|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| BorgDog: No právě, o to mi svým způsobem jde, namísto nějaké evoluce posledních 15 let a ustanovení nějakých obecně uznávaných systémů jak PvP udělat "občas" srandovní i pro slabé hráče se situace co vím prakticky nijak neposunula.
Add EVE no "žil" sem tou hrou ve volném čase tj. po večerech dva roky. Ač mi očividně hodně času vzala nějaké zkušenosti mi přecijen dala. A bylo tam i několik vyloženě povedených "spanilých" jízd kdy člověku vycházely neuvěřitelné věci.
Ale pávě ke konci než sem s hraním sekl nastávaly takové situace, že kdykoli sem se připojil a mohlo to bejt ráno, ve 3 v noci, odpoledne tak bylo pár lidí z korporace online - pořád těch stejných.
To by bylo svým způsobem fajn, kdyby jim to nevlezlo na mozek a nezačali si myslet, že jsou nějací NAD-hráči. Přičemž šlo o čistě PvP hráče a jejich hraní spočívalo především v tom, třeba 3 hodiny sedět a koukat na černý monitor a když se v systému po té době vynořil transport naložený cennostmi během 1 vteřiny zareagovat... .
Já sem byl i po těch 2 letech takový, že sem i s drahou lodí rád zkoušel docela riskantní věci, hlavně baitování nepřátel. Když se povedlo tak to bylo fajn, když ne tak sem přišel o svojí loď atd. jenže ještě na mě byli nasraní, že teď "gang" nemá ten správnej počet lidí.
A že sem já ten "slabej článek", protože jinak sme mohli v 15 tři hodiny čučet na černou obrazovku a čekat na drahé lodě až přiletí do systému... ,D
Ale právě tohle šlo řešit opravdu různě, např kdyby ve žlutejch zónách exitovali PvE policeiní patroly a ne takové blbosti jakože když někdo vystřelí u brány nemůže proletět... co asi dělá zachycená loď... snaží se sestřelit stíhače co ji drží... !!!
Nebo třeba možnost autodestrukce co by zničila víc jak jednu okolní loď - samozřejmě ne u levných lodiček ale u těch drahejch, aby se to nezneužívalo.
Nebo obdoba v podobě vyrušení senzorů.
Nebo zhoršená kvalita senzorů pokud je grieferů hodně tj. 15+...
Jak říkám sem tím trochu fascinován, že v bussinesu kde jsou obraty v miliardách dolarů i pr jednotlivé hry (v asii už ano) se tímhle směrem nikdo nevydal zatím. |
|
|
|
| Razer: Já jsem jednu dobu hrál WoW na jednom free serveru, ale nechal jsem toho skoro přesně z důvodů, o kterých mluvíš: Dokud jsem hrál a expil jako singleplayer nebo jen v malých skupinkách, tak to šlo a bavilo mě. Ale od určité doby se rozmnožili griefeři a zejména powergameři, kteří brali hru jako vrcholový sport a běžný hráč jim prostě nebyl schopný konkurovat. Je frustrující pořád dokola prohrávat a k tomu poslouchat poznámky o svém "looserství," které časem naprosto vezme chuť hrát.
Druhá věc byla pozdější velké raidy ve 20+ lidech, trvající nezřídka 3-5 hodin. To už podle mě šlo příliš daleko, vedlo to opět k frustraci, pocitu nátlaku (ty tam MUSÍŠ být, ty MUSÍŠ vydržet do konce...) a časem takovému znechucení, že jsem s WoW prostě navždy přestal. Problém může být ve mně (nejsem příliš "sociální" typ a také prostě nemám možnost sedět 5 hodin v kuse u kompu s kyblíkem pod židlí), přesto si myslím, že speciálně WoW je hra, která cíleně vede k "powergamerství" a grieferství, co popisuješ. Jak je to u jiných nevím.
Také EVE jsem nainstaloval a zapnul. Odehrál jsem asi 5 hodin, ale když jsem sledoval, jak tam hráči mezi sebou jednají nebo jenom mluví, překřtil jsem tu hru na "Cvičiště psychopatů" a rychle zmizel. Klobouk dolů před každým "normálním," kdo tam vydrží... :-)
|
|
|
|
| Mvek: Tak jasně, jestliže se průměrnej trekkie, sw fanda = průměrný FBkář... (ale spíš je to obráceně a ti co hry tvoří by chtěli aby to tak bylo i když není).
Na jedné straně tvrdá realita života která tě semele jako nic a na druhé nějaká pseudorealita, kde se všichni tváří, že něco jako soutěž ani čistě sportovní neexistuje... něco jako fotbal jen s jedním mužstvem a cílem je nastřílet víc branek než další samostatné družstvo na vedlejším stadionu do prázdné brány, tvle to by byla zábava... a přesně to jsou dnešní MMO s tím, že před bránou běha "robo" klaun.
Přitom existuje milion a jeden způsob jak do hry PvP prvky zakomponovat tak, aby se člověk grieferům mohl vyhnout / nějakým způsobem zápasy vyrovnat, např. o náhodný faktor. Fungující systém pro lovce odměn co si na grieferovi smlsnou...
Ale to jsou nápady jak z říše sci-fi ,p když v STO za 4 roky nebyli schopni přidat ani takové komplikovanosti jako třeba 2 lodě proti 2, nebo defaultně 1 proti 1 (ne chalengovat lidi co o to nestojej na potkání).
Na druhé straně je EVE co je svým způsobem zmršená právě tím, že se do ní stáhnuli snad všichni griefeři co existují a tvůrci je v tom přístupu podporují.
Neznám ty populární asijské MMO, ale o moc jiné než WoW na steroidech to asi nebude.
|
|
|
|
| Mimochodem Euro Truck Simulator 2 bude mít multiplayer. Je to připravovaný free mod, který bude mít možnost připojit až 100 hráčů do jedné Evropy. Opět toto je hra, která moc PvP podporovat ani nemůže (možná leda si krást navzájem zakázky, nebo do sebe bourat). |
|
|
|
| Razer:
Jinak obecně sem už delší dobu fascinován tím, že nejúspěšnějším elementem masových MMO her je vlastně singleplayer.
Je to celkem logické. Tvůrci ani hráči se nemusejí zatěžovat řešením neférových až posedlých PK či jinými škodily.
Dalším důvodem je, že lidi baví chatovat a jen tak potkávat cizí lidi přetvařující se za někoho jiného (anebo ne) apod. Svým způsobem takovou náplní je Facebook, je to v podstatě taková "hra" na seznámení a zaujetí jen tak (pro spoustu lidí, ne všechny). Viz moje odlehčená povídka/úvaha Kterak hrajete, aniž o tom víte, se kterou jsem si zajistil zápočet na volitelném předmětu o trhu IT u pana Koubského.
No a pak je tu i to, že mě třeba od začátku multiplayeru (pro mě tedy AOE II, kvůli kterým jsem se připojoval modemem k internetu o víkendu ve tři ráno, kdy táta neokupoval jediný dostupný počítač schopný hru utáhnout) přitahovala právě kooperativní hra (i když spíše proti hráčům, ne proti počítači). Důvodem bylo i to, že mě nikdy nebavilo tyhle hry hrát tak, abych měl na většinu častějších hráčů šanci.
Neříkám, že PvP by mělo vymizet, to vůbec ne. Je to škoda, že tento druh hraní v onlinovkách moc není. Ale možná je, právě v těch více okrajových (v něčem je to asi i Eve, ale jinak různé starší, které jsem chtěl pořád vyzkoušet a nevyzkoušel, jedna je třeba na styl Patriciana/Port Royale/Pirates! z pirátského prostředí). |
|
|
|
| Jinak obecně sem už delší dobu fascinován tím, že nejúspěšnějším elementem masových MMO her je vlastně singleplayer.
MAXimálně skupinové "raidování" stále stejných bossu v PvE. |
|
|
|
| A další drobnosti jsou omezení energetickcých kreditů na 10 milionů, přičemž nejlepší vybavení na loď stojí někdy 20, 25 mega, takže si ho prostě hráč z free to play nemůže koupit - ani za reálné peníze...
Ano může si ho získat hraním, ale zase možná tak za 5 let každodenního hraní těch samých misí stále dokola mu po 30.000 pokusech padnou 4 stejné přední fázery nejlepší kvality... |
|
|
|
| Marshall: No svým časem... to by možná fungovalo pokud by nebylo omezené množství získatelného dilithia na 8000 za den což je cca 34 "peněžních" kreditů.
V situaci kdy opravdu dobrá loď stojí 2500 si ji můžeš koupit už po 74 dnech každodenního hraní, nutno podotknout DOST repetitivního hraní pořád toho samého naprosto dokola, protože jak už bylo řečeno na dilithium nelze konvertovat z energetckých kreditů, marků, latinia, prostě ničeho. |
|
|
|
| Razer: Foundry mise jsou fun.
věci za peníze... buďto platíš svým časem nebo penězi - nic z lifer odměn nemá výrazný důsledek do hry.
PvP nehraji.
A jinak souhlas. Chybí tu mise s rozhodováním (či jiné RPG elementy) a nějakým hlubším příběhem. |
|
|
|
| GOG má až 90% slevy na klasické hry a packy. Je to z toho ranku, kdy lákají, aby to člověk kontroloval každou hodinu. Ale není to ten druh, že zbývá X kusů, je to omezené jen časem. |
|
|
|
| Mirak: Taky jsem si hodně vytvářel mapy, ale nějak až u dvojky. A nebyly moc hratelné:-), protože jsem na mapu nacpal ledacos. Spíš to bylo takové snění, takže jsem si tam udělal i velké město apod.
|
|
|
|
| Mvek: Já jako mladší u AoE neustále vytvářel mapy s masivními bitvami a obléháním pevností atd. U jedničky ty souboje vypadaly peckově.
Když jsem to zkoušel u dvojky, tak přes velké množství typů jednotek a ještě masivnější bitvy to prostě nebylo ono. |
|
|
|
| Tak Deliverance má půl mega a jede dál. Počítám, že minimálně na tu babu ještě vyberou a mě pokouší myšlenka, jaká bude "sranda," jestli za ty prachy vznikne s...ka a jestli Vávra poté, co tak sjížděl Skyrim, aspoň zachrání zbytky cti spácháním harakiri. :-) |
|
|
|
| Mirak: Nemám tuchy proč. U mě je to tím, že mám větší vztah ke starověku než středověku, ale tak to se tak moc počítat nedá. Stejně tak ne "whololooo" zvuk knězů:-).
Jediné, co mě napadá, že prostě nebyly v boji běžně tak obrovské armády. Takže se to koordinovalo lépe.
A samozřejmě tam bylo i o trochu méně typů jednotek.
|
|
|
|
| Takže prakticky po dvou letech sem se vrátil k Star Trek Online, abych zjistil co se za tu dobu od mé recenze http://www.postavy.cz/novinky/star-trek-online-recenze/ změnilo.
A musím bohužel konstatovat, že hra nedoznala prakticky žádných zlepšení. Co se týče obsahu přibyla jedna příběhová kampaň, takže jich je nyní 8 a úvodní mise pro něco jako Capture the Flag zónu v Dysonově sféře v Deltakvadrantu.
To uznáte je za 2 roky přecijen "trochu" málo.
Jistě přibyly různé standalone mise, typu znič 3 lodě, oskenuj anomálii, přines něco z vraku, ale to se za nový obsah moc počítat nedá.
Jediný směr kde je vidět veliký posun je velké množství nových lodí a například uniforem a obleků, má to jediný háček 99% tohoto nového obsahu je za reálné peníze... .
Ovšem některé dobré lodě se nedají koupit ani za peníze, protože např. musíte hrá hrát v kuse 1000 dní, aby jste je dostali, nebo být přítomen před 3 roky a zaplatit si je kdysi ve speciální akci.
Další komplikace přichází s naprostým znepřehledněním platidel ve hře. Dřív existovaly energetické kredity (prakticky bezcené), dylithium konvertovatelné za pseudoreálnou měnu a latynium pro minihry, nějaké kostýmy. Teď se ke všemu přidaly nějaké "Marks" a to federální, romulanské, omega flotilové, dysono sférické a to samé ještě ještě jednou ve všech těchhle verzích akorát to nejsou "Marks" ale něco jinak pojmenovaného.
A pro koupi některých lodí potřebujete ještě další nějaké "kredity".
Výsledkem je, že PvP se za poslední roky proměnilo z lehké frustrace kdy hry končily score třeba 7 ku 15 v regulérní 0 ku 15 matche, kde vaše "top of the line" neplacená loď exploduje v první vteřině souboje nějakým šíleně nabufovaným alphastrikem.
Hra zde tak pomyslně překročila "griefovací" hranici, která funguje v jiných hrách, totiž pokud "oběť" zemře v první vteřině není to moc velká zábava ani pro jednu stranu.
STO se tedy proměnila v čistě PvE záležitost s tím malým problémem, že "nový" PvE obsah v ní nepřibývá pouze stále stejné jinak pojmenované úkoly. To vše jednou za x měsíců zpestří nějaká "speciální" 10 minutová jednorázová akce, kde se mihne nějaká slavná postava ze seriálů.
Škoda škoda.... |
|
|
|
| Mvek: Třeba souboje v AoE1 se mi vždycky líbily mnohem víc. |
|
|
|
| Marshall:
Tohle mě zaujalo.
Už tady proběhla zmínka... já to řeknu takto - ti lidé, co za tím stojí sice patří k těm, kteří spíš hledají důvody než způsoby, ale jestli se jim to povede, rád jim do kasičky něco nasypu.
Ale v tuhle chvíli nevidím důvod k tomu, abych sponzoroval pana Bakalu. |
|
|
|
| Mirak: To je v podstatě to, co mi vadí. Na Score kdysi vyšla laciná hra tuším Legion, byla to taková inspirace civilizací, pouze za Římskou říši v omezené době, ale třeba ještě od doby, kdy to byly dílčí kmeny, nesjednocené.
Kromě starosti o města jste tam měli zajímavé souboje, rozmístily se šiky podle rozmístění nepřítele (které se mohlo jen mírně měnit), a pak se nechala bitva odanimovat. Bohužel kromě ústupu asi nic nešlo ovlivnit. Ani snad určit, kam by se mohly přesunovat.
A celkově to byla nudnější hra, pokud neste nadšenci do taktizování.
Každopádně tam ty bitvy nebyly tak chaotické jako v AOE 2.
Jinak samozřejmě vím, že AOE 2 má aspoň ukládání šiků oproti jedničce (i když na to asi existuje patch nebo fan patch). |
|
|
|
| Mvek: Mně se na AoE2 nelíbily bitvy, respektive to jak se jednotky neustále houfovaly do formací, vypadalo to divně.
Marshall:
Jako nice, ale pět příspěvků pod tebou to sem dával BorgDog |
|
|
|
| Tohle mě zaujalo. Až na tu cenu je to (česká) nádhera.
https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-deliverance?ref=home_location |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|