|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Telemachus Rhade: Jasně, no já neměl zrovna na mysli čistě grafiku, ale celkově hru jako takovou.
I když ulitby typu "Story mode" tam jsou, takže možná prehanim. Zcela jistě je tu ale menší důraz na akci, než v moderních RPG. Pravda, kolosální dungeon s příznačným nazvem Endless Paths of Od Nua jsem radši ještě moc nelustroval :) |
|
|
|
| Mirak: No, DA3 přes všechny svoje kvality, funguje jako jakési vystřízlivění. Původně jsem plánoval hned poté načít Skyrim, ale doteď na to prostě nemám náladu. Navíc, kdybych nebyl na izometriky, těžko budu až fanatickým fandou Locomotion a Original War, že :) |
|
|
|
| Ale je to celkem oldschool RPG, nevím jakej by byl pro tebe přechod z Dragon ageů a mass effectů :)
Jinak musím podotknout, že snad neznám hru se složitější angličtinou, některá slova jsem viděl poprvé, na což upřímně zvyklý nejsem. |
|
|
|
| Mirak:
Pillars of Eternity
Jo? No, uvažoval jsem na tím... |
|
|
|
| Hraju Pillars of Eternity, zatím velka spokojenost. |
|
|
|
| BorgDog:
Já jel demo Klingon Academy normálně na XP
Tak demo mělo jinou verzi engine, například neumělo vyšší rozlišení (nebo aspoň to, co jsem měl v ruce já).
V průběhu let bylo mnoho lidí, kterým KA jela na XP (nebo i novějších), ale nebylo jich tolik, aby se dalo konzistentně říct "pojede to tehdy, tehdy a tehdy".
Ono věci nepomohlo, že KA byla jedna z posledních her, které 14 Degrees East/Interplay vydaly, takže to s jejím supportem taky bylo dost na draka, nepochybuju o tom, že kdyby se Interplay nesložila (a nerozpustila vývojářský tým prakticky hned po vydání), tak bychom se nějakého toho NT/XP patche dočkali.
Ona byla škoda, že v roce 2000 se obecně přešlo od her, který měly jak sw, tak hw renderer (což byla cca. do roku 1999 norma) na hry, které byly hw renderer only. Nojo, jenže tehdejší hw 3D akcelerace byla ještě furt dost v plenkách... :-/
KA mne kdysi "dostala", kdy jsem viděl její trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=mAb9WsdiPiA
(pravděpodobně ho všichni znají, ale nešť...)
takže jsem po jejím vydání švihal do krámu takřka okamžitě.
Příjemné bylo, že tehdejší série her of Interplay sdílela objekty a lodě a speciálně KA měla flotily natolik propracované, že v nich občas byly i duplicity, s tím, jak modernější lodní třída nahrazuje tu starší... což byl (a dodnes je) naprostý luxus na poměry počítačových her a celkově bylo vidět, že se na lodními kategoriemi někdo dost zamyslel, nebyly to jen tak náhodně splácané designy, jako tomu dost často bývá.
Perlička na závěr: tehdy se dalo přesně poznat, která recenzentská "hyena, hnůj a idiot" KA opravdu hrála a která jenom opisovala oficiální PR (opisovačům uniknul dost zásadní zvrat uprostřed děje a byl to ze strany Interplay evidentně záměr).
A ještě jedna perlička - KA mi kdysi sloužila jako "research simulator" pro bitvy vesmírných lodí, z nichž některé se posléze prosákly i do mých povídek... :-)
Dodneška mi její lodí třídy slouží coby ekvivalent příručky "Jane's" pro přelom 23. a 24. století v ST (protože takhle propracovaný systém má málokterá fiktivní soupiska flotil a k téhle aspoň existují na Netu dohledatelné reference a nakonec, dneska je to oficiálně licencovaný "Beta kanón" na úrovni knih - což je mnohem víc, než o sobě může říct spousta fanwank výmyslů, co kolují Netem). |
|
|
|
| AVip: Já jel demo Klingon Academy normálně na XP - prakticky jsem na něm vymlátil jednu klávesnici. :-) |
|
|
|
| Kdysi = deset let... ku*va to to letí... a rozjel jsem to na SMP systému s XP SP2 (což znamená, že multicore procesory tomu nevadí a že by to nějak přiohnout mělo jít). |
|
|
|
| ME jsou efektivně "98TE"... na těch pojede.
Ono to šlo do jisté míry znásilnit i na XP, kdysi jsem se tu o tom zmiňoval, ale způsobovalo to v nastavení grafiky nenulové vedlejší škody.
On je tam nějaký problém s časováním, který na 9x neexistuje, ale pod NT je patrný kvůli tomu, že NT jsou "dál" od hardware počítače. Mám ostatně pocit, že Readme ke KA zmiňuje, že NT a 2k jsou nepodporované a že podporované jsou jen 9x (ale můžu si to s něčím plést, takových her bylo v té době víc). |
|
|
|
| AVip, Lt.Shark: Zajímavé, bratranec Klingon Academy kdysi, odhadem v letech 2000-2004, hrál snad bez problémů, ale je fakt, že začátkem toho období měl ještě Win ME... Já mám myslím někde doma ještě nerozbalenou hru snad z levných knih... |
|
|
|
| Lt.Shark:
Bohužel klingon academy sem ani nehrál protože měla problém s windowsama.
Měla obecně problém s Windows NT. Na tom samém železe, kde pod 98SE jela jak brus, byla na XP SP1/SP2 nehratelná. |
|
|
|
| Lt.Shark: Asi bude lepší počkat, až to časem semele GOG. |
|
|
|
| starfleet academy byla fakt super... i chekovovi mise. Bohužel klingon academy sem ani nehrál protože měla problém s windowsama...kdo ví, jestli by to dneska šlo spustit pomocí nějakýho patche. |
|
|
|
| No chvíli jsem přemýšlel o akademii, měl jsem to 7CD balení a ta hra byla fantastická. No, ale chyběli tam Chekovovi mise a hlavně mám zásoby her na roky dopředu :D |
|
|
|
| Gog má další akci, tentokrát sérii bundlů, které budou postupně během týdne přibývat (tedy - nic by nemělo ubývat, bundly které jsou venku, venku zůstanou až do konce).
To nezní vůbec špatně... mmch. ST hry se po víkendu "probojovaly" dokonce na front page z hlediska prodávanosti. |
|
|
|
| Privateer 2: The Darkening není součástí hlavní linie o nic víc, než je, dejme tomu, Strike Commander. takže nepatří.
Timeline je t.č. zafinišovaná v roce 2701, díky Wing Commander Areně pro X-Box, kde naštěstí někoho v EA napadlo, že by nebyl špatný nápad nechat komunitu, ať si napíše definitivní verzi timeline.
Nakonec, i setrvalý zájem ze strany komunity zájem určitě vedl k novým vydáním Wingů na Gogu a Originu.
Díky této timeline víme, že Nephilim z Winga 5 byli nakonec jakymsi způsobem odraženi (byť detaily nejsou známé), že mezi Konfedy a Kočičáky panuje +/- mír (ála Federace a Klingoni z ST) a že hlavní hrdina Privateera (prozatím) přežil všechny možné problémy a že je na něj (už zase) vypsaná odměna.
The Darkening byl původně zcela samostatný projekt, který dostal label "Privateer 2" až po té, co plány na Privateera 2 a 3 doslova spadly pod stůl (cílem mělo být po sérii her navázat MMO vesmírnou hrou ála Ultima Online, z řady důvodů to nevyšlo).
Ještě taková boční poznámka - já vím, že se do Star Citizena navážím celkem pravidelně, ale já si prostě nemůžu pomoct, když vidím, jakým způsobem to Robertsovi matlali před dvaceti lety, tak to ve mně vzbuzuje ještě větší nedůvěru...
|
|
|
|
| AVip: Jedinu hru, ktoru som z tejto serie nehral je Privateer 2. I ked ak teraz citam tvoje vyborne zhodnotenie, patri ten este vlastne do rovnakeho vesmiru? Budem mat co googlovat zajtra v praci ;) |
|
|
|
| Wing Commander Privateer & Righteous Fire
Před časem jsem zmínil, že Privateer je dobrá úvodní hra pro Wingcomandérské univerzum... a teď když jsem jí po dvaceti letech (kurva fix!) zase jednou dohrál (rozehrál jsem ji i párkrát mezitím, ale i z důvodů, o kterých se zmíním, jsem to nikdy nedotáhnul do vyloženě vítězného konce) mohu říci, že to tak opravdu je.
Privateer je více-méně "self contained", znalost prvních dvou Wingů sice ničemu neublíží, ale opravdu není nutná a znalost následujících Wingů pak pomůže leda s dokreslením celého univerza.
Směšný film páně Roberstův lze pak zcela klidně ignorovat.
Herní mechanismy jsou přímočaré a na dnešní poměry v tomto žánru (Elite-like vesmírný "simulátor") až příliš jednoduché, ale to není nakonec na závadu, aspoň v tom hráč zbytečně neplave.
Zatímco některé zbraně jsou vyložené zbytečné (meson blaster a tachynon cannon forever a samozřejmě i FoF rakety!), troufnu si tvrdit, že všechny tři lodě, které hráč může ve hře postupně koupit (Orion, Galaxy a Centurion) mají svou logiku a důvod existence.
Hlavní zápletka je ovšem psaná na míru třídě Centurion a u té asi hráč skončí.
A teď k jednotlivým kampaním - Privateer, rok 2669, válka s Kilrathi vrcholí.
Spousta problémů ve hře se dá omluvit formátem hry - Privateer byla jedna z posledních floppy her (naopak jedna z prvních bez ochrany proti uživateli!), takže velikost byla problém.
Intro je i na poměry v Originu HODNĚ zavádějící - a zbytečně. Outro hodně lidí naopak nevidělo (nebo až na Youtube a spol.), protože měli zaklesnutou spoušť ještě z bossfightu - a ono je stejně takové nijaké.
Hlavní zápletka Privateera je i s přihlédnutím k okolnostem napsaná... divně. Moc divně. Dialogy jsou místy vyloženě na pěst.
Ovšem opravdový zádrhel nastane v sérii misí, které vedou k finálnímu boss fightu, kde se většina postav začne chovat prostě a dobře iracionálně. Upřímně, na tomhle je přesně vidět jak zoufale nefungovaly vnitřní kontrolní mechanismy v Originu, protože tohle chtělo přepsat, nijak drasticky, ale přepsat.
Ale zbytek hry funguje celkem dobře - ale je na ní až příliš vidět, že se v určité fázi vývoje škrtalo až příliš a zbytečně.
Righteous Fire - rok 2670, je po válce, i když to tak Gemini sektoru nevypadá (což je dáno tím, že RF vyšla dříve, než Wing 3), na druhou stranu, zápletka RF dobře zapadá do představy o těsně poválečném chaosu.
Kormidlo vývoje převzal Warren Spector - a ono to najednou jde. RF je tolik potřebná finální kapitola, která úspěšně zahlazuje nepříjemnou pachuť, kterou v sobě má finále původní kampaně.
Škoda, že v Originu tehdy neměli odvahu udělat ještě jeden datadisk...
Pár poznámek k remakům - před deseti lety + vznikly postupně dva remaky na engine Vega Strike. Privateer remake je volný remake, zatímco Gemini Gold by měl být ortdoxní remake.
Oba mají jisté issues, jejichž výčet a popis přesahuje rozsah tohoto příspěvku a v podstatě, nemá je valného smyslu hrát.
Kam dál z Privateera?
To je dobrá otázka: nabízí se +/- kterýkoli bod původní Kilrathi trilogie, Wing 1 kvůli tomu, jak to začalo, Wing 2 kvůli největší podobnosti herních mechanismů a Wing 3 kvůli tomu, co se dělo paralelně se zápletkou Privateera.
|
|
|
|
| Už byly nějaké ty flash sales... plná víkendová akce je to myslím první. |
|
|
|
| Hned jsem tam šel, že si nakoupím a zjistil, že už to mám koupený :)
Asi už tam nějaká pěkná ST akce byla. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|