|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Takže pár dojmů k RW5:
- nové rozhraní ujde, k jeho funkčnosti se budu vyjadřovat nejdříve za měsíc (při vzpomínce na to, jak dlouho si sedal interface RW4), kdyby si ho RSC chtěla chvíli nechat, nezlobil bych se.
- grafický engine umí nové efekty, ale má celkově poněkud "vyšisovanější" barvy, asi to bude hlavně otázka zvyku, rychlost se zdá být +/- stejná
- Hra má konečně manuál hodný toho jména, alespoň pro "koncáky". Dokumentace k editoru je ovšem pořád MIA.
- Quick Drive consist builder, který zároveň funguje jako "object viewer" - jestli je něco na nové verzi jasné "+", je to toto, tohle chybělo v RW velmi citelně
Problémy:
- workshop se ocitl v totálním bordelu a je prakticky nefunkční
- stále chybí některé slíbené funkce
- vymazání RW2 - RW4 achievmentů
a konečně největší sprosťárna:
TS2014 obsahuje pro nové uživatele určité DLC bonusy, ke kterým se dlouhodobý uživatel nemá t.č. šanci dostat - prostě se momentálně nedají koupit. Hlavně, že nám RSC zaspamovala inventáře na Steamu totálně nepoužitelnými kupony s naprosto směšnými slevami v rozsahu 20% - 25%.
(osobně jsem letos v léte dosáhl v RW "bodu nasycení", takže skutečně hodlám zaujmout pozici "wait and see, na RW3 a RW4 jsem dělal placené upgrady, ale pokud upgrade na RW5 vynechám, vadit mi to nebude) |
|
|
|
| AVip: A koukám, že vyšel nový TS 2014 (tedy čekal jsem, že by to mohlo souviset s těmi kupóny). Určitě dej vědět stručný komentář, až ozkoušíš. Já se furt nemůžu dokopat do rozjetí další série scénářů (rozhodnout se, čím pokračovat po té východní trati), i proto, že začínají posunováním (nic proti, jen se do toho chce na chvíli opřít, a ne si jen tak zajet), takže minimálně týden se na to ještě nepodívám.
|
|
|
|
| AVip: Zběžně mi to přišlo taky směšné, ale neměl jsem při obědě čas. |
|
|
|
| Mvek: :-)
A nejsmutnější na tom je, že to nejsou žádné extra slevy (v některých případech je dokonce levnější regulérní nabídka než toto!!!)a je to jen deset kuponů, které se opakují... |
|
|
|
| Ugh, na Steamu mi přistálo 20 objektů, konkrétně většinou 20% sleva na doplňky k Railworks...
A pořád tam mám těch 65 % na CiM2. |
|
|
|
| BorgDog: Ale určitě ano... už mi to taky "padlo do oka"...
|
|
|
|
| Uvažuji, jestli to sem patří... ale schválně. :-) Tohle by někoho mohlo zajímat.
http://www.casopisxb1.cz/aktuality/take-on-mars-rozhovor-s-vedoucim-projektu/
http://store.steampowered.com/app/244030/ |
|
|
|
| Mvek:
65% slevu na Cities in Motion 2
Pokud má CiM2 co-op mód, tak je to +/- jasné... podobně spamoval Steam před časem kupóny na Portal 2 (ne, že by byly nějaké úžasné, jen 50%).
Kupón, který by byl k věci, jsem od Steamu dostal poprvé a naposledy někdy před dvěma roky, když RSC prošvihla "autumn sale", tak jako odškodnění rozdala registrovaným uživatelům 50% kupóny (a protože to bylo mimo sale, tak byly v platnosti slevové balíčky, takže to byl opravdu bargain).
|
|
|
|
| Wtf? Proč jsem dneska získal na Steamu 65% slevu na Cities in Motion 2? Možná je to stejné jako s těmi collectibles, prostě za hraní se pár věcí vygeneruje náhodně.
Ale já CiM2 mám, takže netuším, jak se to vygenerovalo:-). Ale asi je to další způsob, jak podpořit reklamu, abych to někomu dal, aby hrál taky tu úžasnou hru, co hraju sám:-).
Nicméně prodat to jako jiné věci ze sbírky nejde, jen by to mělo jít darovat. |
|
|
|
| MickTheMage: Zajímavé video... taky v tom, že (více - méně mimochodem) poměrně názorně ukazuje odtrženost fanoušků VOY od zbytku ST fandomu...
|
|
|
|
| Btw. pokud je tu někdo, kdo používá Origin a má na něm zaregistrované hry Mass Effect 2 a Dragon Age 2, tak ho doporučuju pustit a nechat udělat updaty - ME2 a DA2 se konečně dočkaly integrace DLC ála ME3, takže už to při použití Originu není ten příšerný a celé hodiny trvající "install fest" jako dosud... (a pro pořádek připomenu, že DAO má vlastní integrovaný download manager - ten má sice taky svoje mouchy, ale aspoň člověk nemusel všechno stahovat a instalovat manuálně).
Stav ME1 neposoudím, odmítám ho registrovat/kupovat potřetí kvůlivá přítomnosti ochrany proti uživateli jménem Securom a to i v kopii z Originu. |
|
|
|
| Baldur's Gate II: Enhanced Edition is coming to Mac & PC on November 15th |
|
|
|
| Razer: Tak já nevím, ale nikde přeci není výslovně řečeno, že byla pouze JEDNA paranodní inkarnace a vzhledem k tomu, že inkarnací mohly být desítky a klidně i stovky, je zároveň docela možné, že ne všechny "zla" nachystala TNO jen ta jedna inkarnace.
Ne, to si nemyslím. Pillar of Skulls je rozhodně ulhanější, než Morte a v podstatě všechno naznačuje tomu, že když Mortemu odpustíš nemá už důvod nic dál tajit.
Je to sice trochu svině (třeba když v závěru dělá mrtvýho), ale jinak za celou hru už s TNO dál nikterak nevyjebává a chaotic good přesvědčení na něj sedí velmi dobře. |
|
|
|
| subquesty mi připadaly průměrné ani tak ani onak :) občas dobré občas průměr |
|
|
|
| Mirak: Ano narazil, měl hezkej náramek :-)
Já ti nevím ty říkáš detaily, ale a teď nechci urazit Mveka to, že nesedí třeba právě informace o minulosti hlavního hrdiny když ústřední myšlenkou je hledání "minulosti". Není stejný detail, jako zrecyklovaná textura z npc A na npc B. Proto mi vadí, když tyhle mé vítky ne jen u PTS takhle paušalizuješ jako "detaily".
Subquesty a že sem prošel díky návodu všechny (ten sem si v každé lokaci přečetl po té co sem ji projel sám a díky tomu minul třebas Vhaliora a viděl ho jen díky savu)
Prostě příběh parádní a vynahrazuje onu hratelnost, ale mě osobně ony chybky vadily.
+spoiler+
Dle rozhovoru s praktickou inkarnací si myslím, že Morte tají víc, než jen to, že si v tom "šitu" díky němu. Podle mě vede krtčí nora hloub :-) právě Pilar of Skulls naznačuje že Morte celou dobu věděl kdo je tvůj nepřítel. |
|
|
|
| Razer: To se hodně řešilo, že prostě souboje jsou špatně udělané. Jsou strašně nepřehledné a AI je fakt mizerná i na svou dobu. Na druhou stranu těch soubojů není moc, takže mě to potěšení ze hry nekazilo. O kouzlech platí to samé, ale aspoň to nahrazuje originalita některých kouzel (Dělo Mechanu).
Vlastnosti: Ale tohle je přeci problém prakticky každého RPG. PST je prostě jiný, dá se vyhrát hrubou silou, ale na úkor toho, že se toho o Bezejmenném a jeho společnících moc nedozvíte. Ale prakticky všechny vlastnosti se v PST dají zužitkovat. (Stačí se např. podívat kolik neužitečných skillů mají Fallouty). A já třeba hrál napoprvé za válečníka, samozřejmě jsem spoustu věcí minul, ale pořád jsem si příběh maximálně užil.
Nepoužívání brnění je plus. Tak je nahradily tetování. Stejně tak si všimni, že ve hře nejsou meče. Nebo elfové. Dobrých zbraní je ve hře habaděj, sice jen pro Bezejmenného, ale jsou tam a některé se generují náhodně. A i celkově je ve hře spousta dobrých předmětů. Používání zbraní dle přesvědčení je teď skoro v každém fantasy. Tady podle mě řešíš nepodstatné detaily.
A že se nedozvíš jméno? Zrovna tohle mi přišlo celkem cool a jako mnohem emotivnější zážitek, než že se dozvíš nějaké jméno vycucané z prstu. V čem přesně by se to lišilo.
Netvrdím, že logika je tam neprůstřelná, ale zase hledat tam nesedící časové údaje nebo řešit chronologii, která nikde ani není moc naznačená (jistě, naschvál je tam spousta věcí vágních, ale mně tenhle styl vyhovoval)... To je to v čem se my dva u většiny věcí rozcházíme, zbytečně se upínáš k relativně nepodstatným detailům (pro mě, uznávám), které ale ultimátně nemají na příběh žádný vliv.
A Fallouty a i Baldur's Gaty jsou ultimátně lepší hry. Byť obě série disponují výrazně horším (to zní zbytečně přísně, takže řekněme "obyčejnějším") příběhem. Nicméně plně to nahrazují právě tou hratelností.
btw. Ještě mě překvapuje, žes nezmínil kvalitu subquestů, protože z 80% se jedná o dost fedexový zlo (zhruba na úrovni BG1), ale samozřejmě to většinou dost zachraňuje kvalitní omáčka (a o to asi jde). Příklad za všechny - Moridorova krabice (btw. narazil jsi pak na toho démona z krabice v Carceri?) |
|
|
|
| Planescape Torment
S touhle hrou je to složité na jednu stranu má nepochybnou hodnotu díky svému příběhu, který je hodně smutný, ale přitom hluboký.
Zpracování dialogů je na velmi vysoké úrovni je vidět, že většina ze stovek NPC včetně těch podružným se dočkala individuálního přístupu
Grafika je i přes svou zastaralost velmi hezká, řekl bych na svou dobu asi nejhezčí co okolo roku 1999-2000 bylo a člověka do příběhu vtahuje.
Také postavy - parťáci jsou skvěle navržené a to i když nejsou zrovna přátelští. Morte je pak správný ometák, terý i na konci hry zůstává tak trochu záhadou.
Hra se jednoznačně vymaňuje z fantasy klišé..., přestože je zasazena do jednoho z nejznámějších fantasy světů.
Bohužel samotná herní část je občas trochu divná. Třeba systém kouzlení kdy můžete za boj seslat třeba jen 10 kouzel je ale hodně divný. To samé platí i o soubojích jako takových, které jsou prostě divné když jde postava na férovku tak prakticky jistě zemře a musí se uchylovat k neustálému pití lektvarů, naopak v chumlu vaše parta zabije každého hned.
To samé platí o charakteroých vlastnostech, člověk pokud si chce užít to jediné co stojí za to tedy příběh musí prakticky investovat pouze do inteligence wistomu, a pak na konci dostane příležitost získat hodně bodu do konstituce pro regeneraci, ale nic jako nějaká volba vlastně není.
To samé předměty, hlavní hrdina třeba vůbec nikdy nepoužije brnění, vlastně žádná postava až na Anu a Fall, a ty mají jen jeden upgrade, to samé zbraně... .-/ v průběhu hry člověk narazí prakticky na jeden dobrý druh pro členy party a na dvě pro hlavní postavu (člověk nemůže používat "zlé" nebo dobré zbraně v závislosti na svém přesvědčení).
No a úplný konec musím říci mě trochu zklamal, musím říci jen trochu v zásadě nešlo o samotné zakončení jako takové, ale o uzavření příběhu kdy se důležité informace co postava hledala dozví "charakter" ale ne hráč.
Případně zamaskování nesrovnalostí tím, že "stopy" o minulosti měnila chaotická inkarnace. To moc neberu, člověk se celou dobu pídí i po drobných informacích, ale časově mu to nedává vůbec smysl a pak se řekne, že za to může chaotické já, které ale žilo jen pár let a stejně chronologie nesedí vzhledem ke komentáři vrátné k vašemu "apartmánu".
Je to docela zklamání a působí to spíš tak, že v tom měli autoři bordel, než že šlo o záměr.
To prostě trochu kazí zážitek z příběhu, pořád je to hra a ne kniha.
Takže v oldschool RPG u mě pořád vede Fallout 1+2.
80% |
|
|
|
| Mirak: Nodrom moc fanartů nemá .-) |
|
|
|
| Tos teda mohl najít něco hezčího, ten druhý fanart nic moc. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|