|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| ouuukej recenze Fallout IV (bez spoilerování!!!!):
krátká: Arkádové FPS s několika RPG elementy v otevřeném světě
delší:
Grafika: 4/10 Spíše meh. Nic dech beroucího, kdyby to byla RPG hra, pak by to bylo naprosto dostačující. S jednou výjimkou a to jsou modely postav (včetně power armoru, nepřátel a zvířátek) - ty se opravdu povedly.
Soundtrack a audio efekty: 3/10 Nejsem si zcela jist, ale přijde mi to výrazněji slabší než F3, F:NV i TES III, IV, V. Obzvláště proti TES. Přechody mezi jednotlivými skladbami a hudba v boji je velmi nepříjemná, vypnul jsem celou hudbu (mám pocit, že je má kratší stopáž než v NV). Jsou tam 2-3 songy na rádiu, které jsou dobré. Zvuky zbraní jsou v pohodě, i když třeba .50Cal zní zcela určitě jinak.
UI: 2/10 Zoufalost největší. Naprosto předčilo TES trend "na ovládání nezáleží, hlavně aby to vypadalo hezky". Sekce MISC v inventáři se vám rychle plní a není ji jak setřídit, takže když náhodou seberete nějaký dopis, který by jste si chtěli přečíst, 5-10 minut scrolujete a přemýšlíte "co jsem to ještě nečetl/neposlouchal". Absence třídění wg/wal, absence smysluplnějších sekcí. Hej a opět nejde přemapovat některé klávesy.
Gameplay:
Crafting zbraní: ano pěkné, ale proč nemohu vyrábět munici?
Crafting jídla, pití a drog: nic nového, ale proč tu není hlad žízeň a spánek?
Crafting budov: nějak mě to nechytlo, ale první vísku jsem si docela zvelebil. Řekl bych, že s tím ten engine hry nepočítá - glitche, spatný pathfinding, nemožnost interagovat opravdu se vším - jeden barel jde a ten vedle ne, tráva prochází a houpe se ve větru skrz betonové základy domu. Osobně bych si to představoval tak, že jim seženu suroviny a lidi a oni něco postaví... tohle je nepodstatné.
Boj: Extrémně nerealistický model poškození a s tím související obtížnost . Syndrom nepřátel přizpůsobujících se vaší úrovni. Příklad: Trefíte někoho bez helmy do hlavy .50 nebo .308 a jemu to ubere třetinu zdraví.... pokud nemáte ty správné perky. A s tím souvisí nesmyslně rychlý respawn (všeho). Takže máte intenzivní pocit, že vaše postava nemá prakticky na dění v pustině vliv.
Tak a dostáváme se k tomu nejpodstatnějšímu "role playing", respektive k jeho absenci. Tohle totiž není hra, kde hráč definuje postavu svým chováním, představou svého hlasu, intonace, emočního vyjádření. Toto je hra, kde hrajete za někoho - tj. někdo za vás rozhodl. Dialogy velmi, velmi ubohé. V každém dialogu máte 4 možnosti!!!!: Ano, Maybe, Vážně?, Sbohem. Existuje několik výjimek. Už se mi několikrát stalo, že jsem zobrazené slovo volby znamenalo úplně něco jiného. Příběh extrémně lineárními a až na volbu frakce, ke které se člověk přidá nic moc volba. Velké množství nekonečných (radiant) questů - tohle nemá v RPG singleplayeru, co dělat. Navíc se stává, že ten samý quest se vám objeví několikrát po sobě (můj rekord je 3x). Za celou dobu hraní, jsem byl 4x testován na nějaký atribut nebo perk a potkal asi 2 postavy na kterých by mi mohl záležet, kdyby měli rozvinutý dialog. Víc asi moc říci nemůžu, aby nespoiloval. Základní problém je odlišnost mého očekávání oproti realitě.
Příběh jsem asi dohrál, i když těžko říci (hra mě tak naštvala, že jsem asi udělal něco s čím nepočítala). :D
V současnosti mám nainstalované dva mody: 1) prodloužení respawnu, 2) cheat na nosnost (cca 4x větší než normálně) a na chvilku si to občas pustím, postřílet pár autorů této hry.
Osobně druhé největší zklamání za poslední 2-3 roky.
Jo a je to nová hra, takže jsou v ní samozřejmě bugy, ale nepotkal jsem nic co by mi znemožnilo pokračovat, obvykle stačí načíst pozici nebo znát konzoli z předchozích her.
Verdikt: IF want = lineární FPSko s poměrně nepraktickým ovládáním, then buy, else don't buy. |
|
|
|
| Jo, právě jsem za Lucas Arts hry utratil 10 euro :) |
|
|
|
| Gog se evidentně není schopen rozhodnout co a jak v letošní sezóně, takže má zase nějaký ten sale... klíčové slovo: Star Wars (mimo jiné) |
|
|
|
| Proto říkám, jako akční hra s RPG prvky by se mi to líbilo, ale Fallout je to zhruba jako je Abramsův Star Trek Star Trekem. |
|
|
|
| Prostě to má takový massový efekt. |
|
|
|
| Dialogy kritizovaly téměř všechny recenze, které jsem četl. On ten dabing vlastní postavy je podle mě u tohohle typu her taky dost kontroverzní rozhodnutí, imho je to o ochuzení o další rpg element.
A ten dabing hlavní postavy nebyl ani v F3 ani v New Vegas. |
|
|
|
| Mirak: Je to o něco méně zjednodušené, než prezentuješ. Spíš to jsou super krátké verze (na jedno, dvě, tři slova) toho, co řekneš. Ale i s takovým systémem si dovedu představit zajímavé dialogy, protože si zase člověk více užije potom ten dabing vlastní postavy (to by tam nesměl být vůbec jako u izometrických Falloutů), jinak číst všechny možnosti, pak jednu vybrat a slyšet ji znovu celou odmluvenou je taky otrava a bez překvapení). Zatímco u plných textů se můžeš ztratit v nuancích pár slov (párkrát jsem se v BG nebo Falloutu sekl, ale mohlo to tehdy být překladem), tady se taky nemusíš trefit, někdy je to naopak snadnější.
Ale na tom imho Fallout nestojí. Zatím jsem viděl dost voleb ve většině dialogů (až moc), takže asi budu sledovat toho hráče dál, abych viděl, nakolik je to přímočará hra se survival prvky shánění surovin (a nevím, jestli nejsou jen v hard mode, který se snad jmenuje survival).
|
|
|
|
| Mmch. Jade Empire je na Originu t.č. zdarma...
"because Mirabelle was taken"
Varric Tethras |
|
|
|
| Mvek:
Zatím jsem viděl spíš nevýhodu, že dialogy jsou, mají mnoho voleb, ale nevypadají tak důležitě a zajímavě.
Je to totálně dumb down pro konzolové lenochy. Pro jistotu tam není, co postava říká, ale je jenom na výběr z voleb typu "sarkasmus" atd.
Prostě je to akční hra s prvky rpg, což je ok, pokud by se to nejmenovalo Fallout. |
|
|
|
| Koukal jsem na pár epizod let's play z Fallout IV a nevypadá to špatně. Hraje to tu někdo? Myslím, že jsem viděl Marshalla.
Ale jako dám přednost tomu Skyrimu, co mám koupený už rok:-).
Zatím jsem viděl spíš nevýhodu, že dialogy jsou, mají mnoho voleb, ale nevypadají tak důležitě a zajímavě. Že je to víc akční a otevřený svět tam asi je, ale stejně to hráče nutí jít podle plánu po úkolech.
Na druhou stranu mi přišel zajímavý aspekt starání se o skupinku lidí. Chvíli by mě to asi bavilo, časem to může být asi otrava. |
|
|
|
| Taky jsem některé hry koupil s touto motivací.
A výpočet cena/strávaný čas jsem kdysi taky zkoušel, ale je to zkreslující, protože některé hry jsou vysloveně dělané na opakované (nebo nikdy nekončící) hraní, kdyžto jiné nikoliv. |
|
|
|
| Mirak:
tak mi přijde fér, to vrátit aspoň takhle :)
Nápodobně, i když je to trochu blbost, protože třeba tehdy kvůli nám dotyčný tvůrce zkrachoval, a dneska prostě jen drží práva někdo jiný:-). Ale ano, aspoň trochu dobrého pocitu z toho je.
|
|
|
|
| Tak já si třeba na GOGu koupil hry, které nemám v plánu v dohledné době hrát, ale jako kluk jsem je třeba hrával z pirátské kopie, tak mi přijde fér, to vrátit aspoň takhle :)
Ale sám sebe překvapuju kolik starých her, které mě tehdy minuly (hlavně teda adventury) hraju teď a baví mě. |
|
|
|
| kapitan Pike: I tam mi přijde, že to pěkně blbne. Mám dojem, že se mi i čas po nějaké době snížil. |
|
|
|
| Mě by spíš zajímal poměr utracených peněz vs. nahraného času u jednotlivých her. Ukáže se, jak "dobrou investicí" jsou jednotlivé hry :-) Ale realizovatelné je to jen u her koupených přes Steam. |
|
|
|
| Tak jsem se díval na tu útratu za hry. Ten součet za těch 5 let, co hry kupuju, je trochu děsivý.
Každopádně tady je graf měsíční útraty a vývoje dlouhodobého průměru. Vychází to na 7,35 EUR (~200 Kč) za měsíc. Ale není v tom GOG, ten by to zvedl o dalších 1,4 EURa měsíčně. HumbleBundle je asi zanedbatelný. |
|
|
|
| Jak se tu všichni rozplýváte nad podzimními slevami, tak jsem se po delším čase začal pídit po herních soundtracích a ejhle... Ono toho vylezlo docela dost. |
|
|
|
| Jo, já taky, jak jsem psal.
No a včera se to zvýšilo o asi 15 euro na asi 8 her:-). |
|
|
|
| Já mám statiku útrat za hry po měsících :-). |
|
|
|
| Ještě jsem ve výčtu her s multiplayerem zapomněl na dvě deskovky:
Talisman
Ticket to Ride se všemi variantami (herní doba online verze je stopro pod hodinu), zatímco fyzicky vlastním jen základní USA |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|