|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Mimochodem Euro Truck Simulator 2 bude mít multiplayer. Je to připravovaný free mod, který bude mít možnost připojit až 100 hráčů do jedné Evropy. Opět toto je hra, která moc PvP podporovat ani nemůže (možná leda si krást navzájem zakázky, nebo do sebe bourat). |
|
|
|
| Razer:
Jinak obecně sem už delší dobu fascinován tím, že nejúspěšnějším elementem masových MMO her je vlastně singleplayer.
Je to celkem logické. Tvůrci ani hráči se nemusejí zatěžovat řešením neférových až posedlých PK či jinými škodily.
Dalším důvodem je, že lidi baví chatovat a jen tak potkávat cizí lidi přetvařující se za někoho jiného (anebo ne) apod. Svým způsobem takovou náplní je Facebook, je to v podstatě taková "hra" na seznámení a zaujetí jen tak (pro spoustu lidí, ne všechny). Viz moje odlehčená povídka/úvaha Kterak hrajete, aniž o tom víte, se kterou jsem si zajistil zápočet na volitelném předmětu o trhu IT u pana Koubského.
No a pak je tu i to, že mě třeba od začátku multiplayeru (pro mě tedy AOE II, kvůli kterým jsem se připojoval modemem k internetu o víkendu ve tři ráno, kdy táta neokupoval jediný dostupný počítač schopný hru utáhnout) přitahovala právě kooperativní hra (i když spíše proti hráčům, ne proti počítači). Důvodem bylo i to, že mě nikdy nebavilo tyhle hry hrát tak, abych měl na většinu častějších hráčů šanci.
Neříkám, že PvP by mělo vymizet, to vůbec ne. Je to škoda, že tento druh hraní v onlinovkách moc není. Ale možná je, právě v těch více okrajových (v něčem je to asi i Eve, ale jinak různé starší, které jsem chtěl pořád vyzkoušet a nevyzkoušel, jedna je třeba na styl Patriciana/Port Royale/Pirates! z pirátského prostředí). |
|
|
|
| Jinak obecně sem už delší dobu fascinován tím, že nejúspěšnějším elementem masových MMO her je vlastně singleplayer.
MAXimálně skupinové "raidování" stále stejných bossu v PvE. |
|
|
|
| A další drobnosti jsou omezení energetickcých kreditů na 10 milionů, přičemž nejlepší vybavení na loď stojí někdy 20, 25 mega, takže si ho prostě hráč z free to play nemůže koupit - ani za reálné peníze...
Ano může si ho získat hraním, ale zase možná tak za 5 let každodenního hraní těch samých misí stále dokola mu po 30.000 pokusech padnou 4 stejné přední fázery nejlepší kvality... |
|
|
|
| Marshall: No svým časem... to by možná fungovalo pokud by nebylo omezené množství získatelného dilithia na 8000 za den což je cca 34 "peněžních" kreditů.
V situaci kdy opravdu dobrá loď stojí 2500 si ji můžeš koupit už po 74 dnech každodenního hraní, nutno podotknout DOST repetitivního hraní pořád toho samého naprosto dokola, protože jak už bylo řečeno na dilithium nelze konvertovat z energetckých kreditů, marků, latinia, prostě ničeho. |
|
|
|
| Razer: Foundry mise jsou fun.
věci za peníze... buďto platíš svým časem nebo penězi - nic z lifer odměn nemá výrazný důsledek do hry.
PvP nehraji.
A jinak souhlas. Chybí tu mise s rozhodováním (či jiné RPG elementy) a nějakým hlubším příběhem. |
|
|
|
| GOG má až 90% slevy na klasické hry a packy. Je to z toho ranku, kdy lákají, aby to člověk kontroloval každou hodinu. Ale není to ten druh, že zbývá X kusů, je to omezené jen časem. |
|
|
|
| Mirak: Taky jsem si hodně vytvářel mapy, ale nějak až u dvojky. A nebyly moc hratelné:-), protože jsem na mapu nacpal ledacos. Spíš to bylo takové snění, takže jsem si tam udělal i velké město apod.
|
|
|
|
| Mvek: Já jako mladší u AoE neustále vytvářel mapy s masivními bitvami a obléháním pevností atd. U jedničky ty souboje vypadaly peckově.
Když jsem to zkoušel u dvojky, tak přes velké množství typů jednotek a ještě masivnější bitvy to prostě nebylo ono. |
|
|
|
| Tak Deliverance má půl mega a jede dál. Počítám, že minimálně na tu babu ještě vyberou a mě pokouší myšlenka, jaká bude "sranda," jestli za ty prachy vznikne s...ka a jestli Vávra poté, co tak sjížděl Skyrim, aspoň zachrání zbytky cti spácháním harakiri. :-) |
|
|
|
| Mirak: Nemám tuchy proč. U mě je to tím, že mám větší vztah ke starověku než středověku, ale tak to se tak moc počítat nedá. Stejně tak ne "whololooo" zvuk knězů:-).
Jediné, co mě napadá, že prostě nebyly v boji běžně tak obrovské armády. Takže se to koordinovalo lépe.
A samozřejmě tam bylo i o trochu méně typů jednotek.
|
|
|
|
| Takže prakticky po dvou letech sem se vrátil k Star Trek Online, abych zjistil co se za tu dobu od mé recenze http://www.postavy.cz/novinky/star-trek-online-recenze/ změnilo.
A musím bohužel konstatovat, že hra nedoznala prakticky žádných zlepšení. Co se týče obsahu přibyla jedna příběhová kampaň, takže jich je nyní 8 a úvodní mise pro něco jako Capture the Flag zónu v Dysonově sféře v Deltakvadrantu.
To uznáte je za 2 roky přecijen "trochu" málo.
Jistě přibyly různé standalone mise, typu znič 3 lodě, oskenuj anomálii, přines něco z vraku, ale to se za nový obsah moc počítat nedá.
Jediný směr kde je vidět veliký posun je velké množství nových lodí a například uniforem a obleků, má to jediný háček 99% tohoto nového obsahu je za reálné peníze... .
Ovšem některé dobré lodě se nedají koupit ani za peníze, protože např. musíte hrá hrát v kuse 1000 dní, aby jste je dostali, nebo být přítomen před 3 roky a zaplatit si je kdysi ve speciální akci.
Další komplikace přichází s naprostým znepřehledněním platidel ve hře. Dřív existovaly energetické kredity (prakticky bezcené), dylithium konvertovatelné za pseudoreálnou měnu a latynium pro minihry, nějaké kostýmy. Teď se ke všemu přidaly nějaké "Marks" a to federální, romulanské, omega flotilové, dysono sférické a to samé ještě ještě jednou ve všech těchhle verzích akorát to nejsou "Marks" ale něco jinak pojmenovaného.
A pro koupi některých lodí potřebujete ještě další nějaké "kredity".
Výsledkem je, že PvP se za poslední roky proměnilo z lehké frustrace kdy hry končily score třeba 7 ku 15 v regulérní 0 ku 15 matche, kde vaše "top of the line" neplacená loď exploduje v první vteřině souboje nějakým šíleně nabufovaným alphastrikem.
Hra zde tak pomyslně překročila "griefovací" hranici, která funguje v jiných hrách, totiž pokud "oběť" zemře v první vteřině není to moc velká zábava ani pro jednu stranu.
STO se tedy proměnila v čistě PvE záležitost s tím malým problémem, že "nový" PvE obsah v ní nepřibývá pouze stále stejné jinak pojmenované úkoly. To vše jednou za x měsíců zpestří nějaká "speciální" 10 minutová jednorázová akce, kde se mihne nějaká slavná postava ze seriálů.
Škoda škoda.... |
|
|
|
| Mvek: Třeba souboje v AoE1 se mi vždycky líbily mnohem víc. |
|
|
|
| Marshall:
Tohle mě zaujalo.
Už tady proběhla zmínka... já to řeknu takto - ti lidé, co za tím stojí sice patří k těm, kteří spíš hledají důvody než způsoby, ale jestli se jim to povede, rád jim do kasičky něco nasypu.
Ale v tuhle chvíli nevidím důvod k tomu, abych sponzoroval pana Bakalu. |
|
|
|
| Mirak: To je v podstatě to, co mi vadí. Na Score kdysi vyšla laciná hra tuším Legion, byla to taková inspirace civilizací, pouze za Římskou říši v omezené době, ale třeba ještě od doby, kdy to byly dílčí kmeny, nesjednocené.
Kromě starosti o města jste tam měli zajímavé souboje, rozmístily se šiky podle rozmístění nepřítele (které se mohlo jen mírně měnit), a pak se nechala bitva odanimovat. Bohužel kromě ústupu asi nic nešlo ovlivnit. Ani snad určit, kam by se mohly přesunovat.
A celkově to byla nudnější hra, pokud neste nadšenci do taktizování.
Každopádně tam ty bitvy nebyly tak chaotické jako v AOE 2.
Jinak samozřejmě vím, že AOE 2 má aspoň ukládání šiků oproti jedničce (i když na to asi existuje patch nebo fan patch). |
|
|
|
| Mvek: Mně se na AoE2 nelíbily bitvy, respektive to jak se jednotky neustále houfovaly do formací, vypadalo to divně.
Marshall:
Jako nice, ale pět příspěvků pod tebou to sem dával BorgDog |
|
|
|
| Tohle mě zaujalo. Až na tu cenu je to (česká) nádhera.
https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-deliverance?ref=home_location |
|
|
|
| Řeknu vám, já nějak nechápu, jak někdo někdy mohl hrát AOE II:-). Dávali jsme si přátelskou týmovou hru v pátek (jestli tu někdo má steamovou HD verzi, tak se ozvěte) a totálně mi nejde ovládání.
Jedna věc je, že mám dojem, že se pár zkratek změnilo, ale to je asi má blbost.
Jiná věc je, že prostě koordinovat jakkoliv útok mi totálně nejde. Já vím, že se dá označit všechny jednotky, a pak s SHIFT nebo CTRL kliknout na nějakou buď pro vyřazení z označení, nebo pro vybrání jen jednoho typu, a poté to uložit pod číslo.
Ale pořád mi to přijde hrozně neohrabané, když nemůžu pauznout (což možná nejde ani v SP, ale v multiplayeru rozhodně ne:-)).
No a pak se ještě ti magoři pletou, protože se do užších prostorů nevejdou v žádné formaci. Nemluvě o tom, že pokud se mi nahromadily jednotky z hradu u brány a já pošlu jinou jednotku ven, tak zůstane stát, protože jí v bráně něco překáží... |
|
|
|
| Blbá zpráva pro TR - tramvaje sice jsou, ale nejsou dotažené graficky v tom smyslu, že koleje a troleje chybí na všech křižovatkách (jakýchkoliv silnic a chodníků).
Ale vyzkouším, protože možná když člověk přežije jednu nebo dvě malé křižovatky (u depa) někde bez kolejí, tak by to mohlo jít použít jako tramvaje mimo silnici (na travnatém pásu nebo asfaltovém), a to díky použití tunelů nebo mostů (a zapuštěných kolejí např.), jako takový vláček (nebo třeba jako trasa tram Cowig - Desden). |
|
|
|
| TelemachusRhade: No jak sem kritický musel sem před lety nechat STO alespoň onu snahu NĚJAK pracovat s tím co vyvedl JJ, opravdu se snažili.
A mnohdy se jim jednotlivé mini storyarky velmi povedly, ano bylo toho málo ale např takoví Devidiané stály zato a zapamatoval sem si ten příběh.
Samotná hra ovšem neuvěřitelně mrhá svým potenciálem viz mé připomínky před lety ohledně naprosto zmršeného PvP kterému chybí/bělo k obstojné hratelnosti velice málo, ale vývojáři si řekli NE ... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|