|
Spravuje: AVip Počet příspěvků: 8050 |
|
Diskuze věnovaná počítačovým hrám nejen s tématikou Star Treku, jak pro PC, tak pro konzole.
A i když jsou hry s tématikou Star Treku téměř stejně staré jak samotný Star Trek, hlavní boom zažily v 90. letech minulého století, kdy firma Interplay vydávala doslova jednu za druhou.
Tyto hry se dají koupit naštěstí i dnes a to nejlépe na serveru
GOG.com
Další možný zdroj je "provařený" server
Steam
Zde je navíc možno hrát i MMO Star Trek Online.
Pokud vás zajímá, kolik lidí hraje najednou (nejen) vaši oblíbenou hru, navštivte server Steam Charts.
A pokud chcete přesně vědět, co obsahuje ten který balík na Steamu, navštivte server Steam Database. Zde se také můžete dozvědět, jak moc nás Steam v našem regionu odírá (či naopak).
Svou (nejen) herní sbírku si dále můžete rozšířit prostřednictvím serveru
Humble Bundle. Ale nejen herní. V tamní nabídce se periodicky objevují například i komiksy nebo audio knihy a to včetně ST (ale nejen).
Kromě tohoto serveru existují i další podobné servery, např. Indie Gala nebo Bundle Stars.
A protože by bylo poněkud nefér ignorovat současný domov her se značkou Star Wars, ale třeba také Mass Effect nebo Dragon Age, tak další zajímavý zdroj představuje i server
EA Origin.
Chcete vědět, které hry jsou právě teď někde zadarmo? Koukněte se sem... |
|
|
| Jako já chápu, že to je nostalgicky žebříček a ne žebříček nejlepších her, ale Polda 2? Please. |
|
|
|
| Z toho jsem hrála jen Age of Empires. |
|
|
|
| Zephram:
Třicet her, na které nejraději vzpomínám. Díl druhý
Konečně jednou správný výběr ze správného období... ;-)
(Deus Ex a NOLF na konci ukazují, že je autor +/- moje generace, tedy minimálně z herního hlediska)
|
|
|
|
| Z tohohle výběru bych si toho moc nezahrál :) |
|
|
|
| Marshall:
Hudba vynikající
To je společným rysem všech tří dílů. Inon Zur odvedl u prvních dvou prvotřídní práci; až mě zarazilo, že nedostal i trojku. Nevím koho nakonec napadlo jméno Trevor Morris, ale byl to génius. Morris vzal Zurovy motivy a vytvořil kolem nich epičtější, drsnější, silnější a až melancholickou auru, a čím častěji ten OST poslouchám, tím jsem z toho nadšenější. Souhlasím, že tam mohlo být víc ambientní hudby, ale ono skládejte si něco na 200 hodin :-)
Voice casting byl eňo ňuňo - občas přemýšlím, proč jsem měl Valu mal Doran tak rád a co jí činilo tak atraktivní.
Jo jo, Claudia Black. Společně s Benem Browderem můžou za polovinu kouzla Farscapeu a následně teda i SG-1 S9 a 10. Jsem moc rád, že tu vrátili její Morrigan; přecijen od Witch Huntu už uplynula drahná řádka let.
jsem se dostal do situací, kdy mi ta hra nedovolila udělat to co jsem chtěl (a přišlo mi to přirozené)
Ano, přesně 3x mi to ve hře chyběla jasná možnost, jak bych se rozhodl já, ale nebyla tam. Občas to bylo na hraně, ale nijak často.
lokace byly "plné"
Hissing Wastes, Marshalle, Hissing Wastes! :)
Ale jasně, i tenhle Tatooine tu měl svoje neodiskutovatelné místo.
a hodně opravdu hodně jsem se zamýšlel, co zvolit s ohledem na důsledky
Tak tohle je stavebním kamenem DA i ME, a před nimi KotORu. Proto všechny 3 miluji rovným dílem. Těch možností je konkrétně tady ale neskutečné množství i v porovnání s ME3 a DAO.
Ať jsem udělal, co jsem udělal, Viviene se to nelíbilo. Fungovala tu jako můj přesný názorový protipól. Přesto, nebo možná právě proto, jsem mohl v boji u Chantry podpořit i ji. Ale samozřejmě nepodpořil :-)
se dá můj inkvizitor dohromady s Cassandrou
Been there. Názorově mám blíže k Bullovi, ale tam nám stojí v cestě jiné překážky :) Nicméně Cassie je hned po něm a navíc romantická linie s ní je fantastická! A vůbec ne lehká, musím se jí dosti dlouho dvořit a různě po Thedasu kupovat dárečky :)
řekl bych, že Origins na mě zapůsobila víc, ale je to výrazně lepší než dvojka.
Na rozdíl od ME jsou díly DA v podstatě úplně jiné a každý z nich nenahraditelný. Kouzlo jedničky nemůže žádné pokračování překonat a jsem rád, že se o to nesnaží. Každý díl cílí jinam a zpětně nemůžu říct, že by dvojka byla nějak slabší (příběhově). Objektivní chyby v opakujících se lokacích neřeším, protože s postavami dokázala pracovat neméně geniálně, jako jednička. Využila Anderse z DLC Awakening, přišla s Varrickem, Cassandrou i Cullenem, doteď doufám, že ještě někdy uvidíme Isabelu, etc... Jo a zlatíčko Merril. Která, jak jsem později zjistil, byla první osoba, na kterou jste narazili v DAO, pokud jste hráli za elfy :) A Tallis! A taky představila hlavního záporáka pro trojku. No, je toho dost, za co dvojka zaslouží uznání.
Vylepšení hradu IMHO dost posloužilo hře a odemykalo postupně různé rozhovory a posuny v ději, takže to s finále zas až tak nutně nesouviselo. Spíš mi vadila jiná věc - za celou dobu, co jsem byl na Skyholdu, jsem měl jeden jediný důvod jít za někým do vězení. I když jsem zrovna měl vězně, ve vězení nebyli :) A taky mi vadilo - no, vadilo... :) Nevadilo mi na tom vůbec nic :) Ale když už je to tak moc propracované, tak si myslím, že jsem měl mít možnost opravit hrad do poslední cihly. Toho je IMHO škoda. |
|
|
|
| A zapomněl jsem na konec. *Celou dobu jsem čekal, že na mě zaútočí a proto jsem vylepšoval Skyhold jak to jen šlo... a ono nic!!!* |
|
|
|
| No dobrá začnu už teď dokud mám dobrou náladu :) S minimalistickými spoilery. Hra bez DLC.
Audio: Hudba vynikající (Od doprovodné hudby po songy v taverně), možná... možná by to chtělo místy méně epické/intenzivní hudby... trochu více stylu NWN1 (více podbarvení nedeterminující), ale to je jen hnidopišství. Efekty OK (tj, nijak mi nevyčnívají, ale neměl jsem s ničím problém). Voice casting byl eňo ňuňo - občas přemýšlím, proč jsem měl Valu mal Doran tak rád a co jí činilo tak atraktivní.
Vizuálně: Během hraní OK. Ale když se dívám na některé scény zpětně, tak na animaci postav mohli ještě zapracovat (přišla mi občas nepřirozená), ale to bude možná omezení enginu. Každopádně pro mě to neznamenalo, žádný problém, přeci jen jsem tu hru bral jako RPGčko i když akčnější.
Role-playing: Mňam, ňuf a wtf. Sakriš teď si nevzpomínám co to bylo, ale vím, že jsem se dostal do situací, kdy mi ta hra nedovolila udělat to co jsem chtěl (a přišlo mi to přirozené). Hrál jsem za chlapa (jako skoro vždy na první průlez hrou) s mými hodnotami, tj. když mě někdo štval, tak jsem ho popravil... :) Jediný problém vidím ve vývojových diagramech některých questů obzvláště soudů... třeba, že jsem nemohl hned poslat toho jednoho chlápka Grey Wardenům (později jsem zjistil, že to lze po jiném questu) :/ ale bylo tam toho víc. Ale tohle je věc se kterou se vypořádávají různé nelineární hry různě.
Obecně: Možná trochu více soustředění na boj než by se mi líbilo, ale nic co bych neskousl, protože lokace byly "plné" a zajímavé. War table se mi líbil. Co se mi nejvíce líbilo, byli jako obvykle otázky, které neměli dobrou nebo špatnou odpověď a hodně opravdu hodně jsem se zamýšlel, co zvolit s ohledem na důsledky. Nebo jinak, dle mých hodnot měli dobrou odpověď, ale cena, kterou za ni člověk zaplatí byla vysoká. Na konec ani volba Leliany vs. Cassandry nebyla nezajímavá :)
Průser byla moje životní nenávist k církvi (zde reprezentovaná Chantry), která mi značně komplikovala rozhodování, které jsem si v dané situaci naprosto uvědomoval - problém zakomponování reálného (herně reálného) základu, na kterém Chantry stojí... a na low-level úrovni dělá Chantry hodně dobrého (charita).
Myslím, že v replayi (not anytime soon) se dá můj inkvizitor dohromady s Cassandrou (chápal jsem jí a myslím, že by to mohl fungovat). Pokud bude replay, tak až bude nějaká "complete" edice.
Chtěl jsem to srovnat s předchozími díly, ale už mi zbyly jen emoční útržky.. řekl bych, že Origins na mě zapůsobila víc, ale je to výrazně lepší než dvojka. Tohle porovnání berte pls s rezervou, Inkvizici jsem hrál s velkými přestávkami a můj RL byl taky docela intenzivní. |
|
|
|
| Marshall:
"Je to jako real-life!" Vysvětlení: Postava, která se mi nejvíc zamlouvá je lesbička
Welcome to my high-school :-)
Každopádně na report se těším. A chci šťavnaté detaily! ;) |
|
|
|
| DA:I
Než se pustím, do podrobného hodnocení pro Telemacha, bych to rád komentoval slovy: "Je to jako real-life!" Vysvětlení: Postava, která se mi nejvíc zamlouvá je lesbička, takže má můj Inkvizitor smůlu a bude single. |
|
|
|
| Mvek: Hrál jsem to jako děcko na táboře a soustředění, takže jsem hrál asi tu původní verzi. A určitě jsem hral tu základní desku, možná tam bylo jedno rozšíření, které se dávalo na hranu základní plochy. |
|
|
|
| Mirak: A kterou verzi jsi hrál a která deska se ti líbí víc:-)? |
|
|
|
| Budu mluvit víc o deskové hře, ale jelikož ta nová verze existuje v PC verzi na Android, iOS a Windows přes Steam, tak to patří i sem.
Tak jsem hrál zřejmě 4. české vydání Talismanu a mohl ho tak srovnat zřejmě s 2. českým vydáním z 90. let. Obsahově se to liší jen minimálně, zaznamenal jsem jen přidání žetonů osudu, které zmírňují extrémní situace, kdy by někdo měl extrémní smůlu. Možná došlo k nějakému ladění hodnot, ale to neposoudím.
Spíš můžu hodnotit vizuální zpracování:
starý hrací plán 2. české edice
(snad ještě horší 3. česká verze)
aktuální hrací plán 4. českého vydání z fyzické i PC verze (v angličtině, němčině, polštině atp.), případně tady ve velkém rozlišení ke stažení, ale na současném připojení mi to nejelo
Jako uznávám, že současná edice má trocuh temnější, méně dětsky komiksový (jako třeba Asterix, Disneyho komiksy apod.) vzhled, ale ta méně důležitá místa jako pláně, pole, lesy apod. vypadají strašně, nakreslil bych je pastelkami lépe nebo aspoň stejně kvalitně:-(. Na druhou stranu různé hrady apod. bych nenakreslil ani trochu použitelně. Tam už můžu vytknout jen to, že je to na první pohled méně výrazné, kde co je (kde jsou speciální políčka, kde se netahá kartička, ale hází), je třeba si to zapamatovat víc ve stylu, že vlevo nahoře je to a to. V té staré si to podle velkého stromu apod. zapamatuji snáz.
Takže když jsem před časem koupil tu PC verzi, říkal jsem si, že bohužel asi nezískali práva na grafiku, tak tam hodili něco vlastního indie, a ono je to oficiální:-/, ale brzy si člověk zvykne (a na druhou stranu vnitřní pás a Koruna moci jsou pěkně vyvedené).
Deskovka je jako vždy hodně o náhodě, ale přitom je tam i dost rozhodování, takže doporučuji, jen ve 4 lidech to vypadá tak na 3 hodiny (jen s jedním rozšířením). V počítačové podobě samozřejmě na méně.
Což mi připomíná, Marshalle jestli se nepletu, ty ten digitální Talisman máš, nechceš někdy dát hru? Ještě jsem to nezkoušel, ale myslím, že to půjde hrát "korespondenčně", prostě kdy se kdo připojí a odehraje tah, netřeba se setkávat na hodinu, dvě v kuse, ale domluvit se na chvíli na soustavné hraní by bylo fajn:-). |
|
|
|
| A Gog má už zase nějaký ten sale...
Jinak ad DAI - rozehrál jsem, zatím jsem nedohrál, kdy to dohraju opravdu netuším a to ne kvůli nedostatkům ve hře, ale kvůli nedostatku času.
Není to vůbec špatné, oceňuju konzistenci výtvarné stránky vzdor použití jiného engine (což vůbec není samozřejmost) a oceňuju i to, že se to hýbe docela svižně i na té mé plečce.
Bohužel se přihodila nejprve letní vedra a pak se přihodila tradiční podzimní pracovní špička... |
|
|
|
| Ne, po strašném kartáči, který dostali ti angláni po průserových verzích 2014 a 2015 jsou každoroční updaty více-méně evoluční a ne revoluční... 2017 je obsahově taková dost "meh" verze, není to špatné, ale taky to není nic vyloženě extra. |
|
|
|
| AVip: Tak mně se to samozřejmě aktualizovalo samo. Jen jsem si říkal, jestli to nebyla chyba. |
|
|
|
| Mvek:
Train Simulator 2017. Tak co, bude to krok k horšímu:-)?
Ne, tentokrát je to release, aby byl release.
Nová verze na novém engine nabrala zpoždění a tak DTG potřebuje narejžovat, co se dá na té staré.
Není to špatné, ale taky to není nic extra.
Doporučuju počkat na min. 50% slevu. |
|
|
|
| Koukám, že máme zas Train Simulator 2017. Tak co, bude to krok k horšímu:-)? |
|
|
|
| Tak jsem teď koukal svě hoďky na twitch Warhammer 40,000: Eternal Crusade a tihle devs jsou srandovní, ta hra vypadá docela dobře na to že dneska byl release. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|