|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| AVip: Betrayal at Krondor mám myslím z nějakého Levelu ještě z 90. let (a bylo to v době, kdy plné hry ještě nebývaly k časopisu pravidelně tj. někdy '99/00).
Ale já duengony nikdy nedocenil, rád si zahraju kdejakou stařičkou adventuru
(třeba nedávno jsem propadl sérii Tex Murphy), ale tohle mi nikdy nešlo a dungeony na mě vždycky byly až moc "hardcore". I mainstreamovější a u nás populární české Brány Skeldalu mě minuly. |
|
|
|
| Mvek:
O víkendu má GOG zase nějaké slevy
Koukám, že ve slevě jsou i oba Krondory... (klíčová slova: Midkemia, Riftwar, R.E.Feist), pokud někdo nezná, doporučuji!
Byť tedy, BaK je dnes už vyloženě retrogaming a RtK do toho nemá daleko...
(přibalenou BiA na engine BaK můžeme +/- ignorovat... škoda jen, že kdysi hlavouni v Sierra on line zazdili možnost sequelu k BaK na stejném engine, mohla z toho být pěkná série a ne jen dvě volně provázané hry, každá na jiném engine od jiných vývojářů) |
|
|
|
| Mvek:
tvůrci zkrachovali
Tak to je ale velká škoda, protože tenhle projekt měl solidně našlápnuto. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Ad Cities XL - dočkej času... Začal jsem se zabývat mody. Zjistil jsem totiž, že původní hra obsahuje podporu i pro tramvaje a vlaky, a přestože tvůrci zkrachovali, moderská komunita na tom pracuje a např. tramvaje je možné do hry dostat. Totéž trajekty apod.
Vyžaduje to ale více modů najednou, které by měly spolupracovat, tak se na to mrknu a vyzkouším.
Mimo jiné to zahrnuje nějaký mod, který trochu přeskupuje GUI pro stavění.
|
|
|
|
| O víkendu má GOG zase nějaké slevy na klasiky jako Pharaoh, nebo Arcanum, nebo zmíněná Civ: Call to Power 2. |
|
|
|
| TelemachusRhade: A tenhle týden nebo dokonce včera byl další update CiM2, ale nevím, co obsahuje, jen se mi stáhl na Steamu.
|
|
|
|
| TelemachusRhade:
1) Ad CiM2 - mluvíš o tom CD obrazně? Já jen, jestli máš hru správěn "opečovanou"? Protože jsem měl dojem, že se to boření budov nějak ošetřovalo, na to nadávali lidé hodně na fóru, když jsem ho na jaře ještě sledoval.
A jinak má své mouchy co se týče ovládání, ale kromě boření mi vadila ještě editace linky (lepší ji udělat znovu) a nemožnost se lehce proklikat od linky do depa a na nákup vozidel.
2) Ad Cities XL:
a) Jak jsem už zmínil, můžeš si v Options nastavit, že budeš mít dostupné všechny budovy, pak patrně budeš mít i vše ostatní. Je škoda, že nemají ale režim, že prostě když jednou si v nějakém městě něco odemkneš, zůstane to odemčené pro všechna. Nejvíc mě to vadí u silnic, protože ta největší ze začátku hry časem přestane stačit, a tak je blbé s tím dopředu počítat (žádná hra nemá mód návrhu, že by si člověk mohl město postavit z hlediska obrysů bez ohledu na peníze, a pak to stavět podle peněz, ale aby si tím načrtl silniční síť včetně dálnic apod.).
b) Tak na BUSy potřebuješ 50 000 obyvatel (což ti tam píše). Jinak podívám se někdy, jak se dá město vyexportovat město. Momentálně mám rozestavěné už troch víc na vzhled město v kotlině po vyschlé řece, je to dost zelená krajina s velkými horami na okraji. Tam ale ještě nemám taky BUS.
Jinak jsem ale už někde dosáhl 100 000, ale to město je dost spletenec (i když na problémy s dopravou trpí).
c) Jak myslíš to vyrovnání? Famózně bych to nenazval, co mám zkušenost já. Ano, vyplnění prostoru zelení trochu srovná nerovnosti, takže pokud je čtvrť postavená jen na mírném svahu nebo nerovnosti, tak se člověk skoro všech zubů od domů zbaví. Ale není to pravidlo.
Jinak mě ale také začalo bavit stavět ty free zones (jen bacha na dopravu a přeplnění silnic, viz dál) a trochu se i kochat.
Po chvíli se ti odemkne teraformovací nástroj, který umí rovnat terén, ale je dost neohrabaný a myslím, že hra nemá žádné Zpět (to mi hrozně vadí u těchhle her, počínaje Sim City 4).
d) Jo, sníh mě taky zklamal. Nejen, že jsem si dal zasněženou krajinu a dostal jsem takovou, kde je údolí a zasněžené hory, na kterých v podstatě nejde stavět.
Ale hlavně jsem pak pochopil, že vtip je v tom, že musíš stavět z těch extra budov, které se ti možná odemknou až s 10 000 lidmi nebo tak. Tam pak máš zasněžené hospody, hotely a snad i nějaké domky. Navíc tyhle budovy jdou stavět víc na svahu.
No, ale tak tropický ostrov a další možnosti také stojí za to. Navíc hra nabízí i dost evropských budov. |
|
|
|
| CiM2 - druhý pokus
Ne, ta hra má ovládání na pyču! Naprosto nechápu jak v tom může někdo tvořit. Po vybudování jendé bus linky, kde mě nic neupozornilo na to, že zbořim panelák, jsem to vzal, smazal a málem přepůlil CD. 3x FUJ a už nikdy.
Cities XL Pl.
Dal jsem druhou šanci i tady a musim říct, že když člověk přežije úvodní buzerační princip VYBUDUJ!: radnici → silnice → baráky pro lůzu → fabriky, tak pak naskočí zjednodušený reálný model a i na těžkou obtížnost začně město vydělávat poměrně rychle. Musím sice udržovat přesný balanc mezi nabídkou a poptávkoum, ale hra se poměrně rychle ozývá, a to ještě před začátkem snižování reálné nálady. Aktuálně mám městečko o nějakých 15-ti tisících obyvatel hrozně se mi líbí stavění zelených vilových čtvrtí, kde se dá úplně famózně vyrovnávat terén.
Těšil jsem se ovšem na zasněžené městečko, a to nefunguje ani zdaleka tak, jak by mělo. Pokud tam vyroste barák s trávou a vegetací, je prostě zelený.
Ale i tak mě spíš baví vedení MHD, než stavění samotného města, ale bohužel nikde jsem nenarazil na mapy stáhnutelné a přímo hratelné. Všude se s tím jen chlubí pomocí YT. Takže pokud byste někdo věděli o odkazu na nějaké megapole, byl bych celkem vděčný.. |
|
|
|
| AVip: Hm, mám podezření, že jsem se z pocitu, že je to naprd, k jaderným zbraním v Civ III nedostal, takže nemůžu posoudit, jestil to tam bylo.
Každopádně v V to nevypadá, nebo je to někde schované.
|
|
|
|
| Mvek:
Civilization: Call to Power 2, kde použití jaderných zbraní zvyšovalo jakýsi světový "teploměr", no a když se naplnil, byla planeta natolik narušená, že mělo snad docházet ke škodám na různých místech, jako do záplav apod.
Hmm... tohle bylo už ve staré Civ I a Civ II to myslím měla taky... |
|
|
|
| Jinak pro zájemce o hraní si s alternativami historie a diplomacií a politikou doporučuji jednoznačně Europu Universalis, nevím, jak nový 4. díl, ale trojka, kterou jsem dostal zadarmo jako odběratel newsletteru Paradoxu, nebo jednička, která kdysi vyšla na Score, mě bavily.
V té trojce se dá už slušně hrát za České království a začít zhruba v době stoleté války. Povedlo se mi kombinací politiky a mírné agrese, když si o to někdo říkal, nebo mě do toho zatáhli spojenci, anektovat okolí Bavorska, Meklenbusko a Pomořansko na severu, takže máme moře, no a kus Maďarska:-), uvidíme, co se zvládne ve zbytku času, tohle trvalo asi 200 let. |
|
|
|
| Pozemstan: Tj., kdysi jsem hrál bokem stojící Civilization: Call to Power 2, kde použití jaderných zbraní zvyšovalo jakýsi světový "teploměr", no a když se naplnil, byla planeta natolik narušená, že mělo snad docházet ke škodám na různých místech, jako do záplav apod., zkrátka to mělo negativní dopady všude. Tady ne, dokonce ani nevím, zda to ovlivní náhled ostatních na mě, že by mě pak tím spíš neměli rádi, ale v této fázi to platí už tak jako tak, takže je to jedno.
Akorát to zamoří blízké okolí města a je třeba to uklízet několik tahů (měsíců) a zničí se tím, co tam bylo )farmy, doly, silnice). |
|
|
|
| Mvek: Ještě, že je to jen alternativní historie. Takové lehkovážné zacházení s jadernými zbraněmi... -) |
|
|
|
| Já vím, že je to dlouhé, ale tak líčí to fiktivn historii:-). Docela se mi líbí, že i když jsem vypnul podle mě kulturní rozložení a dal náhodné chování těm počítačovým hráčům (jinak se určité osobnosti chovají stejně), nějak strašně to sedělo, nejprve konflikt VB - Fr, pak VB - Německo, protože Otto von Bismarck se strašně rozpínal a likvidoval postupně všechno.
No a nakonec tu bude to Rusko vs. VB (přičemž Rusko mezitím eliminovalo Egypt). Ale Rusko se jinak ke mně stavělo docela přátelsky i když měli navrch, minimálně obchod jim nevadil. |
|
|
|
| Civilizace V je na jednu stranu hodně zábavná hra pro příležitostného hráče, ale asi slabá pro náročného. Alespoň v singleplayeru, v multiplayeru to může být zajímavé.
Problém je v tom, že AI je hloupá. Takže se dá zvítězit i nad výrazně silnějším protivníkem i na střední obtížnost (na hardocore asi nikdy nepůjdu). V podstatě finišuji dlouhou hru (cca 2000 tahů), kterou možná nevyhraju, pokud hra stejně skončí určitým rokem, i když jsem time victory vypnul. V podstatě zůstalo jen conquest a diplomatické vítězství. Ale zůstanu tam já (VB) a Rusko, každý na jednom velkém kontinentu, které jsme vymýtili.
Problém je v tom, že se každý spojenec proti vám nakonec postaví, buď proto, že máte slabší armádu a na kontinentu už není místo, nebo proto, že ho něčím naštvete, přitom nechápu čím, ale najednou mě veřejně spojenec Německo pomluvil, a pak mě všichno zonačovali za roztahovačného a agresivního, i když bylo vtipné, že jsme se shodli na nebezpečnosti Německa také:-).
Takže jsem třeba byl ze začátku napadený Francií, útok jsem odvrátil, vymýtil jí jednotky a skončil u statusu quo. Pak Francie znovu nabrala jednotky a znovu mě napadla, až potřetí jsme ji společně s Německem zničili.
Pak mě napadlo Německo, byla to dlouhá válka, protože jsem po ncih furt chtěl odškodnění a nezajímalo mě, že jsem jim sebral už několik měst (vesměs dobytých původně francouzských).
Nejlepší bylo, když po mně posílali vždy jednu, dvě jednotky úzkým pruhem kontinentu. Já jim je vždy téměř zdecimoval okolo čekajícími loděmi, ale to jim nevadilo.
Nebo tou cestou furt posílali pracvníky, aby tam stavěli železnici a oni mohli jednotky posílat rychleji. To byla prostě stupidní AI, kdyby na mě poslali najednou armádu (od začátku ji měli silnější), tak mě možná i vytlačili zpátky ze svých měst.
Uzavřeli jsme mír, ale oni si dobyli další městský státeček a bylo jasné, že se dřív nebo později na mě vrhnou, tou dobou jsem již získal jaderné bomby, a tak jsem si tři hezky připravil, k tomu pár stíhačů a bombardérů a vyhlásil jim válku. Němci byli opět blbí, protože jak si hromadili jednotky, tak s nimi furt šíbovali sem a tam, a jak v Civ V jednotky mohou normálně plout po vodě od určité technologie už ve starověku, tak oni měli asi 10 vojenských jednotek jen tak na vodě. No a jednotka na vodě se nemůže bránit, takže jsem svými 5 loděmi půlku zdecimoval hned v prvním tahu bez jediné ztráty životu.
Pak jsem tedy atomovkami odpálil dvě jejich města, což zdecimovalo i nahromaděné vojáky okolo (částečně nebo úplně zabilo). A letouny zničil všechny přeživší a už ve druhém tahu si jedním tančíkem dojel do každého města, aby bylo moje.
Němci si ale také budovali letadla (a atomovku také už měli vyvinutou, ale možná neměli vše splněné, nebo jim chyběr uran). Sice měli letadla z druhé světové, zatímco já měl trysková, ale jelikož jich měli asi 15, tak mi v jednom tahu zničili pár jednotek a zastavili moji ofenzivu.
Jenže!
Oni byli tak blbí, že všechna letadla přesídlili do jednoho města u hranic, takže jsem v dalším tahu na něj hodil poslední atomovku a všechna letadla byla pryč. To v podstatě stačilo, abych pak s těmi 5 bitevními loděmi a cca taky 15 letouny a asi dvěma tanky postupně dobyl v podstatě většinu území. Zbývala asi jen dvě dobře opevněná města, kde měli protiletadlovou obranu, která mi dokázala sestřelit s určitou pravděpodobností i plně zdravé letadlo, takže jsem si mezitím vyrobil pár dalších atomovek a města zdecimoval.
No a teď tu zbývá ta Kateřina z Ruska, která má o půl měst více a obří armádu a atomovky bude mít asi taky. Mám ale pocit, že kdybych jó chtěl a vrazil obrovské množství peněz které jsem nahromadil díky vhodným kulturním politikám, do atomovek, tak bych pomocí letadlovek nebo atomových ponorek mohl v pohodě zasadit tak zásadní překvapivý úder hned po vyhlášení války, že bychom byli už srovnaní a po dlouhé válce bych také vyhrál.
Ale to asi už dojde čas.
Zkrátka a dobře Civ V mi přijde jako fajn na pobavení se na nějaký čas (no už jsem podle Steamu hrál asi 50 hodin) a pokochání se audiovizuální stránkou (on ten atomový výbuch je působivý, ale na druhou stranu tyhle animace člověk brzy vypne, protože zejména u letadel to trvá strašně dlouho, než letadla z města doletí, párkrát vystřelí, otočí se a vrátí se, pokud jich máte deset, je to otrava čekat).
|
|
|
|
| Protože předtím jsem byl pro náhodné kolemjdoucí moc dlouhý, tak fakt stručně...
Cities XL (Platinum) jsou zvláštní kočkopes mísící budgetovou hru s mnoho prvky a kvalitami drahých her. Budgetovost se projevuje zejména v uživatelském rozhraní (a strašně otravných achievementech, kdy ale pokud člověk nezná hru dostatečně, tak začít město se všemi odemknutými možnostmi člověka docela převálcuje; nicméně to oznamování je strašně obří a připomínající achievementy z FB her), audiu a pár dalších dojmech.
Na druhou stranu to se zapnutým antialiasingem a na plné detaily vypadá velmi dobře a povětšinou to budgetovku vůbec nepřipomíná. Nejde to srovnávat s dnešním Sim City, protože to má rozmazanou "hračičkovou" grafiku, tady je to spíš ostrá přesná grafika, kde vyniknou občas horší textury (v SC ale nebudou lepší také, jen to celková vizáž zamaskuje).
Každopádně jsou Cities XL pro toho, kdo si chce stavět opravdu město podle sebe. To mu žádné existující Sim City nemůže nabídnout tolik jako Cities XL, a to zejména kvůli rozsahu mapy, 3D, střídání denní doby, téměř zaoblených silnic (některé jsou přece jen zaoblené skokově).
Bohužel tu chybí vlaky (až na metro, které občas může vést po povrchu). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Co myslíš panelem k navigaci? Ten, kde si volíš, jestli běží cyklus dne a noci, a jestli se díváš z nadhledu, nebo víc z boku (Postcard)? Tak já si nemyslím, že tenhle panel by měl být dlouhodobě zobrazený, takže tohle je fuk.
Spíš mi chybí klávesa pro skrytí veškerého UI, takže v reálném čase se špatně kochá i na full HD displeji. Na druhou stranu na tohle určitě bude nějaký jednoduchý mod (otázkou jen je, jestli se mody lehce instalují), jako do prvního Cities in Motion je mod na kameru, který umožňuje se i projet prostředky vlastní MHD.
Ale ano, na UI jsem si stoprocentně nezvyknul, dost věcí mi vadí.
Nicméně rád se poučím, jestil se sžiješ trochu s těmi BUSy a tak. Nepamatuji si, co to v tutorialu radili o tom "dokončení" trasy automaticky. A také nevím, jak vlastně lze linku autobusu zrušit, nebo jestli je možné ji modifikovat (to druhé asi nejde).
Jinak uvidíme, třeba si s městy budu hrát hodně, a tak ti rád nabídnu sám nějaké své město. I když zatím na nich moc zajímavého není, zatím jsou více "herní", než opravdu města. Ale jestli si nějaké opravdu oblíbené udělám, docela by mě zajímalo, jak by sis s ním pohrál. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Nejsem si jist, že nějaká hra řeší dobře stavění ve svahu (tedy kromě toho, že ho nepovoluje vůbec).
Moc bych to nevěřil ani pomrvenému Sim City 5, ale jak jsem se díval na nějaké let's play, abych hru víc viděl, tak tam zrovna kopec v podstatě nebyl, zas na druhou stranu tam je vše příšerně "hračkové", včetně kopců (ty vlastně vypadají ještě hůř než v SC4).
Ale tak můj názor od začátku, ještě před prvním vydáním, je, že nové Sim City je v podstatě virtuální "terárium" v podobě města. Může to být skvělá zábava, když člověku nejde o opravdu budování města, ale o starání se o terárium v podobě miniměsta.
Takže prostě platí, že se ve hrách, včetně Cities XL, na svazích snažím stavět co nejméně (a naštěstí mnohé mapy si toho jsou vědomé a nabízejí maximálně mírný svah a rovinu a pak velké kopce, které není třeba zkoušet zastavět). Pokud už chci, tak si natáhnu silnici a osadím ručně tu a tam plochu nějakým domkem a mezi vyplním třeba zelení.
Jinak s oním vyplňováním plochy zelení nebo dlažbou apod. přišlo už to City Life, navíc byli též první, kdo přišel s jiným úhlem mezi silnicemi než 45 stupňů. |
|
|
|
| Tak jsem si Cities XL Pl. vyzkoušel a bohužel je to s tím ovládáním přesně jak jsem čekal - je to vlastně City Life s horším GUI. Ten neukotvený panel na navigaci je šílený!
Na herním looku mi vadí nedotaženost ala SimCity 4, kde auta nemají šanci u svých domů/na parkovištích zaparkovat, protože vjezd je totálně mimo úroveň. Celkově stavění do svahu je velmi nedotažené. A taky jsem zjistil, že na stavbu města od píky nemám chuť ani čas.
Co se mi líbí je možnost vyplnit plochu. Třeba ten farmářský trh je supr. Možnosti vedení autobusových linek jsou perfektní. Oddělení podle barev - perfektní! Reálný model - perfektní! Škoda, že tu nejsou tramvaje. A to bude asi využití mé hry. Vezmu si z netu nějaká postavená města a překopu si je podle sebe. Uvidím, jak to se mi zalíbí... |
|
|
|
| Já bych ještě doplnil, že je no několik desítek (použitelných) modů (terraformace, jiné mapy, budovy, jinak fungující EasyCorp....). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|