|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| ME jsou efektivně "98TE"... na těch pojede.
Ono to šlo do jisté míry znásilnit i na XP, kdysi jsem se tu o tom zmiňoval, ale způsobovalo to v nastavení grafiky nenulové vedlejší škody.
On je tam nějaký problém s časováním, který na 9x neexistuje, ale pod NT je patrný kvůli tomu, že NT jsou "dál" od hardware počítače. Mám ostatně pocit, že Readme ke KA zmiňuje, že NT a 2k jsou nepodporované a že podporované jsou jen 9x (ale můžu si to s něčím plést, takových her bylo v té době víc). |
|
|
|
| AVip, Lt.Shark: Zajímavé, bratranec Klingon Academy kdysi, odhadem v letech 2000-2004, hrál snad bez problémů, ale je fakt, že začátkem toho období měl ještě Win ME... Já mám myslím někde doma ještě nerozbalenou hru snad z levných knih... |
|
|
|
| Lt.Shark:
Bohužel klingon academy sem ani nehrál protože měla problém s windowsama.
Měla obecně problém s Windows NT. Na tom samém železe, kde pod 98SE jela jak brus, byla na XP SP1/SP2 nehratelná. |
|
|
|
| Lt.Shark: Asi bude lepší počkat, až to časem semele GOG. |
|
|
|
| starfleet academy byla fakt super... i chekovovi mise. Bohužel klingon academy sem ani nehrál protože měla problém s windowsama...kdo ví, jestli by to dneska šlo spustit pomocí nějakýho patche. |
|
|
|
| No chvíli jsem přemýšlel o akademii, měl jsem to 7CD balení a ta hra byla fantastická. No, ale chyběli tam Chekovovi mise a hlavně mám zásoby her na roky dopředu :D |
|
|
|
| Gog má další akci, tentokrát sérii bundlů, které budou postupně během týdne přibývat (tedy - nic by nemělo ubývat, bundly které jsou venku, venku zůstanou až do konce).
To nezní vůbec špatně... mmch. ST hry se po víkendu "probojovaly" dokonce na front page z hlediska prodávanosti. |
|
|
|
| Privateer 2: The Darkening není součástí hlavní linie o nic víc, než je, dejme tomu, Strike Commander. takže nepatří.
Timeline je t.č. zafinišovaná v roce 2701, díky Wing Commander Areně pro X-Box, kde naštěstí někoho v EA napadlo, že by nebyl špatný nápad nechat komunitu, ať si napíše definitivní verzi timeline.
Nakonec, i setrvalý zájem ze strany komunity zájem určitě vedl k novým vydáním Wingů na Gogu a Originu.
Díky této timeline víme, že Nephilim z Winga 5 byli nakonec jakymsi způsobem odraženi (byť detaily nejsou známé), že mezi Konfedy a Kočičáky panuje +/- mír (ála Federace a Klingoni z ST) a že hlavní hrdina Privateera (prozatím) přežil všechny možné problémy a že je na něj (už zase) vypsaná odměna.
The Darkening byl původně zcela samostatný projekt, který dostal label "Privateer 2" až po té, co plány na Privateera 2 a 3 doslova spadly pod stůl (cílem mělo být po sérii her navázat MMO vesmírnou hrou ála Ultima Online, z řady důvodů to nevyšlo).
Ještě taková boční poznámka - já vím, že se do Star Citizena navážím celkem pravidelně, ale já si prostě nemůžu pomoct, když vidím, jakým způsobem to Robertsovi matlali před dvaceti lety, tak to ve mně vzbuzuje ještě větší nedůvěru...
|
|
|
|
| AVip: Jedinu hru, ktoru som z tejto serie nehral je Privateer 2. I ked ak teraz citam tvoje vyborne zhodnotenie, patri ten este vlastne do rovnakeho vesmiru? Budem mat co googlovat zajtra v praci ;) |
|
|
|
| Wing Commander Privateer & Righteous Fire
Před časem jsem zmínil, že Privateer je dobrá úvodní hra pro Wingcomandérské univerzum... a teď když jsem jí po dvaceti letech (kurva fix!) zase jednou dohrál (rozehrál jsem ji i párkrát mezitím, ale i z důvodů, o kterých se zmíním, jsem to nikdy nedotáhnul do vyloženě vítězného konce) mohu říci, že to tak opravdu je.
Privateer je více-méně "self contained", znalost prvních dvou Wingů sice ničemu neublíží, ale opravdu není nutná a znalost následujících Wingů pak pomůže leda s dokreslením celého univerza.
Směšný film páně Roberstův lze pak zcela klidně ignorovat.
Herní mechanismy jsou přímočaré a na dnešní poměry v tomto žánru (Elite-like vesmírný "simulátor") až příliš jednoduché, ale to není nakonec na závadu, aspoň v tom hráč zbytečně neplave.
Zatímco některé zbraně jsou vyložené zbytečné (meson blaster a tachynon cannon forever a samozřejmě i FoF rakety!), troufnu si tvrdit, že všechny tři lodě, které hráč může ve hře postupně koupit (Orion, Galaxy a Centurion) mají svou logiku a důvod existence.
Hlavní zápletka je ovšem psaná na míru třídě Centurion a u té asi hráč skončí.
A teď k jednotlivým kampaním - Privateer, rok 2669, válka s Kilrathi vrcholí.
Spousta problémů ve hře se dá omluvit formátem hry - Privateer byla jedna z posledních floppy her (naopak jedna z prvních bez ochrany proti uživateli!), takže velikost byla problém.
Intro je i na poměry v Originu HODNĚ zavádějící - a zbytečně. Outro hodně lidí naopak nevidělo (nebo až na Youtube a spol.), protože měli zaklesnutou spoušť ještě z bossfightu - a ono je stejně takové nijaké.
Hlavní zápletka Privateera je i s přihlédnutím k okolnostem napsaná... divně. Moc divně. Dialogy jsou místy vyloženě na pěst.
Ovšem opravdový zádrhel nastane v sérii misí, které vedou k finálnímu boss fightu, kde se většina postav začne chovat prostě a dobře iracionálně. Upřímně, na tomhle je přesně vidět jak zoufale nefungovaly vnitřní kontrolní mechanismy v Originu, protože tohle chtělo přepsat, nijak drasticky, ale přepsat.
Ale zbytek hry funguje celkem dobře - ale je na ní až příliš vidět, že se v určité fázi vývoje škrtalo až příliš a zbytečně.
Righteous Fire - rok 2670, je po válce, i když to tak Gemini sektoru nevypadá (což je dáno tím, že RF vyšla dříve, než Wing 3), na druhou stranu, zápletka RF dobře zapadá do představy o těsně poválečném chaosu.
Kormidlo vývoje převzal Warren Spector - a ono to najednou jde. RF je tolik potřebná finální kapitola, která úspěšně zahlazuje nepříjemnou pachuť, kterou v sobě má finále původní kampaně.
Škoda, že v Originu tehdy neměli odvahu udělat ještě jeden datadisk...
Pár poznámek k remakům - před deseti lety + vznikly postupně dva remaky na engine Vega Strike. Privateer remake je volný remake, zatímco Gemini Gold by měl být ortdoxní remake.
Oba mají jisté issues, jejichž výčet a popis přesahuje rozsah tohoto příspěvku a v podstatě, nemá je valného smyslu hrát.
Kam dál z Privateera?
To je dobrá otázka: nabízí se +/- kterýkoli bod původní Kilrathi trilogie, Wing 1 kvůli tomu, jak to začalo, Wing 2 kvůli největší podobnosti herních mechanismů a Wing 3 kvůli tomu, co se dělo paralelně se zápletkou Privateera.
|
|
|
|
| Už byly nějaké ty flash sales... plná víkendová akce je to myslím první. |
|
|
|
| Hned jsem tam šel, že si nakoupím a zjistil, že už to mám koupený :)
Asi už tam nějaká pěkná ST akce byla. |
|
|
|
| A máme tu víkendovou akci na Gogu... a v jejím rámci se dostaly do slevy i některé ST tituly!
Vice zde:
https://www.gog.com/promo/weekend_promo_interplay_220416 |
|
|
|
| STO šlape bez problémů (Win 7 64 bit, i5, 16GB RAM,gtx960). Zkusil bych zrušit patchování "on demand" no a pak verifikovat hru, ale mě běží hra ARCu nebo STEAMu. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak mně se dělo před těmi 5 lety, kdy jsem toho nechal být už v tutorialu, že loading jakékoliv nové lokace (i po přejetí turbovýtahem v tutorialu) trval třeba 2 i více minut, přitom to myslím ani netahalo závratné objemy dat nebo nevytěžovalo procesor. Tak kdoví, co se tam děje... |
|
|
|
| Děje se vám u STO to, že při spuštění po posledním patchování si procesoru skoro hodinu hraje na 100 % a pak spustí hru na logovací obrazovku?
Děje se mi to už od doby, co to hraju, ale teď jsem si chtěl několikrát zahrát a nedostal jsem se tam, tak mě to začlo vadit :) |
|
|
|
| Mvek:
že se soubor continue.sav dá zálohovat při ukončené hře, takže se dá ěnjaký save uložit.
Jo, to jsem taky dělal. Je trochu vopruz, když člověk dvě hodiny hraje a pak kvůli pár taktickým chybám při souboji s mateřskou lodí jde všechno do háje. Jako chápu, že hardcore hráči se v tom vyžívají, ale mezi ty já už nepatřím :-) A taky jsem si chtěl vyzkoušet nějakou novou loď, aspoň Federation Cruiser.
Zkoušel někdo ty Star Trekové modifikace? :-) |
|
|
|
| Jo, a tím jsem skončil:-). Navíc nevím, jestli jsem to stejně nehrál s modem na vypnutí té rebelské vlny, ale už si nejsem jist, jak jsem to nakonec uhrál. nebo aspoň s cheatováním, že se soubor continue.sav dá zálohovat při ukončené hře, takže se dá ěnjaký save uložit.
S dvěma dalšími loděmi, které mám k dispozici se mi ale opakovaně nedařilo, tak jsem ani moc naplno nevyzkoušel vylepšení před dvěma lety (tak nějak povšechně, nevím konkrétně).
A strašně bych chtěl vidět hru s podobným principem, ale víc exploratory, víc otevřená, třeba s obchodním modelem na vození zboží a tak. |
|
|
|
| Jojo, FTL je dobrá. Ale té frustrace než to poprvé dohraješ do konce alespoň na Easy obtížnost s jednou z mnoha lodí. |
|
|
|
| Kolega z práce mi doporučil FTL a je to fakt hodně chytlavá hra :-) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|