|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Já mám asi nejraději trojky.
Hrál sem 1, 3, 4+datáče. |
|
|
|
| Tak cože to AVip říkal o těch 4X strategiích typu Civilizace?
(Jsem v tomto fóru poprvé nebo po mnoha letech, takže nemám přehled co se tu řešilo.)
Tak asi začnu svým pohledem... Původní Civilizace mne v roce 1993 naprosto nadchla a dlouhé roky jsem ji považoval za nejlepší hru vůbec. V té době jsem nic podobného neznal, nejkomplexnější hra byla asi Wolfenstein 3D a na skvosty typu Duna2, Ufo nebo Transport Tycoon jsem ještě čekal.
Dlouho mi trvalo než jsem zjistil, jak vůbec založit město (a že to v té hře jde) :-], mnohokrát jsem po pár tazích umřel a vůbec nechápal. Nadchla mě (hned po intru+doprovodné hudbě na PC Speakeru) ta propojenost herních cílů (prozkoumávat, budovat říši na úrovní světa i v rámci měst, vynalézat a válčit či jednat s ostatními). Nedalo se dělat jen jedno a rozvoj v jednom otevíral další možnosti v druhém. Nejvíce mne ale, i přes tehdejší bídnou znalost angličtiny, bavilo objevení nové technologie a ty návaznosti. Když jsem si jednou nahrál nějaký cizí savegame, kde se vynálezala raketová technika, byla to pro mne úplná sci-fi se dostat tak daleko. Snad o několik let později mne Civ1 nadchla podruhé, když jsem poprvé zvítězil technologickým vítězstvím. A po jednotkách s parametry útok/obrana/pohyblivost 1-1-1, 1-2-1, 3-1-1, 4-1-2, 6-1-1, středověkém kanonu s 8-1-1 a übermocném tanku s 10-5-3 byla jednotka 99/0/16 taky fascinující.
Civilizaci2 jsem hrál taky celkem dost, nevím zda celkově více než jedničku nebo méně. Přibyly některé herní principy. Ale myslím, že jsem to nikdy nebral jako nějakou dostatečně komplexní věrohodnou simulaci interakce národů a taktiky boje. Ostatně válčení mne v těchto hrách moc nebavilo. (Leda někdy jsem zkoušel hrát vysloveně "na vojenské vítězství", ale to jsem tak musel hrát od začátku.) Spíše mi Civilizace připadala jako velmi dobrý způsob, jak se dozvědět něco o historii. Nikdy jsem vlastně nesehrál žádnou delší válku mezi dvěma víceméně technologicky vyrovnanými soupeři. Vždy měl někdo totálně navrch nebo se situace rychle vyřešila po objevení klíčové technologie.
Civilizaci3 jsem skoro nehrál, moc si už ani nepamatuji čím vším se lišila. Nijak moc mne nezaujala a moc se mi oproti předchozím nelíbila. Hlavně už v té době bylo hodně jiných dobrých časožroutských her. Civilizaci Call To Power jsem hrál jen zběžně, i když tam byly zajímavé herní principy... Sakryš musím si to na wikipedii projít a zavzpomínat :-)
Myslel jsem, že civilizaci nic nepřekoná, ale pak přišla Sid Meier's Alpha Centauri. O té teď psát nebudu, ale vylepšila snad všechny aspekty a přinesla věci, které mi v civilizaci chyběly.
Civilizace IV už je tak velký komplex (se svými Datadisky, rozšířeními, custom scenarii), že jsem ji prostě nezvládl obsáhnout a propařit tak, jak by zasloužila. Když se to nasčítá, tak jsem asi nahrál dost času. Ale dlouho jsem se smiřoval už jen s konceptem a důležitosti náboženství v Civ IV. A nikdy jsem se tím vlastně nesmířil, ten závod za pár nábožensky klíčovými technologiemi a šíření víry. A další herní mechaniky jako nově pojatá špionáž, jinak fungující letecké jednotky, naskriptované události ve Warlordech... už mi to přišlo vyžadující mnohem větší a dlouhodobější ponoření se do hry než na které jsem měl čas. Částečné poškození, léčení jednotek a možnost opustit boj už jsem znal z Alphy Centauri. Přirozené hranice definované kulturou byly ovšem dobré. I když zase nerealistické.
Civ V už jsem nehrál, obávám se zase až přílišného zjednodušení, přizpůsobení masovému uživateli a jisté konzolovitosti. |
|
|
|
| Jen poznámka bokem - občas si omylem, nebo z nějakého důvodu záměrně nainstaluji hru na SSD (nebo savuje jinam, než do Dokumentů, které mám také přesměrované na HDD), no a to pak savy a loady lítají.
Pro někoho, kdo stráví hrami aspoň hodinu denně (v průměru), a to u her, které jsou náročné na start nebo na ukládání, se SSD může vyplatit i v tomto směru.
Má to jedinou nevýhodu, některé hry počítají s delším loadingem, a proto si nepřečtete zajímavost z loadovací obrazovky, protože to nestihnete:-). |
|
|
|
| Razer: Už jsem to tu psal. Já Fallout 3 naprosto démonizuju, je to hra, které už pravděpodobně nikdy nedám šanci a to i přes různý balancovací a vylepšovací módy, protože jádro je stejně pořád hrozný.
New Vegas nemá na svědomí nikdo z Bethesdy. Není tam fakt ani JEDINÁ narážka nebo vazba na Fallout 3, což mi přijde skoro neuvěřitelný. Vazeb na jedničku a dvojku tam je naopak tuna (aniž by to hra hráčovi cpala pod od samého začátku). Je tam i velká spousta lokací/postav/nápadů pro zrušený Fallout 3 od původních tvůrců.
Ale nedivím se ti, taky mě kamarád musel celkem dlouho přemlouvat, navíc nemám rád ani ten engine, ale dostal jsem se do toho a strávil u toho nepřeberné množství času. |
|
|
|
| Ještě teda na jedné straně pochvala za opravdu "rychlé" savování a fakt, že někdo konečně použil mozek a naprogramil evidentně hodně efektivní "loading" kdy se aktivně loaduje pouze lokace kde právě jste.
V mnoha ostatních hrách včetně oblivionu mám pocit, že se loaduje jakože celý svět myslím tím třeba kde leží šíp na druhém konci světa... no prostě za to pochvala.
Ale zas ze hry je cítit konzolovitost např ovládání inventářů je vyloženě na rozkopání obrazovky... je no... konzolové... člověk musí pěkně listovat 300 knihama když chce najet na tu poslední, nebo předměty v inventáři... opravdu super věc.
Taky absolutně chybý hotkeye třeba pro kouzla... to naštěstí!!! neguje fakt, že existuje hotkey pro dračí řev takže je to hratelné. |
|
|
|
| Mirak: Tak Skyrim byla v pořadníku 3 roky, vybudila mě až veliká aktivita lidí na postavách okolo ní.
NW je v pořadníku též na tvé a dalších lidí doporučení :)
Nicméně po Falloutu 3 se svým způsobem neodvažuju .-/ Co bylo v Oblivionu špatné to bylo ve F3 ještě tak 2x horší .-/ |
|
|
|
| Razer:
První je, že jak byl Oblivion neuvěřitelně odfláknutý po stránce lokací ve Skyrimu je to naopak a desítky a desítky opravdu nápaditých a dobře navržených lokací od jeskyní, po podzemní města, staré krypty, nebo tůňky, ztroskotané lodě, katakomby...
A hráče žene kupředu prostě jen zvědavost, vidět nějakou další hezky a chytře navrženou lokaci.
Fakt si dej ten New Vegas... |
|
|
|
| Hrál sem Skyrim zase trochu víc a mám pár postřehů.
První je, že jak byl Oblivion neuvěřitelně odfláknutý po stránce lokací ve Skyrimu je to naopak a desítky a desítky opravdu nápaditých a dobře navržených lokací od jeskyní, po podzemní města, staré krypty, nebo tůňky, ztroskotané lodě, katakomby...
https://www.youtube.com/watch?v=Ig3KPSmqX3k
A hráče žene kupředu prostě jen zvědavost, vidět nějakou další hezky a chytře navrženou lokaci.
Něco takového mělo být v dnešní době výkoného HW naprostá samozřejmost (vzpomeňme si na stařičké hry jako Unreal) - není, a tak Skyrim boduje.
Další postřeh je pochvala na dobře provedený soubojový systém meč/štít. Celkem se to zase blíží reálnému soboji, prostě praštíte soupeře štítem po hlavě a nachvilku ho to vykolejí - tak rychle zaútočíte, ale to se vám povede jen když máte dýku, meč ne nějaké neforemné těžké kladivo... tohle je podle mě cesta.
Narozdíl od Oblivionu je nepřátel méně takže nedochází k nekonečnému spamování attack tlačítka, které bylo vyloženě nudné.
Také hlavní dějová linka je zatím dobrá a využívá i "stealth" prvky např při infiltraci ambasády Thalmoru (elfí fanatici chtějící vyhladit lidstvo).
Mezi negativa patří zblbnutí hry, možnosti rozhovorů jsou chudé, následky vašich akcí ve městech toho moc neovlivní... klíčové postavy jsou např nesmrtelné... nikdy se na vás neurazí až na vyloženě pár vyjímek.
V téhle části je hra poměrně slabá, upřímně kdyby dodala alespoň takovou provázanost jako měl třeba Dragon age I bylo by to s velkým přehledem nejlepší RPG dekády... takhle je to spíš nextgen adventura, nebo jak bych to pojmenoval. |
|
|
|
| Měl jsem nostalgickou náladu a strávil pár hodin se Sim City 2000. Natočil jsem takovou ukázku té hry a gameplay pro neznalé, jen tak do počtu...
Mimochodem je tam i jedna narážka na ST (ve hře, ne ve videu), kterou jsem si do tohoto víkendu neuvědomil, ale o té vedle. |
|
|
|
| Mvek: Skyrim je položivý. Vše je sice naskriptované, ale jednotlivé příběhové/nepříběhové události se spouští na základě splnění jiných předpokladů.
Takže třeba vyčistil sem poblíž vesnice dungeon a získal dračí řev, protože už sem předtím zjistil, že sem Dragonborn spustila se sekvence že mě "někde" zastihne drak. Poprve sem mu raději utekl a učinil výstup na horu. Když sem provedl "fast travel" do vesnice tak na mě čekali jednak kultisti co mě chtěli odpravit, protože sem otevřeně šel na stařešiny jako drakorozený a jednak přilétl do vesnice drak a začal to kropit... na to reagovaly stráže města.
No tak sem to loadl a šel z hory pěšky, po cestě na mě zaútočil sněžný vlk, jak sem se "zdržel" na místě přilétl i drak ... tak sem to musel na pouhém levelu 12 opravdu heroicky pořešit :-D
Přijdu do vesnice a kultisti... tak je odvedu na most, aby neumřeli vesničani a zároveň to viděla jedna stráž a pomohla mi... takže asi tak.
Hlavní výhoda oproti Oblivionu je unikátní prostředí, dungeony jsou zatím UNIKÁTNÍ ne pořád jedna mapa dokola a dokola a dokola. |
|
|
|
| Jo, mám moc věcí v TODO, včetně v salu za pár euro koupeného Oblivionu kompletního, takže jsem zatím slevě odolal, navíc nebyla na Legendary edition, ale určitě se na něj někdy chystám.
TODo jako Gothic 1-3 asi dám pořádně k ledu, radši zkusím dřív ten Oblivion:-).
Mimochodem ten Skyrim dává dojem, že ten svět žije? Že to není naskriptované na setkání podle času, ale že opravdu tam třeba lidé žijí nějak? |
|
|
|
| Po třech letech sem se odhodlal vyzkoušet Skyrim, věděl sem, že buď budu zklamaný, nebo ho budu dohrávat 8 let jako dodnes občas dělám s Oblivionem, no a nebo mě to vcucne - tomu sem nechtěl moc věřit po všech zklamáních.
Po víkendu opravdového paření do 4 do noci ,D musím říct, že se vyplnilo to poslední. Škoda, že i po třech letech patchů má nová verze stále nějaké bugy a občas padá.
Hires patch je nutností...
https://www.youtube.com/watch?v=PjqsYzBrP-M |
|
|
|
| *zprovoznili metro v Kábulu... |
|
|
|
| Včera jsem si zase zavzpomínal na Sim City 2000 (reinstall novější verzí z GOGu pomohl, ale po asi dvou hodinách hraní a nahrávání obrazu mi tedy naskočila modrá obrazovka se stařičkou hláškou IRQL_LESS_OR_EQUAL, tak uvidíme, jestli to byla náhoda).
Autoři si museli hodně hrát s texty novin. Jsou takové "zvláštní", ne ani tak samá sranda, ale prostě zvláštní vymyšlené podivnosti.
Ale také mě pobavilo, že si snad museli hrát s různými daty natolik, že třeba informování o vynálezech/objevech používá i nějaké dvojice měst.
Např. mě hra informovala v roce cca 1907 něco ve smyslu "V čem se liší Kábul od Grozného? V metru!", aneb že první na světě zprovoznili město v afghánském Kábulu:-). |
|
|
|
| Jo, pokud by někdo chtěl plný TS2014, tak je na něj 85% sale na Steamu... |
|
|
|
| Tak nejprve sem chtěl říct, že co se týče RA2 měl sem falešnou nostalgii a hra je nehratelná.
Po úpravě grafiky a pár misích zas musím říct, že ta hra je i po 14 letech pořád dobrá... podle mě taková ideální oddechovka. Není rozhodně těžká, ale taky ne trapně jednoduchá, přitom konzumní a humorná. |
|
|
|
| Mvek: jestli ještě sháníš Witchera II - tak je na GOGu za 3,99 USD. |
|
|
|
| Hmm tak po asi hodině hraní sem zjistil jak to provizorně nastavit, musí se upravit 2 ini soubory a v jednom nastavit "jen pro čtení".
Sice to pořád vypadá trochu divně, ale je to hratelné :) |
|
|
|
| Marshall: Jsem uz za pulkou a na pomoc mam dost komplexni navod protoze nektere segmenty bych jinak nedaval. Asi to dojedu zas tak dlouhe to neni. |
|
|
|
| Mvek: Koupil sem si speciální monitor, takže když chci mohu hardwarově donutit hru jet v rozlišení 4:3, ale řekněme, že se v tom nerad moc hrabu... a neustále to kostrbatě přepínám když jdu třeba do win. Ale i to mi vadí.
A roztažení mi vadí samozřejmě také.
Potřeboval bych u starých her to co vyrobili nadšenci třeba pro Planescape, Fallouty tj. že si nastavím širokouhlý obraz např 800x520 namísto 800x600... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|