvalují Civ V - Brave New World, že je to konečně zajímavá změna a Civilizace konečně přináší něco nového. Konkrétně chválí OSN, ideologie a úpravy v kultuře, díky čemuž se dá hra zvrátit i v pozdní fázi lépe, než kdy předtím. Navíc kulturní vítězství není už tak nudné a divné.
Jen kritizují AI, že nic moc co se týče jednotného stylu rozhodování ve světové radě. |
|
|
|
| Tak jsem Euro Truck Simulator 2 prubnul. Měl jsem dost do toho chuť.
Řeknu vám, tam se člověk fakt nenudí, a to nemusí přehánět, že by si dával manuální převodovku.
Každopádně by se hodilo mít volant. Asi o něm přece jen někdy budu uvažovat, ale možná si nejprve půjčím od rodiny joystick na vyzkoušení.
Každopádně je to zajímavě udělaná hra, skutečně se mi líbí, že Češi udělali i různé značení v různých zemích apod. Jedete přes hranice do Německa, nejen, že je tam pozůstatek hranic a vlajky, ale i klasická značka informující o rychlostních omezeních.
Na druhou stranu hra není zas tak přísná, překročit rychlost se dá (ale jinak je tu také k dispozici tempomat), jen asi v místech s měřením (značky a kamery) je to špatné. Bourání záleží, někdy vynese pokutu, někdy jen mírné poškození, když člověk zavadí autem o něco.
Blinkry se asi neřeší, světla uvidíme, až zapomenu potmě, ale každopádně ve dne v ČR a jinde svítit nemusíte:-). |
|
|
|
| AVip: Díky za přehled. Ok, nebudu Trainz zkoušet, když teď mám Railworks.
Jinak ještě koukám po Marias Pass, také vypadá pěkně. No ještě pár, ale tyhle asi nejvíc.
A jinak jsem se spletl, s verzí 2012 zjevně mám european a asi i american objekty, stejně jako Horsehoe curve. |
|
|
|
| Mvek: PST už je dnes za podpory fandomešku víceméně bezproblémový.
A mimochodem i ty kompletní edice NWN a NWN2 jsou hodně zajímavé... |
|
|
|
| AVip: Jj, myslím, že tehdy byl jen komplet. |
|
|
|
| Mvek:
Na GOG 75 % sleva...
To je mmch. lepší akce, než před dvěma měsíci (tedy pokud člověk už něco vlastní a pokud chce jen něco, protože tehdy sleva automaticky spadla 50%, pokud se vyloženě nepletu)... |
|
|
|
| Na GOG 75 % sleva na D&D tituly jako BG, Neverwinter Nights 1 a 2, Planescape Torment...
Mrknu na ten Planescape, sice kdysi vyšel na Levelu nebo Score, ale myslím, že jsem si ho ani nekoupil, navíc tam bude možná problém s kompatibilitou a řešením případných patchů. |
|
|
|
| Mvek: Rozdíly mezi RW a Trainz:
RW má vždy přechod na novou verzi engine zdarma (tedy i engine TS2014 budeš mít "gratis"), u Trainz se za novou major verzi engine vždycky platí (což je občas pěkně na palici).
RW je extrémně singleplayer záležitost, u Trainz není problém přeskočit mezi vlaky, pokud to scénář umožňuje (objektivně: podobné experimenty existují i u RW, ale zatím jde jen o experimenty) a hlavně - když jakýkoli vlak vykolejí, tak u RW scénář končí, zatímco u Trainz nikoliv (jiná otázka je, dá-li se pak scénář vůbec dohrát).
RW je spíš zaměřený na ježdění, Trainz na stavění, ale s oba mají silné přesahy "do druhé sféry", hezká trať se dá postavit tam i tam a dobrý scénář jakbysmet.
RW má jednu podstatnou výhodu - RSC přes všechny výhrady ještě pořád nerezignovala na tvorbu vlastního obsahu, takže je obvyklé, že když RSC uvede nějakou novou technologii (nebo "novou"), tak obvykle záhy vyjde i DLC, které její nasazení demonstruje v praxi.
To u Trainz není a proto taky celá ta platforma působí vyloženě "utahaně".
Trainz má multiplayer.
RW využívá infrastrukturu Steamu, Trainz mají vlastní servery, za jejichž používání je nutno platit extra(!). A jelikož Trainz neupdatují na novou verzi automaticky, tak má každá verze Trainz pouze omezenou dobu supportu, takže se může snadno stát, že se člověk se starší verzí ocitne doslova "na slepé koleji".
A teď k tratím do RW - pokud jde o jednokolejky, tak absolutní vrchol t.č. představuje nová verze Port Road (značně předělaná a rozšířená oběma směry), kterou je možno najít v katalogu pod názvem "Western Lines of Scotland" (vyšla letos na jaře). Název nepřehání, ono je to opravdu několik různých tratí, které na sebe navazují (celkem 100+ mil, o odbočkách, seřadištích a depech nemluvě).
Tahle trať je navíc z hlediska vozového poměrně "self-contained" a už v základním balíku obsahuje hodně scénářů, další pak jsou na Workshopu a jelikož staré RW core obsahovalo některá vozidla použitelná i na této trati, tak se dá říct, že si s tím člověk vystačí na hodně dlouho, samozřejmě, i pro tuto trať existují dva dedikované add ony + se na ní dají použít vozidla asi z dalšího půltuctu různých historických add onů. Jak už jsem naznačil, je to "retro" trať, zachycuje stav zhruba z poloviny 60. let minulého století, z doby těsně před uzavřením (ovšem použitelná je zhruba pro období od znárodnění britských tratí ve 40. letech až zhruba do 70. let minulého století a s jistou dávnou fantazie i potom).
Samozřejmě, k RW by se toho dalo napsat hodně, ale nejsem si jist, že by to zajímalo všechny okolo, takže tímto bych to asi pro tuto chvíli zakončil. :-)
|
|
|
|
| AVip: Ad Relay - no podle názvu by to tak vyznělo a první části popisu, ale z celého popisu jsem si tedy mylně myslel, že i online lze že jeden doveze lokálně vagony a druhý je nabere na hlavní trať. Ne, že by to byla nějaká zábava, kvůli které by bylo třeba se s někým spojovat, to si můžu dát s počítačem...
Trainz jsem tak nějak už z lenosti zkoumat další systém, zatím nenainstaloval, jinak mám asi rok nebo 2 starou plnou verzi ze Score.
Můžeš mi zopakovat nevýhody?:-) Tedy pamatuji si, že Trainz jsou víc na to stavění si vláčkoviště a zřejmě více kašlou na rozlišení lokomotiv po té simulační stránce? Nebo je tam hlavně zjednodušený systém řízení provozu apod., že je tohle víc arkádové? |
|
|
|
| AVip: Hm, hlavně uvidíme, jestli jako u 2013 bude přechod zadarmo. Já si konečně prošel doplňky a naházel pár mapových add-onů do wishlistu pro případ, že by byly nějaké slevy plošně. Pak by třeba Isle of Wight a ještě pár mohlo být zajímavých, některé se imho blíží lokálce aspoň částečně a jestli jsem to pochopil, pro tyhle add-ony v rámci DLC by neměl být problém, že bych k nim potřeboval přikoupit i nějakou lokomotivu, ne?
Třeba se někdy dokopu podívat pořádně do editoru. Zkusil bych si pomalu stavět nějakou fiktivní lokálku ala trať podél Teplé u Bečova, ale jen tak třeba 20 km, případně časem rozšířit. A po to jsem tedy uvažoval si ještě koupit ten set evropských objektů.
JInak předpokládám, že s tím počítačem, cos mi pomohl vybrat, bych neměl mít problém u nových map s náročností, a když jo, tak holt by stačilo ubrat nějaké detaily. Teď to funguje naprosto plynule (navíc na SSD), i když loadování pořád trvá a objevovaly se mi včera na Eastern... line (ten balík misí, kde je i Chasing Yellows) chyby v grafice, když třeba v nástupišti něco problikávalo, nebo létající listy na nebi byly nějaké rozmazané fleky, jako by se něco malého zvětšilo mnohonásobně a vyhladilo. |
|
|
|
| Mvek:
možnosti nabourat živého hráče
To by ovšem vedlo k nutnosti mít "PvE" a PvP" servery ála MMO, protože jinak by to vedlo k tomu, že pár "pubošů" by tu hru zničilo pro všechny.
Railworks multiplayer nemají (byť existoval v konceptu), mají jen tzv. relay mode, což je vlastně o tom, že si hráči předají lokomotivu ála střídání posádek na železnici (ale je to jinak singleplayer);
železniční multiplayer mají Trainz, tam je to ovšem řádně "osoleno" o nutnost mít na všech klientech stejnou verzi a tím, že všichni musí předplacenou Planet Auran se stejnými sadami objektů použitými v mapě (pěkně drahá sranda, btw., protože v extrémním případě aby člověk měl koupené verze 04,06,09,10 a 12)
a pak je tu ještě Run8, ten je multiplayer-only.
Btw. na cestě je TS2014, kde by v rámci workshopu měly být i freeware tratě + se chystá integrace Steam Marketplace pro nákup (!!!) objektů... tak uvidíme, co z toho bude (na straně druhé, mohlo by to konečně pohnout s tvorbou tratí pro jiné země, než ty výchozí). |
|
|
|
| A vida, ten truck simulátor je k mému překvapení (ale na druhou stranu tak překvapený nejsem) od SCSoftware, tedy z ČR, stejně jako spousta jejich předešlých titulů (pokud pominu nějakou budgetovku jako lovec zvěře nebo potápění se v oceánech) právě s náklaďáky, nebo na Score vyšlého Bus Drivera, který teda byl opravdu dost budgetový, ale pobavil na chvíli také, mohli by udělat novou verzi, na té staré toho bylo co vylepšovat a s těmi trucky teď mají dobrý engine, navíc podle Tiscali games recenze vzniká spousta modů, tak kdoví... Třeba snad i opravující blbou AI počítačové dopravy. |
|
|
|
| Age of Empires 2 HD - kdyby si to někdo koupil (zapomněl jsem upozornit na sale před 2 týdny), tak dejte vědět, ještě jsem multiplayer náhodně nezkoušel, asi mi to dost nepůjde, ale takhle s někým příležitostně bych si pro zavzpomínání partičku dal. |
|
|
|
| AVip: Podle mě to srovnávat úplně nejde. Resp. pro hráče, který nemá preferenci ano, pak jsou zábavnější a asi srozumitelnější kamiony (celkově díky těm dalším aspektům).
Co mi ale vysloveně z toho poznání jako diváka a informací k tomu chybí, je multiplayer, ten trucky nemají, přitom tam by se nabízelo mít něco vysloveně masivně online, prostě mapu Evropy, jak ji mají ve hře, a nějaký limit (ale asi až ve stovkách) hráčů na jedné mapě a spoustu zakázek. Už bez přímé interakce, jen v kradení zakázek a možnosti nabourat živého hráče (nebo mít o to zajímavější provoz, protože NPC auta jezdí moc automaticky a jinak) by to bylo zábavné, a nějaký další obsah by se dal přidat, včetně mikroplateb.
U vlaků je tohle přece jen méně reálné a potenciálně zábavné, a to zejména proto, že nezvládnou pracovat s tak velkou mapou, protože ve vlacích se nemůžou vlaky jen tak generovat po cestě, musí jet odněkud někam po celé mapě, zatímco v E.T.S. by stačilo generovat auta v blízkosti hráčů, pak je zase likvidovat.
Btw. zkusil jsi někdy v Railworks nějaký ten multiplayer? Nejsem rozehraný, zvláště ne teď s posunováním apod. ale mohlo by to někdy být zajímavé, i když je těžší se synchronizovat časově. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|