Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Nejen Star Trek gamesy

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 8050
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.

Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com

Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).

Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.

A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server EA Origin.


Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem...

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2659 - 2678 / 8050Starší   Nejstarší

AVip - 06. květen 2014 06:49sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Razer:
Přičemž všechny dnešní šit hry vycházej z.... CALL OF DUTY :-)

Já bych to trochu zpřesnil - ony vychází z Call of Duty: United Ofensive (datadisk k CoD I) a z CoD II, protože v těchto dvou se začalo se skriptováním naveliko a CoD II zavedla "health regen".

Původní CoD měla geny dobré, vycházela na jedné straně s Medal of Honor: Allied Assault (dělal ji stejný tým) a dokonce se nechala tehdy inspirovat čskými střílečkami Hidden&Dangerous a Vietcong (jedny z prvních mainstream her, které zavedly "iron sights").

Původní CoD tak byla ze všeho nejvíc spíš MoH:AA II bez otravně dlouhých pseudostealth misí a s poněkud realističtějšími zbraněmi (!!!).
Razer - 05. květen 2014 22:25sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Mvek možná si nerozumíme proto, že ty dáváš jako příklad "oldschool" střílečky Call of Duty :-)
Přičemž všechny dnešní šit hry vycházej z.... CALL OF DUTY :-)

Tím ovšem neříkám, že první díly nebyly zábavné, ve své době byly jiné a zajímavé.


Jen pro ukázku co je to dle mě opravdové FPS... když se to porovné s tím parody Doom videem je snad vidět rozdíl.

Counter Strike 1.6
https://www.youtube.com/watch?v=9otm-Pn75Hs

UT 1999 vs bot
https://www.youtube.com/watch?v=rki2EFBkvLw


Nebo nevím v čem si protiřečím .-/
Mvek - 05. květen 2014 22:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Razer: Tak dlouho jsem ho nevydržel. Ale už chápu, já napsal, že se současné hry neliší od tehdejších, a přitom jsem tím myslel, že nejsou téměř lepší...
Mirak - 05. květen 2014 20:53sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
CoD 1 a 2 jsou imho stále stejně zábavné, jako kdysi (a to jinak nejsem fanda téhle série), jen musí hrát člověk na nejtěžší obtížnosti, jinak se z toho strašně vytrácí dojem aspoň nějaké realičnosti.
Razer - 05. květen 2014 20:24sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Mvek: Hu... huh... to video je míněno jako parodie.
Mvek - 05. květen 2014 20:08sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Razer: Tak teď ti naprosto nerozumím, jestli jsi špatně četl moji zprávu, nebo si protiřečíš. Často tu kritizuješ soudobé, např. to regenerování zdraví. Na druhou stranu stmívání zraku apod. při nízkém zdraví já považuji za dobrý prvek.
Razer - 05. květen 2014 19:16sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Mvek: Já v posledních letech tolik novejch FPSek nehrál (protože moc nejsou .p

Ale celkem by sem se i hádal, btw tohle video co sem postoval před časem ten rozdíl vystihuje 100%tně

http://www.youtube.com/watch?v=NURfvG0lfpA
Mvek - 05. květen 2014 18:55sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Je fakt, že jsem teď viděl poprvé Call of Duty (jedničku) v akci (je to od začátku, tedy včetne tutoriálu, tak když tak to chce skočit dál).

No a musím říct, že se dnešní FPS hry neliší moc od těch před 10 lety. Ano, grafika je lepší, a v mnohém jsou naopak dnes jednodušší. Ale nápaditost levelů, herní principy apod., to je v podstatě identické. I když to srovnám třeba s tou Mafií II, ve které akorát tak ocením realističtější dojem (ale tehdy by na mě možná působilo i to CoD).
Mirak - 02. květen 2014 14:09sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
AVip: Nikdy jsem nebyl extra fanda Dooma, ale shrnutí jsem si rád přečetl.
Razer - 02. květen 2014 12:10sipka
ZAMĚŘIT
Razer
AVip: A víš, že s mě naladil, po dohrání HD epizody I dooma I sem dostal velkou chuť i na zbytek, protože ta hra je jak nebe a dudy s dnešníma střílečkama kde seš nesmrtelnej autoheal terminátor.
AVip - 02. květen 2014 10:27sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Doom 3 BFG Edition

(aneb konečně jsem to dohrál :-) )
Doom 3 BFG je kompilace vydaná Bethesdou (pod kterou t.č. spadá Id sotfware) „k desátému výročí“ série Doom (poněkud nelogicky ovšem už v roce 2012) a zahrnuje celou trilogii, konkrétně Ultimate Doom, Doom II a Doom 3 a jeho datadisky. Jako bonus obsahuje i nový datadisk pro Doom II (!) z roku 2010.
Je třeba poznamenat ještě jednu věc – Doom 3 BFG je jednou z her, která trpí kreativním přepočtem z USD na EUR, kdy 20 USD = 30 EUR (samozřejmě, že jsem to za plnou cenu nekupoval).

Ale k jednotlivým hrám:

Ultimate Doom
Episoda I – „shareware Doom“. Tak tohle se hraje v podstatě samo. Level design je vypilovaný k naprosté dokonalosti a je prostě vidět, že na přípravu této episody měli v Id software dost času.
Episody II a III – „registered Doom“. Tohle už je trochu horší… na přípravu těchto dvou episod nebylo kdysi zdaleka tolik času a je to prostě vidět na spoustě drobných nedotažeností. Ale pořád je to „klasika všech klasik futrál“.
Episoda IV – „ultimate Doom“. Uff. No… tohle nemělo nikdy spatřit světlo světa. Aneb všechno co se nevešlo do Doom II a Master levels for Doom II a bylo nám to líto vyhodit. Doporučuji hrát jako úplně poslední episodu klasického Dooma (až po Doom II) – pak to ujde. Ale jinak je ten rozdíl v kvalitě mezi E I – III a E IV až příliš propastný. Několikrát jsem se při hraní přistihl, jak mezi zuby drtím cosi na téma “Romero je pračů*ák“, zejména při snaze skolit cyberdemona v malém stísněném prostoru.

Doom II
Hell on Earth - No… tohle ujde. V rámci celé hry se střídají levely geniální, levely s geniálním nápadem (ne nutně dobré) a levely naprosto pitomé (kterých je tam bohužel taky hodně a které by normálně neměly v hlavní dějové linii co dělat). Ovšem nedá se říct, že by ta hra byla vyloženě špatná, to zas ne. Jen to, že by jí klasický episodní formát 3x(8+1) ála Doom I slušel víc než megalomanský přístup typu 30+2 (který bohužel na mnoho let poznamenal celou Doom scénu). A jestliže už Doom I poměrně chybí „opening text crawl“, který by hráče uvedl do děje, pak v Doom II chybí tuplem. Snad to mělo být opatření proti pirátění (v tom případě se to nepovedlo), snad snaha o prosté „vytrolení“ hráče (to se pro změnu povedlo dokonale).
No Rest for the Living – datadisk z roku 2010, který dokazuje, že formát 8+1 sluší Doomu víc, než 30+2. Překvapivě dobré dílko od tvůrců prvního datadisku pro Doom 3 – i když některé aspekty finálního levelu si taky mohli autoři nechat od cesty, ale aspoň tam nechali pro hráče „shortcut“, aby měl alespoň šanci.
V kompilaci chybí tituly Final Doom a Master Levels of Doom II – ovšem s ohledem na to, že tyto záležitosti nebyly přísně vzato z dílny Id software, nelze jejich absenci Bethesdě vyloženě vyčítat.
Co ovšem vyčítat částečně lze, je jistá autocenzura prvních dvou Doomů. To, že lékárničky mají změněnou grafiku z křížku na tabletu ještě ujde, to že kvůli prodejům v BRD byly zcenzurovány bonusové levely Dooma II, tak aby neobsahovaly žádné nacistické reference, je poněkud horší.
Hry jsou plně portované, byla zachována „pixelatost“ grafiky a převod MIDI se vyloženě povedl. Hra po síti není podporována – vůbec. Oba první Doomy jsou ovšem dodávány v klasické formě *.wad souborů, takže je lze provozovat pod jinými porty Doom engine, prostřednictvím kterých lze zprovoznit i multiplayer.

Doom 3
Hlavní kampaň – jde vlastně o remake Doom I a to do takových podrobností, že se celá hra skládá ze čtyřech jasně identifikovatelných fází a hráč dokonce dvakrát přijde o kompletní nasyslenou výzbroj. Jinak ovšem nemá story s původní hrou mnoho společného – a taky si bohužel hráč až příliš bolestně uvědomí, jak mimo se někdejší otcové zakladatelé žánru dostali za deset let výroby „kváků“. Hra má rozjezd vyloženě pomalý a prvními levely je nutné se vyloženě prokousat. Pak se to ovšem zlepší a závěrečné levely bych označil jako velice dobré – ovšem vedle soudobého Half-Life 2 je to, jak to jen říct, poněkud slabé... (nicméně, na dnešní poměry je to pořád nadprůměr, ano tak hluboko jsme klesli).
Resurrection of Evil – první datadisk k Doom 3. Protože hlavní hra má více-méně otevřený konec, bylo možno navázat +/- tam, kde předchozí kampaň skončila. Episodu dělali Nerve Software a jiný rukopis je na ní vidět a to rozhodně k lepšímu. Je jen škoda, že v rámci Doom 3 BFG hra přišla o některé unikátní nápady - i tak to ovšem stojí za to. Pokud se hráči líbil Doom 3, pak je RoE sázka na jistotu.
Lost Mission – druhý datadisk k Doom 3, který vznikl jako bonus pro Doom 3 BFG. Vcelku zajímavě dokresluje některé události hlavní D3 kampaně a zároveň naplno využívá možnosti updatovaného engine hry. Dějově je to standard – neurazí, ale taky nenadchne.
Dá se čekat, že chystaný Doom 4, pokud bude navazovat na Doom 3, tak bude brát v potaz jak RoE, tak LM.
Doom 3 BFG má jednu změnu, která rozděluje hráče od okamžiku uvedení: zatímco v původním Doom 3 byla baterka separátní zbraň a muselo se na ni přepínat, Doom 3 BFG ji má integrovanou do výstroje ála Half-Life. Osobně dávám uspořádání ála Half-Life přednost, ale vaše preference se pochopitelně mohou lišit.
Další změnou, která není až tak příjemná, že praktická neexistence modů pro tuto verzi. Zdrojový kód je sice venku, ale nikomu se do toho moc nechce… protože hra má kvůli integrovaným Steam achievementům do jisté míry zabudovanou resistenci vůči modům.

Závěrem – jít do této verze či nikoliv? Pokud na ni narazíte ve výrazném sale, tak myslím není důvod do ní nejít, i za přepálenou eurocenu je to pořád veliká porce zábavy na mnoho hodin.
Jinak se ovšem více vyplatí poskládat si ji ze starších vydání.
AVip - 02. květen 2014 10:21sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mirak: Minimálně s tím prvním ze Steamu ano.
Mirak - 01. květen 2014 22:07sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
AVip: S KOTORy je nějaký problém? Já nikdy neměl problém je rozjet, dokonce i s výtečným restoration projectem mi loni dvojka šlapala jako hodinky.
AVip - 01. květen 2014 19:48sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jako ozvěnou na dekanonizaci SWEU má Steam 66% sale na některé Star Wars tituly... tradičně lze doporučit série KotOR (u kterých ovšem pohříchu není jisté, podaří-li se je korektně rozjet) a sérii Dark Forces, přesněji její poslední dva díly (Jedi Outcast a Jedi Academy).
Mirak - 01. květen 2014 14:54sipka
ZAMĚŘIT
Mirak
Sudden Strike je výborná hra
Pozemstan - 01. květen 2014 13:43sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Razer: Naposledy jsem před několika lety hrál válečnou strategii Sudden strike, ale kampaň za Brity jsem dosud nedokončil, když jsem zřejmě někdy v průběhu hry jedné mise smrtí klíčového vojáka předčasně přišel o signalizační světlici, kterou jsme měl oznámit dokončení mise... Ta hra, byť se zastaralou grafikou a problémem s dokončením jiné kampaně pod Windows XP (musel jsem uloženou hru dohrát pod Vistami, přičemž i pod Linuxem přes Wine jsem se dostal dál než v XP), byla jinak skvělá, ale brala dost času...
Razer - 01. květen 2014 13:35sipka
ZAMĚŘIT
Razer
Pozemstan: Určitě bys měl nějaké starší klasické hry zkusit.

Opravdu třeba namátkou Giants Citizen Kabuto, dodnes si pamatuju tu úžasnou atmosféru a "scenérie" vyčarované za pomoci 500 mhz procáku.
Pozemstan - 01. květen 2014 12:45sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Měl jsem tady nepřečtených 30 příspěvků a myslel si, že je budu hodně přelétávat, ale, i když se teď o hry moc nezajímám, bylo přečtení docela zábavné. -)
Razer - 29. duben 2014 21:53sipka
ZAMĚŘIT
Razer
TelemachusRhade: Jasně, já popravdě "Ground" probíhám a nevnímám "užívám" si skoro výhradně vesmírné souboje.
Telemachus Rhade - 29. duben 2014 21:03sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Razer: No to jistě, ale třeba celé osazenstvo Earth Spacedocku je převlečené.

Nejnovější   Novější 2659 - 2678 / 8050Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o