|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| V poslední době sem narazil v novinkách různě po internetu na pár nových her co vypadaj celkem zajímavě.
Problém je ten, že "dobří" herní recenzenti asi vymřeli, dema už nikdo nevydává... a tak vlastně jedině jak tu hru lze "zkusit" je nějak si ji sehnat.
Jenže pak jde i o promarněný čas .-/
Nemá někdo nějaké oblíbené recenzenty třeba i v zahraničí co berou jako standard pořád PC éru, která je vlastně už tak dekádu mrtvá? |
|
|
|
| TelemachusRhade:
druhý s názvem Pinnacle Station
O nic jsi nepřišel... jinak ano, ME2 je na PS fakticky v "GOTY" verzi (která pro ostatní platformy nikdy nevyšla). Arrival je kontroverzní DLC, kdybych ho neměl kdysi v podstatě "zadarmo" (pořídil jsem ho za body k preorderu DA2), tak bych si asi rval vlasy... dějově je takový... no divný.
Víc až to dohraješ, nemá smysl ti spoilovat.
Dále, co se ME2 týče, při prvním hraní se pokus odolat pokušení a NEHRAJ před skončením hlavní zápletky Overlord a Lair of the shadow Broker - tohle jsou de facto (spolu se zmíněným Arrival) "bridging DLCs" a jsou to spíš jakési prequely k ME3 (produkčně už patří +/- do ME3).
Nemluvě o tom, že jsou schopné udělat v kontinuitě ME2 taky slušný binec (ten tam udělají tak jako tak, ono střídání stráží na postu šéfautora série se na ME bohužel dost projevilo).
K ME3 potřebuješ From Ashes, Leviathan a Citadel, Omegu můžeš s klidem ignorovat. |
|
|
|
| Já z prvního Mass Effectu (vic sem zatim nehrál) zvlášť unešen nebyl, nicméně jak už sem tu kdysi psal považuji to spolu s takovým Dragon Age za jedny z prvních "next gen" her, narozdíl od těch současných spojovaly výhody konzolového a PC pojetí.
Od té doby mě "z novinek" v RPG zaujal prakticky snad jen ten Skyrim. |
|
|
|
| Mass Effect
Když jsem se dozveděl, že v JRC je MS Trilogy za rovnou tisícovku, byla to jasná volba. Balení je to krásné - klasická zašupovačka s třemi BD disky a metalickým potiskem. Decentní - nic navíc, tak to mám rád. Dobré je, že hry nejsou holé, teda až na trojku. V jedničce je už integrovaný DLC Bring Down the Sky; druhý s názvem Pinnacle Station se údajně nepodařilo zkonvertovat kvůli poškozeným zdrojákům - nevím, kažopádně na PS3 není. Dvojka má obsaženy 4 DLC (3 integrovaně, jeden na download), ale ten poslední - Arrival - chybí. V DLC menu ho to nenabízí a i na internetech se píše, že když se nainstaluje z PSN, tak se do hry nepropíše a jsou to vyhozené peníze. (Pak zkusím, je to za nějaké 2 stovky) No a trojka je bohužel úplně holá. Pokud bych si chtěl nainstalovat všechny 4, je to $50, tedy jednou tolik, co celý bundle :-/
No ale k jedničce. Od první chvíle je vidět totožný rukopis s KotORem - tým o třech, 'pravou ruku' mluví stejný dabér jako Cartha Onasiho, ovládání a inventář jsou na první pohled neprakticky složité a vizuál je famózní! Rovněž stejně následuje po úvodníku mise v 'ústředí' a poté až hlavní dějová linka o třech soustavách, intermezo, finální mise a dohra. Samozřejmě assignmentů jsou tam rovněž mraky - zhruba trojnásobek toho, co v prvním KotORu. Nebudu rozespisovat o čem je hlavní linka, ale je prostě skvělá!
Narozdíl od KotORu tu ale máme obří množství soustav v mnoha systémech, které je třeba prozkoumat, ať už pro nalezení archeologických artefaktů, nebo pro jednotlivé assignmenty, či pro zjištění nalezišť nerostného bohatsví, které by se mohlo Aliaci hodit.
Jeden systém má v průměru 3 soustavy, z nichž každá obsahuje (opět v průměru) cca 5 planet, z nichž je třeba většinu prozkoumat 'z orbity' a vždy minimálně na jedné se dá přistát. Je to neskutečně spletitý vesmír! Musel jsem si k ruce vytisknout mapku a psát si, kde už jsem byl, protože to nešlo ohlídat. To ručně vypsané jsou jednotlivé soustavy: (a assignmenty občas nasměřují do jednotlivé soustavy klidně i podruhé)
Samozřejmě je potřeba se behěm hry bavit s posádkou a dá se opět hrát za 'světlou i temnou stranu', ale zdaleka už to není tak černobílé. Osobně jsem 2/3 na světlé (paragon) a třetinou na temné (paragon). Pokud chcete můžete mít i vztah včetně sexu, ale i přes ekvivalent R ratingu bez bradavek :) Obecně je tu oproti KotOR větší množství zvratů a příběh je malinko reálnější. Jakmile se do něčeho pustíte tak, že je potřeba to urgentně dodělat - není čas koukat nalevo napravo a rozhodnutí jsou někdy zdrcujícně těžká!
Vizuál naprosto fantastický - na Virmire bych se hned odtěhoval, Citadela je úžaná, jedna planeta s travnatými náhorními plošinami byla skvostná, atd...
Možnost a později i nutnost hlídat si a měnit výbavu jako je výstroj, jednotlivé typy zbraní, jejich upgradey, atd je promakaná do detailu.
Jinými slovy - je to jednoznačně nejlepší hra jakou jsem kdy hrál a i když i KotORu dávám plný počet, tak toto je prostě lepší.
Jednoznačně 100 %!
Výsledný gametime na easy 41h. Ale započítávají se jen úspěšné mise, co se nepovedlo napoprvé v tom není. Takže spíš tak kolem 50ti. |
|
|
|
| A teď už sem, je celkem zajímavé, že ve Starcraftu II kromě absolutní dominance jihokorejců vystrkujou v absolutní špičce růžky i hráči z Finska, Norska, dřív Francie.
Jasně SC2 není ani zdaleka takový fenomén jako první díl, ale stejně, je to zajímavé, že na absolutní špičku nemaj japonci, čína, usa, ale hráči z různých zemí Evropy. |
|
|
|
| Before the network, there was the fleet. Before diplomacy, there were soldiers.
ME1 byl super. Jinak Wrexe jsem překecal, i když jsem chvilku uvažoval o tom, že ho sejmu. |
|
|
|
| Razer: Pěkné :) ---SPOILERS--- Nicméně jem dokončil Virmire a musím říct, že takhle emocionálně špatně jsem se ještě po žádné hře necítil. Muset si vybat mezi dvěma skvělými postavami a ještě přijít o další, to jsem opravdu nečekal. Málokdy se stane, že by tvůrce hry překonal svou genialitu, ale tohle prostě je ještě lepší než KotOR.
No a Virmire je úžasně hezký svět. |
|
|
|
| Mvek: Nice :) Ale jinak to vidím stejně. Jednou projet a "hmm". |
|
|
|
| Něco pro Telemacha, Commander Shepard originální song
https://www.youtube.com/watch?v=HiRDJLcYua0 |
|
|
|
| A zaujala mě už před časem a budu sledovat hru OMSI od německé firmičky, která tedy zrovna má nějaké problémy z hlediska neshod společníků.
Každopádně existuje už přes rok druhý díl a nějaké addony a spousta fanouškovského obsahu (na YT jsem viděl kuse gameplay asi trochu fiktivní mapy Ústí a krásně udělané Karosy). Grafika nic moc, ale vypadá to dost zajímavě pro nadšence do MHD. Naopak pro kauzálního hráče asi nic moc. |
|
|
|
| Razer: Přísahal bych, že v jednom z těch MS článků jsem viděl million, ale neměl jsem čas nad tím přemýšlet.
|
|
|
|
| Mvek: Jsou to miliardy dolarů :) |
|
|
|
| Tak už to oficiálně potvrdil přímo Microsoft. Minecraft to join Microsoft
Za 2,5 milionů dolarů. Holedbají se, jak ho budou dále rozvíjet.
|
|
|
|
| Na Steamu je víkendový sale na Skyrim za necelá 4 eura a lengedary edition za ncelých 11. Asi do toho půjdu, i když jsem ještě nehrál Olbivion a taky na mě čeká. |
|
|
|
| Star Trek: The Video Game
Předně, nijak to nevybočuje je zásad Abramsova vesmíru - vše se řeší akcí a fyzika funguje na "cool" principu. Na druhou stranu, kdo toto tvořil, musel hrát 'Elite Force' a 'The Fallen' - podobnost je místy zarážející. Což není na škodu a třeba první díl EF je čistě akční záležitost taky.
Příběh je celkem zajímavý a narozdíl od obou filmů má hlavu a patu a dalo to asi i nějakou práci ho vymyslet. Škoda jen, že Gorni nejsou z hegemonie na hranicích kvadrantu gamma, ale jsou z jiné galaxie, kterou si podmanili celou a teď jim tedy komandér Flotily Daniels otevřel průchod skrzevá vulkánské energetické zařízení pro zajištění chodu Nového Vulkánu. Proto říkám, že Abramsverse prostě stejné základy s původním Trekem nemá.
Herní originalita je poměrně hodně zajímavá a z nabízeného těží IMHO maximum. Hrátky s gravitací, plavání a létání - ať už vesmírem nebo skoky z věží - mě bavily hodně. Prostředí se docela často mění; gornská planeta je pěkně vyvedená a není to bezduché - místy jsou tam velmi pěkné drobnosti.
Trikordér neodložím z ruky, což je docela zajímavá změna oproti jiným ST hrám. Prohlédl jsem si konečně pořádně Enterprise a zjistil, že to není až tak nesmyslný apple store, jak se zdá z rychlostřihovitých sekvencí filmů. Fascinoval mě velmi dobře promyšlený systém fungování turbovýtahů - pokud jde o nějaké rozšíření povědomí o fungování tohoto vesmíru, tak hra odvádí rozhodně nejlepší práci ze zatím prezentovaného.
Single player funguje, není potřeba to hrát ve dvou. Jen se Spock občas někde zasekne a když si ho vyhledáte trikordérem, je někde 150 metrů za vámi a topí se :) Bohužel nějaké negativní prvky univerza zůstávají a je jím třeba tempo, které je vražednější, než ve znělce Kobry 11. Na nějaké vykecávačky, nebo složitější dějové scény zapomeňte. Příběh je zajímavý, ale krutě přímočarý. V podstatě jde o záchranu téhle fešné Vulkánky a samozřejmě osud galaxie. Ale je fajn, že tu nebuchne žádná planeta :)
Gameplay je cca 15 hodin, u kterých jsem se nenudil.
6/10 |
|
|
|
| Jinak právě dnes vyšel update č.47, který posouvá Space Engineers kus k "programování". Přibyly timery. I když šly implementovat i dříve pomocí pístů a senzorů přiblížení. |
|
|
|
| Mvek:
Kerbal Space program jsem si stáhnul demo. A podařilo se mi postait jednoduchou raketku, co vyletěla pár km, odhodila kabinu a ta se snesla na padáku. Dvojstupňová už se mi nepovedla kvůli špatnému těžišti. A tutoriál k manévrům na orbitě už byl dost složitý. Myslím, že by se tam člověk i leccos o kosmonautice skutečně naučil.
Jinak s tím Startrekem ve SE jsem měl pravdu, zrovna se dívám na toto video z června, kdy tam ještě moc funkcionalit nebylo, ale už tehdy s tím byla docela sranda. (Je to zjevně video z creative modu, kde stavění je okamžité a není třeba sledovat zdroje a energii.) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|