|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Mirak: Ano narazil, měl hezkej náramek :-)
Já ti nevím ty říkáš detaily, ale a teď nechci urazit Mveka to, že nesedí třeba právě informace o minulosti hlavního hrdiny když ústřední myšlenkou je hledání "minulosti". Není stejný detail, jako zrecyklovaná textura z npc A na npc B. Proto mi vadí, když tyhle mé vítky ne jen u PTS takhle paušalizuješ jako "detaily".
Subquesty a že sem prošel díky návodu všechny (ten sem si v každé lokaci přečetl po té co sem ji projel sám a díky tomu minul třebas Vhaliora a viděl ho jen díky savu)
Prostě příběh parádní a vynahrazuje onu hratelnost, ale mě osobně ony chybky vadily.
+spoiler+
Dle rozhovoru s praktickou inkarnací si myslím, že Morte tají víc, než jen to, že si v tom "šitu" díky němu. Podle mě vede krtčí nora hloub :-) právě Pilar of Skulls naznačuje že Morte celou dobu věděl kdo je tvůj nepřítel. |
|
|
|
| Razer: To se hodně řešilo, že prostě souboje jsou špatně udělané. Jsou strašně nepřehledné a AI je fakt mizerná i na svou dobu. Na druhou stranu těch soubojů není moc, takže mě to potěšení ze hry nekazilo. O kouzlech platí to samé, ale aspoň to nahrazuje originalita některých kouzel (Dělo Mechanu).
Vlastnosti: Ale tohle je přeci problém prakticky každého RPG. PST je prostě jiný, dá se vyhrát hrubou silou, ale na úkor toho, že se toho o Bezejmenném a jeho společnících moc nedozvíte. Ale prakticky všechny vlastnosti se v PST dají zužitkovat. (Stačí se např. podívat kolik neužitečných skillů mají Fallouty). A já třeba hrál napoprvé za válečníka, samozřejmě jsem spoustu věcí minul, ale pořád jsem si příběh maximálně užil.
Nepoužívání brnění je plus. Tak je nahradily tetování. Stejně tak si všimni, že ve hře nejsou meče. Nebo elfové. Dobrých zbraní je ve hře habaděj, sice jen pro Bezejmenného, ale jsou tam a některé se generují náhodně. A i celkově je ve hře spousta dobrých předmětů. Používání zbraní dle přesvědčení je teď skoro v každém fantasy. Tady podle mě řešíš nepodstatné detaily.
A že se nedozvíš jméno? Zrovna tohle mi přišlo celkem cool a jako mnohem emotivnější zážitek, než že se dozvíš nějaké jméno vycucané z prstu. V čem přesně by se to lišilo.
Netvrdím, že logika je tam neprůstřelná, ale zase hledat tam nesedící časové údaje nebo řešit chronologii, která nikde ani není moc naznačená (jistě, naschvál je tam spousta věcí vágních, ale mně tenhle styl vyhovoval)... To je to v čem se my dva u většiny věcí rozcházíme, zbytečně se upínáš k relativně nepodstatným detailům (pro mě, uznávám), které ale ultimátně nemají na příběh žádný vliv.
A Fallouty a i Baldur's Gaty jsou ultimátně lepší hry. Byť obě série disponují výrazně horším (to zní zbytečně přísně, takže řekněme "obyčejnějším") příběhem. Nicméně plně to nahrazují právě tou hratelností.
btw. Ještě mě překvapuje, žes nezmínil kvalitu subquestů, protože z 80% se jedná o dost fedexový zlo (zhruba na úrovni BG1), ale samozřejmě to většinou dost zachraňuje kvalitní omáčka (a o to asi jde). Příklad za všechny - Moridorova krabice (btw. narazil jsi pak na toho démona z krabice v Carceri?) |
|
|
|
| Planescape Torment
S touhle hrou je to složité na jednu stranu má nepochybnou hodnotu díky svému příběhu, který je hodně smutný, ale přitom hluboký.
Zpracování dialogů je na velmi vysoké úrovni je vidět, že většina ze stovek NPC včetně těch podružným se dočkala individuálního přístupu
Grafika je i přes svou zastaralost velmi hezká, řekl bych na svou dobu asi nejhezčí co okolo roku 1999-2000 bylo a člověka do příběhu vtahuje.
Také postavy - parťáci jsou skvěle navržené a to i když nejsou zrovna přátelští. Morte je pak správný ometák, terý i na konci hry zůstává tak trochu záhadou.
Hra se jednoznačně vymaňuje z fantasy klišé..., přestože je zasazena do jednoho z nejznámějších fantasy světů.
Bohužel samotná herní část je občas trochu divná. Třeba systém kouzlení kdy můžete za boj seslat třeba jen 10 kouzel je ale hodně divný. To samé platí i o soubojích jako takových, které jsou prostě divné když jde postava na férovku tak prakticky jistě zemře a musí se uchylovat k neustálému pití lektvarů, naopak v chumlu vaše parta zabije každého hned.
To samé platí o charakteroých vlastnostech, člověk pokud si chce užít to jediné co stojí za to tedy příběh musí prakticky investovat pouze do inteligence wistomu, a pak na konci dostane příležitost získat hodně bodu do konstituce pro regeneraci, ale nic jako nějaká volba vlastně není.
To samé předměty, hlavní hrdina třeba vůbec nikdy nepoužije brnění, vlastně žádná postava až na Anu a Fall, a ty mají jen jeden upgrade, to samé zbraně... .-/ v průběhu hry člověk narazí prakticky na jeden dobrý druh pro členy party a na dvě pro hlavní postavu (člověk nemůže používat "zlé" nebo dobré zbraně v závislosti na svém přesvědčení).
No a úplný konec musím říci mě trochu zklamal, musím říci jen trochu v zásadě nešlo o samotné zakončení jako takové, ale o uzavření příběhu kdy se důležité informace co postava hledala dozví "charakter" ale ne hráč.
Případně zamaskování nesrovnalostí tím, že "stopy" o minulosti měnila chaotická inkarnace. To moc neberu, člověk se celou dobu pídí i po drobných informacích, ale časově mu to nedává vůbec smysl a pak se řekne, že za to může chaotické já, které ale žilo jen pár let a stejně chronologie nesedí vzhledem ke komentáři vrátné k vašemu "apartmánu".
Je to docela zklamání a působí to spíš tak, že v tom měli autoři bordel, než že šlo o záměr.
To prostě trochu kazí zážitek z příběhu, pořád je to hra a ne kniha.
Takže v oldschool RPG u mě pořád vede Fallout 1+2.
80% |
|
|
|
| Mirak: Nodrom moc fanartů nemá .-) |
|
|
|
| Tos teda mohl najít něco hezčího, ten druhý fanart nic moc. |
|
|
|
| Mvek: Tak za rok nebo tak to vrátím. |
|
|
|
| No, ale mohlo by se to už zase vrátit do normálních kolejí, dva obrázky pod sebou mě tedy taky iritují na rolování. Jeden (o velikosti toho menšího) ještě zkousnu. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Překvapení pro Miraka! :-) |
|
|
|
| Co to provalena je v záhlaví? |
|
|
|
| Hm, škoda, aspoň by člověk měl zajímavější přehled her:-) (ne, že bych i tak nenasbíral až moc věcí, byť částečně za to mohou Rockstars a Steam, kteří mi společně naložili většinu GTA v Mac i PC verzi a obojí se zřejmě do seznamu počítá). |
|
|
|
| Mvek:
A zrovna tak by to samozřejmě mělo jít obráceně, to mě ještě nenapadlo
Ó nikoliv, kód z gog.com na Steamu nejede... Steam je prostě prodejce a gog.com udělal "gesto dobrého vola" s cílem zjednodušit život hráčům jak krabicovek, tak ze Steamu... je to hlavně kvůli patchům, protože protlačit patche systémem jako je Steam občas trvá až nezdravě dlouho.
A vzhledem k tomu, že Zaklínač je čistokrevná single player offline záležitost ani online kolize moc nehrozí... |
|
|
|
| AVip: Vau, to je dobrá informace. A zrovna tak by to samozřejmě mělo jít obráceně, to mě ještě nenapadlo. A pak už vůbec není důvod nekoupit to na GOG, protože jak jsem psal, on nakonec stejně vyjde levněji GOG bez akce, než Steam s akcí díky přepočtu euro vs. dolar.
Hm, "dvě hry"... bohužel to není "zneužitelné", protože pro jakýkoliv multiplayer stejně člověk potřebuje nějaký ten server, a to už pak asi může hrát klidně i ze Steamu (jeden klient offline) a s nějakým serverm 3. strany (ala SpyZone/SpyGame/..., či jak se to jmenuje, která tuším jednu dobu byla prolezlá spywarem).
A lokálně po síti to jde také s offline klientem. Nicméně alespoň dobrá informace, pro klid si tak můžu zazálohovat z GOGu všechny ty hry, co tam mají a koupil jsem je na Steamu. |
|
|
|
| Razer: Ale mně se to taky plete, nejsem si jistý, kde přesně deníková linka končí, ale mám pocit, že v té tvé hrobce pod Buried Village ještě ne. Ale stejně jsou to povětšinou jen útržkovité informace nebo vzpomínky (btw. právě INT/WIS hraje roli v tom, jestli Nameless One dostává ty flashbacky).
A co bylo v deníku v bludišti si přesně nepamatuju, ale asi šlo o paranoidní inkarnaci (jednu z těch prominentnějších), ale stejně tam snad byla jen rada, jak se dostat z bludiště ven. Ono samotné bludiště koncipováno jako trest pro hráče, ne lokace, kam by měl chtít sám od sebe jít.
S jistotou ti můžu říct, že žádný kód tam není. DON'T TRUST THE SKULL! :-) |
|
|
|
| Mvek:
Na Steamu je sice akce na sérii Witcher
Tak vzhledem k tomu, že klíče na oba Zaklínače je možno registrovat i na gog.com (a získat tak de facto dvě kopie za cenu jedné) to není úplně špatná nabídka - tedy až na jednu věc: možná jsem staromódní, ale přece jen si říkám, že peníze za hru by měly jít primárně jejich vývojářům, což gog.com v tomto bodě splňuje rozhodně lépe, než Steam. |
|
|
|
| Mirak: Hmm to je divné že to mám domotané, právě ten lučišník Xachariah říkal, že jsem v jednom kuse čmáral do denníku z kůže a kostí tj. šlo o předešlou inkarnaci a v něm byl nějaký kus kůže 1000x přepsaný...
Jinak mi myslím docvaklo že ty zprávy ty lístečky + to co mám na zádech obsahuje nějaký primitivní kód co je v kapitálkách žejo?
Deadnations, ale jo nápad je to dobrej i když ne 2x originální a zpracování taky dobré jen říkám že to začalo bejt časem vážně depresiv když si člověk čte o té hnilobě všude okolo a tak a je mu víceméně jasné, že to s hlavním hrdinou dobře asi dopadnout nemůže i vzhledem třeba k těm falloutům ,p
No nic nevyzraď snad se k tomu zase co nejdřív dostanu. |
|
|
|
| Na Steamu je sice akce na sérii Witcher, ale když si to člověk přepočte, tak minimálně u jedničky to vyjde stejně na GOG asi o 10 Kč levněji i mimo akci (dobře, tady ji už ani moc nečekám) díky euro vs. dolar.
Možná je to tak i u dvojky, ale tu jsem už koupil levně z kraje léta na GOG.
Takže nejde o 10 Kč, ale o to, že GOG je přece jen "bezpečnější", kdyby se něco stalo, co se týče vlastnictví her. |
|
|
|
| Razer: Mě deník bavil a imho to máš trochu domotané, ten deník v bludišti Paní Bolesti s hlavní dějovou linkou a objevováním útržků deníků nesouvisí.
Do bludiště se dostaneš 1) Ano, tuším když se staneš uctívačem Aoskara 2) Opakovaně uctíváš tu panenku Paní Bolesti (nevím kolikrát) 3) Zabiješ Dabuse (nebo dva?). Pak stačí odejít do nejbližšího východu z lokace a jsi tam, ale to, že jsi to viděl na YT asi stačí, krom docela dobré sekery a ždibíčku lore o Bezejmenném tam vážně nic není.
Jop, Xachariah - slepý lučištník je ale výborná postava, napoprvé jsem bohužel všechny zombie na začátku zabíjel, takže jsem o to přišel, přitom je to určitě jeden z těch důležitějších rozhovorů.
Questy v Dead Nations jsou imho super a celá ta společnost včetně Silenta Kinga je podle mě hrozně cool. Ani nemluvím o boření klišé, kdy undead = evil.
Ale těch působivých momentů a skvělých nápadů jsou tam tuny.
Ignus je pěknej zmrd, ale vyslechnout si jeho příběh podle mě stojí za to, pokud hraješ mága tak tě myslím i naučí nějaká kouzla. Pokud ale hraješ kladnou postavu určitě je lepší hrát bez něj. (už bys měl mít Fall-From-Grace imho)
Jinak nevím, já si té tajemné a temné atmosféry celkem vážím, no jestli si myslíš, že to bude pokračovat na nějak pozitivní notě, tak... :-) Ale nevím, zase si myslím, že hráč jako Bezejmenný může v tom světě vykonat spoustu "dobra" a celkově hrát za dost sympatickou postavu. Navíc třeba lim-lim je úžasné stvoření, které mě při každém hraní pobaví :-)
Ale teď mě napadlo, co na mě napoprvé působilo depresivně, že na začátku nemůžeš věřit ani nikomu z vlastní party a to s tím Mortem tehdy bylo dost mrazivé, to jsem moc nečekal. btw. už jsi rozluštil Zerthimonův kruh? |
|
|
|
| zmrdi
http://games.tiscali.cz/oznameni/dungeon-keeper-se-vrati-na-mobilnich-platformach-63800 |
|
|
|
| Mirak: No byl sem tou obtížností docela zaskočen, do téhle chvíle sem neměl v žádném souboji nejmenší potíže a ani moc nepoužíval kouzla (i když je mám dobře nastudovaná) takže sem sebou měl jen morteho, dakona a annu a pak bum ... bose sem zabil ale pak mi partu pomordovali přisluhovači takže budu muset ještě dát znova tentokrát s nodronem.
Nevim no, ve falloutu ten "shit" na člověka padnul až na konci. V tormentu se to na mě valí každou chvíli... myslím tím taková ta marnost. Docela mě naštvala linka s deníkem z vlastní kůže a kostí.
Vážně sem čekal, že nějaké odpovědi, nebo prostě něco čeho dosáhla předešlá inkarnace když byla tak fest paranoidní a nebylo tam prakticky nic ... no teda tuhle část sem si pustil na YT protože sem tomu knězi aoskara nepomohl a jiná cesta do bludiště skrze panenku paní bolesti v upper ward je buglá nejspíš.
Pak teda asi tu depresi dělá to zaměření na mrtvoly. Třeba bezejmená zombie v dead nations byla celkem depresivita, to samé když sem začal bejvalému parťákovy rvát ... no my zasvěcení víme co z těla.
A pak teda třebas Ignus, tohle hovado mě dokázalo naštvat v první minutě nejdřív se "setkal" se svou láskou a pak měl nějaký kecy na mě ať sem potichu či co no tak sem ho šmejda zlikvidoval... no pak sem to samozřejmě loadnul ale z party ho vyhodil.
Takže prostě taková depka z více směrá teď na mě padá v té hře doufám, že se to nějak rozjede v upper ward. |
|
|
|
| Já bych řekl, že spíš takový smutný a často fatalistický ale depresivní, to bych zase neřekl.
Modron maze je za jisté konstelace možná nejtužší lokace ve hře, ale odměna je skvělá. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|