|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Razer: Přísahal bych, že v jednom z těch MS článků jsem viděl million, ale neměl jsem čas nad tím přemýšlet.
|
|
|
|
| Mvek: Jsou to miliardy dolarů :) |
|
|
|
| Tak už to oficiálně potvrdil přímo Microsoft. Minecraft to join Microsoft
Za 2,5 milionů dolarů. Holedbají se, jak ho budou dále rozvíjet.
|
|
|
|
| Na Steamu je víkendový sale na Skyrim za necelá 4 eura a lengedary edition za ncelých 11. Asi do toho půjdu, i když jsem ještě nehrál Olbivion a taky na mě čeká. |
|
|
|
| Star Trek: The Video Game
Předně, nijak to nevybočuje je zásad Abramsova vesmíru - vše se řeší akcí a fyzika funguje na "cool" principu. Na druhou stranu, kdo toto tvořil, musel hrát 'Elite Force' a 'The Fallen' - podobnost je místy zarážející. Což není na škodu a třeba první díl EF je čistě akční záležitost taky.
Příběh je celkem zajímavý a narozdíl od obou filmů má hlavu a patu a dalo to asi i nějakou práci ho vymyslet. Škoda jen, že Gorni nejsou z hegemonie na hranicích kvadrantu gamma, ale jsou z jiné galaxie, kterou si podmanili celou a teď jim tedy komandér Flotily Daniels otevřel průchod skrzevá vulkánské energetické zařízení pro zajištění chodu Nového Vulkánu. Proto říkám, že Abramsverse prostě stejné základy s původním Trekem nemá.
Herní originalita je poměrně hodně zajímavá a z nabízeného těží IMHO maximum. Hrátky s gravitací, plavání a létání - ať už vesmírem nebo skoky z věží - mě bavily hodně. Prostředí se docela často mění; gornská planeta je pěkně vyvedená a není to bezduché - místy jsou tam velmi pěkné drobnosti.
Trikordér neodložím z ruky, což je docela zajímavá změna oproti jiným ST hrám. Prohlédl jsem si konečně pořádně Enterprise a zjistil, že to není až tak nesmyslný apple store, jak se zdá z rychlostřihovitých sekvencí filmů. Fascinoval mě velmi dobře promyšlený systém fungování turbovýtahů - pokud jde o nějaké rozšíření povědomí o fungování tohoto vesmíru, tak hra odvádí rozhodně nejlepší práci ze zatím prezentovaného.
Single player funguje, není potřeba to hrát ve dvou. Jen se Spock občas někde zasekne a když si ho vyhledáte trikordérem, je někde 150 metrů za vámi a topí se :) Bohužel nějaké negativní prvky univerza zůstávají a je jím třeba tempo, které je vražednější, než ve znělce Kobry 11. Na nějaké vykecávačky, nebo složitější dějové scény zapomeňte. Příběh je zajímavý, ale krutě přímočarý. V podstatě jde o záchranu téhle fešné Vulkánky a samozřejmě osud galaxie. Ale je fajn, že tu nebuchne žádná planeta :)
Gameplay je cca 15 hodin, u kterých jsem se nenudil.
6/10 |
|
|
|
| Jinak právě dnes vyšel update č.47, který posouvá Space Engineers kus k "programování". Přibyly timery. I když šly implementovat i dříve pomocí pístů a senzorů přiblížení. |
|
|
|
| Mvek:
Kerbal Space program jsem si stáhnul demo. A podařilo se mi postait jednoduchou raketku, co vyletěla pár km, odhodila kabinu a ta se snesla na padáku. Dvojstupňová už se mi nepovedla kvůli špatnému těžišti. A tutoriál k manévrům na orbitě už byl dost složitý. Myslím, že by se tam člověk i leccos o kosmonautice skutečně naučil.
Jinak s tím Startrekem ve SE jsem měl pravdu, zrovna se dívám na toto video z června, kdy tam ještě moc funkcionalit nebylo, ale už tehdy s tím byla docela sranda. (Je to zjevně video z creative modu, kde stavění je okamžité a není třeba sledovat zdroje a energii.) |
|
|
|
| Zephram: Myslím, že to mám v "TODO" se na to časem podívat a na Steamu ve wishlistu, kdybych se hodně nudil a bylo to hodně zlevněné.
Mrknu se znovu.
Jinak ale v tomhle směru pro nadšence kosmonautiky spíš doporučuji Kerbal Space Program, ten je také hodně realistický a člověk si může postavit vlastní nosné rakety i moduly, třeba i celou stanici na orbitě, nebo poslat sondu či pilotovaný let k daleké planetě (až na to, že teda kosmonauti mají zjevně neomezené zásoby potravin a vzduchu a nálady:-), takže klidně zůstanou na výsadku na planetě rok). Ale jinak co jsem viděl nějaká let's play videa, tak to není žádná sranda jak se dostat na oběžnou dráhu, nebo z ní, tak spojit dva moduly apod. Odhadnout palivo nebo si poslat pro další a přečerpat. |
|
|
|
| Já jsem v poslední době hodně nadšený s projektem českého studia Keen Software House jménem Space Engineers. Je to zatím v alfě a každý týden přidávají nové funkce. Minecraft moc neznám, ale tohle je (?možná?) takový MC ve vesmíru. Trailery jsou sice o srážkách a střílení, ale hra samotná je spíše o inženýrském přístupu a konstruování nápaditých řešení (z kostiček, trysek, rotorů, pístů, senzorů, světel, ovládacích prvků, ...). Nejlepší je na to asi jejich kanál na YouTube, kde jsou vždy shrnuty nejnovější přídavky do hry a ukázka, co základního s tím jde dělat. Snaží se to dělat fyzikálně realisticky, s technologií dneška nebo blízké budoucnosti, i když v některých věcích museli slevit.
Někteří nadšenci staví velké repliky skutečných lodí (viděl jsem třeba i Titanic, nějakou letadlovou loď nebo křižník z Warhammera 40000). Beztak se tam časem objeví (nebo už jsou) i věci ze startreku. |
|
|
|
| z téhle novinky moc dobrý pocit nemám, i když teda do Minecraftu nejsem zažraný, jen ho celkem uznávám a sleduji nějaká videa.
MS prý jedná o koupi studia Mojang
Když si navíc vezmu, jak Mojang s MS vyjednával, resp. neustoupil, když MS chtěl změnit jejich model updatů, aby to dal na XBox... Ale to se zjevně už změnilo, ostatně i Minecraft má oficiální updaty už málo často (ale větší).
Zkrátka nejsilnější nezávislá vývojářská firma přestane být nezávislá, a to není nikdy dobré (kolega z práce i docela hrál jejich free karetní hru typu Magic apod.). |
|
|
|
| TelemachusRhade: Diky, tusil jsem to. Jako pribehove hry vychazejici ciste na konzole maji tendence byt prehypovane a z tohohle jsem mel presne ten dojem.
TWD miluju ve sve originalni podobe, k serialu mam obdobny vztak jako ty ke GoT :) |
|
|
|
| Mirak:
To je jedna z mala her, kvuli kterym jsem uvazoval o konzoli. Mohl bys bez spoileru zhodnotit?
Náhodou jsem si vzpomněl, že jsem ti na tohle zapomněl odpovědet :)
Tohle asi uvidíme každý trochu jinak, protože tobě se líbí Walking Dead, čemuž je TLoU lehce podobné. V zásadě je to klasické post-apo, kde první 20 minut jde v podstatě o film a jako v každém správném PA, nikdo neví o co jde. Po poměrně šokantním twistu na efekt, se posuneme v ději o nějakých 15 let dopředu, kde lidstvo stěží přežívá v rozpadlinách generického amerického města. LA? Nevím, zapomněl jsem.
Graficky je to hezky propracované, ale zároveň šíleně generické. Prostředí se defacto nemění - je čistě hnědo-oranžovo-zelené, protože všude mezi rozvalinami bují vegetace. A všude bují stejně. Stejně jako v každé akční sekvenci se musíš plížit. To za chvíli taky přestane bavit.
Brutálně citlivé hexagonální ovládání je největším kamenem úrazu! Hraju na nejnižší úroveň, protože mě zajímá příběh a nechci donekonečna lámat jedno kolo, a přesto je pro mě velký problém mířit - hlavní postava má zřejmě rozvíjejícího se Parkinsona.
Co se gameplaye týče... 2,5 hodiny = 14 %. Pak mi PS3 nějak přestalo ukazovat progress, ale je to i s krutopřísným bojem s hexadim. ovládáním a kafem, takže gameplay skutečně dlouhý není.
Nedohrál jsem to celé, ale zatím to hodnotím velmi průměrně, možná až podprůměrně. (Zatím) je to klišé na klišé v nepříliš atraktivním obalu. PS3 se vyplatí kvůli Mass Effectu, nebo GT, či spoustě dalších, ale tohle se mi prostě zatím moc nelíbí. A to třeba i v porovnání se ST Video game, která je prostě originálnější.
Nejatraktivnějším prvkem TLoU bude zřejmě filmový dojem, ale bohužel z toho mám dojem, že už jsem to někde viděl. |
|
|
|
| GOG.com prý bude vyřazovat pár desítek titulů z nabídky a dává na ně akci na ty dva dny, které to ještě bude k dispozici.
Např. je tam série The Guild, nebo Gothic, viz http://www.gog.com/promo/last_chance_special_promo_270814 |
|
|
|
| Mirak: To bych mohl tak nějak po tom roce zase pokračovat ve hře:-). Ono akorát přijde období, kdy na to budu mít chuť. Dík za info.
|
|
|
|
| Včera konečně vyšel dlouho očekávaný patch 1.3 pro BG1:EE. Hra byla pro většinu v pohodě hratelná i ve verzi 1.2, ale nejnovější patch opravil spoustu dalších chybek a přidal dokonce i několik featur.
V zápětí byl ohlášen Icewind Dale: EE, na kterém se v tichosti pracovalo a tudíž rovnou vstupuje do fáze betaverze, hra by měla vyjít cca za měsíc až dva.
http://www.icewinddale.com/ |
|
|
|
| Zaujalo mě, že Paradox (opět od Colossal Order) vydá hru Cities: Skyline
Půjde o stavěcí strategii zjevně na enginu, na kterém běží Cities in Motion 2. Viděl jsem zatím jen to video, nemám čas a chuť hned pátrat po detailech, ale pokud by to nezmrvili, dává to zajímavé možnosti (kdyby do budoucna existovala nějaká vazba mezi CiM a simcity hrou). |
|
|
|
| Mirak: To víš, protective ward :-) |
|
|
|
| Nejvíc magický brnění má očividně druhá a třetí zleva :-) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|